/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Rumcájsz_52 671007 2020. április 5. 11:30
Válasz erre
Szia!
A terepszínű PF-eken az orrgyűrű szintén festetlen volt, csak a kb. Olive Drab-színű kemény-elox felületvédelem volt rajta. A hátsó hőálló burkolat (farokkúp) elejére körben kb. 1/3-1/4 részben "rászaladt" a terepszín festés. A megadott felső szinek kb. jók, azt nem árt tudni hogy a barna új korában picit pirosas árnyalatú volt mint a szépen sült kenyér, 1-1,5 év után a pirosat kezdte belőle kiszívni a nap és átment kb. mustársárga színbe. A teljes alsó felület ún. Binarin-kék volt (ezek két-komponensű festékek voltak, azért Bi...), ami a valóságban világos kékes-zöld árnyalat volt, de B.-zöldnek nem hívhatták a felső zöld miatt (én az angol kacsatojás-zöldet, Gunze H-74 használom erre egy kis világoskék bekeverésével). Ugyanilyen színűek voltak a futóaknák és a futószárak is (a cseh gépekre lehet hogy jó az RLM02)! A kabin az eredeti szürke (jó a H-308 is), műszerfal matt fekete (itt maradt az eredeti ibolyaszínű kabin belső világítás, azért maradt a szürke, a későbbi MF és bisz gépeken a zöld kabinfestéshez vörös fényű kabinvilágítás volt). A pótvezérsík eleje az műanyag, a LAZÚR-antenna volt benne, ezért volt eredetileg zöld festése, ami az alsó szín kopása miatt kilátszik, ugyanígy a hátsó részén az ezüst/alumínium látszik ki a kopásnál (a pótvezérsík előtt a törzs alján volt több túlfolyó kivezetése, és az innen hátracsapódó hajtómű- és hidraulika-olaj marta le a festéket). Írj nyugodtan ha még valamit érdekel, most így bezárkózva nagyon ráérek mindenre.
Üdv R.
Zoli 671000 2020. április 5. 10:23
Válasz erre
Benned bíztam, hogy még mindig körünkben vagy, köszönöm a részletes választ!
A szürkét én is esélytelennek tartottam, valószínű a nagyon bemattult fémszíneket nézték szürkének, néha nálam is előfordul, hogy nem tudom eldönteni...…………
Az 1. verziót tuti kihagyom, túl bonyolult nekem.
A 2. verzió már sokkal ígéretesebbnek (könnyebbnek) tűnik, ez még esélyes lehet.
A 3. verzió is érdekelne ilyen részletességgel, ha nem probléma, lécci erről is írj pár sort, köszönöm!
Mellékeltem az Eduard útmutatóját:
www.scalemates.com/hu/products/img/5/2/1/1121521-38-instructions.pdf
Eszerint a kabin H308, a futóaknák H70 színűek. Utóbbi az RLM02 zöldesszürke, ez kapufa?
A festésminta gondolom tökéletes, erre Precíz neve nekem garancia. A kopott pótvezérsík eredetileg sötétzöld volt és az lett átfújva kékre, vagy fordítva?
z
Rumcájsz_52 670998 2020. április 5. 10:04
Válasz erre
Szia Zoli!
21PF semmiféle szürke festéssel nem volt az MN Légierőnél, háromféle festéssel létezett:
1. EREDETI SZOVJET GYÁRI FESTÉS : a borítólemezek egy része, főleg a vegyi maratással készült panelek, hegesztett gerinctartály és az eloxált lemezek (szárnytartályok és a stabilizátor középső panel, törzs-hátsórész a stabilizátor elejétől hátra) ezüst festést kaptak, ezután az egész gépet átfújták félfényes, víztiszta színtelen lakkal. A festett ezüst felületek sötétebb árnyalatúak voltak, mint a lakkozott natúr fémfelületek, kivéve, ha olyan megvilágítást kaptak, ami tükörként verte vissza a fényt, ekkor szinte világítottak (lehet találni ilyen MF-fotókat, PF-ről nem láttam még). A műanyag orrkúp és a többi antennaburkoló panel sötét feketés-zöld volt. A törzsorr mellső gyűrűje kb. a világháborús USA félfényes Olive Drab-nak megfelelő szín volt, de nem festék, hanem galvanikus felületvédelem, így nem kopott, és alig fakult (20-25 év is eltelt, mire eltűnt belőle a barna árnyalat, és maradt a matt szürkés olajzöld). A törzs végén lévő fúvócső-burkolat (ún. farokkúp) festetlen sötét metállszürke hőálló lemez volt, hátsó része tenyérnyi szélességben barnára, itt-ott foltokban acélkékre égve. A gépszámok a sarkokon kerekített szögletes karakterek voltak pirossal festve, vékony fehér keretben, ugyanígy fehérrel keretezve a nemzetiszínű csillag-felségjel. Az üzemeltetési stencil-feliratok fekete és piros szinűek voltak. A csapat-üzemeltetés során néhány gép kapott egyedi jelzéseket az orr-részre felfestve (kis ötágú csillag, a meghosszabbított jobb szára fölött 100-200-300-as számmal).

2., PESTVIDÉKI GÉPGYÁR IPARI KÖZEPES JAVÍTÁS FESTÉSE : orrgyűrű, farokkúp változatlanul festetlen, a műanyag-felületek gépenként változóan közép fűzöld és sötétzöld árnyalatok között változtak. Azért nem volt egységes, mert a színt a helyszínen, festéskor keverték ki, az egyes gépek műanyag-paneljeit viszont egyszerre festették, így ezek az egyes gépeken mindig azonos árnyalatúak(míg valamelyiket nem kellett cserélni). A szárny és a vezérsíkok hátsó éleit pár cm szélességben (az ún merev-trimmet) a felső felületeken (de néha alul is, esetleg csapatnál), valamint a vizszintes vezérsík előrenyúló ellensúlyát 360 mm hosszban pirosra festették. Ezeken felül az egész gép egységes ezüst színt, majd színtelen lakk védőréteget kapott. A gépszámok a korábbiakkal ellentétben erősebben kerekített karakterekből álltak (tehát a szám alakjáról felismerhető, hogy egy fotón látható gép "gyári originál", vagy már PG-javított). A stencil-feliratok piros és kék színnel készültek. Az egyedi jelzéseket a PG-ben soha nem festették újra, ezt a csapatra bízták (nem tudok róla, hogy újra felfestették volna).
- A kabinbelső és a futóaknák középszürke színűek voltak. kb. Gunze Mr.Hobby H-53 vagy valami hasonló árnyalat, (a kabin a terepfestésnél is szürke maradt!), a műszerfal matt fekete, a katapult fejtámlája barna műbőr. Futószárak fényes világos vagy halványszürkék (ez még egy gépen belül is változhatott csere miatt, mivel a futók rövidebb üzemidőt kaptak mint a sárkány), a keréktárcsák fényes olaj-sötétzöldek voltak.
A harmadik variáció a TEREPSZÍN volt, ha ez is érdekel akkor írj és bepötyögöm azt is (a két első már megvolt, azt csak be kellett másolnom).
Üdv R.
Zoli 670988 2020. április 5. 09:19
Válasz erre
mig-21pfHUNG
mig-21pfHUNG

Sziasztok,

Magyar PF verziót tervezek építeni a közeljövőben, és a mellékelt rajzot találtam róla. Létezett szürkében ez a gép és ha igen, az árnyalat is megfelelő? Továbbá arra is keresem a választ, hogy a kabin szürkéjéhez milyen festék felelne meg (elsősorban Gunze színekből), illetve a későbbi zöld-barna átfestés után is maradt a szürke kabin, vagy ha az is bezöldült, akkor a külső festés változtatásakor vagy csak később, tehát lehet-e zöld-barna gépet szürke és zöld kabinnal is építeni?
A segítséget előre is köszönöm!
z
Rumcájsz_52 670575 2020. március 26. 14:12
Válasz erre
A kis téglalap alakú ajtó az nem beömlő, hanem levegő-kieresztő. Vannak olyan üzemmódok és repülési helyzetek mikor a szívócsatornába túl sok levegő kerül be, esetleg még örvénylés is "színesíti" a helyzetet, ekkor ezt kinyitva lehet kiengedni a fölösleget, és ilyenkor ez mellékesen felgyorsítja a kúp körüli áramlást is, így (remélhetőleg) megszünteti az örvénylést is. Szakszerű neve pompázsgátló redőny, alapból automatikus a vezérlése kézi üzemmóddal kiegészítve, a működtetése hidraulikus. A szabálytalan sokszög alakú folt meg azért lehet felfestve, mert a redőny alsó-felső szélétől 3-4cm-re van felszegecselve a szívócsatorna belsejében két keskeny hosszanti bak, amire a redőny csuklópántja be van kötve (süllyesztett fejű szegecsekkel, így csak nagyon közelről láthatók a szegecsek - de a 670462-es cenci-hsz-ben az oldalnézeti szegecs-térképen jó monitoron látszanak ezek a szegecs-sorok). Mivel az orr borítása, a bakok, és a szegecsek is másféle anyagból vannak, ez az érintkező pontokon könnyen korróziót okozhat, és valószínűleg ezért kapott ez a terület plusz festékréteget a lakkozás előtt. Ha gyárilag teflonszínnel, vagy nagyjavítás után "telibe" festették az egész gépet vagy ezüsttel vagy terepszínnel a lakkozás előtt, ezért ekkor már nem látszott semmiféle sokszög-alak.
Üdv R.
Zali 670569 2020. március 26. 12:36
Válasz erre
Üdv.

Úgy tünik hogy az nyolcszög a késantenás UTI-kon van és csak afémszinű gépeken
látszik,lehet hogy utólagos módositás és eltérő ötvözetü lemezelés van.

Ezeket csak feltételezem.
Daala 670560 2020. március 26. 06:51
Válasz erre
Ja a kis beömlő téglalap fedél az, de miért festették le a nagyobb nyolcszöget körülötte?
Zali 670555 2020. március 25. 20:49
Válasz erre
Üdv

A jelzet rész pompázsgátló redőny.

Makettstúdió MiG-21
czzoli 670538 2020. március 25. 17:08
Válasz erre
Szia Rumcájsz 52 és búza!
Esetleg tudja valamelyikőtök, hogy miért voltak ezek felfestve? Előre is köszönöm.
czzoli 670536 2020. március 25. 17:02
Válasz erre
Hopp, hát nem odafolyt egy kis pillanatragasztó!
búza 670535 2020. március 25. 16:52
Válasz erre
El kell tömíteni, az csak egy festett nyolcszög!
Daala 670529 2020. március 25. 15:37
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-096-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-3041-1
Mikojan-Gurjevics-...

Itt látszik, de lemezosztás tényleg nincs
Daala 670528 2020. március 25. 15:29
Válasz erre
ac1585146532140233
ac1585146532140233

Itt sem...
Daala 670527 2020. március 25. 15:27
Válasz erre
photo6
photo6
photo45
photo45

Szerintem eltömítheted, mert panelvonal tényleg nincs igaziból...
czzoli 670515 2020. március 25. 12:57
Válasz erre
Szia Daala!
Igen, azokra a vonalakra gondoltam. Eddig még se rajzon, se képen nem láttam ilyet, azt hittem a Trumpeter találta ki. Köszönöm, már épp el akartam tömíteni őket. Na, akkor most megpróbálok képeket keresni ilyenekről, hátha.
Daala 670513 2020. március 25. 12:33
Válasz erre
fra21
fra21

Erre gondolsz? Pirossal jelöltem. A Famous Russian Aircrafts könyvben elvileg jók a rajzok, szóval szerintem nem fantázia, de a szakértők majd megmondják.
Rumcájsz_52 670512 2020. március 25. 12:23
Válasz erre
Szia
Jól sejted, mint lemez-illesztési vonalak tényleg nem léteztek. Viszont annak segítség aki az eredeti gyári festéssel, a natúr-fémszínnel akarja megépíteni. Az a terület kicsit sötétebb, festett ezüst volt az alap natúr-fém (csak színtelen lakkal lefújt) felülethez képest.
Üdv R.
czzoli 670511 2020. március 25. 12:05
Válasz erre
Sziasztok!
Jól sejtem, hogy a Trumpeter 1/48-as MiG21UM makett orr részénél lévő téglalap alakú levegőbeömlő körüli vonalak csak a fantázia szülöttjei?
vini 670489 2020. március 24. 16:57
Válasz erre
Szia!
A youtube-on van fenn videó..esetleg keress rá.
Épp most láttam..
Taszári PF-ek is láthatóak rajta..
Üdv
piratvitorla 670484 2020. március 24. 15:58
Válasz erre
Sziasztok!
Van esetleg fotója valakinek a taszári MiG-21PF búcsúrepülésről?
guglin nem találtam, de régen valahol láttam
köszi
Rumcájsz_52 670479 2020. március 24. 10:25
Válasz erre
? Ha lehetne kicsit bővebben, ez mire vonatkozik ... ?
juge75 670478 2020. március 24. 10:14
Válasz erre
Rumcájsz_52 670476 2020. március 24. 09:38
Válasz erre
A 1418-as 21U ugyanazokkal a színekkel volt festve mint a terepszínű MiG-15bisz-ek. Ezekről a szinekről lásd itt a 21-es topikban ugyanezen az oldalon a 2020 feb.20, 12.06-kor írt szöveget.
Üdv R.
cenci 670471 2020. március 23. 23:47
Válasz erre
A 9178-asnál meg Gunze 418,H73, H71+H79 azt hiszem .A 1418-as kétülésesnél vissza kellene menned a hozzászólásokban mert már volt róla szó, illetve igazából a többiről is érdemes visszakeresgélni mert egész jól ki lett vesézve ez a téma.
cenci 670470 2020. március 23. 23:33
Válasz erre
Hát talán a Magyar alap szabványszínek ezek voltak : H67, H302, H71 , de talán Rumcájsz52 Úr sokkal pontosabb infóval tud majd neked szolgálni.
vatya1 670468 2020. március 23. 22:47
Válasz erre
1547660_62256_1517867_15924_IMG_7893
1547660_62256_151786...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1418-1
Mikojan-Gurjevics-...
1512846_27410_9178_agyutoltes
1512846_27410_9178_a...

a Laura van tervben de régebbi is tervben van
cenci 670467 2020. március 23. 22:40
Válasz erre
Színekben kérdéses hogy milyen állapotú gépet szeretnél elkészíteni .
vatya1 670466 2020. március 23. 22:19
Válasz erre
cenci mindenképp megvárom a képeket
vatya1 670465 2020. március 23. 22:19
Válasz erre
Színekben is szeretnék segítséget kérni a 21 MF/bishez gunze C színeiben
a Humbrolt tudom
cenci 670464 2020. március 23. 22:14
Válasz erre
eladó MiG-21MF 8201
eladó MiG-21MF 8201

Ismét eladó sorba került egy MiG-21MF. Sajnos még nem kaptam meg a fizut, na de ha megkapom... :-)
cenci 670463 2020. március 23. 21:54
Válasz erre
Még a Gál Józsinak voltak PG-s felülnézeti képei amin a szegecselések is jól látszódtak ,ha megtalálom elküldöm .
cenci 670462 2020. március 23. 21:49
Válasz erre
6
6
5
5
4
4
3
3
7
7
Pepe5531_Mig21bis3
Pepe5531_Mig21bis3
Image13a
Image13a

Hát sajnos azokat a rajzokat nem találtam meg amiken látszódnának a szegecselések, de talán ezeket tudod majd használni . Hát nem sok ,de csak ezt találtam most .Ha a fotók is megfelelnek akkor azért a hunavia-án is sok képi anyagot találsz a típusról .
vatya1 670461 2020. március 23. 21:48
Válasz erre
ez hihetetlen bármely gépről lehet szegecs térképet találni de a világ legismertebb gépéről nem lehet találni :(
Rumcájsz_52 670450 2020. március 23. 14:25
Válasz erre
Azért ha valaki ezt a rajzot fel akarja használni szegecsminta készítéséhez, egyet vegyen figyelembe: nem pontos a rajz, mert az orrgyűrűtől a hátsó (jobb) 17-el jelzett felszállóredőnyig a felső és alsó hossztartó vonala között a valóságban nincs egyetlen függőleges szegecs-sor sem! Ez az a terület, ahol a 01-es gépszám is van a két hossztartó között.
Üdv R.
vatya1 670445 2020. március 23. 12:12
Válasz erre
1559312_34005_mig21f_1_3v1
1559312_34005_mig21f...
01_28
01_28
1570793_70094_DSC05654
1570793_70094_DSC056...

ilyenre gondolok mint a képeken Bishez Köszönöm cenci!
cenci 670443 2020. március 23. 11:03
Válasz erre
i4SI22H
i4SI22H

Még egy .Ha a melóból hazaérek egyszer akkor nézek jobbat.
cenci 670442 2020. március 23. 10:58
Válasz erre
4-mig-21-bis-airplane-blueprint-drawing-plans-outline-for-mikoyan-gurevich-mig-21-fishbed-fighter-jose-elias-sofia-pereira
4-mig-21-bis-...
mikoyan_gurevich_mig_21bis_fishbed-73905
mikoyan_gurevich_mig...
mikoyan_gurevich_mig_21bis_fishbed-81286
mikoyan_gurevich_mig...

Itt van pár .
Zali 670441 2020. március 23. 09:57
Válasz erre
Zali 670440 2020. március 23. 09:55
Válasz erre
Üdv.

ig-21 BIS drawing ezt ird a keresőbe
vatya1 670429 2020. március 22. 22:04
Válasz erre
1559312_34005_mig21f_1_3v1
1559312_34005_mig21f...

Szia fulgyu!
ilyenre gondoltam mint itt a 21F csak BIS kellene de köszönöm a segítséget
fulgyu 670428 2020. március 22. 21:54
Válasz erre
1509293_12666_Mig21_Bisz03
1509293_12666_Mig21_...

Remélem segít.
vatya1 670414 2020. március 22. 18:44
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna nekem használható szegecs rajzot mutatni 21 MF/Bishez?
borisz 669912 2020. március 7. 11:04
Válasz erre
Rumcájsz_52 669896 2020. március 6. 23:31
Válasz erre
Külsőre alapvetően semmi különbség, egyformák voltak, csak más volt bennük a radar. Ugyanilyen volt az M is, csak abban még a hajtómű is más tipus volt.
Üdv R.
borisz 669894 2020. március 6. 22:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy az SM és az MF között küldősre milyen eltérések voltak?
Vadász 669711 2020. március 3. 19:49
Válasz erre
Nem szoktam más nevében írogatni, de most megkértek rá, mert az illetőnek nem működik a regisztrációja.

Egy ismerősömtől kaptam ezt:

Az Eduard 72es léptékű MiG-15 makettjének kidolgozása során az eredeti Magyar 338-as oldalszámú gépről származó színek/fém darabok lettek felhasználva az azonosításhoz. Az eredeti jelzések milliméter pontossággal voltak lemásolva a matricához. Ezek az információk kerültek az Eduardhoz, ők a rendelkezésre álló festék készletekhez mérték hozzá és ezeket adták meg a makett utasításában. Nem megkérdőjelezhető múltú / minőségű fényképek, homályos visszaemlékezések és „nagytudásúak” találgatásai alapján lettek azonosítva a színek!
juge75 669326 2020. február 21. 05:00
Válasz erre
sanyi 669308 2020. február 20. 17:55
Válasz erre
Szia!
Köszi szépen a segítséget! Totál igaza van Atikának! :)
juge75 669301 2020. február 20. 14:55
Válasz erre
A Szolnoki felderítő L-29 hazai festése nitrós Trinát festékekkel történt, ezeket helyben vásárolták. Ezekkel a színekkel repültek a Trencsényi nagyjavításig.
Rumcájsz_52 669298 2020. február 20. 12:06
Válasz erre
Szia Sanyi!
A MiG-15 festéséhez megadott Gunze H66 az a német RLM79 sivatagi homokszín, úgy tudom ez gyakorlatilag egy nagyon világosbarna homokszín. A mi gépeinken meg nem homokszín, inkább sárgásabb árnyalatú a szín. M.Tóth Gabi (ProModell 2011/1) a MiG-15bisz-en H413-at használt csöppnyi fehérrel és barnával módosítva, az szerintem korrekt. A zöld is elég élénk fűzöld, semmi tompa, olajos árnyalata nincs, ott H302 és H58 keveréket használt, a barna meg Tmiya XF-10. A valóságban az alsó szín se kékes-szürke, hanem tiszta világoskék, ott Humbrol65-öt használt. Szerintem az túl tompa lett, az alsó kéket nem tudta szívni a nap, így az elég élénk, "kemény" kék volt minden szürkés árnyalat nélkül. Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.