/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
búza 372661 2011. július 27. 16:54
Válasz erre
Szerintem meg Te nézd meg jobban! A 9-10-es magyar csillag a 3-26 pedig bolgár!
búza 372660 2011. július 27. 16:49
Válasz erre
"Az alsó 6 csillagban a belső fehér kör nem érinti a külső szaggatott fehér szegélyt. Ilyen volt pl. az NDK-ban nagyjavított UM-eken."
Meg az összes PG.-ben festett gépen a kerek számmal. Viszont az NDK-s gépeken biztosan szaggatott volt a szegély? Mert a 7011-en nekem nem úgy tűnik.
sanyi 372659 2011. július 27. 16:49
Válasz erre
Szerintem pedig Te nézd meg jobban: ezek bolgár csillagok. Amúgy jó kis lap, jó lenne 72-ben!
Daala 372658 2011. július 27. 15:39
Válasz erre
Akkor nézd meg jobban! Az alsó 6 csillagban a belső fehér kör nem érinti a külső szaggatott fehér szegélyt. Ilyen volt pl. az NDK-ban nagyjavított UM-eken. A felső csillagoknál a belső kör nagyobb és nem szaggatott a fehér szegély.
zoli1989 372657 2011. július 27. 15:39
Válasz erre
Pedig tényleg kétfajta van. 9-es és 10-es a számuk.
A párducról nemt tudtam túl sokat, csak annyit, hogy a 4405-öshöz kapcsolódik. Sorry hogy századjelvényt mondtam... Egyébként jobban megnézve végülis lehet nem is olyan nagy.
Monox 372656 2011. július 27. 15:23
Válasz erre
Én csak egyfajta magyar csillagot látok... Ami pedig a Párducot illeti, az nem századjelvény, hanem a a 4405-ös MF gépünk bal oldalán látható grafika volt. Ismereteim szerint teljesen egyedi a minta, más gépen nem volt.
zoli1989 372655 2011. július 27. 13:50
Válasz erre
Hú tényleg, az elsőre nem is tűnt fel.
Daala 372654 2011. július 27. 13:43
Válasz erre
Viszont kétfajta magyar csillagot adnak hozzá! :-))
zoli1989 372653 2011. július 27. 13:24
Válasz erre
www.lindenhillimports.com/lhd48027.htm

Ez a Párduc századjelvény kicsit nagynak tűnik nem ?
búza 372652 2011. július 25. 21:08
Válasz erre
Szia Guresz!
Üdv a fórumon! A hajadról majd holnap!
Üdv: Búza
Guresz 372651 2011. július 25. 19:33
Válasz erre
Nagyon jó. Az a fehér inges feketehajú a az én vagyok. Az indet "nagymellényre" cseréltem, de a hajam a régi!
st_patrick 372650 2011. július 24. 12:32
Válasz erre
Utánanéztem: 0220 osz. csehszlovák 74. Még 10 év és ugyanúgy csorog majd a nyálunk az MF és bisz után is, mint most az UTI-nál. A felújításuk se tartana 5 évig.
Freddy 372649 2011. július 20. 16:44
Válasz erre
Nem tudom, csak valami kép rémlik, amin látszott.
st_patrick 372648 2011. július 20. 16:41
Válasz erre
:) Az nem egy csehszlovák 74-es? Pápán meg ott van a csomó MF és bisz gép, alkatrész-probléma nem lenne egy darabig...
Freddy 372647 2011. július 20. 16:29
Válasz erre
Mintha lenne egy MiG-21-es is abban a hangárban...:) De szerintem az UTI most elég munkát ad a csapatnak.
st_patrick 372646 2011. július 20. 16:27
Válasz erre
Az UTI-MiG-15-tel történtek fényében csak félve kérdezem meg, de nem lehetne a maradék gépekből egyet repülőképessé tenni?
Monox 372645 2011. július 15. 21:29
Válasz erre
Pilotka, köszi!
pilotka 372644 2011. július 15. 21:28
Válasz erre
Skacok!
Ne rángassáto ka zoroszlán farká tezzel a becsempészemmagam akci ókkal..Nem játék! ...TUDOM...!
Monox 372643 2011. július 15. 20:10
Válasz erre
Igen, jók az információk, viszont a gépekről csak annyit mondhatok, hogy egyenlőre magyar tulajdonban vannak.
Taylor 372642 2011. július 15. 18:39
Válasz erre
Akkor meg tudod mondani, hogy hová viszik a gépeket! Mert hallom, hogy fogyatkozik a létszám. És hogy Mig-23-as már nincs is. :(
Monox 372641 2011. július 15. 18:06
Válasz erre
Folyamatosan nyomon követem a gépek helyzetét és a várható változásokat. Kísérletezni szabad, de a lebukás igen kellemetlen lehet.
Taylor 372640 2011. július 15. 17:43
Válasz erre
Igen én is gondoltam már rá mivel, hogy aktív Nato bázis, és nem kis gépek állomásoznak ott.
Monox 372639 2011. július 15. 17:30
Válasz erre
Csak annyit tennék hozzá, hogy ne felejtsétek el, hogy ma már fegyveres őrség van a gépek körül.
opetrovics 372638 2011. július 15. 09:07
Válasz erre
Taylor 372637 2011. július 15. 03:53
Válasz erre
pápa

Pápa
pápa

Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy hogyan lehetne valahogy bejutni a Pápai gyöngyszemek közé?
Milyen megoldás van a dologra? 
Hogy ha valaki be tudna vinni vagy nem tudom annak nagyon örülnék!

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv:Taylor
Nyugger 372636 2011. július 13. 21:48
Válasz erre
Szia Búza !

Nos, a konkrét vevők 1997-től: India MiG-23, Vietnám Szu-22, Horváto. MiG-21UM az a bizonyos nagy javított 4 db, 904-907. Mivel sok gépet eladtak a volt fegyvertársaink cseh-lengyel-bolgár valamint a volt DDR készlet terhére nem hiszem, hogy sok jogos kavarás lett volna az orosz oldalról. Csak a tenni akarás hiányzott de az nagyon. Egy kis szörfözés az internetten és máris látható hogy mennyi gépet adtak el vagy cseréltek el mások múzeumi célokra. Ha jól számolom akkor 2000 szeptemberétől 84 db kivont, leállított repülőgép állt Pápán. Ebből elcseréltünk, elajándékoztunk államilag 1 db Szu-22M3-at, 3 db MiG-21bisz-t -USA 2 db, Németo. 1 db. A török és a graz-i 21MF-k még a nagy kivonás elött ajándékozódtak el.
Még szerencse, hogy azért itthon is kiállításra került néhány repülőgép.
opetrovics 372635 2011. július 13. 16:36
Válasz erre
Köszi!

Nem kezdem újra,mert nem jó ötlet...Amit akartam,már fent van.

Üdv:

Olivér
Elektrolakatos 372634 2011. július 13. 16:28
Válasz erre
Olivér!

töröltelek, kezdd újra!

Elektro
sanyi 372631 2011. július 13. 15:29
Válasz erre
Szia!
Múzeumokkal elcserélgetni, ebbe senki nem szólhatna bele. Pl: francia F-8, portugál A-7, dán Draken, esetleg rhodéziai Spit:) stb. Tudom hogy cseréltek párat, de nem biztos hogy a fenti országok hadatüzentek volna egy érdeklődés esetén. Hogy ezzel munka van és nem tömhetik a zsebüket? Nos, igen... Szóval emiatt rohadnak/rohadtak szét...
Monox 372629 2011. július 13. 06:25
Válasz erre
SIG - Írtam az e-mail címedre, de válasz nem érkezett...
SIG 372628 2011. július 12. 22:43
Válasz erre
Kedves Nyugger ! Bocs, tudatlan voltam :( Persze olvastam már sokat erről az egészről, de most nem agyaltam végig, úgyhogy elnézést ha hülyeséget írtam vagy feltételeztem. Üdv...
búza 372627 2011. július 12. 22:00
Válasz erre
Szia Peti!
- a titkosítás alól csak a nagyérdemű volt felmentve, mi dolgozók nem! Így történhetett, hogy a 096-os UM berepülésénél rólam is készült fotó, miközben engem fő és egyéb vesztés (pl. állás!) terhe mellet kötelezett a titkosság.
- természetesen ennek ellenére van róla néhány papírképem, de nincsenek beszkennelve, továbbá másoknak nyilván más szemszögből is készültek képei. Pl. magamat nem tudtam fotózni, de ha valakinek van rólam képe, azt szívesen megnézném, már csak a dokumentálás kedvéért, meg hogy a gyerekeimnek legyen min mulatni akkori apjukon!
- annak örülök, hogy annyira fiatal vagy, hogy ilyen kérdések felmerülnek benned, annak meg méginkább, hogy manapság ez már fel sem merül egy repülőtéren!
Üdv: Búza
búza 372626 2011. július 12. 21:47
Válasz erre
Szia Nyugger!
Szerintem hagyni szétrohadni és aztán valakinek ócskavas áron eladni - ez volt a legolcsóbb és legbiztosabb megoldás. Hogy kik voltak a vevők azt nem tudom, de háborús övezetbe ugye nem lehet eladni, másutt meg a kutyának sem kellett volna, esetleg India, de akkor már ők is "feljebb" néztek. Talán az orosz beleegyezése is kellett volna hozzá, aki viszont inkább az újabb gépeinek keresett piacot. A "gengszterváltás" utáni HM illetékesekről - párttól és kormánytól függetlenül - meg nem érdemes beszélni a hozzáértéssel kapcsolatban.
Üdv: Búza
Nyugger 372625 2011. július 12. 20:59
Válasz erre
Kedves SIG,

2008-ban eladta HM egy Kft.-nek azon repülőgépeket melyek maradéka még mindig az RP objektumban található. Ha ezeket bontják, bezúzzák stb, azt nem az állam finanszírozza. Az persze más kérdés, hogy amikor eladható lett volna az eredeti készlet egy része, mert voltak vevők akkor mit is csinált az HM illetékes ?
SIG 372624 2011. július 12. 20:36
Válasz erre
53
53
54-I
54-I
54-II
54-II
54-III
54-III
54-IV
54-IV
904
904
905-I
905-I
905-II
905-II
907
907
1844
1844
9510-I
9510-I
9510-II
9510-II
9510-III
9510-III

Üdv Urak ! Itt van pár kép a filmben szereplők gépekről egy kicsit jobb állapotukban. Én csak azt nem értettem soha, hogy a "nekem már nem kell, de másé se legyen" elv, mikor és hol volt jövedelmező ? Ennek a folyamatnak a végén lesz egy nagy halom veszélyes hulladékunk, aminek ártalmatlanítása, kezelése, bontása és eltüntetése még egy szolid összeg lesz, ugye tudjuk, hogy kinek a pénzéből...  
opetrovics 372622 2011. július 12. 19:11
Válasz erre
Küldtem mailt... :-)
sanyi 372621 2011. július 12. 18:52
Válasz erre
Szia!
Nem is mondok semmit, milliárdokat hagytak szétrohadni - ha már a GÉP nem számít... Hirtelen az ugrott be, hogy olyan, mint pár elhagyott szovjet távoli bázis, ahol a tajgán rohadnak a gépek. Csak a felségjelek mások...
Hiába, ez magyarisztán...
opetrovics 372620 2011. július 12. 12:55
Válasz erre
Elektrolakatos 372619 2011. július 12. 12:53
Válasz erre
Pápa2004.02.17.
Pápa2004.02.17
Pápa2008.03.30.
Pápa2008.03.30
Pápa2008.07.19.-1
Pápa2008.07.19.-1
Pápa2008.07.19.-2
Pápa2008.07.19.-2
Pápa2010.10.22.-1
Pápa2010.10.22.-1
Pápa2010.10.22.-2
Pápa2010.10.22.-2

egy kis időutazás...
Elektrolakatos 372618 2011. július 12. 12:31
Válasz erre
Pápa
Pápa

tavaly október végén még ennyien voltak
opetrovics 372617 2011. július 12. 09:22
Válasz erre
Sziasztok!

Már vagy két éve nem voltam erre. :-)

Viszont Tegnap voltam egy "Temetőben" Hihetetlen,hogy lassan már 11 éve hogy leállították őket... Csak erős idegzetüeknek,lesujtó képek következnek

www.youtube.com/watch
PETI 372616 2011. július 11. 20:56
Válasz erre
Szia Búza!
Hülye kérdés, de ha egész nap ott voltál a géppel anno, miért nem fotóztad le magadnak?
Csaszi 372615 2011. július 10. 21:37
Válasz erre
Még megnézem, de nincs sajnos :-(
Én akkor a PG-be jártam gyakorlatra péntekenként:-)
Búza 372614 2011. július 10. 21:12
Válasz erre
Szia!
A 21-es a 8204 volt. Van még képed róla? Mert erősen érdekelt voltam a dologban, konkrétan mi vittük ki oda és egész nap egymást váltva ültünk a gerincen.
Üdv: Búza
Csaszi 372613 2011. július 9. 22:05
Válasz erre
PG.1
PG.1
PG.3
PG.3

Sziasztok!

Ide is felteszem,
92?-ben készült Tökölön egy nyílt napon,
ahol ki volt állítva ez az MF,egy Mi24,egy L-410 (924-es, később HA-LAS),
AN-24-esek, (907,908) és már nem emlékszem, volt-e más.

Üdv
CSaszi
pipi 372612 2011. július 8. 12:02
Válasz erre
IMG_4389
IMG_4389
IMG_4366
IMG_4366
IMG_4356
IMG_4356

kicsit távoli, de a másik oldalról látszik Mi8 és Mi24 is van.
Csaszi 372611 2011. július 8. 11:53
Válasz erre
Igen, a képen mögötte Mi-8, előtte/mellette van egy Mi24 ami nincs a képen.
Neo954 372610 2011. július 8. 11:47
Válasz erre
Elnéztem a képet. Azt hiszem Mi-8.
Neo954 372609 2011. július 8. 11:46
Válasz erre
Poloma_Levente 372608 2011. július 8. 11:20
Válasz erre
Zánkán milyen helikopter van a háttérben?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.