/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
juge75 547484 2013. december 7. 08:11
Válasz erre
Így van, hadrendben volt, működő képesen (bár már nem repült).
Tibcsi 547481 2013. december 7. 07:54
Válasz erre
Tudtommal a 1512 jogosan viselte az éket. Okatási segédanyagként hadrendben volt Szolnokon, majd átvontatták a múzeumba.
ddk466 547473 2013. december 6. 22:32
Válasz erre
Köszi az infót !

Tudtam én hogy valami nem stimmel !

DDK
medor 547468 2013. december 6. 21:47
Válasz erre
Szia Laci!
Épp az előbb írták meg,hogy a konténerek milyen célt szolgáltak.
Nekem is úgy rémlik még katonakoromból,hogy ilyesmiket láttam az
Ural illetve a DAK teherautókon.Azt hiszem amolyan lakatosműhely volt.
(Legalábbis amit én láttam.)Úgy is hívtuk,hogy "Műhelydak".
Nyugger 547467 2013. december 6. 21:37
Válasz erre
Szia Migi !
Ezek teherautókról leszerelt felépítmények.
Nyugger 547466 2013. december 6. 21:36
Válasz erre
Szia
Az 1991.01.31-én kiadott parancs szerint fel kell festeni az új hadijelet minden repülőgépre kivétel a múzeumi példányok. A szimbólumként ill. oktatási célú gépeket is át kellett festeni. Ezért láthatod a kecskeméti F-13-n az éket. Ezt a verziót 1982-ben vonták ki, bő két tucat lekonzerválva hdm. tartalékban állt már akkor vagy 3 éve.
Bizton állítható, hogy nem repült ékkel a típus.
búza 547464 2013. december 6. 21:32
Válasz erre
A módszerváltás után a csillag csípte az illetékes történész úr szemét! A 1512-es PF-en is átfestették.
migi 547459 2013. december 6. 20:51
Válasz erre
DSC_0407_resize
DSC_0407_resize

Urak , a gép mellett látható konténerek ? mi célt szolgáltak ?
migi 547458 2013. december 6. 20:49
Válasz erre
Az F-13 as , de sose repült avval a felségjelzéssel ,
ddk466 547457 2013. december 6. 20:47
Válasz erre
23284649
23284649
4880786364_7cb533be13_o
4880786364_7cb533be1...
18309491
18309491
images (1)
images (1
MiG-21F13_003
MiG-21F13_003
RF28
RF28

Sziasztok !

Lenne egy kérdésem , lehet hogy hülyeség, vagy már volt, de nem egészen hogy a Kecskeméti reptér élőt felellátott Mig-21 F-13-as így ezzel a felségjele repült ?
Mert amit az interneten találtam F-13 sok csak ezzel a régi felségjelek vannak !
Vagy a Reptéri 21-es nem F-13 as ?

Üdv DDK
migi 547452 2013. december 6. 19:16
Válasz erre
Szia Józsi A 42 es csapatfestésű csillagos Bisről több kép van a neten , az tudtommal 88 06 12 én volt ,
Szu-22 547450 2013. december 6. 18:58
Válasz erre
Szia migi és búza!
91-ben biztos két napos volt, mert sokáig megvolt bemutató programja papíron, de a vadászok csak szombaton repültek!
Egy barátom most talált egy fényképet, amin a 42-es gép repül Budaőrsön, ez már jó támpont. Ha viszont akkor már terepesek voltak csak, lehet, hogy 90' előtti a dolog?
migi 547449 2013. december 6. 18:53
Válasz erre
Szerintem se volt , de utána lehet járni , de én nem emlékszem hogy 2 napos repülő nap lett volna Budaörsön ,
búza 547436 2013. december 6. 13:35
Válasz erre
Szia!
Szerintem akkor már nem volt csak terepszínű 21-es.
Üdv: Búza
Szu-22 547413 2013. december 5. 22:45
Válasz erre
Szia!
Biztos nem! Az a repnap 1995-ben volt, amikor a jó begyakorlás után szombaton szörnyedelmes időjárás miatt nem repültek!
Ez a bizonyos repülőnap amit én keresek a 21-esekkel, előtte, inkább 1990 körül lehetett, vagy 91-92 max.
Ha valaki tényleg tudna segíteni, megköszönném.
búza 547371 2013. december 5. 11:38
Válasz erre
Szia!
Az a géppár nem Mig-23 és Szu-22 volt? A 41, 42 43, 46 48-as gépekről van fotó, de azok mind csillagosak és terepszinűek.Plusz az 55-ös UM, az meg NDK-s terep.
mykman 547366 2013. december 5. 11:04
Válasz erre
Szu-22 547343 2013. december 4. 22:34
Válasz erre
Hello!
Szeretnék megkérdezni szakikat, akik gyerekkoromban velem együtt ott voltak 1990 körül a rendszeresen megtartott Budaőrsi repülőnapon és emlékeznek, netán dokumentációkkal rendelkeznek arról a két Mig-21-esről amik ott bemutatót tartottak, hogy milyen oldalszámú gépek lehettek azok? Segítség: azon a bizonyos repnapon a két gép először együtt húzott át, majd előbb az egyik, majd a másik gép repülte a programot, az egyik szerintem teflon színű, a másik normál terepszínű volt. Egy esetleges makett géppár megépítéséhez kellene az infó. Aki tud, kérem segítsen!
Köszönettel: Józsi
Daala 547332 2013. december 4. 20:47
Válasz erre
Sajnos nekem is csak ez az egy van egyelőre...
Tibcsi 547327 2013. december 4. 20:35
Válasz erre
migi 547326 2013. december 4. 20:35
Válasz erre
Ez a Feri , jól eldugta , azt csodálkozunk ha senki nem tud róla ,
hadmodels.newgoo.net/t56-mig-21-festesminta
migi 547325 2013. december 4. 20:31
Válasz erre
A forum -ban van , újra meg kell nekem is keresni ,
Tibcsi 547324 2013. december 4. 20:29
Válasz erre
Én például nem tudtam róla. Be is léptem most a hadmodels.com-ra, hogy megkeressem, de nem találtam... jól el van dugva. Be tudnál tenni egy linket? Vagy hogy mégis merre keressem az oldalon...
migi 547316 2013. december 4. 19:15
Válasz erre
Azért megkérdezném hogy a makettező kollégák közül hányan tudjátok hogy a Mig-21 MF festéseiről Molnár Laci barátunk írt egy 3 részes cikket , ami a neten meg tekinthető Szegedi Feri honlapján.
búza 547312 2013. december 4. 17:51
Válasz erre
Daala 547310 2013. december 4. 17:38
Válasz erre
1519090_78257_teflon
1519090_78257_teflon

Ez nem a 48-as teflonban?
búza 547309 2013. december 4. 17:01
Válasz erre
Szia Laci!
Igen. 4403, 4404, 4405, 4406, 4408, 4409, 8110, 8114, 8201, 8204, 9308, 9510 a második nagyjavításnál biztosan. A 96-tal kezdődő sorozat, kivéve talán a 9601-et csapatterepről, de itt több bizonytalan, fotó kellene róla. A 9602- ről és a 9605-ről van.
migi 547308 2013. december 4. 16:47
Válasz erre
Igen , ez rendben is van , de a kérdés az lenne hogy terepfestésű MF lett e még egyszer úgy javítva hogy lemaratták róla a festéket ?
búza 547306 2013. december 4. 16:34
Válasz erre
4406 első festése
4406 első festése
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Egy fotó és egy kép a legelső terepes festésről.
búza 547305 2013. december 4. 16:31
Válasz erre
Szia Laci!
Igen. A 4406-os MF 1981-es javítása után egy pár gép még ezüstösen távozott, de pár hónap múlva - miután hivatalosan is elfogadták a dolgot - már csak terepes gépeket adtunk át. A csapatnál is lett festve néhány gép, megismerni őket az eltérő folttérképről. A 4406 egyáébként egyedi volt, mert a szárny alatt is volt zöld csíkja, de azt később átfestették kékel, mert elfogás közben virított a csík.
A fészbukon rákérdeztem, hogy a kétszámos AP-k repültek-e teflonszínűen, de nem volt rá érdemi reakció. Pedig egy fotó jó lenne róla, ha volt!
Üdv: Búza
migi 547303 2013. december 4. 16:14
Válasz erre
Szia Gabi
Köszönjük a infot , esetleg a 547296 os kérdésemre is tudnál válaszolni ?
búza 547302 2013. december 4. 15:56
Válasz erre
Sziasztok!
A migi által felrakott két kép a 6021-es AP előtte is terepszínű volt. A berepülés 1993 október közepe, a sofőr Körömi Csücsör. Akkor már csak látogatóban voltam ott a Rebeká-val, mert előtte pár hónappal tipliztünk le. Volt is belőle balhé, mert félhivatalosan ki voltunk tiltva a cég területéről, mint árulók.
A homokfúvás kivételével a többi infó megállja a helyét!
migi 547296 2013. december 4. 15:16
Válasz erre
Te biztos jobban tudod , terepszínű MF is esett át ilyen maratáson ? mert maratott képek vannak , csak nem tudni hogy a ezüstöt ,vagy a terepszint marattál le róla .
cenci2 547284 2013. december 4. 12:47
Válasz erre
Előtte is terepszínű volt csak le lett maratva a régi festés valamilyen zselés kromofág jellegű anyaggal amit utána lekapargattak a festők .Tibcsinek igaza volt mert a szerelő nyílásokat a festés előtt már átfújták a megfelelő színekre .
migi 547282 2013. december 4. 11:42
Válasz erre
Tibcsi 547281 2013. december 4. 11:39
Válasz erre
Én inkább arra tippelek, hogy a különböző szerelőnyílások belül már le vannak fújva világoskékre, rájuk van téve az alu fedél, de kicsit kiszóródott a festék.

Talán értitek, mit akartam mondani... :)
migi 547280 2013. december 4. 11:20
Válasz erre
Hát nem hinném hogy homokfúvót használtak volna , De esett át MF is , bár nem biztos hogy a terepszint maratták le róla lehet hogy csak az ezüstöt ,
mykman 547279 2013. december 4. 11:12
Válasz erre
Szuper kep !

Ez a gep veletlenul nem lett lehomokfujujozva ? Mintha a kamo nyomokban ott maradt volna meg az alun. Hasonlo kezelesen nem esett at MF veletlenul ? ;)
cenci2 547270 2013. december 3. 23:02
Válasz erre
Az 500. nagyjavított Mig-21 a PG-ben . www.youtube.com/watch
medor 547265 2013. december 3. 22:24
Válasz erre
Na akkor most szállok ki a "színvitából".
NATO festésekben jobban otthon vagyok.Albatrosz,próbálj eredeti fotók alapján dolgozni.
Üdv. mindenkinek aki hozzászólt a témához.
cenci2 547264 2013. december 3. 22:19
Válasz erre
5531 bis
5531 bis
Image19
Image19
Image17
Image17
Image11
Image11
Image12
Image12
Image13
Image13
Image14
Image14
Image15
Image15
Image18
Image18

Még a PG-ben készítettem az 5531-es bis-ről ezeket a fotókat .Szép gép volt .
Rumcájsz_52 547261 2013. december 3. 22:05
Válasz erre
Szia medor
Nem fekete, hanem sötét feketés-zöld, a magyar 21-eseken soha nem festették feketére a műanyag-felületeket, mindig valamilyen zöld árnyalat volt, a fényességük meg elég váltakozó volt.Mindössze annyi volt bennük a rendszer, hogy egy gépen belül mindig azonos volt az árnyalat és a fényesség is, mert egyszerre festették őket. Ráadásul ezek nem anyagukban voltak szinezve és nem üvegszálas műanyagból készültek, hanem barna színű textilbakelit (textolit) volt az anyaguk.
Üdv R.
migi 547259 2013. december 3. 21:56
Válasz erre
248.171.5_MiG_21bis_LHTL_931012_JG007
248.171....

Na kérem itt vannak a fényviszonyok , honnan kapja a fényt ?
medor 547257 2013. december 3. 21:53
Válasz erre
Aztaqrva.Itt a függőlegesen fekete a panel...
Na ezért nem nagyon építek orosz gépeket.Szinte semmi rendszer...
migi 547256 2013. december 3. 21:46
Válasz erre
248.171.4_MiG_21bis_LHTL_931012_JG006
248.171....

Azért egy ilyen majdnem festésű makettet elkövetni nem lenne semmi ,Gabi és Péter nem ismerős a kép ?
migi 547255 2013. december 3. 21:39
Válasz erre
Medor
Szerintem ha valaki pontos makettet akar készíteni más lehetősége nincs ,
Cenci
Úgy tudom hogy nálunk csak zöld kabinú változatok voltak ,
medor 547254 2013. december 3. 21:33
Válasz erre
Akkor nincs más teendője albatrosznak "csak" a konkrét gépről begyűjteni pár fotót...
Abból el tudja dönteni,hogy mi is a jó szín az általunk megadottakból.
migi 547253 2013. december 3. 21:31
Válasz erre
MiG-21_1021
MiG-21_1021

Vagy egész közelről ,
cenci2 547251 2013. december 3. 21:28
Válasz erre
Mig21MFCocpit
Mig21MFCocpit
Mig21MFcocpit2
Mig21MFcocpit2

Igazából nem tudom melyik szürkés szín állt közelebb a korai MF-ekhez ,de az öregebb szakik majd megmondják .
migi 547250 2013. december 3. 21:26
Válasz erre
4603
4603

Igen biztos hogy van olyan is De ezt biztos hogy nem a nap fakította ki ,ez a fűzöld színű .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.