/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Rumcájsz_52 674507 2020. július 6. 11:16
Válasz erre
Szia pigasos
Leszállás után elvileg nyitva lehetne hagyni a fékszárnyat (is) hajtómű-leállítás előtt, DE akkor nem lehetne végrehajtani az esetleg szükséges hidraulika-feltöltést egyik rendszerbe sem. A nyitott fékszárnyak pont rálógnak a törzs oldalán a szárny alatt arra a tenyérnyi zárófedélre, ami alatt a feltöltő-csatlakozók vannak (baloldalt a buszter/segéd-hidraulika, jobboldalt a fő-hidraulika rendszer). A törzsféklapoknál nincs ilyen probléma, ráadásul a két mellső egy kézi csap nyitásával kézzel is nyitható, kihúzható, ha alattuk valami dolga van a műszakiaknak.
Üdv R.
Sennás 674505 2020. július 6. 10:15
Válasz erre
20200706_101100
20200706_101100

És akkor a pilótáknak ilyet kell enni ugye:)
Lehet jobb mint a RedBull?.?.? Nem csak szárnyakat hanem utánégetőt is:)
borisz 674503 2020. július 6. 09:32
Válasz erre
Úgy emlékszem, az elvi lehetősége adott. A hidraulika működteti, ha leállítják a gépet, akkor az sincs. Így, azt hiszem, marad úgy, ahogy éppen volt.
Az más kérdés, hogy nem jellemző. Nyitott tetővel viszont minden magyarázható. ;)
pigasos78 674500 2020. július 6. 06:42
Válasz erre
Azt nem is tudom miért írtam oda. Arról találtam én is képeket.
A lényeg a fékszárnyak helyzete lenne...
Tibcsi 674495 2020. július 5. 22:00
Válasz erre
Ja, bocs, most látom, a féklap is kérdés volt.
Tibcsi 674494 2020. július 5. 21:59
Válasz erre
Ezek a féklapok, nem a fékszárnyak.
vatya1 674490 2020. július 5. 21:18
Válasz erre
1531417_93484_HungarianMig21bis
1531417_93484_Hungar...
1573036_19672_MikojanGurjevicsMiG21481
1573036_19672_Mikoja...
1573055_97704_1450834_471056589682356_74116319_n
1573055_97704_145083...
1576086_53256_51626439_1701618713317284_4060459594852335616_o
1576086_53256_516264...
df
df

Szia pigasos78!
így hirtelen ennyit találtam
pigasos78 674484 2020. július 5. 18:46
Válasz erre
Sziasztok 21 fan-ok!
Kérdésem lenne:
Parkoló gépnél (zárt dekli) jól sejtem, hogy a fékszárnyak nem lehetnek kinti helyzetben? A google most nem a barátom, csak szemből találok fotókat, de úgy látom minden vissza van húzva rajtuk. (Fékszárny, féklap)
Rumcájsz_52 674444 2020. július 3. 21:50
Válasz erre
Szia elmo!
Ilyen makettet még nem építettem, így csak az Eduard által az NDK MIG-21MF-hez megadott színeket tudom leírni, mindegyik Gunze-festék, elöl a vizes (Aqueous) H-.., /után a Mr-Paint színkódja:
- felső alapszín Olive Drab H-52/38
- felső sötétzöld H-60/C-16
- alsó világoskék H-417/76
Üdv és jó munkát R.
elmo 674399 2020. július 2. 14:40
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Az NDK-ban nagyjavított UM-ek külső színéhez nincs véletlen valami közelítő tipped?

Előre is köszi.
Rumcájsz_52 674391 2020. július 2. 09:17
Válasz erre
Ja, azzal festették ami éppen kéznél volt - és ez a Technológiai utasítás-ban előírt festék volt! A 21F-13-nál (és a PF, MF-nél is) ez egy sötét, kissé olajos-zöld szín volt, kb. a RAF II. világháborús sötétzöldjének megfelelő szín (Gunze H-73), csak éppen FÉNYES festék volt (persze pár meleg fékezés után gyorsan elveszíthette a fényességét! :-)). Az ennél világosabb, élénk közép fűzöld matt festés talán csak a bisz-eken (és a MiG-23-akon) jelent meg először.
Üdv R.
vatya1 674386 2020. július 1. 20:55
Válasz erre
Tibcsi 674385 2020. július 1. 20:53
Válasz erre
A keréktárcsa zöldjére? Az valami élénk sötétzöld (talán H46, vagy H302). Nem kritikus, mert úgy tudom, a valóságban is azzal festették le, ami épp kéznél volt. :)
vatya1 674383 2020. július 1. 20:31
Válasz erre
Köszönöm szépen Tibcsi
esetleg a zöldre is adnál ajánlatot?
Tibcsi 674382 2020. július 1. 20:09
Válasz erre
A magyar F-13-ak (és a PF-ek) kabinja szürke volt fekete műszerfallal. A Gunze H306-al (esetleg H307-el, ez világosabb) nem nagyon nyúlsz mellé. A futóaknákat és a futószárakat is festheted vele. A keréktárcsák zöldek.
vatya1 674379 2020. július 1. 19:14
Válasz erre
illetve a kerék akna színe is kellene
vatya1 674378 2020. július 1. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!
segítenétek meghatározni a magyar mig-21 F13 kabin színeit? vannak képek de van ahol kék,vagy türkiz zöld, és világos szürke,
gunze színeim vannak ebből kellene kód
elmo 673854 2020. június 17. 08:33
Válasz erre
Muzzy 673852 2020. június 16. 22:47
Válasz erre
Sokan, mondjuk, hogy orosz/szovjet anyagok keresésére a jandex.ru a legjobb
yandex.ru/search/
Azt hiszem elég sok képet találsz itt.
Muzzy
elmo 673847 2020. június 16. 21:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Lehet, hogy nem voltam elég pontos. Részletes, jó felbontású képeket keresek konkrétan az RP-22SM, RP-22SMA típusokról.

Bár a Google nem a barátom, attól még rendszeresen használom ;)

Üdv.
sanyi 673844 2020. június 16. 20:06
Válasz erre
Ne fáradj, megtaláltam Google Barát segítségével! :) Köszi még egyszer!
sanyi 673843 2020. június 16. 20:05
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Köszi az infót! Tehát, ha szeretnék egy bontott MiG-21-est, akkor csak lecsapom az orrkúpot és simán berakom a helyére a radart?
Rumcájsz_52 673841 2020. június 16. 19:53
Válasz erre
Ha beírod a keresőbe hogy "mig-21 radar" akkor jó úton jársz, nekem a Firefox elég bőséges fotóanyagot tudott mutatni. Hogy pont melyik a bisz radarja az nekem elég kérdéses mert én sárkány-hajtóműves vagyok, nekem elég az hogy "ez a radar". :-)
Üdv R.
Rumcájsz_52 673840 2020. június 16. 19:46
Válasz erre
Szia Sanyi!
A 21-en a radar legtöbb elektronikus blokkjához csak akkor lehet hozzáférni ha az orrkúpot hidraulikusan teljesen kitoljuk előre és leszereljük a kúpot a tartókeretről. Mögötte van a radar-antenna és a radarblokkok nagy része egy tartókereten. Ilyenkor már alá lehet tolni a radar-kocsit, aláemelni és a munkahenger dugattyúrúdjától szétkötve a keretet na meg egy csomó elektromos csatlakozót teljesen ki lehet húzni a tartókeretet a radarral együtt. A keretnek része oldalt van két vezetősín, ezek görgőkön futnak, így mozog ki-be a kúp a radarral együtt. Anno ha valami nagy titok volt, akkor egyik közülük pont a radar volt a gépen, így ilyenkor nemigen fotózhatott senki. Manapság múzeumokban, talán a Reptár-ban is lehet látni kiszerelt radar-blokkokat.
Üdv R.
sanyi 673836 2020. június 16. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Engem is érdekelne, de még az is, hogy miként javították. Nem találtam olyan képet, ahol a radar a gépen meg lett volna bontva.
elmo 673835 2020. június 16. 17:00
Válasz erre
Sziasztok!

Az RP-22 (MiG-21bis) lokátorról volna szükségem használható képekre. Tudtok esetleg valami jó forrást?

Előre is köszömöm.
zoli75 672372 2020. május 8. 17:13
Válasz erre
Az SzMT-nek volt egy bis tartályos változata is. Úgynevezett hibrid változat volt, de SzMT-nek nevezék őket is. Izdeliye 50 volt a gyártmányszáma ugyanúgy, mint a nagy tartályos SzMT-nek.
Forrás: Légierő társbérletben I. kötet 240. oldal.
borisz 672369 2020. május 8. 15:09
Válasz erre
Ahogy te tévedsz! :D
Éppen egy ezred F-18-at akartak ezért venni.
Igaz, az sem tudja a B-61-et hordozni, de majd a jenkik külön integrálják rá.
Valami egészen zseniális, hogy még ők fizetnek az amiknak, hogy helyettük bombázhassanak, és kaphassanak válasz vagy megelőző csapást.
charles 672362 2020. május 8. 14:13
Válasz erre
Én egyáltalán nem lennék benne biztos, hogy ez egy Bisz. Az orrgyűrű nagyon MF-es, vagyis ez egy MiG-21 SzT. (MF orr, Bisz gerinc)
rod666 672361 2020. május 8. 14:04
Válasz erre
Szerintem ennél egy kicsit bonyolultabb a dolog... Tekintve, hogy elektronika nélkül a Typhoon repülni sem tud, az atomrobbanás meg termel némi elektromágneses lökéshullámot, szóval az árnyékolásra is kell némi kis figyelmet fordítani- legalább is mostanában szoás vigyázni valamennyire az emberre, a gépre is.
ElGatoNegro 672360 2020. május 8. 13:29
Válasz erre
A NATO gépeket tudtam, még nukleáris "légiharc" rakétájuk is volt, sőt láttam képen NATO nuki kézigránátot is.

Egy régebbi TOP GUN olvastam hogy az itthon állomásozó orosz nukleáris hordozók gépek SzMT-k voltak, nem feltételeztem hogy más alváltozatra is rá lehetett tenni, mindenesetre jó tudni.
sanyi 672357 2020. május 8. 12:22
Válasz erre
Kép0152
Kép0152
Lotnictwo z Szachownica-08-20
Lotnictwo z...
Lotnictwo z Szachownica-08-22
Lotnictwo z...

Akkor a lengyel PFM-ről sem hallottál?:) Sajnos csak ennyi infóm van, ez is lengyelül, szóval nem értem, de gondolom pár PFM át volt építve.
Egyébként Vándor Károly azt mondta, hogy a pápai magyar MiG-23 és taszári ( ez nem biztos...) ugyancsak magyar MiG-21 gépek között volt olyan, amelyik úgy volt vezetékezve ,hogy némi barkácsolás után rá lehetett volna aggatni a "tereprendező eszközt". Természetesen Iván nem volt annyira bolond, a pilonnal együtt dobták volna le, szóval csak egyszer használták volna a gépet - bár szerintem amúgyis...
"Természetesen" nem kell aggódni, a NATO is aggatott mindenre nukit, erről van is fotó nem kevés. Pl. F-104-nél a német, kanadai, amcsi gépekről van is fotó, amint B-43, vagy B-61 van a pocak alatt, de a belga és holland gépek között is volt speckó feladatú masina. A Tornadok még ma is ilyen szerep miatt vannak szolgálatban, mert a Typhoon nevű pénznyelő nem képes atomcsapásmérésre és emiatt a Tornadok szerepét jó ideig át sem tudja venni - gondolom pár millió Eu átutalása után behúznak pár méter madzagot, feltelepítik a számítógépre és annyi...
ElGatoNegro 672333 2020. május 8. 08:27
Válasz erre
Érdekes, az SMT-ről tudtam hogy képes volt ilyen bombát hordozni, de hogy a bis?...hmm...minél többet tudok a mig-21 ről, kiderül hogy annál kevesebbet...
sanyi 672332 2020. május 7. 23:36
Válasz erre
Üdv!
Atomhordozó MiG-21 Tökölön:
forums.airshows.co.uk/viewtopic.php
Zoli 671743 2020. április 21. 12:54
Válasz erre
Ezt nem tudom. Wiki szerint csak ennyi történt az új festésen kívül. De nyilván nem véletlen ajánlja az Eduard a másik kereket, csak megnézték a gépeket élőben is.
z
Tibcsi 671740 2020. április 21. 12:34
Válasz erre
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja?
Zoli 671714 2020. április 20. 16:51
Válasz erre
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad...
Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak.
z
Tibcsi 671713 2020. április 20. 16:22
Válasz erre
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen...
Zoli 671696 2020. április 20. 09:56
Válasz erre
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben.
z
borisz 671692 2020. április 20. 08:43
Válasz erre
Nézzétek a különböző árnyalatokat!
pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz
borisz 671205 2020. április 8. 13:35
Válasz erre
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel?
Miggyuri 671196 2020. április 8. 05:30
Válasz erre
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt.
László58 671189 2020. április 7. 22:07
Válasz erre
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban.
atika 671185 2020. április 7. 21:18
Válasz erre
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban.
Minden más stimmel. :)
László58 671184 2020. április 7. 21:17
Válasz erre
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában.
Nyugger 671182 2020. április 7. 20:48
Válasz erre
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s.
borisz 671164 2020. április 7. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre.

Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek?
A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D
sanyi 671162 2020. április 7. 14:17
Válasz erre
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb...
Nyugger 671159 2020. április 7. 12:36
Válasz erre
Milyen légiharcban?
A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára.
MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak?
Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt.
Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg.
sanyi 671147 2020. április 6. 22:50
Válasz erre
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.