/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
búza 679106 2020. november 17. 15:09
Válasz erre
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-)
Emlékeim szerint:
21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem.
sanyi 679105 2020. november 17. 13:33
Válasz erre
Uraim!
Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom...
Üdv
Sanyi
Rumcájsz_52 679104 2020. november 17. 11:42
Válasz erre
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály!
búza 679099 2020. november 17. 07:46
Válasz erre
"A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét."
Ez biztos? Szerintem tévedés! Még a Bisz/AP-be is csak 2750 ment bele!
Rumcájsz_52 679096 2020. november 16. 23:04
Válasz erre
Ha megnézed a linken lévő fotót, látszik az a kis részlet ami miatt nem lehet PF: fékernyő-tartály van az oldalkormány alatt, PF-en ilyen nem volt (egyetlen kísérleti példányt kivéve, de az ugye szovjet volt). Így lehet PFSz (ha ugyanolyan keskeny a függ. vezérsík mint a PF-en), lehet PFM ha szélesebb a f. vezérsík és szovjet/VSZ gép(a sajátjukat így hívták, de ebből volt kétféle is, a másodikon kétrészes a kabintető, KM-1 katapult van bebbe, és SzPSz-rendszerű a fékszárny)), és lehet FL-változat is ha VSZ-en kívüli export-gép. Eredetileg mindegyik 2 fegyverfüggesztővel van felszerelve, a 4-függesztős az már indiai átépítés eredménye. Nem kell mindent elhinni, amit a "szakértő" újságírók odaírnak ...
migi 679093 2020. november 16. 20:50
Válasz erre
MiG-21 PF-hez hasonló konstrukció, némi változtatással.

Az FL szélesebb a függôleges vezérsíkkal rendelkezik mint a PF.

Az R1L Zaphír lokátort a modernebb R2L váltotta fel.

Hajtómûve az F-13 változaton alkalmazott R-11 F-300, mely gyengébb mint a PF típusé és csak 3900 kp a max. tolóereje normál, illetve 5740 kp utánégetô üzemmódban.

A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét.

Ez az elsô változat, mely törzse alatt képes a GP-9 gépágyúkonténer hordozására, mely egy 23 mm-es ikercsövû gépágyút tartalmaz 200 db lôszerrel.

A típust Moszkvában 1965-68 között gyártották.

Indiában a Hindustan Aeronautiscs Ltd. ( HAL ) 1966-ban készült fel a licence gyártására és az elsô indiai MiG-21 FL ( C1100 lajstromú ) 1970. október 19-én készült el. A HAL 1970-73. között 195 db-ot gyártott a típusból. India még még ma is rendszerben tartja ezt a változatot, de 4 fegyvertartós szárnyakkal, angol elektronikai berendezésekkel és francia fegyverzettel látták el saját változatukat
sanyi 679089 2020. november 16. 19:59
Válasz erre
Sziasztok!
Mi az eltérés a MiG-21 PF és FL között? Az indiai négy tartós FL világos, de az arabok is kaptak FL-eket, amik két tartóval rendelkeznek. Sajnos hiába nézegetek google-val, ugyanaz a gép egyszer FL, másszor pedig PF...
Előre is köszi!
twitter.com/Adlaim27/status/1326743644506894339/photo/1
zoli75 679077 2020. november 16. 04:34
Válasz erre
Szia,

Megtaláltam. Köszönöm!

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
búza 679067 2020. november 15. 16:11
Válasz erre
Szia!
Nézd meg Vándor Kareszék gépét, az jól van lefestve.
Üdv: Búza
zoli75 679045 2020. november 14. 20:34
Válasz erre
Sziasztok,

Olvastam valahol, hogy a két számjegyűek - MiG-21 bis 75AP - közül voltak olyan példányok amelyeknek a futóakna belső része és a futóakna ajtók belső része zöldes árnyalatú volt. Én a "47"-est fogom restaurálni és infókat gyűjtök hozzá.

Köszönöm!
Gyarmati Zoltán
Sennás 678545 2020. november 3. 16:41
Válasz erre
Elq-i49XUAE2zSd.jpeg
Elq-i49XUAE2zSd.jpeg

Sir Sean Connery, best known for his role of James Bond, passed away today at the age of 90. In 1967, Connery visited Israel and took this historic picture with then IAF Commander Maj. Gen. Moti Hod with the background of an Iraqi MiG-21, numbered '007' after Bond. RIP.RIP.
tzsgyuri 677793 2020. október 9. 15:53
Válasz erre
Ezt láttátok?
https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4
Bishop 677777 2020. október 8. 21:12
Válasz erre
20201008_175422s
20201008_175422s
MRP_353_Light_Blue_Hungarian_AF
MRP_353_Light_Blue_H...
100_1415s
100_1415s

Nekifogtam az Eduard 1:48 Cápeti készítésének. A fülkében az MRP festékét használtam alapnak. A futóaknához világoskék színhez is passzol az MRP festéke. Első 1:48-as Mig-21-em lesz...
búza 677685 2020. október 5. 13:32
Válasz erre
117611
117611
10378940_1559497584304914_1863705102597139175_n
10378940_15594975843...

Valahogy így nézett ki festés nélkül.
vatya1 677666 2020. október 4. 19:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 677664 2020. október 4. 19:19
Válasz erre
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt.
vatya1 677661 2020. október 4. 18:48
Válasz erre
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel)
Nyugger 677660 2020. október 4. 18:12
Válasz erre
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után:
409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605.
zoli75 677658 2020. október 4. 17:15
Válasz erre
Szia,

A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is.

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
Bishop 677649 2020. október 4. 13:38
Válasz erre
Köszönjük a hiánypótló információt!
vatya1 677647 2020. október 4. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!
köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó
Vadász 677626 2020. október 3. 12:46
Válasz erre
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet.
Vadász 677625 2020. október 3. 12:36
Válasz erre
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé:

"Elnézést a zavarásért.
Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc).

Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!"
japesze43 677623 2020. október 3. 11:32
Válasz erre
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer...
juge75 677614 2020. október 2. 20:04
Válasz erre
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is.
Tibcsi 677583 2020. október 1. 20:15
Válasz erre
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem.
vlevi 677579 2020. október 1. 17:15
Válasz erre
IMG_6149
IMG_6149

Kecskemét, 2010 augusztus, saját kép.
Bishop 677574 2020. október 1. 15:27
Válasz erre
Találtam egy kisfilmet, ami picit segít eligazodni a festésben:

www.youtube.com/watch
Bishop 677566 2020. október 1. 13:26
Válasz erre
unnamed
unnamed
1904_114
1904_114
KAMO_C_02s
KAMO_C_02s

Lehet, hogy a fénytörés teszi. A csehek például sötétszürkének látták (lásd utolsó kép). Viszont hajlok a fekete irányába, mert minek festették volna egy harmadik színre, ha kéznél van a fekete festék?
Murmuc 677555 2020. október 1. 10:23
Válasz erre
Bishop 677545 2020. október 1. 07:12
Válasz erre
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin?
G-cart 677526 2020. szeptember 30. 15:38
Válasz erre
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt.
Tibcsi 677512 2020. szeptember 30. 11:45
Válasz erre
157447-11991-pristine
157447-11991-...

A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :)
búza 677504 2020. szeptember 30. 08:20
Válasz erre
photo93
photo93
IMG_3467
IMG_3467

Ez nincs rajta a mostani gépen!
Bishop 677483 2020. szeptember 29. 17:33
Válasz erre
Tibcsi 677481 2020. szeptember 29. 17:23
Válasz erre
A futóaknákat meghagyták az eredeti világos (zöldes)kék színűnek, mint a terepfestésűek alsó színe.
Bishop 677480 2020. szeptember 29. 17:13
Válasz erre
Esetleg a futóaknákról van infód, hogy milyen színű volt?
juge75 677479 2020. szeptember 29. 17:11
Válasz erre
Eltérő. Citromosabb, világosabb volt az eredeti, Taszári.
Bishop 677478 2020. szeptember 29. 17:07
Válasz erre
Szia!

Én valahol azt olvastam, hogy már többször átfestették a gépet (én is most gyűjtök hozzá forrásanyagot). Amiben én még eltérést vélek felfedezni, az a futóakna színe. A jelenlegi festés nekem világos szürkének tűnik, de a 92-es Camel feliratos gépen nekem még az eredeti halványkéknek tűnik. Én a 92-es változatot szeretném megépíteni, esetleg valaki járatosabb kolléga a témában tudna információt adni erről?
sanyi 677474 2020. szeptember 29. 15:53
Válasz erre
Egy "kis" érdekesség:
elhangardetj.blogspot.com/
Iraki ikergyőztes MiG-21, egy összecsapásban két iráni F-5 felett győzedelmeskedett!
Az első kép, amin egy többgyőzelmes - nem vietnámi... - MiG-21 szerepel!
Az Eduard ugyan ad a Profi Pack-ban egy ikergyőztes irakit - izraeli+iráni ellenfelei voltak -, de arról nem láttam még fotót...
vatya1 675391 2020. július 31. 21:53
Válasz erre
eredeti
eredeti
felújított
felújított

Sziasztok!
érdeklődnék hogy a régi sárga festék színe meg egyezik e a felújított sárga színnel?
vatya1 674778 2020. július 14. 12:01
Válasz erre
Szia migi!
igen a többit ismerem,csak ez olyan mint a mi cápetink mármint a fogsor kinézete ez véletlen vagy ki kitől leste el?
migi 674775 2020. július 14. 09:52
Válasz erre
vatya1 674761 2020. július 13. 22:04
Válasz erre
photo_9999_304606
photo_9999_304606

Sziasztok!
a Lengyeleknek is volt cápetis 21sük?
tripla3 674708 2020. július 12. 10:25
Válasz erre
Illetve van az AK RC-ből a 206-os szín,Russian cockpit torquise,viszont ez kék. Közel sincs az Emerald zöldhöz :)
tripla3 674707 2020. július 12. 10:20
Válasz erre
Én Gunzéből vagyok "betárazva",de köszi a segítségeteket!
zoli75 674706 2020. július 12. 09:34
Válasz erre
Szia,

Az AK2301 vagy a Revell SM365 a kabin zöld a futóaknához pedig a MRP49-et használtam.
De Rumcászj52 is jó színeket javasolt.
Üdvözlettel,
Gyarmati Zoltán
tripla3 674702 2020. július 12. 09:03
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszönöm a segítséged!

Üdvözlettel: Attila
Rumcájsz_52 674701 2020. július 12. 08:54
Válasz erre
Szia tripla
MiG-21F-13, U, PF és MF-ek ezüst festésű változatainál a futóakna festéséhez a Gunze H-308 használható. Ugyanez jó a kabinbelső festéséhez is, KIVÉVE az MF-hez, ahol a Gunze Emerald Green H-46, esetleg pici matt fehérrel és persze matt lakkal szelidítve használható, mivel ez a szín alapból fényes (de ha felkeverés előtt pl. szemcseppentővel leszeded a pigment tetejéről a fényes lakkot, az is elég jó eljárás lehet).
Üdv R.
tripla3 674700 2020. július 11. 21:53
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm a segítséget! Annyit meg tudsz még mondani, hogy a szürkéből, milyenre fújjam, mit használjak? Gunze, vagy FS szám is nagy segítség lenne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.