/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Tibcsi 671740 2020. április 21. 12:34
Válasz erre
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja?
Zoli 671714 2020. április 20. 16:51
Válasz erre
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad...
Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak.
z
Tibcsi 671713 2020. április 20. 16:22
Válasz erre
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen...
Zoli 671696 2020. április 20. 09:56
Válasz erre
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben.
z
borisz 671692 2020. április 20. 08:43
Válasz erre
Nézzétek a különböző árnyalatokat!
pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz
borisz 671205 2020. április 8. 13:35
Válasz erre
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel?
Miggyuri 671196 2020. április 8. 05:30
Válasz erre
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt.
László58 671189 2020. április 7. 22:07
Válasz erre
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban.
atika 671185 2020. április 7. 21:18
Válasz erre
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban.
Minden más stimmel. :)
László58 671184 2020. április 7. 21:17
Válasz erre
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában.
Nyugger 671182 2020. április 7. 20:48
Válasz erre
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s.
borisz 671164 2020. április 7. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre.

Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek?
A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D
sanyi 671162 2020. április 7. 14:17
Válasz erre
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb...
Nyugger 671159 2020. április 7. 12:36
Válasz erre
Milyen légiharcban?
A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára.
MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak?
Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt.
Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg.
sanyi 671147 2020. április 6. 22:50
Válasz erre
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban?
Zoli 671146 2020. április 6. 22:49
Válasz erre
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép.
z
Nyugger 671144 2020. április 6. 22:38
Válasz erre
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom.
Az IHO-t nem emiatt szeretjük.
Nyugger 671143 2020. április 6. 22:25
Válasz erre
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára…….
Zoli 671141 2020. április 6. 22:23
Válasz erre
Nyugger 671140 2020. április 6. 22:08
Válasz erre
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz.
12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban.
Zoli 671139 2020. április 6. 22:01
Válasz erre
Tragikomédia...……….
Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük...
z
Nyugger 671136 2020. április 6. 21:19
Válasz erre
Zoli,
A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget!
Nyugger 671135 2020. április 6. 21:13
Válasz erre
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg
a cél hátsó légteréből.
Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély.
Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból.
Zoli 671134 2020. április 6. 21:01
Válasz erre
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi...
z
sanyi 671133 2020. április 6. 20:56
Válasz erre
Kerozinfogyás növelésére...
borisz 671132 2020. április 6. 20:54
Válasz erre
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban?
búza 671130 2020. április 6. 20:43
Válasz erre
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép.
Zoli 671129 2020. április 6. 20:36
Válasz erre
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről...
z
Zoli 671128 2020. április 6. 20:33
Válasz erre
Tökéletes, köszi, akkor ez a variáció lesz a nyerő.
z
búza 671127 2020. április 6. 20:31
Válasz erre
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék.
búza 671126 2020. április 6. 20:29
Válasz erre
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost.
Zoli 671125 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Zoli 671124 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá.
z
Zali 671123 2020. április 6. 20:05
Válasz erre
Mig készültség Kecskemét
Mig készültség...

Üdv
Zali 671122 2020. április 6. 20:01
Válasz erre
Zoli 671116 2020. április 6. 18:57
Válasz erre
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd.
z
Zoli 671115 2020. április 6. 18:56
Válasz erre
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok.
z
Zoli 671114 2020. április 6. 18:50
Válasz erre
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet.
z
Zoli 671113 2020. április 6. 18:45
Válasz erre
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket.
Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?...
Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en?
z
Zali 671112 2020. április 6. 18:39
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1
Mikojan-Gurjevics-...

Üdv.
búza 671108 2020. április 6. 17:12
Válasz erre
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott.
Rumcájsz_52 671107 2020. április 6. 16:18
Válasz erre
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz).
R.
Rumcájsz_52 671106 2020. április 6. 15:55
Válasz erre
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni.
Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást.
R.
Zoli 671105 2020. április 6. 14:34
Válasz erre
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet?
z
Zoli 671104 2020. április 6. 14:32
Válasz erre
Továbbra is köszönöm a segítséget!
Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne.
Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is?
z
Rumcájsz_52 671103 2020. április 6. 14:18
Válasz erre
A rajz az nem pontatlan, mert mikor ezt lefestették a PG-ben másnap már rajzoltam is le, akkor pont ilyen volt, és ez volt az első terepszínű gépünk! :-)) Az más kérdés hogy gerinctartály-csere vagy egy kis festékkopás/javítás után kicsit módosult a folt-térkép. A lényeg viszont látszik: a csillag alól előrenyúló barna folt hátul nem ért össze a kilépőél előtti barna festéssel, és ez mindig így is volt a PG-ben festett gépekkel (max szélesebb lett kicsit az előrenyúló folt), szerintem ezért tette be Búza.
R.
Rumcájsz_52 671102 2020. április 6. 14:07
Válasz erre
Szia,
Has alatti gépágyú-gondolát nálunk soha nem láttam, nem is hallottam róla Szolnokon sem. A PF-en szerintem már csak azért sem lehetett, mert amikor az indusok ezt megvették ők vetették fel, hogy csak kellene az a gépágyú egy vadászgépre, és ezután fejlesztették ki a GP-9 gondolát a PFM-re.
Sz-24 az volt a seregnek, Szolnokon is volt és oktatták is a fegyvereseknek, de se élőben se fotón soha nem láttam magyar gépre függesztve, olyannal se tudtam beszélni aki látott volna gépen ilyet. A PF-eket kimondottan elfogóvadásznak vette a vezérkar a MiG-19PM-ek helyett, kezdetben manőverező légiharcot se engedtek vele annyira kímélték őket, hiszen az MF-ek érkezéséig ezek voltak "AZ ELFOGÓVADÁSZOK" (földi célokat támadni meg légiharcolni az F-13-al is lehetett, abból jóval több is volt)! Szóval ha esetleg volt is rajtuk Sz-24, akkor is fehér-holló szinten.
R.
Zoli 671097 2020. április 6. 11:27
Válasz erre
Szia,

Mára is van pár kérdés:
Az Eduard által ajánlott fegyverzetek mindegyikét tették a PF szárnyai alá? Tudtommal mind volt rendszerben nálunk, de ezen a változaton is? Konkrétan az S-24 érdekelne.
Jól emlékszem, has alatti gépágyú gondola nálunk nem volt rendszerben? Illetve asszem az is csak a PFM stb verzióktól volt rendszeresítve, gondolom ezért van kiszínezve az alkatrésztérképen.
z
Zoli 671096 2020. április 6. 11:19
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4406-1
Mikojan-Gurjevics-...

Sajnos ez nem nyert, mert az eredeti géphez képest elég pontatlan a rajz. És én azt hittem, hogy nem általánosságként mellékelted, hanem konkrét géphez, de ez egy MF. Általános festésről meg szerintem nem is beszélhetünk, mert sokszor csak nagy vonalakban egyezett a minta, komolyabb különbségek is voltak.
z
Zoli 671095 2020. április 6. 11:08
Válasz erre
Szia,

Semmi gond, rákeresek erre is, köszi szépen!
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.