/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
vlevi 641526 2018. március 12. 17:47
Válasz erre
Persze, de ez csak nekünk furcsa.
Az, hogy európában a latin abc betűit használjuk, az még nem jelenti azt, hogy ugyanazt a hangot is értjük alatta, ezért van az, hogy az angol máshogy "konvertálja" át a cirill abc betűit a saját nyelvére.
Semmi furcsát nem találnák az angol Yak írásmódban, ha pl. rovásírást használnánk :)
pl, hogy mást ne mondjak, a németek Jakowlew -ként írják, mert náluk a J az ugyanúgy J, mint nekünk, de a v=f (erről Lovas úr tudna mesélni, akit állandóan herrlóf***sz-nak szólítanak :D ), ezért írják w-vel.
de.wikipedia.org/wiki/Jakowlew_Jak-3
Gabusch 641500 2018. március 12. 08:17
Válasz erre
Azt kell észrevenni, hogy angolul sokkal többen beszélnek, mint oroszul, a Google meg angolra viszonylag jól fordít. Aztán ennek kapcsán a különböző blogok, stb. az angol írásmódot veszi át, akkor is, ha lenne magyar megfelelője.
Különösen szembetűnő helységneveknél, mint mondjuk Chernobyl, ami ugye nyilván Csernobil már 32 éve, amióta bekerült a köztudatba a léte. Pripyat pedig mondjuk a Pripjaty-mocsarak miatt mintha már a II. VH óta ismert lenne.

Ezt még mondjuk meg tudnám bocsátani, de amikor mellékneveket írnak nagybetűvel, pl. "Magyar termék" "magyar termék" helyett, pláne, amikor ezt valami meglehetősen hazafias szövegkörnyezetben bírják elkövetni, na, azt már nem.
Miggyuri 641496 2018. március 12. 06:24
Válasz erre
Ráadásul a magyar helyesírás szerint a nem latin betűs írású nyelvek szavait kiejtés szerint kell írni. Яковлев az Jakovlev. Mint ahogy a Kalasnyikov sem Kalashnikoff. :)
Gorbils 641495 2018. március 12. 03:40
Válasz erre
Köszönöm szépen a segitséget !
vlevi 641471 2018. március 11. 15:21
Válasz erre
Így van, az angolok Y-al írják, mert a J-t dzs-nek mondják.
Pl Yakovlev
Altengernagy 641461 2018. március 11. 12:48
Válasz erre
Ezert szoktam ajanlani az orosz nyelvu wiki-t mert altalaban nem az angol vagy abbol tukorforditott magyar szoveg, hanem joval reszletesebb es foleg helyesebb. VAGY az airwar.ru.

Ez az hulyeangolok-angolhulyek baromsaga hogy kavarjak a betuket... es nem csak a betuket hanem a gepek jeloleseit is.

Magyar, nemet (lengyel is) stb forras irja "Je", angol(szarmazek) forras irja "Ye". Mert a cirill "Е,е" betut je-nek ejtik ellentetben az "Э,э" betuvel, ami sima e.

Pelda... Ка-25Ц -> Ka-25T, Ka-25Ts, Ka-25C, Ka-25B (mert a hulyeje azt latja Hormone-B...) de lattam mar V-t is, mert a B-re hitte azt hogy cirill V... es a sor vegtelen
vatya1 641459 2018. március 11. 12:09
Válasz erre
jogos igazad van ezek fő típusok
zoli1989 641455 2018. március 11. 11:13
Válasz erre
MiG-21 PF, PFM típusokról ugye csak elfelejdkeztél ?
Rumcájsz_52 641454 2018. március 11. 11:04
Válasz erre
Szia Gorbils
A Je-7PD az egy növelt fesztávú és emelő-hajtóművel felszerelt MiG-21-változat volt, de a törzsbe szerelt emelő-hajtómű miatt a futóműveket nem lehetett becsukni, fix futókkal repült, vérbeli kisérleti gép volt. A Je-8 meg a 21-es leg-előremutatóbb továbbfejlesztési kísérlete volt, csak az új hajtómű problémáit nem tudták elég gyorsan megoldani, így felhagytak vele (akkoriban a Szu.-ban két sikertelen példány után már közel jártak a gulaghoz). Az I-3U ugyan hasonlít a MiG-19-re, de kissé nagyobb volt a 21-nél is, nem a tipuscsalád része. A valódi nyilazott szárnyú MiG-21 protok az a Je-2 és-2A voltak, az elsőnél még nem voltak áramlásterelők a szárnyon és a törzs erősen szűkült a hátsó vége felé. A -2A-nak már voltak áramlásterelők a szárnyon, és a nagyobb hajtómű miatt emberesebb volt a törzsvég is. Volt egy nyilazott szárnyú Je-50-család is, ezekbe gyorsító rakéta-hajtóművet építettek a függ. vezérsík tövébe. Ezek után jöttek a deltaszárnyú prototípusok. A Je-150/152A/152M ugyan hasonlítanak a 21-re, de kb. másfélszer akkorák (a 152-ek a MiG-25 hajtóművével repültek!), láthatod milyen pici rajtuk ugyanaz a kabintető mint a 21-en. Nagyjából ennyit a választékról, ha még valami érdekel nyugodtan kérdezgess.
Üdv R.
PETI 641451 2018. március 11. 10:52
Válasz erre
Írj egy e-mailt ide kérlek: kape21@gmail.com
PETI 641447 2018. március 11. 09:29
Válasz erre
MiG-21I Analog! Ki ne hagyd! :)
Egyebkent sokmindent odakevertel, aminek nem ott van a helye.
Gorbils 641444 2018. március 11. 09:01
Válasz erre
DSC_0589
DSC_0589
amo72221
amo72221
artm7209
artm7209
e-152m_36
e-152m_36
msvit72010
msvit72010
msvit72028
msvit72028
msvit72030
msvit72030

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni tőletek!
Szeretném idén a 1/72 Mig-21 sorozatott befejezni, de akadályba ütköztem főleg a prototípusok gyanánt! A Fő (amit sorozatgyártásban készíttetek) típusok már szerintem megvannak sima Fishbed,M,R,MT,SMT,Bis,F-13. Prototípusok közül pidig a A-144, E-150 ! Ugye még kell hozzá U, UM :)
Nos fő problémám !
A wikipédia szerint volt vagy 30 db prototípus, amit a wiki JE máshol YE jelzéssel ír! De találtam még E és I jelzésű típusokat nah már itt ki akadtam!
• MiG-8
• I-211
• I-250
• I-270
• I-320
• Ye-8
• I-350
• I-380/I-410/I-3/I-5
• I-7U
• I-75
• Ye-150 * Ye-152
• MiG Skat
• MiG-110
• Project 1.44
• Project LFI
• MiG-105
• MiG-33
• MiG-XX LMFS MiG-1.27
• MiG-41 PAK DP
Ugye ezek közül nem mind kapcsolódik a Míg-21 hez !
A gond ott keletkezik, hogy én összesen (tehát FŐ, PROT. Két ülésesből) olyan 14-15 darabnál szeretnék megállni! (Mert ha nem teszem, akkor öröké építem őket annyi időm pedig nincs) Ebből van már 11 már meg van így 4 prototípus hely szabad!
És most eljöttek a kérdéseim!
Van a Modelsvit I-3U (I-420) ez a MiG–19 szárnyát alkalmazó első prototípus? Ha nem akkor melyik az?

Artmodel Mikoyan Gurevich E-8/2 ez is Míg-21 csoporthoz tartozik? Ha E-8/2 ide való akkor E-152M kiesik! A kacsaszárnyak miatt!

Amodel E-7PD Mig-21 prototípus?

És még van a E-152A Ami a 2 db hajtómű miatt érdekes!

Vagy estleg amit ti ajánlatok ami ide tartozik és érdekes !

Bocsi hogy hosszú lett köszönettel Gorbils
Altengernagy 639510 2018. február 7. 14:41
Válasz erre
pmheros 639503 2018. február 7. 13:01
Válasz erre
migfun 638930 2018. január 30. 13:36
Válasz erre
Szia!
Időnként fel kell nézni az ebay-re, mindíg akad egy kósza makett... :)
Mondjuk én leveleztem már le ilyet előre az eladóval, és simán megjött. Pont egy akkor máshol nem talált "U" volt az áldozat :))
ElGatoNegro 638893 2018. január 29. 23:31
Válasz erre
Na az biza jó lenne.
Bár ha megállnak a PF-nél már az is előrelépés lenne (nekem...saját érdek...ccc...) :DD
Azóta cserebere rovatban beszereztem egy jól kinéző bilek U-t, ezzel el leszek egy ideig.
Zoli 638853 2018. január 27. 22:15
Válasz erre
Én se bánnám, annyi bőrt húzzanak le róla, amennyi nincs is!
z
pigasos78 638852 2018. január 27. 22:08
Válasz erre
Remélem Eduardék azért nem állnak meg az MF, PF, PFM "triónál"...
Zoli 638851 2018. január 27. 21:44
Válasz erre
Szia,
Nem azt állítottam, hogy nem lehet jót építeni, de gyárilag jó 72-es UM nincs. A jó a Modelsvit F-je, de még a szintén nem új Revell F-13 is jó. Ez a kopro a 80-as évek elején jó lehetett volna, de ma már nem az.
Az Eduard elvileg májusban kiadja az MF-et, és ha akár az általad bemutatott makettel építenéd át, akkor is sokkal jobb lesz, mint az bármilyen feljavítóval.
z
PETI 638843 2018. január 27. 19:47
Válasz erre
UM

1/72
UM
UM

1/72
UM

Sziasztok!

Ezeket bátorkodnék a védelmembe venni, mert nem rosszak. Ha nem okoz gondot néhány beszívódás, egy kis utókarcolás (túl finoman vésett szegény), egy kis gyanta befaragás, akkor nem lesz gond. Van hozzá minden: nagyon jó Extratech maratás, minden apróságra kiterjedő gyanta alkatrész és ennek a kiadásnak a kabinteteje is normális. Megvan a kabinkeret és még csavar imitáció is van rajta, kifejezetten szép!
Alakra és méretre nagyon jó, vannak makettezők, akik ilyen adottságú készletekből ma is színvonalas makettet építenek.
Móváron, Pozsonyban, itt-ott kaphatók, zacskós változata is van, az is ugyanez.
Nem létező Eduard MF-re nem létező UM átalakítóval nehezebb lesz..
ElGatoNegro 638839 2018. január 27. 19:12
Válasz erre
Peti:elmondhatod személyesen is, ha Zolinál összefutunk;-)
ElGatoNegro 638838 2018. január 27. 19:09
Válasz erre
ElGatoNegro 638837 2018. január 27. 19:08
Válasz erre
migfun:kösz, érzem benned a segíteni akaràst, de azt làtod hogy "a szállítás nem meghatározott" így nem szabad megrendelni:-D
Zoli 638784 2018. január 26. 15:50
Válasz erre
Szia,
Szerintem semmi félrevezetőt nem írtam, de kíváncsian várom az eszmefuttatásod!
z
PETI 638777 2018. január 26. 13:07
Válasz erre
PETI 638776 2018. január 26. 13:05
Válasz erre
Szia Zoli,
na, azert ne vezesd felre szegeny polgartarsat! Ez igy, ebben a formaba nem teljesen igaz, amit leirtal. Letezik "korszeru" megoldas 72-es UM-re. Ki is fejtem bovebben, csak nem most, de ha hazaertem, leirom.
Udv
Altengernagy 638751 2018. január 25. 18:41
Válasz erre
migfun 638734 2018. január 25. 08:39
Válasz erre
A csereberében meg van egy "U" :))
migfun 638733 2018. január 25. 08:36
Válasz erre
Azért lehet találni Bílek készletet :)

www.ebay.com/itm/Bilek-962-Mig-21-UM-1-72/162863203401
ElGatoNegro 638730 2018. január 24. 23:14
Válasz erre
Köszi a segítséget, valahogyan csak lesz:)
Zoli 638721 2018. január 24. 20:53
Válasz erre
Szerintem ne bánd, biztos lesz majd az új Eduard MF-hez átépítő, hacsak nem adják ki az UM-et is valamikor. Én várnék vele, illetve azt is teszem.
z
ElGatoNegro 638720 2018. január 24. 20:09
Válasz erre
Igen, 72-es. Bilek?Az rossz hír, mert nem lehet sehonnan sem beszerezni.
Zoli 638713 2018. január 24. 15:46
Válasz erre
Szia,
Ha jól tévedek 72-es makettet keresel és a rossz hír, hogy ma már egyik se jó vagy elfogadható, legalábbis az igényesebb makettezőknek. A legkevesebb munkával a legszebb végeredmény a Bilek készletével érhető el, de attól még nem lesz jó.
z
ElGatoNegro 638701 2018. január 24. 09:27
Válasz erre
Üdv nektek!

Most nézegettem hogy milyen kevés mi-21UM van a piacon. (Bilek, condor,eastern express...és ugyanezek kitek más név alatt)
Szerintetek melyik jó/elfogadható készlet?
Joce1214 638562 2018. január 20. 20:30
Válasz erre
vrauko 638403 2018. január 17. 22:03
Válasz erre
A keréktárcsa küllős, de simának kellene lennie a megerősített fék miatt. Az könnyen tömíthető. Egyébként nem olyan rossz makett, hogy ne lelhetné benne örömét az ember.
Rumcájsz_52 638386 2018. január 17. 18:17
Válasz erre
Szia Joce
Taszár, 21MF gépállomány
1973-tól: 8108-tól 8115-ig, 8201-től 8204-ig, az 1979-ben kezdődő PG-nagyjavításig az eredeti gyári festéssel, és szögletes, csak a sarkain kerekített gépszámokkal repültek.
Üdv R.
mirazsmarci 638299 2018. január 16. 21:54
Válasz erre
Szia

Én a helyedben kivárnám azt az 1-2 évet mire Eduhápék kiadják...
Nekem speciel a törzs hátsó részének túlzott nyeszlettsége tűnt fel, de ha ráteszed a vastag gerincet akkor ez nem olyan feltűnő. Ha nem vagy szegecsszámláló típus akkor egy kellemes, nem agyonbonyolított makett jó illeszkedéssel.

M
pigasos78 638298 2018. január 16. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 72-es Bisz-ről vannak vélemények? Úgy látom Eduardék egyelőre csak MF, PF, PFM-ben gondolkodnak...
Köszi, Szabi
Joce1214 638158 2018. január 15. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Az egykor Taszáron állomásozó, még "fém színű" MF verziók oldalszámozása érdekelne. Lehet hogy már szerepelt itt a fórumon de kissé lusta vagyok...

Előre is köszi a segítséget.

Joce
varobee 637409 2018. január 3. 19:45
Válasz erre
Lassan összeáll a kép a teflonos bisz-ek festéséről, már csak a megvalósítás maradt. :-) Köszi a segítségest!
Rumcájsz_52 637359 2018. január 2. 22:43
Válasz erre
Sólyomszem vagy, vagyis úgy tünik igazad van. Ezek szerint a bisz-eken csak később festették pirosra a kilépőéleket.
Üdv R.
Daala 637343 2018. január 2. 19:03
Válasz erre
Ja és a kései UM-ek is szürkék voltak, a négy legutolsót kivéve.
Daala 637342 2018. január 2. 19:01
Válasz erre
Az összes Biszünk teflonszürkén érkezett. Függetlenül az altípustól. A MiG-23-asaink is szürkék voltak először, kivéve a 16-os és a később szovjetektől kapott 20-as.
Altengernagy 637340 2018. január 2. 18:46
Válasz erre
Sziasztok, bocs h. belepofazok... csak erdekel a tema)
Ez nem egy ex-PVO gep? Nem tudtam hogy ilyenunk is volt. Ertem ez alatt azt a Bisz-t amit az orosz forrasok Bisz-SzAU neven emlegetnek. Azert kerdem mert az ilyesmi szurke ott volt "divat" (MiG-23M es P is ilyen szurke volt) a VVSz terepre festette a gepeit.
(A kepen latszik is az automatika antennaja az orr alatt, a masik a fuggoleges tetejen van az itt nem latszik.)
varobee 637335 2018. január 2. 16:49
Válasz erre
Köszönöm a választ! Az általad említett képeket nézegetve felmerült egy újabb kérdés. :-) A stabilizátor végén az ellensúly jól láthatóan pirosra van festve, de a szárny és a függőleges kilépőélein nem látni azt a vékony piros csíkot ami a terepszínen rajta volt. Ezeket csak később kezdték pirosra fújni?
Rumcájsz_52 637333 2018. január 2. 16:20
Válasz erre
Szia varobee
A teflonszínű bisz-eken minden általad bejelölt rész natúr alumínium-színű volt, a csőburkolat is (nem kábelcsatorna, a GSF-vezérlés hidraulikus csővezetékei futnak alatta!). Itt a topikban a 369832-833-on találsz több fotót is teflonszürke bisz-ekről, ahol jobban látszik ez a felület.
Üdv R.
p-51 637330 2018. január 2. 14:47
Válasz erre
Kedves mindenki! Köszönöm a segítséget PFM-ügyben, hasznos volt minden tanácsotok, döntésre jutottam. BUÉK!
varobee 637329 2018. január 2. 14:02
Válasz erre
photo1
photo1

Szia Rumcájsz!

Lenne még néhány kérdésem hozzád a teflon biszekről. Illetve ha más is tudja a választ ne tartsa magában. :-)
A mellékelt képen a felső bekarikázott részen a beömlő és a munkahenger burkolat milyen színű volt? Meghagyrták fémszínűre vagy teflon színt kapott az is.
Az alsó bekarikázott részen az a hosszú külső kábelcsatorna belelóg a hajtómű fémszínű külső burkolatába. Az végig teflon színű volt?

üdv: varobee
Altengernagy 637083 2017. december 27. 16:20
Válasz erre
Bar a rajz sem tokeletes, mivel a P mar megnovelt beomlonyilassal repult, aMIG a PF at nem vette a helyet (ennek volt eloszor megnovelt tankja a fulke mogott.

Az RSz-2USz lett volna a P fo fegyverzete, de 59ben mindent felulirt a Sidewinder B-bol atdolgozott R-3Sz. Az F-bol F-13-at csinaltak, a P nem is kerult rendszerbe onalloan, csak mint PF jott ki kesobb. Az RSz-2USz helyett az R-3Sz lett rendszeresitve, es csak kesobb 1963ban tertek vissza ideiglenesen ehhez a megoldashoz, mert elhuzodott az R-3R fejlesztese.

Elegge elmosodik a hatarvonal PF es PFM kozott, korai, kesei, igy-ugy atepetett stb stb. Tobb orosz forras a kesei PF szeriat mar PFM-nek veszi.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.