<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gorbils | Adatlap | 641495 | 2018. március 12. 03:40 | ||
Köszönöm szépen a segitséget ! | |||||
vlevi | Adatlap | 641471 | 2018. március 11. 15:21 | ||
Így van, az angolok Y-al írják, mert a J-t dzs-nek mondják. Pl Yakovlev | |||||
Altengernagy | Adatlap | 641461 | 2018. március 11. 12:48 | ||
Ezert szoktam ajanlani az orosz nyelvu wiki-t mert altalaban nem az angol vagy abbol tukorforditott magyar szoveg, hanem joval reszletesebb es foleg helyesebb. VAGY az airwar.ru. Ez az hulyeangolok-angolhulyek baromsaga hogy kavarjak a betuket... es nem csak a betuket hanem a gepek jeloleseit is. Magyar, nemet (lengyel is) stb forras irja "Je", angol(szarmazek) forras irja "Ye". Mert a cirill "Е,е" betut je-nek ejtik ellentetben az "Э,э" betuvel, ami sima e. Pelda... Ка-25Ц -> Ka-25T, Ka-25Ts, Ka-25C, Ka-25B (mert a hulyeje azt latja Hormone-B...) de lattam mar V-t is, mert a B-re hitte azt hogy cirill V... es a sor vegtelen | |||||
vatya1 | Adatlap | 641459 | 2018. március 11. 12:09 | ||
jogos igazad van ezek fő típusok | |||||
zoli1989 | Adatlap | 641455 | 2018. március 11. 11:13 | ||
MiG-21 PF, PFM típusokról ugye csak elfelejdkeztél ? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 641454 | 2018. március 11. 11:04 | ||
Szia Gorbils A Je-7PD az egy növelt fesztávú és emelő-hajtóművel felszerelt MiG-21-változat volt, de a törzsbe szerelt emelő-hajtómű miatt a futóműveket nem lehetett becsukni, fix futókkal repült, vérbeli kisérleti gép volt. A Je-8 meg a 21-es leg-előremutatóbb továbbfejlesztési kísérlete volt, csak az új hajtómű problémáit nem tudták elég gyorsan megoldani, így felhagytak vele (akkoriban a Szu.-ban két sikertelen példány után már közel jártak a gulaghoz). Az I-3U ugyan hasonlít a MiG-19-re, de kissé nagyobb volt a 21-nél is, nem a tipuscsalád része. A valódi nyilazott szárnyú MiG-21 protok az a Je-2 és-2A voltak, az elsőnél még nem voltak áramlásterelők a szárnyon és a törzs erősen szűkült a hátsó vége felé. A -2A-nak már voltak áramlásterelők a szárnyon, és a nagyobb hajtómű miatt emberesebb volt a törzsvég is. Volt egy nyilazott szárnyú Je-50-család is, ezekbe gyorsító rakéta-hajtóművet építettek a függ. vezérsík tövébe. Ezek után jöttek a deltaszárnyú prototípusok. A Je-150/152A/152M ugyan hasonlítanak a 21-re, de kb. másfélszer akkorák (a 152-ek a MiG-25 hajtóművével repültek!), láthatod milyen pici rajtuk ugyanaz a kabintető mint a 21-en. Nagyjából ennyit a választékról, ha még valami érdekel nyugodtan kérdezgess. Üdv R. | |||||
PETI | Adatlap | 641451 | 2018. március 11. 10:52 | ||
Írj egy e-mailt ide kérlek: kape21@gmail.com | |||||
PETI | Adatlap | 641447 | 2018. március 11. 09:29 | ||
MiG-21I Analog! Ki ne hagyd! :) Egyebkent sokmindent odakevertel, aminek nem ott van a helye. | |||||
Gorbils | Adatlap | 641444 | 2018. március 11. 09:01 | ||
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni tőletek! Szeretném idén a 1/72 Mig-21 sorozatott befejezni, de akadályba ütköztem főleg a prototípusok gyanánt! A Fő (amit sorozatgyártásban készíttetek) típusok már szerintem megvannak sima Fishbed,M,R,MT,SMT,Bis,F-13. Prototípusok közül pidig a A-144, E-150 ! Ugye még kell hozzá U, UM :) Nos fő problémám ! A wikipédia szerint volt vagy 30 db prototípus, amit a wiki JE máshol YE jelzéssel ír! De találtam még E és I jelzésű típusokat nah már itt ki akadtam! • MiG-8 • I-211 • I-250 • I-270 • I-320 • Ye-8 • I-350 • I-380/I-410/I-3/I-5 • I-7U • I-75 • Ye-150 * Ye-152 • MiG Skat • MiG-110 • Project 1.44 • Project LFI • MiG-105 • MiG-33 • MiG-XX LMFS MiG-1.27 • MiG-41 PAK DP Ugye ezek közül nem mind kapcsolódik a Míg-21 hez ! A gond ott keletkezik, hogy én összesen (tehát FŐ, PROT. Két ülésesből) olyan 14-15 darabnál szeretnék megállni! (Mert ha nem teszem, akkor öröké építem őket annyi időm pedig nincs) Ebből van már 11 már meg van így 4 prototípus hely szabad! És most eljöttek a kérdéseim! Van a Modelsvit I-3U (I-420) ez a MiG–19 szárnyát alkalmazó első prototípus? Ha nem akkor melyik az? Artmodel Mikoyan Gurevich E-8/2 ez is Míg-21 csoporthoz tartozik? Ha E-8/2 ide való akkor E-152M kiesik! A kacsaszárnyak miatt! Amodel E-7PD Mig-21 prototípus? És még van a E-152A Ami a 2 db hajtómű miatt érdekes! Vagy estleg amit ti ajánlatok ami ide tartozik és érdekes ! Bocsi hogy hosszú lett köszönettel Gorbils | |||||
Altengernagy | Adatlap | 639510 | 2018. február 7. 14:41 | ||
Zsiiir. Na EZ elmond mindent. | |||||
pmheros | Adatlap | 639503 | 2018. február 7. 13:01 | ||
migfun | Adatlap | 638930 | 2018. január 30. 13:36 | ||
Szia! Időnként fel kell nézni az ebay-re, mindíg akad egy kósza makett... :) Mondjuk én leveleztem már le ilyet előre az eladóval, és simán megjött. Pont egy akkor máshol nem talált "U" volt az áldozat :)) | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638893 | 2018. január 29. 23:31 | ||
Na az biza jó lenne. Bár ha megállnak a PF-nél már az is előrelépés lenne (nekem...saját érdek...ccc...) :DD Azóta cserebere rovatban beszereztem egy jól kinéző bilek U-t, ezzel el leszek egy ideig. | |||||
Zoli | Adatlap | 638853 | 2018. január 27. 22:15 | ||
Én se bánnám, annyi bőrt húzzanak le róla, amennyi nincs is! z | |||||
pigasos78 | Adatlap | 638852 | 2018. január 27. 22:08 | ||
Remélem Eduardék azért nem állnak meg az MF, PF, PFM "triónál"... | |||||
Zoli | Adatlap | 638851 | 2018. január 27. 21:44 | ||
Szia, Nem azt állítottam, hogy nem lehet jót építeni, de gyárilag jó 72-es UM nincs. A jó a Modelsvit F-je, de még a szintén nem új Revell F-13 is jó. Ez a kopro a 80-as évek elején jó lehetett volna, de ma már nem az. Az Eduard elvileg májusban kiadja az MF-et, és ha akár az általad bemutatott makettel építenéd át, akkor is sokkal jobb lesz, mint az bármilyen feljavítóval. z | |||||
PETI | Adatlap | 638843 | 2018. január 27. 19:47 | ||
Sziasztok! Ezeket bátorkodnék a védelmembe venni, mert nem rosszak. Ha nem okoz gondot néhány beszívódás, egy kis utókarcolás (túl finoman vésett szegény), egy kis gyanta befaragás, akkor nem lesz gond. Van hozzá minden: nagyon jó Extratech maratás, minden apróságra kiterjedő gyanta alkatrész és ennek a kiadásnak a kabinteteje is normális. Megvan a kabinkeret és még csavar imitáció is van rajta, kifejezetten szép! Alakra és méretre nagyon jó, vannak makettezők, akik ilyen adottságú készletekből ma is színvonalas makettet építenek. Móváron, Pozsonyban, itt-ott kaphatók, zacskós változata is van, az is ugyanez. Nem létező Eduard MF-re nem létező UM átalakítóval nehezebb lesz.. | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638839 | 2018. január 27. 19:12 | ||
Peti:elmondhatod személyesen is, ha Zolinál összefutunk;-) | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638838 | 2018. január 27. 19:09 | ||
azt vettem meg;-) | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638837 | 2018. január 27. 19:08 | ||
migfun:kösz, érzem benned a segíteni akaràst, de azt làtod hogy "a szállítás nem meghatározott" így nem szabad megrendelni:-D | |||||
Zoli | Adatlap | 638784 | 2018. január 26. 15:50 | ||
Szia, Szerintem semmi félrevezetőt nem írtam, de kíváncsian várom az eszmefuttatásod! z | |||||
PETI | Adatlap | 638777 | 2018. január 26. 13:07 | ||
Bocs: formaban | |||||
PETI | Adatlap | 638776 | 2018. január 26. 13:05 | ||
Szia Zoli, na, azert ne vezesd felre szegeny polgartarsat! Ez igy, ebben a formaba nem teljesen igaz, amit leirtal. Letezik "korszeru" megoldas 72-es UM-re. Ki is fejtem bovebben, csak nem most, de ha hazaertem, leirom. Udv | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638751 | 2018. január 25. 18:41 | ||
migfun | Adatlap | 638734 | 2018. január 25. 08:39 | ||
A csereberében meg van egy "U" :)) | |||||
migfun | Adatlap | 638733 | 2018. január 25. 08:36 | ||
ElGatoNegro | Adatlap | 638730 | 2018. január 24. 23:14 | ||
Köszi a segítséget, valahogyan csak lesz:) | |||||
Zoli | Adatlap | 638721 | 2018. január 24. 20:53 | ||
Szerintem ne bánd, biztos lesz majd az új Eduard MF-hez átépítő, hacsak nem adják ki az UM-et is valamikor. Én várnék vele, illetve azt is teszem. z | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638720 | 2018. január 24. 20:09 | ||
Igen, 72-es. Bilek?Az rossz hír, mert nem lehet sehonnan sem beszerezni. | |||||
Zoli | Adatlap | 638713 | 2018. január 24. 15:46 | ||
Szia, Ha jól tévedek 72-es makettet keresel és a rossz hír, hogy ma már egyik se jó vagy elfogadható, legalábbis az igényesebb makettezőknek. A legkevesebb munkával a legszebb végeredmény a Bilek készletével érhető el, de attól még nem lesz jó. z | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638701 | 2018. január 24. 09:27 | ||
Üdv nektek! Most nézegettem hogy milyen kevés mi-21UM van a piacon. (Bilek, condor,eastern express...és ugyanezek kitek más név alatt) Szerintetek melyik jó/elfogadható készlet? | |||||
Joce1214 | Adatlap | 638562 | 2018. január 20. 20:30 | ||
Köszönöm szépen! | |||||
vrauko | Adatlap | 638403 | 2018. január 17. 22:03 | ||
A keréktárcsa küllős, de simának kellene lennie a megerősített fék miatt. Az könnyen tömíthető. Egyébként nem olyan rossz makett, hogy ne lelhetné benne örömét az ember. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 638386 | 2018. január 17. 18:17 | ||
Szia Joce Taszár, 21MF gépállomány 1973-tól: 8108-tól 8115-ig, 8201-től 8204-ig, az 1979-ben kezdődő PG-nagyjavításig az eredeti gyári festéssel, és szögletes, csak a sarkain kerekített gépszámokkal repültek. Üdv R. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 638299 | 2018. január 16. 21:54 | ||
Szia Én a helyedben kivárnám azt az 1-2 évet mire Eduhápék kiadják... Nekem speciel a törzs hátsó részének túlzott nyeszlettsége tűnt fel, de ha ráteszed a vastag gerincet akkor ez nem olyan feltűnő. Ha nem vagy szegecsszámláló típus akkor egy kellemes, nem agyonbonyolított makett jó illeszkedéssel. M | |||||
pigasos78 | Adatlap | 638298 | 2018. január 16. 21:38 | ||
Sziasztok! A Zvezda 72-es Bisz-ről vannak vélemények? Úgy látom Eduardék egyelőre csak MF, PF, PFM-ben gondolkodnak... Köszi, Szabi | |||||
Joce1214 | Adatlap | 638158 | 2018. január 15. 11:48 | ||
Sziasztok! Az egykor Taszáron állomásozó, még "fém színű" MF verziók oldalszámozása érdekelne. Lehet hogy már szerepelt itt a fórumon de kissé lusta vagyok... Előre is köszi a segítséget. Joce | |||||
varobee | Adatlap | 637409 | 2018. január 3. 19:45 | ||
Lassan összeáll a kép a teflonos bisz-ek festéséről, már csak a megvalósítás maradt. :-) Köszi a segítségest! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 637359 | 2018. január 2. 22:43 | ||
Sólyomszem vagy, vagyis úgy tünik igazad van. Ezek szerint a bisz-eken csak később festették pirosra a kilépőéleket. Üdv R. | |||||
Daala | Adatlap | 637343 | 2018. január 2. 19:03 | ||
Ja és a kései UM-ek is szürkék voltak, a négy legutolsót kivéve. | |||||
Daala | Adatlap | 637342 | 2018. január 2. 19:01 | ||
Az összes Biszünk teflonszürkén érkezett. Függetlenül az altípustól. A MiG-23-asaink is szürkék voltak először, kivéve a 16-os és a később szovjetektől kapott 20-as. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 637340 | 2018. január 2. 18:46 | ||
Sziasztok, bocs h. belepofazok... csak erdekel a tema) Ez nem egy ex-PVO gep? Nem tudtam hogy ilyenunk is volt. Ertem ez alatt azt a Bisz-t amit az orosz forrasok Bisz-SzAU neven emlegetnek. Azert kerdem mert az ilyesmi szurke ott volt "divat" (MiG-23M es P is ilyen szurke volt) a VVSz terepre festette a gepeit. (A kepen latszik is az automatika antennaja az orr alatt, a masik a fuggoleges tetejen van az itt nem latszik.) | |||||
varobee | Adatlap | 637335 | 2018. január 2. 16:49 | ||
Köszönöm a választ! Az általad említett képeket nézegetve felmerült egy újabb kérdés. :-) A stabilizátor végén az ellensúly jól láthatóan pirosra van festve, de a szárny és a függőleges kilépőélein nem látni azt a vékony piros csíkot ami a terepszínen rajta volt. Ezeket csak később kezdték pirosra fújni? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 637333 | 2018. január 2. 16:20 | ||
Szia varobee A teflonszínű bisz-eken minden általad bejelölt rész natúr alumínium-színű volt, a csőburkolat is (nem kábelcsatorna, a GSF-vezérlés hidraulikus csővezetékei futnak alatta!). Itt a topikban a 369832-833-on találsz több fotót is teflonszürke bisz-ekről, ahol jobban látszik ez a felület. Üdv R. | |||||
p-51 | Adatlap | 637330 | 2018. január 2. 14:47 | ||
Kedves mindenki! Köszönöm a segítséget PFM-ügyben, hasznos volt minden tanácsotok, döntésre jutottam. BUÉK! | |||||
varobee | Adatlap | 637329 | 2018. január 2. 14:02 | ||
Szia Rumcájsz! Lenne még néhány kérdésem hozzád a teflon biszekről. Illetve ha más is tudja a választ ne tartsa magában. :-) A mellékelt képen a felső bekarikázott részen a beömlő és a munkahenger burkolat milyen színű volt? Meghagyrták fémszínűre vagy teflon színt kapott az is. Az alsó bekarikázott részen az a hosszú külső kábelcsatorna belelóg a hajtómű fémszínű külső burkolatába. Az végig teflon színű volt? üdv: varobee | |||||
Altengernagy | Adatlap | 637083 | 2017. december 27. 16:20 | ||
Bar a rajz sem tokeletes, mivel a P mar megnovelt beomlonyilassal repult, aMIG a PF at nem vette a helyet (ennek volt eloszor megnovelt tankja a fulke mogott. Az RSz-2USz lett volna a P fo fegyverzete, de 59ben mindent felulirt a Sidewinder B-bol atdolgozott R-3Sz. Az F-bol F-13-at csinaltak, a P nem is kerult rendszerbe onalloan, csak mint PF jott ki kesobb. Az RSz-2USz helyett az R-3Sz lett rendszeresitve, es csak kesobb 1963ban tertek vissza ideiglenesen ehhez a megoldashoz, mert elhuzodott az R-3R fejlesztese. Elegge elmosodik a hatarvonal PF es PFM kozott, korai, kesei, igy-ugy atepetett stb stb. Tobb orosz forras a kesei PF szeriat mar PFM-nek veszi. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 637082 | 2017. december 27. 15:55 | ||
A pilonrol a kep az egy BIS, de gondolom csak a pilon kell hogy hogy nezett ki. A rajz az egy F-bol atalakitott (Je-7/MIG-21P) kiserleti gep. | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 637081 | 2017. december 27. 15:36 | ||
Az egyik képen egy F-re (vagy F13-ra) van felszerelve, annak volt radarja a célzáshoz? | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 637080 | 2017. december 27. 15:34 | ||
Köszi! Fotókat csak MF, és Bisz-ről találtam. (meg persze mig-19-ről) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |