/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Szu-22 543852 2013. október 17. 21:43
Válasz erre
Szia!
Nagyon köszönjük a kitűnő videókat! gyerekkoromat juttatják eszembe, amelyek nagyon élvezetesek voltak a magyar migek láttán...
cenci2 543848 2013. október 17. 20:58
Válasz erre
Szia Peti örülök hogy tetszett a video ,lesz még majd pár új felvétel .Most volt az RTL Focus-ban a Komocsi féle MIG gyűjtemény . rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/223927
PETI 543846 2013. október 17. 20:41
Válasz erre
Helló cenci2!

Nagyon jó ez a némedis videó és a Kossuthos is tetszik. Szerettem azt a helyet, mármint a Roncs-Ranch-et, voltam sokszor. Egyszer éppen arra mentem, hogy az öreg darabolja a gépeket. Utána kettő héttel már a nagy részük el is tűnt... A JAK-28R-t nagyon sajnálom, a sok 15-öst is, meg persze az összes többi jószágot is. Esztergom vitorlája, meg Mi-1-ese is volt... 2 Kamov, An-2M! Aero-45, Gawron, Tupoljev határőr csónak... Szal elég ötös kis gyűjtemény volt.
Azt tudtad, hogy a Ladánybene anno klippet is forgatott ott? :):)

www.youtube.com/watch

A tévében láttam randomszerűen, azt hittem dobok egy hátast. Persze ez sem most volt...
Üdv
cenci2 543804 2013. október 17. 12:16
Válasz erre
Sziasztok !

Feltettem egy kis csemegét a Pápái 2000 augusztusi mig21-ek repüléséről .A video időtartama 2óra 29perc úgy hogy mindenkinek jó délutáni időtöltést a filmhez .www.youtube.com/watch

Üdv.
hörbi 543714 2013. október 15. 19:22
Válasz erre
Üdv!

Nem tudom mennyire publikus, de tegnap voltam Budaörsön és épp az ottjártamkor töltötték fel levegővel az 5081-es UM-et, és vitték a körépület melletti betonhoz nyűgözni és hajtóművezni... amíg ott voltam nem indították el, de nagy volt a sürgés-forgás körülötte...
cenci2 543699 2013. október 15. 15:15
Válasz erre
Sziasztok !

Feltettem újabb videókat akit érdekel . www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 543481 2013. október 11. 20:36
Válasz erre
Üdv
Egy hátsóval egyszerre csak egy lovat..., szóval szerintem visznek majd mindent szép sorban ami mozgatható méretű! Persze ez a munka nagyságát tekintve (meg a létszám szűkösségét) hosszú hónapokig eltarthat.
R.
Farkas469 543480 2013. október 11. 20:22
Válasz erre
Helló!

Nem erre gondoltam! Felújított gépre! Ami ott van a múzeumba.

Üdv.
Rumcájsz_52 543479 2013. október 11. 20:20
Válasz erre
Szia Farkas469
Ép, "kész" gépeket visznek, csak épp leszerelt szárnyakkal és vizszintes vezérsíkokkal. A 21-es fesztávja 7,15 méter, felszerelt szárnyakkal szerinted elférne az úttesten, be tudnának vele venni egy szűk kanyart? És ennél kisebb fesztávú gép csak a Starfighter van a múzeumban (de még az is hosszabb), az összes többi szélesebb, tehát közúti szállításhoz mindegyiket szét kell szerelni. Van néhány gép, ami még szétszerelt méretben se mozgatható közúton, pl. az utasszállítók vagy talán még az Il-28 sem.
Üdv R.
Farkas469 543477 2013. október 11. 19:36
Válasz erre
Helló!

Akkor miért nem kész, épp gépeket visznek a múzeumból? Két kiállítás marad?

Üdv.
sárkányos 543476 2013. október 11. 19:24
Válasz erre
Szevasz. A szandaszőlősi múzeumot költöztetik Szolnok városába. Üdv sárkányos
Farkas469 543474 2013. október 11. 19:06
Válasz erre
mig-21f-13
mig-21f-13

Hali!

Ma lőttem vélelenül Szolnokon. 822-es.
Esteleg valaki, hogy hová vitték?

Üdv.
varobee 543235 2013. október 7. 21:11
Válasz erre
Én 2010-ben találkoztam a jóemberrel Zamárdiban, akkor ott volt az 51-es Bisz és a 01-es Mig-23-as. Próbáltam kérdezősködni, de tényleg nem túl beszédes bár éppen egy T-55-ösbe próbáltak életet lehelni. A "pénztáros" kiscsaj hozzá irányított mondván ő a főnök. Akkor 500 Ft volt a "belépő" és 500 beülni egy gépbe. Barátnőmmel voltam és beültem mindkét vadászba, adott egy létrát és megkért nem vigyek haza semmit. :-) otthagytam 2000 Ft-ot. Ha a gépek megóvására, karbantartására ment a pénz, akkor csak egy apró morzsa. Ha az esti piára nem sokra ment vele. Szerintem megérte, az 51-es is Budörsre került, talán méltóképpen álldogálhat tovább, sőt néhány "szerve" még akár repülhet is.
cenci2 543224 2013. október 7. 19:44
Válasz erre
Állítólag 10 gépre bővül a gyűjtemény ,de a fickóból nagyon nehéz bármit is kiszedni a gépek sorsáról ,nekem azt mondta hogy nem is ő a tulaj ,de a reptéren mindenki más azt állította hogy ő az .Mindenből pénzt akart csinálni a gépbe 500ft-ért lehetett beszállni a Krazba 400-ért és tőlem a hangárfotózásáért is pénzt akart kérni ,de megkértem inkább egy a kordonnal elzárt hangárban tartózkodó hölgyet hogy készítsen nekem pár képet a gépemmel . Én úgy tudom hogy Magyarországon magánszemély külföldre haditechnikát nem adhat el ,de lehet hogy rosszul tudom .Az biztos hogy a gépek rendszerei működnek valamelyiket hajtóművezték is pár éve .A fegyverzet hatástalanítása nem tudom hogy ténylegesen megtörtént e ezeken a gépeken ,az biztos hogy a gépágyú benne volt és a fegyverkonzolok is .
sanyi 543207 2013. október 7. 15:39
Válasz erre
Lehet hogy megy külföldiába hobbigépnek... Volt már rá példa, az egyik U/UM pont most eladó ámérikában, átszámítva 17,5 misiért.
denkmeyer 543181 2013. október 7. 08:00
Válasz erre
Szia!

Szombaton a Budaörsi Reptéren járva az általad ajánlott embert próbáltam megkérdezni, hogy mi lesz a sorsa annak a 6 db. Mig-21-esnek, amik a hangárban (3 db. egyűlésű és egy db. kétülésű), a hangár előtt nagyban kibelezve és a régi kiállított ezüst színű Mig-21 mellett (egy Kraz? társaságában) vannak. De a rövid válasza annyi volt, hogy nem tud semmit...
Éngem is zavarna, ha túristák mindenféle hülyeségeket kérdeznének a szombati munkanapomon a napi munkámmal kapcsolatban, de azért nem tűnt annyira elfoglaltnak. De lehet, hogy titkos a dolog és nem beszélhet.

Valaki tudja mi lesz a repülőkkel?

denk

Denkmeyer
cenci2 543129 2013. október 6. 10:16
Válasz erre
Sziasztok !
Akit érdekel feltettem a 99-es Kositzy Attila búcsúrepülés felvételemet . www.youtube.com/watch
Keri 543060 2013. október 5. 10:31
Válasz erre
Jó látni őket,köszi a videót!
cenci2 543059 2013. október 5. 10:00
Válasz erre
Feltettem még egy kis pápai felvételt a bázisról amikor 2001-ben páran meglátogattuk a repteret .www.youtube.com/watch
cenci2 542957 2013. október 3. 15:58
Válasz erre
Ez a gép amit fotóztál nem a zánkai 4405 MF ?
Ja most látom hogy a csepeli tanműhelynél készült a felvétel .
Kuolema 542949 2013. október 3. 13:15
Válasz erre
Mig-21 (1)
Mig-21 (1
Mig-21 (2)
Mig-21 (2
Mig-21 (3)
Mig-21 (3
Mig-21 (4)
Mig-21 (4
Mig-21 (5)
Mig-21 (5
Mig-21 (6)
Mig-21 (6
Mig-21 (7)
Mig-21 (7

Sziasztok!
Látom nagy a nyüzsgés a 21-esek körül, ezért gondoltam lövök Nektek néhány képet a keddi gyakorlaton.
Egyébként a budaörsi Migeket nekem is volt szerncsém látni, nagy élmény volt megtapizni egy igazi UM-et (előtte sajnos csak képeken láttam).
Üdv.: Kuolema
cenci2 542923 2013. október 2. 23:38
Válasz erre
Sziasztok!
Akit érdekel a 2000-es pápai búcsúrepülés feltöltöttem a felvételemet .www.youtube.com/watch
Szabi77 542846 2013. október 1. 17:16
Válasz erre
Ok!Legközelebb jobban figyelek!
Kösz a javítást!
Szabi77
Szabi77 542839 2013. október 1. 16:25
Válasz erre
cenci2!
Köszi az infókat!
Szabi77
opetrovics 542837 2013. október 1. 15:02
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm,ha haza értem megnézem...Csütörtökön jön az Úriember ismét Pápára,újabb gép menekül meg...készítek,képeket,videót,és linkelem majd...
cenci2 542809 2013. október 1. 07:26
Válasz erre
Szia !
Feltettem a videót a youtube-ra ! A felvétel a budaörsi rendezvény mások napjáról ad egy kis ízelítőt és majd a végén látható a Mig21-es is. www.youtube.com/watch
cenci2 542808 2013. október 1. 00:46
Válasz erre
Szia !
Az AVIA-INFO oldalán megtalálod a kérdésedre a választ .www.avia-info.hu/talalat.php
Szabi77 542796 2013. szeptember 30. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet,hülye kérdés és volt is már róla szó biztos,de Engem az foglalkoztat,hol vannak a 23-asok?
Szabi77
zoli75 542792 2013. szeptember 30. 19:49
Válasz erre
Szia,

Köszönöm az infót.

Megpróbálom felvenni Vele a kapcsolatot.

Üdvözlettel,

Gyarmati Zoltán
opetrovics 542753 2013. szeptember 30. 11:42
Válasz erre
Szia,

Ahogy a Pápai légifelvételen is látszik 4db SU22 van még...

A Videó nagyon érdekelne a 6145-ről,már csak azért is,mert fater volt az első műszakija itt Pápán...

Köszönöm a képeket fater nevében is!
cenci2 542747 2013. szeptember 30. 10:53
Válasz erre
mig21
mig21

Amiről tudtam az 5 milla ,de tuti hogy ennél sokkal olcsóban is hozzá lehet jutni . Szerintem kérdezd meg Budaörsön a képen látható úriembert .
zoli75 542735 2013. szeptember 30. 07:33
Válasz erre
Sziasztok,

Mennyibe kerülne egy "pápai" MiG-21-es amennyiben egy magángyűjtő szeretne szert tenni rá?
Kivel kell a kapcsolatot felvenni?
Gondolkozom nagyon a dolgon...

Üdv.:

Gyarmati Zoltán
cenci2 542730 2013. szeptember 29. 23:07
Válasz erre
Tököl
Tököl
Pápa
Pápa

Sziasztok!
Tökölön a képen látható Mig21-ből még mennyi lehet kint .A Mi24-ek ügye elkerültek csepelre a Solar Kft-hez illetve a csepeli tanműhelybe is került 1db .A Mig-21bis-ből 4db ill.a 21UM-ből 2db Budaörsre került a többi gép sorsa mi lett ,illetve Pápán a jurassik parkban még mennyi gép lehet su-22 ill. mig21-es?
NORAD 542717 2013. szeptember 29. 20:43
Válasz erre
Állítólag a hajtóműindítás Tökölön történt. Ezek szerint Pápa és Budaörs között volt még egy hosszabb tököli tartózkodás is?
búza 542710 2013. szeptember 29. 19:45
Válasz erre
Szu-22 542704 2013. szeptember 29. 19:10
Válasz erre
Azt tudja valaki, hogy mi lesz ezekkel a 21-esekkel? Mert ha valamelyiket repképes állapotba akarnák hozni, az tuti volna! Bár lehet nem ugyanaz a két helyszín, sőt...
NORAD 542703 2013. szeptember 29. 19:02
Válasz erre
Ha jól látom ezeken a videókon a felsorolt gépek közül hajtóműveznek egyet.
NORAD 542702 2013. szeptember 29. 19:01
Válasz erre
cenci2 542698 2013. szeptember 29. 18:01
Válasz erre
budaörs
budaörs
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9

Sziasztok !
Ma kint voltam én is a Budaörsi reptéren megnézni a 6db mig21-est és állítólag majd a gyűjtemény 10db-os lesz,amiből a maradék 4 gépet valamikor a közeljövőben fogják leszállítani .Az itt lévő gépek lajstroma a következő : Mig-21bis 6009 ,6021 ,6145 ,51 Mig21UM 5081 ,091 .A mai nap a hidraulika rendszer lett beüzemelve a 6145-ön és a futómű ,fékszárny ,kormányművek ,féklapok ,GSF rendszer lett működtetve .A youtube-ra majd teszek fel egy kis videót erről ha valakit érdekel .
Daala 542652 2013. szeptember 29. 00:33
Válasz erre
Igen, Pápára az első 1977-ben, nem az országba. Előtte már érkezett egy korábbi RSZBN-es szállítmány 1976-ban Taszárra az 5321-es vezetésével. Azt megelőzően pedig a "lazúros" biszek 1975-ben ugyancsak Taszárra.
opetrovics 542640 2013. szeptember 28. 19:50
Válasz erre
Szívmelengető képek,köszönöm!Fater volt az Első Műszakija a 6145-nek,ami egyébként az első BISZ volt ami kis Hazánkba érkezett...
Nyugger 542633 2013. szeptember 28. 18:47
Válasz erre
Budaörs 2013.09.28.
Budaörs 2013.09.28
Budaörs 2013.09.28. (1)
Budaörs 2013.09.28...
Budaörs 2013.09.28. (2)
Budaörs 2013.09.28...
Budaörs 2013.09.28. (3)
Budaörs 2013.09.28...

Sziasztok !

Mai képek.
Igaz az 51-s először Zánkán volt majd Budapesten a Balatoni úton,
de a héten ért a budaörsi repülőtérre a 6145-el.
opetrovics 542622 2013. szeptember 28. 14:36
Válasz erre
Sziasztok,

Gondoltam,megosztom Veletek a legfrissebb eseményeket Magyar MIG-21 ügyben...múlt hét szombaton kezdték szétkapni a 6145-ös Bisz-t,és a 49-est is...mennek Budaörs felé...ezen kívül,még további hat gép is menni fog...köztük az 55-ös UM is...
Nagyon jó érzéssel töltött el a dolog...

Idő közben a 6145,és az 51-es,már fel is ért:

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/hazai/legendak_a_levegoben_2013_es_malev_retro/

Készítettem Pár képet a "kikonzerválásról",és egy kis videóba össze is fűztem:

http://www.youtube.com/watch?v=apjj8EdEYXs&feature=youtu.be

Ami még itt van Pápán,nagyon gyalázatosan néz ki...SU22 is van még 4db...
búza 542478 2013. szeptember 26. 09:18
Válasz erre
http://englishrussia.com/2013/09/25/mig-21-detailed-pictures/
búza 542323 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Egyébként nem UM hanem u-600-as.
búza 542322 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Nem makett hanem 1/1-es model és csak 17.5 milka! Plusz szállítás, kiképzés, egyéb háttér. Sajnos nem én nyertem a lottó ötóst, pedig akkor lecsaptam volna rá. A szárny alján a felségjelet sem kellene festeni.
Ati75 542319 2013. szeptember 23. 16:51
Válasz erre
Egy 21UM valakinek esetleg?
Méretarány 1:1... :)
Bepapírozva, repképesen,csak kissé drága, meg messze van.
www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm
Chance 542201 2013. szeptember 21. 13:48
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Köszönöm a gyors segítséget.
Üdv: Chance
Rumcájsz_52 542197 2013. szeptember 21. 11:55
Válasz erre
Szia Chance
A Nagy Testvér is gyári szabvány-festékekkel dolgozott, így a beérkező 21 bisz-ek elvileg azonos színnel voltak festve. A legtöbb helyen ezt a teflon-szürke színt FS 26495, 26493-ra, vagy ezek között jelzik. Ez azt jelenti, hogy félfényes, nagyon világos vagy egyenesen halványszürke volt (a 26495 az USAF délkelet-ázsiai álcázófestésének alsó színe volt, a másik ennél kissé sötétebb árnyalat). Az biztos, hogy nem kékes-szürke árnyalatú volt,a fotókon látható meg különbség abból adódik, hogy más-más volt a megvilágítás fotózáskor,és ugye akkoriban még sokféle film-anyag létezett, egyik zöldes, másik sárgás színeket adott ki, meghát az előhívó vegyszereket se laborban keverték ki tizedgrammos mérlegeken. Én csak festett orrgyűrűs gépeket láttam a PG-ben, de valamennyire mindegyiknek le is volt kopva róla a festés (gondolom, attól függött, hogy az adott géppel mennyit repültek hangsebesség fölött, meg esetleg jó szeles, poros körülmények között). Hogy egyes szériák közt volt-e más különbség, azt mi nem nagyon vehettük észre, mert hozzánk egyesével jöttek a gépek javításra, két összehasonlítható szürke gép egymás mellett nálunk nemigen fordulhatott elő. Egy különlegességre emlékszek : a futóaknák is teflonszürkék voltak belülről!
Üdv R.
Chance 542174 2013. szeptember 20. 19:46
Válasz erre
Sziasztok!
A múltkor tisztáztuk, hogy a frissen "import"-ból érkezett taszári biszek festése az a bizonyos teflonszürke volt. A topicban visszalapozgatva találtam is sok jó képet, amin az egyik teflon már-már fehér, a másik képen pedig alig látszik a különbség az alu- fém szín között. Mármost a kérdésem az, tudható-e ennek a teflonszürke színnek valamiféle színkódja, vagy a Nagy Testvér csak ötletszerűen festette le olyan világos szürkére a gépeket amilyen szürkét éppen lehetett kapni a GUM áruházban? Esetleg a beérkező szériák közt is volt különbség? Ha igen az miben jelentkezett? Gondolok itt az orrgyűrű festett, vagy festetlen voltára, illetve egyéb jellegzetességekre.
Köszönöm, ha tudtok segíteni.
Üdv. Chance
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.