/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
sanyi 671162 2020. április 7. 14:17
Válasz erre
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb...
Nyugger 671159 2020. április 7. 12:36
Válasz erre
Milyen légiharcban?
A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára.
MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak?
Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt.
Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg.
sanyi 671147 2020. április 6. 22:50
Válasz erre
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban?
Zoli 671146 2020. április 6. 22:49
Válasz erre
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép.
z
Nyugger 671144 2020. április 6. 22:38
Válasz erre
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom.
Az IHO-t nem emiatt szeretjük.
Nyugger 671143 2020. április 6. 22:25
Válasz erre
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára…….
Zoli 671141 2020. április 6. 22:23
Válasz erre
Nyugger 671140 2020. április 6. 22:08
Válasz erre
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz.
12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban.
Zoli 671139 2020. április 6. 22:01
Válasz erre
Tragikomédia...……….
Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük...
z
Nyugger 671136 2020. április 6. 21:19
Válasz erre
Zoli,
A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget!
Nyugger 671135 2020. április 6. 21:13
Válasz erre
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg
a cél hátsó légteréből.
Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély.
Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból.
Zoli 671134 2020. április 6. 21:01
Válasz erre
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi...
z
sanyi 671133 2020. április 6. 20:56
Válasz erre
Kerozinfogyás növelésére...
borisz 671132 2020. április 6. 20:54
Válasz erre
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban?
búza 671130 2020. április 6. 20:43
Válasz erre
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép.
Zoli 671129 2020. április 6. 20:36
Válasz erre
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről...
z
Zoli 671128 2020. április 6. 20:33
Válasz erre
Tökéletes, köszi, akkor ez a variáció lesz a nyerő.
z
búza 671127 2020. április 6. 20:31
Válasz erre
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék.
búza 671126 2020. április 6. 20:29
Válasz erre
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost.
Zoli 671125 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Zoli 671124 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá.
z
Zali 671123 2020. április 6. 20:05
Válasz erre
Mig készültség Kecskemét
Mig készültség...

Üdv
Zali 671122 2020. április 6. 20:01
Válasz erre
Zoli 671116 2020. április 6. 18:57
Válasz erre
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd.
z
Zoli 671115 2020. április 6. 18:56
Válasz erre
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok.
z
Zoli 671114 2020. április 6. 18:50
Válasz erre
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet.
z
Zoli 671113 2020. április 6. 18:45
Válasz erre
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket.
Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?...
Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en?
z
Zali 671112 2020. április 6. 18:39
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1
Mikojan-Gurjevics-...

Üdv.
búza 671108 2020. április 6. 17:12
Válasz erre
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott.
Rumcájsz_52 671107 2020. április 6. 16:18
Válasz erre
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz).
R.
Rumcájsz_52 671106 2020. április 6. 15:55
Válasz erre
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni.
Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást.
R.
Zoli 671105 2020. április 6. 14:34
Válasz erre
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet?
z
Zoli 671104 2020. április 6. 14:32
Válasz erre
Továbbra is köszönöm a segítséget!
Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne.
Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is?
z
Rumcájsz_52 671103 2020. április 6. 14:18
Válasz erre
A rajz az nem pontatlan, mert mikor ezt lefestették a PG-ben másnap már rajzoltam is le, akkor pont ilyen volt, és ez volt az első terepszínű gépünk! :-)) Az más kérdés hogy gerinctartály-csere vagy egy kis festékkopás/javítás után kicsit módosult a folt-térkép. A lényeg viszont látszik: a csillag alól előrenyúló barna folt hátul nem ért össze a kilépőél előtti barna festéssel, és ez mindig így is volt a PG-ben festett gépekkel (max szélesebb lett kicsit az előrenyúló folt), szerintem ezért tette be Búza.
R.
Rumcájsz_52 671102 2020. április 6. 14:07
Válasz erre
Szia,
Has alatti gépágyú-gondolát nálunk soha nem láttam, nem is hallottam róla Szolnokon sem. A PF-en szerintem már csak azért sem lehetett, mert amikor az indusok ezt megvették ők vetették fel, hogy csak kellene az a gépágyú egy vadászgépre, és ezután fejlesztették ki a GP-9 gondolát a PFM-re.
Sz-24 az volt a seregnek, Szolnokon is volt és oktatták is a fegyvereseknek, de se élőben se fotón soha nem láttam magyar gépre függesztve, olyannal se tudtam beszélni aki látott volna gépen ilyet. A PF-eket kimondottan elfogóvadásznak vette a vezérkar a MiG-19PM-ek helyett, kezdetben manőverező légiharcot se engedtek vele annyira kímélték őket, hiszen az MF-ek érkezéséig ezek voltak "AZ ELFOGÓVADÁSZOK" (földi célokat támadni meg légiharcolni az F-13-al is lehetett, abból jóval több is volt)! Szóval ha esetleg volt is rajtuk Sz-24, akkor is fehér-holló szinten.
R.
Zoli 671097 2020. április 6. 11:27
Válasz erre
Szia,

Mára is van pár kérdés:
Az Eduard által ajánlott fegyverzetek mindegyikét tették a PF szárnyai alá? Tudtommal mind volt rendszerben nálunk, de ezen a változaton is? Konkrétan az S-24 érdekelne.
Jól emlékszem, has alatti gépágyú gondola nálunk nem volt rendszerben? Illetve asszem az is csak a PFM stb verzióktól volt rendszeresítve, gondolom ezért van kiszínezve az alkatrésztérképen.
z
Zoli 671096 2020. április 6. 11:19
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4406-1
Mikojan-Gurjevics-...

Sajnos ez nem nyert, mert az eredeti géphez képest elég pontatlan a rajz. És én azt hittem, hogy nem általánosságként mellékelted, hanem konkrét géphez, de ez egy MF. Általános festésről meg szerintem nem is beszélhetünk, mert sokszor csak nagy vonalakban egyezett a minta, komolyabb különbségek is voltak.
z
Zoli 671095 2020. április 6. 11:08
Válasz erre
Szia,

Semmi gond, rákeresek erre is, köszi szépen!
z
búza 671085 2020. április 5. 22:01
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Ez ugyan nem pont az a gép, de így nézett ki az első, eredeti festés.
Zoli 671070 2020. április 5. 20:19
Válasz erre
Igen, és az átfestés előtti eredeti minta kellene. Ez így elég bizonytalan nekem, de azért köszi szépen!
z
cenci 671065 2020. április 5. 19:54
Válasz erre
photo1
photo1
photo4
photo4

Szerintem a szárny bal és a jobb oldalánál a fékszárny át lett festve .Az látszik hogy a csillag átfestésekor a zöldből sokat lefestettek . A videóban a legelején egy picit ez látszik is .A képen is látszik hogy a zölt szín végigér a kilépőélig részben festve a fékszárnyat, én legalább is így látom .
Zoli 671060 2020. április 5. 19:00
Válasz erre
Ezek megvannak, de ahogy Búza írta, ez már a módosított festés, a szárnyak kilépőéléig eredetileg nem értek ki a foltok.
z
cenci 671059 2020. április 5. 18:58
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-3
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-4
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-5
Mikojan-Gurjevics-...

A 409-es terep mintázatát azért le lehet ezekről a képekről venni ,valahogy össze kell rakni a meglévő anyagokkal .
Zoli 671056 2020. április 5. 18:51
Válasz erre
photo3
photo3

A képen látható színre gondoltam, ez a fény miatt kékes akkor? Ezen a linken az F-13 kabinja is elég kékes:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/813lt.htm
Úgy tudom, hogy a kékeszöldig a kabin színe egyformán szürke/szürkéskék volt minden orosz vadászon, vagy ez sem így volt?
A Lazúr zöldjét akkor elnéztem, vagy csak egy szerb-montenegrói gép építése miatt emlékeztem zöldre...
Asszem akkor a szürke kimarad, mert kár lenne az UM verziónál kihagyni a terepszínt. Vagy esetleg a sárga helyett szürke lesz majd a bisz.
Az F-13 esetében viszont nagyon jó hír, hogy ezüstre festették azokat is, sokkal könnyebb lesz úgy megépíteni.
Nagyon kösz a további segítséget! Ha még eszembe jutna valami, jelentkezek.
z
Zoli 671055 2020. április 5. 18:34
Válasz erre
Szia,

Köszi szépen, de sajnos a szárnyak teteje ezen se látszik.
z
cenci 671047 2020. április 5. 16:12
Válasz erre
Szia ! Talán ebben a videóban mindjárt az elején találsz a 409-ről pár hasznos dolgot a festéssel kapcsolatban . www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 671016 2020. április 5. 12:50
Válasz erre
Nagyon enyhe kékes beütése lehet a kabinszínnek (ami inkább azt jelenti hogy nem barás-sárgás, "meleg" árnyalatú szürke), de a fotókon főleg azért látszik kékes árnyalatúnak mert a kabint legtöbbször vakuval fotózzák. Vagy azért mert napsugaras időben erős a kontraszt a környezettel és így csak egy sötét paca lenne az árnyékos kabin, vagy meg azért mert eleve rosszak a fényviszonyok. A pótvezérsík/LAZÚR-antennát a PG-ben szabály szerint minden terepszínű gépen le kellett festeni az alsó színnel, ilyenek voltak a csapat-terepszínű bisz-ek is, most gyorsan áttúrva a fotóimat egyetlen biszt találtam aminél zöld maradt/vagy inkább lett csere miatt? Két extra MiG-15-terepszínű U és az NDK-festésű UM-eken tényleg zöld volt.
A bisz-en kívül volt teflonszürke UM-ünk is, az "55"-ről van fotó is.
Az F-13-ak a PG-ben ugyanúgy teli-ezüst festést kaptak mint a PF-ek és az MF-ek az első nagyjavításukkor.
R.
Zoli 671015 2020. április 5. 12:20
Válasz erre
Neked is köszönöm az információkat!
Esetleg a 409-esről nincs korábbi képed, főleg felülnézetből? A körös felségjelkor már elég fakult volt ez a példány, illetve a korábbi állapotról nem találtam képet, erről a változatról eleve alig találni valamit, a terepszínűekről is csak pár oldalnézeti kép van...
z
Zoli 671013 2020. április 5. 12:17
Válasz erre
Továbbra is nagyon köszönöm a segítséget!
A kabinszürke nem volt kissé kékes? Nekem az orosz típus képein mindig elég kékesnek tűnnek, a H308 viszont inkább sima szürke.
Ha a külső színek megfelelnek a többi 21-es színének, akkor azzal nem lesz gond, elég sok makett épült róla, a legnagyobbaktól (Precíz stb) is, de azért köszönöm az ajánlásokat!
A Lazúr antenna kékjén meglepődtem, ezért is kérdeztem, nem emlékeztem rá, hogy volt olyan gép, amin azt is kékre fújták.

Vannak akkor további kérdések is:
A bisz típuson kívül volt más változat is szürke színben?
Az F-13 csak gyári festetlen fémként létezett nálunk, vagy volt abból is ezüstre fújt?
z
búza 671008 2020. április 5. 11:41
Válasz erre
Annyit érdemes tudni a Precíz féle terepszínű rajzról, hogy az csak a végjáték környékén létezett ebben a formában, Gabi is ekkor rajzolhatta, fotózhatta le! Látszik, hogy a csűrők és a fékszárnyak újra lettek fújva. A PG.-s festésen a kilépőél és a szárny foltjai sohasem értek össze. Ezen a gépen próbálták ki a kör alakú felségjelet, ezért az összes, kör, háromszög és csillag is megtalálható volt rajta, míg szét nem darabolták!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.