/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Gorbils 641495 2018. március 12. 03:40
Válasz erre
Köszönöm szépen a segitséget !
vlevi 641471 2018. március 11. 15:21
Válasz erre
Így van, az angolok Y-al írják, mert a J-t dzs-nek mondják.
Pl Yakovlev
Altengernagy 641461 2018. március 11. 12:48
Válasz erre
Ezert szoktam ajanlani az orosz nyelvu wiki-t mert altalaban nem az angol vagy abbol tukorforditott magyar szoveg, hanem joval reszletesebb es foleg helyesebb. VAGY az airwar.ru.

Ez az hulyeangolok-angolhulyek baromsaga hogy kavarjak a betuket... es nem csak a betuket hanem a gepek jeloleseit is.

Magyar, nemet (lengyel is) stb forras irja "Je", angol(szarmazek) forras irja "Ye". Mert a cirill "Е,е" betut je-nek ejtik ellentetben az "Э,э" betuvel, ami sima e.

Pelda... Ка-25Ц -> Ka-25T, Ka-25Ts, Ka-25C, Ka-25B (mert a hulyeje azt latja Hormone-B...) de lattam mar V-t is, mert a B-re hitte azt hogy cirill V... es a sor vegtelen
vatya1 641459 2018. március 11. 12:09
Válasz erre
jogos igazad van ezek fő típusok
zoli1989 641455 2018. március 11. 11:13
Válasz erre
MiG-21 PF, PFM típusokról ugye csak elfelejdkeztél ?
Rumcájsz_52 641454 2018. március 11. 11:04
Válasz erre
Szia Gorbils
A Je-7PD az egy növelt fesztávú és emelő-hajtóművel felszerelt MiG-21-változat volt, de a törzsbe szerelt emelő-hajtómű miatt a futóműveket nem lehetett becsukni, fix futókkal repült, vérbeli kisérleti gép volt. A Je-8 meg a 21-es leg-előremutatóbb továbbfejlesztési kísérlete volt, csak az új hajtómű problémáit nem tudták elég gyorsan megoldani, így felhagytak vele (akkoriban a Szu.-ban két sikertelen példány után már közel jártak a gulaghoz). Az I-3U ugyan hasonlít a MiG-19-re, de kissé nagyobb volt a 21-nél is, nem a tipuscsalád része. A valódi nyilazott szárnyú MiG-21 protok az a Je-2 és-2A voltak, az elsőnél még nem voltak áramlásterelők a szárnyon és a törzs erősen szűkült a hátsó vége felé. A -2A-nak már voltak áramlásterelők a szárnyon, és a nagyobb hajtómű miatt emberesebb volt a törzsvég is. Volt egy nyilazott szárnyú Je-50-család is, ezekbe gyorsító rakéta-hajtóművet építettek a függ. vezérsík tövébe. Ezek után jöttek a deltaszárnyú prototípusok. A Je-150/152A/152M ugyan hasonlítanak a 21-re, de kb. másfélszer akkorák (a 152-ek a MiG-25 hajtóművével repültek!), láthatod milyen pici rajtuk ugyanaz a kabintető mint a 21-en. Nagyjából ennyit a választékról, ha még valami érdekel nyugodtan kérdezgess.
Üdv R.
PETI 641451 2018. március 11. 10:52
Válasz erre
Írj egy e-mailt ide kérlek: kape21@gmail.com
PETI 641447 2018. március 11. 09:29
Válasz erre
MiG-21I Analog! Ki ne hagyd! :)
Egyebkent sokmindent odakevertel, aminek nem ott van a helye.
Gorbils 641444 2018. március 11. 09:01
Válasz erre
DSC_0589
DSC_0589
amo72221
amo72221
artm7209
artm7209
e-152m_36
e-152m_36
msvit72010
msvit72010
msvit72028
msvit72028
msvit72030
msvit72030

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni tőletek!
Szeretném idén a 1/72 Mig-21 sorozatott befejezni, de akadályba ütköztem főleg a prototípusok gyanánt! A Fő (amit sorozatgyártásban készíttetek) típusok már szerintem megvannak sima Fishbed,M,R,MT,SMT,Bis,F-13. Prototípusok közül pidig a A-144, E-150 ! Ugye még kell hozzá U, UM :)
Nos fő problémám !
A wikipédia szerint volt vagy 30 db prototípus, amit a wiki JE máshol YE jelzéssel ír! De találtam még E és I jelzésű típusokat nah már itt ki akadtam!
• MiG-8
• I-211
• I-250
• I-270
• I-320
• Ye-8
• I-350
• I-380/I-410/I-3/I-5
• I-7U
• I-75
• Ye-150 * Ye-152
• MiG Skat
• MiG-110
• Project 1.44
• Project LFI
• MiG-105
• MiG-33
• MiG-XX LMFS MiG-1.27
• MiG-41 PAK DP
Ugye ezek közül nem mind kapcsolódik a Míg-21 hez !
A gond ott keletkezik, hogy én összesen (tehát FŐ, PROT. Két ülésesből) olyan 14-15 darabnál szeretnék megállni! (Mert ha nem teszem, akkor öröké építem őket annyi időm pedig nincs) Ebből van már 11 már meg van így 4 prototípus hely szabad!
És most eljöttek a kérdéseim!
Van a Modelsvit I-3U (I-420) ez a MiG–19 szárnyát alkalmazó első prototípus? Ha nem akkor melyik az?

Artmodel Mikoyan Gurevich E-8/2 ez is Míg-21 csoporthoz tartozik? Ha E-8/2 ide való akkor E-152M kiesik! A kacsaszárnyak miatt!

Amodel E-7PD Mig-21 prototípus?

És még van a E-152A Ami a 2 db hajtómű miatt érdekes!

Vagy estleg amit ti ajánlatok ami ide tartozik és érdekes !

Bocsi hogy hosszú lett köszönettel Gorbils
Altengernagy 639510 2018. február 7. 14:41
Válasz erre
pmheros 639503 2018. február 7. 13:01
Válasz erre
migfun 638930 2018. január 30. 13:36
Válasz erre
Szia!
Időnként fel kell nézni az ebay-re, mindíg akad egy kósza makett... :)
Mondjuk én leveleztem már le ilyet előre az eladóval, és simán megjött. Pont egy akkor máshol nem talált "U" volt az áldozat :))
ElGatoNegro 638893 2018. január 29. 23:31
Válasz erre
Na az biza jó lenne.
Bár ha megállnak a PF-nél már az is előrelépés lenne (nekem...saját érdek...ccc...) :DD
Azóta cserebere rovatban beszereztem egy jól kinéző bilek U-t, ezzel el leszek egy ideig.
Zoli 638853 2018. január 27. 22:15
Válasz erre
Én se bánnám, annyi bőrt húzzanak le róla, amennyi nincs is!
z
pigasos78 638852 2018. január 27. 22:08
Válasz erre
Remélem Eduardék azért nem állnak meg az MF, PF, PFM "triónál"...
Zoli 638851 2018. január 27. 21:44
Válasz erre
Szia,
Nem azt állítottam, hogy nem lehet jót építeni, de gyárilag jó 72-es UM nincs. A jó a Modelsvit F-je, de még a szintén nem új Revell F-13 is jó. Ez a kopro a 80-as évek elején jó lehetett volna, de ma már nem az.
Az Eduard elvileg májusban kiadja az MF-et, és ha akár az általad bemutatott makettel építenéd át, akkor is sokkal jobb lesz, mint az bármilyen feljavítóval.
z
PETI 638843 2018. január 27. 19:47
Válasz erre
UM

1/72
UM
UM

1/72
UM

Sziasztok!

Ezeket bátorkodnék a védelmembe venni, mert nem rosszak. Ha nem okoz gondot néhány beszívódás, egy kis utókarcolás (túl finoman vésett szegény), egy kis gyanta befaragás, akkor nem lesz gond. Van hozzá minden: nagyon jó Extratech maratás, minden apróságra kiterjedő gyanta alkatrész és ennek a kiadásnak a kabinteteje is normális. Megvan a kabinkeret és még csavar imitáció is van rajta, kifejezetten szép!
Alakra és méretre nagyon jó, vannak makettezők, akik ilyen adottságú készletekből ma is színvonalas makettet építenek.
Móváron, Pozsonyban, itt-ott kaphatók, zacskós változata is van, az is ugyanez.
Nem létező Eduard MF-re nem létező UM átalakítóval nehezebb lesz..
ElGatoNegro 638839 2018. január 27. 19:12
Válasz erre
Peti:elmondhatod személyesen is, ha Zolinál összefutunk;-)
ElGatoNegro 638838 2018. január 27. 19:09
Válasz erre
ElGatoNegro 638837 2018. január 27. 19:08
Válasz erre
migfun:kösz, érzem benned a segíteni akaràst, de azt làtod hogy "a szállítás nem meghatározott" így nem szabad megrendelni:-D
Zoli 638784 2018. január 26. 15:50
Válasz erre
Szia,
Szerintem semmi félrevezetőt nem írtam, de kíváncsian várom az eszmefuttatásod!
z
PETI 638777 2018. január 26. 13:07
Válasz erre
PETI 638776 2018. január 26. 13:05
Válasz erre
Szia Zoli,
na, azert ne vezesd felre szegeny polgartarsat! Ez igy, ebben a formaba nem teljesen igaz, amit leirtal. Letezik "korszeru" megoldas 72-es UM-re. Ki is fejtem bovebben, csak nem most, de ha hazaertem, leirom.
Udv
Altengernagy 638751 2018. január 25. 18:41
Válasz erre
migfun 638734 2018. január 25. 08:39
Válasz erre
A csereberében meg van egy "U" :))
migfun 638733 2018. január 25. 08:36
Válasz erre
Azért lehet találni Bílek készletet :)

www.ebay.com/itm/Bilek-962-Mig-21-UM-1-72/162863203401
ElGatoNegro 638730 2018. január 24. 23:14
Válasz erre
Köszi a segítséget, valahogyan csak lesz:)
Zoli 638721 2018. január 24. 20:53
Válasz erre
Szerintem ne bánd, biztos lesz majd az új Eduard MF-hez átépítő, hacsak nem adják ki az UM-et is valamikor. Én várnék vele, illetve azt is teszem.
z
ElGatoNegro 638720 2018. január 24. 20:09
Válasz erre
Igen, 72-es. Bilek?Az rossz hír, mert nem lehet sehonnan sem beszerezni.
Zoli 638713 2018. január 24. 15:46
Válasz erre
Szia,
Ha jól tévedek 72-es makettet keresel és a rossz hír, hogy ma már egyik se jó vagy elfogadható, legalábbis az igényesebb makettezőknek. A legkevesebb munkával a legszebb végeredmény a Bilek készletével érhető el, de attól még nem lesz jó.
z
ElGatoNegro 638701 2018. január 24. 09:27
Válasz erre
Üdv nektek!

Most nézegettem hogy milyen kevés mi-21UM van a piacon. (Bilek, condor,eastern express...és ugyanezek kitek más név alatt)
Szerintetek melyik jó/elfogadható készlet?
Joce1214 638562 2018. január 20. 20:30
Válasz erre
vrauko 638403 2018. január 17. 22:03
Válasz erre
A keréktárcsa küllős, de simának kellene lennie a megerősített fék miatt. Az könnyen tömíthető. Egyébként nem olyan rossz makett, hogy ne lelhetné benne örömét az ember.
Rumcájsz_52 638386 2018. január 17. 18:17
Válasz erre
Szia Joce
Taszár, 21MF gépállomány
1973-tól: 8108-tól 8115-ig, 8201-től 8204-ig, az 1979-ben kezdődő PG-nagyjavításig az eredeti gyári festéssel, és szögletes, csak a sarkain kerekített gépszámokkal repültek.
Üdv R.
mirazsmarci 638299 2018. január 16. 21:54
Válasz erre
Szia

Én a helyedben kivárnám azt az 1-2 évet mire Eduhápék kiadják...
Nekem speciel a törzs hátsó részének túlzott nyeszlettsége tűnt fel, de ha ráteszed a vastag gerincet akkor ez nem olyan feltűnő. Ha nem vagy szegecsszámláló típus akkor egy kellemes, nem agyonbonyolított makett jó illeszkedéssel.

M
pigasos78 638298 2018. január 16. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 72-es Bisz-ről vannak vélemények? Úgy látom Eduardék egyelőre csak MF, PF, PFM-ben gondolkodnak...
Köszi, Szabi
Joce1214 638158 2018. január 15. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Az egykor Taszáron állomásozó, még "fém színű" MF verziók oldalszámozása érdekelne. Lehet hogy már szerepelt itt a fórumon de kissé lusta vagyok...

Előre is köszi a segítséget.

Joce
varobee 637409 2018. január 3. 19:45
Válasz erre
Lassan összeáll a kép a teflonos bisz-ek festéséről, már csak a megvalósítás maradt. :-) Köszi a segítségest!
Rumcájsz_52 637359 2018. január 2. 22:43
Válasz erre
Sólyomszem vagy, vagyis úgy tünik igazad van. Ezek szerint a bisz-eken csak később festették pirosra a kilépőéleket.
Üdv R.
Daala 637343 2018. január 2. 19:03
Válasz erre
Ja és a kései UM-ek is szürkék voltak, a négy legutolsót kivéve.
Daala 637342 2018. január 2. 19:01
Válasz erre
Az összes Biszünk teflonszürkén érkezett. Függetlenül az altípustól. A MiG-23-asaink is szürkék voltak először, kivéve a 16-os és a később szovjetektől kapott 20-as.
Altengernagy 637340 2018. január 2. 18:46
Válasz erre
Sziasztok, bocs h. belepofazok... csak erdekel a tema)
Ez nem egy ex-PVO gep? Nem tudtam hogy ilyenunk is volt. Ertem ez alatt azt a Bisz-t amit az orosz forrasok Bisz-SzAU neven emlegetnek. Azert kerdem mert az ilyesmi szurke ott volt "divat" (MiG-23M es P is ilyen szurke volt) a VVSz terepre festette a gepeit.
(A kepen latszik is az automatika antennaja az orr alatt, a masik a fuggoleges tetejen van az itt nem latszik.)
varobee 637335 2018. január 2. 16:49
Válasz erre
Köszönöm a választ! Az általad említett képeket nézegetve felmerült egy újabb kérdés. :-) A stabilizátor végén az ellensúly jól láthatóan pirosra van festve, de a szárny és a függőleges kilépőélein nem látni azt a vékony piros csíkot ami a terepszínen rajta volt. Ezeket csak később kezdték pirosra fújni?
Rumcájsz_52 637333 2018. január 2. 16:20
Válasz erre
Szia varobee
A teflonszínű bisz-eken minden általad bejelölt rész natúr alumínium-színű volt, a csőburkolat is (nem kábelcsatorna, a GSF-vezérlés hidraulikus csővezetékei futnak alatta!). Itt a topikban a 369832-833-on találsz több fotót is teflonszürke bisz-ekről, ahol jobban látszik ez a felület.
Üdv R.
p-51 637330 2018. január 2. 14:47
Válasz erre
Kedves mindenki! Köszönöm a segítséget PFM-ügyben, hasznos volt minden tanácsotok, döntésre jutottam. BUÉK!
varobee 637329 2018. január 2. 14:02
Válasz erre
photo1
photo1

Szia Rumcájsz!

Lenne még néhány kérdésem hozzád a teflon biszekről. Illetve ha más is tudja a választ ne tartsa magában. :-)
A mellékelt képen a felső bekarikázott részen a beömlő és a munkahenger burkolat milyen színű volt? Meghagyrták fémszínűre vagy teflon színt kapott az is.
Az alsó bekarikázott részen az a hosszú külső kábelcsatorna belelóg a hajtómű fémszínű külső burkolatába. Az végig teflon színű volt?

üdv: varobee
Altengernagy 637083 2017. december 27. 16:20
Válasz erre
Bar a rajz sem tokeletes, mivel a P mar megnovelt beomlonyilassal repult, aMIG a PF at nem vette a helyet (ennek volt eloszor megnovelt tankja a fulke mogott.

Az RSz-2USz lett volna a P fo fegyverzete, de 59ben mindent felulirt a Sidewinder B-bol atdolgozott R-3Sz. Az F-bol F-13-at csinaltak, a P nem is kerult rendszerbe onalloan, csak mint PF jott ki kesobb. Az RSz-2USz helyett az R-3Sz lett rendszeresitve, es csak kesobb 1963ban tertek vissza ideiglenesen ehhez a megoldashoz, mert elhuzodott az R-3R fejlesztese.

Elegge elmosodik a hatarvonal PF es PFM kozott, korai, kesei, igy-ugy atepetett stb stb. Tobb orosz forras a kesei PF szeriat mar PFM-nek veszi.
Altengernagy 637082 2017. december 27. 15:55
Válasz erre
A pilonrol a kep az egy BIS, de gondolom csak a pilon kell hogy hogy nezett ki.

A rajz az egy F-bol atalakitott (Je-7/MIG-21P) kiserleti gep.
ElGatoNegro 637081 2017. december 27. 15:36
Válasz erre
Az egyik képen egy F-re (vagy F13-ra) van felszerelve, annak volt radarja a célzáshoz?
ElGatoNegro 637080 2017. december 27. 15:34
Válasz erre
Köszi! Fotókat csak MF, és Bisz-ről találtam.
(meg persze mig-19-ről)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.