/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
pigasos78 620501 2017. január 3. 21:10
Válasz erre
Köszi srácok a kimerítő válaszokat! Egyébként én is így gondoltam, hogy az Eduard lesz a nyerő. Csak már csináljanak valamit, mert a csöves kínálatuk elég szegényes 72-ben! :)
mirazsmarci 620491 2017. január 3. 19:52
Válasz erre
Üdv

Én is az Eduhápot várom, ha a 48-ast lekicsinyítik már az se lenne rossz.
Szerintem jobban megéri valami űberkombót venni, remélem lesz ebből is mondjuk egy 4 db-os (PF,MF,R,bis) minden cuccal, pohárral, pólóval, eredeti alkatrészekkel stb, beakciózva:-)
Zoli 620459 2017. január 3. 16:10
Válasz erre
Szia,
Azt elfelejtetted leírni, hogy még mindig ez a legjobb nem korai 21-es. Már sokszor beszéltünk róla, a fő hibák a túl nagy szélvédő, a pontatlan orr és vízszintes vezérsíkok, illetve az orrfutó-akna mögötti +3mm. A törzs átmérője is bő 1mm-rel nagyobb, de az nem olyan látványos. Szóval "csak" új szélvédő és vízszintes vezérsíkok kellenek, a többi hiba javítható vagy elhanyagolható.
Én is megvárom most már az Eduard kitjeit, kíváncsi vagyok rájuk, de nem biztos, hogy mindenben jobbak lesznek.
z
sanyi 620437 2017. január 3. 10:40
Válasz erre
Szia!
Na igen, ez a téma felpörgeti a topikot mindig...:)
Szép! Viszont... Olyan mint az igazi, képpel összehasonlíthatod? Nem. Kell hozzá kabintető, gerinc, függőlegesvezérsík, az orrát át kell szabni. És ez 4-4,5 ezer pénz minimum, mármint csak a makett.
Amúgy kereteken szép, szóval bekeretezheted és felrakod a falra osztjónapot. Az már más, hogy versenyeken szoktak nyerni, de ez már csak egy ilyen dolog...
Én megvárom az Eduardot és amikor lesz belőle overtrees, akkor veszek egy félmázsát. Sokan divatból megveszik - tegyék.
pigasos78 620427 2017. január 3. 09:00
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki infót adni az RV Aircraft 21-eseiről? Milyenek? Érdemesebb inkább megvárni az Eduardot?

Köszi
Szabi
Kferro 620225 2016. december 30. 12:14
Válasz erre
823103 copy
823103 copy

Az összeállításon rajzon csak a választás lehetősége van jelezve, de hogy az mitől függ, az nem.

Én is az alsó szürkével megegyező színre szavazok egyre inkább. Fura, hogy az Eduard egy olyan példány jelzéseit rakta a dobozba, amiről semmit nem tudni.
VO101_Papi 620215 2016. december 30. 09:53
Válasz erre
day01_011
day01_011

Elnézve a guglin a fotókat, én az alsó szürke színre festeném az aknákat és a futószárakat is. Az összeállítási mit mond egyébként?
Ezen a képen ugyan egy Ukrajnában nagyjavított gép van, és itt szerintem azonos az alsó szürkével.
Kferro 620202 2016. december 29. 22:00
Válasz erre
VO101_Papi 620147 2016. december 29. 08:08
Válasz erre
Szerintem szürke (gunze H308), vagy zöldes szürke (RLM02 szerűre gondolok, oroszok alapozó/belső színe szinte ugyan olyan), vagy marad az alsó színe a gépnek. Na most sokat segítettem, mi :P?
Mikori festést csinálsz, abból lehet következtetni.
Kferro 620140 2016. december 28. 23:16
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tudna abban segíteni, hogy az egyiptomi 21-eseknek (azon belül is az MF-eknek) milyen színű volt a futóműaknája?
páncélos 615187 2016. szeptember 24. 22:49
Válasz erre
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Anno Kőbányán kiállított 1981-es MiG-21F13-as, ua. amelyik jelenleg Németországban van kiállítva?
Ez ua. a gép ami korábban 225-ös számmal volt hadrendben?
Ha igen, akkor valaki tudja, hogy mettől meddig volt Kőbányán (év/hó/nap)?
Taylor2 615185 2016. szeptember 24. 20:39
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52

Fú nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ!
Igen ezek érdekeltek.

Köszönöm a segítséget a többieknek is!

Üdv:Marci
Rumcájsz_52 615184 2016. szeptember 24. 20:29
Válasz erre
Szia Taylor
Az SZMT orrgyűrű átmérője 870mm, szélessége 100mm (a bisz ugyanezen adatai 900, ill. 63mm, ennyivel rövidebb a törzs). Az SzMT orr-kontúrja megegyezik a PF, PFM, PFSz, SZ, SZM, SZMT, M és MF változatokkal, a kabintól előre szelíd átmenettel csökkent a magassága/szélessége, a bisz-nél ez csak kb. az utolsó 300mm-nél, hirtelen kezdett szűkülni (itt a topikban a 373338-as hsz-nél a P 1010671 jelű fotón lehet tanulmányozni, ott egymás mellé van fotózva egy bisz és egy MF orra). Az SZMT-nek még a korábbi felsorolt változatok könnyített, ún. "küllős" főfutó-keréktárcsái voltak, a bisz-nél már teli keréktárcsákat használtak. A legnagyobb különbség az összes többi tipustól az volt, hogy a hatalmas, 900l-es gerinctartály felső kontúrvonala a függőleges vezérsík alján összeért a fékernyő tokjával. Itt a topikban SZMT-fotók: 548004, 548016, 548041, 373257,372545,
Üdv R.
VO101_Papi 615183 2016. szeptember 24. 20:28
Válasz erre
photo41
photo41

Annyira kilőtték, hogy csak na, és nem UB-én. UB-ről ha jól emlékszem már az R-73-ast lőtték később.
Logikus lépés volt anno, hogy az éleslövészeteket a 21-ről megmaradt R-60-assal végezzék amíg van. A rendszer alapban tudta kezelni, de a megvásárolt 73-as jóval korszerűbb fegyver volt mint a 60-as ezért nem vettek külön a korszerűtlenebb 60-asból a 29-hez.
Egyébként a hunavia.hu-n számos fotót találtok erről néhány kattintással.
hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/MiG29INACTION/index3.html
Weizi 615182 2016. szeptember 24. 20:07
Válasz erre
Bizony! Elsősorban a MiG-29UB fegyvereként volt jelen, noha nem volt látványos a felhasználásuk. Azt nem tudom, hogy valaha kilőttek-e egyet is egy magyar gépről vagy sem, de a fegyverzet része volt az biztos!
Taylor2 615180 2016. szeptember 24. 19:44
Válasz erre
Az 50-est a nagy gerinctartályost építeném meg.

Arról nincsen valamiféle szakrajz?
kezo 615179 2016. szeptember 24. 19:39
Válasz erre
Bocs , Weizi-től kérdeztem .
kezo 615178 2016. szeptember 24. 19:38
Válasz erre
Borzz 615172 2016. szeptember 24. 18:41
Válasz erre
Attól függ, melyik MiG-21SMT változatott szeretnéd megépíteni.

Van a nagy gerinctartályos 50-es típus:
www.easternorbat.com/html/66th_apib_in_color_eng.html
És van a kis gerinctartályos 50bis típus:
www.easternorbat.com/html/582nd_regiment_mig-21smt_1988_.html

Utóbbi 1:72-ben nem igazán különböztethető meg egy 75-ös típusú MiG-21bis-től.
Weizi 615171 2016. szeptember 24. 18:28
Válasz erre
R-60-as is volt a MiG-29-hez! Piratvitorla jól írta!
kezo 615168 2016. szeptember 24. 17:56
Válasz erre
Szia !
Az R-60 -as a BISZ-hez ,MIG-29 -hez az R-27 és az R-73-as volt.

Üdv: Zoli
Taylor2 615165 2016. szeptember 24. 16:54
Válasz erre
Na a beömlő nyílásról nem tudtam. Kisebb, vagy nagyobb?
Miben különbözik?

Igen a Bis gerincesről hallottam.

Van még valami eltérés?
piratvitorla 615163 2016. szeptember 24. 16:37
Válasz erre
Szia!
Úgy tudom az R-60-ast rendszeresítettük a biszhez.
Sőt: mivel a 29-eshez nem vettük meg később onnan került át.
üdv
piratvitorla 615162 2016. szeptember 24. 16:31
Válasz erre
Egyébként volt normál bisz-gerinccel szerelt SMT is.
piratvitorla 615161 2016. szeptember 24. 16:30
Válasz erre
Taylor2 615160 2016. szeptember 24. 16:22
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a MiG-21SMT miben különbözik külsőségekben a Bis-től?
(A fegyverzetet és a púpos gerinctartályt leszámítva.)

Itt gondolok én mit tudom én pl a pitot csőre vagy a futóműre,vagy az alakja.

Valakinek esetleg van jó minőségű 1/72-es rajza?

Köszönettel: Marci
NHZsolt 614721 2016. szeptember 16. 06:30
Válasz erre
Rumcájsz_52 614457 2016. szeptember 10. 13:38
Válasz erre
Szia cappyka
Érvényes a cím, jöhet a "kisregény". Apudnak kényelmes nyaralást és gyógyulást.
Üdv R.
cappyka78 614452 2016. szeptember 10. 11:54
Válasz erre
Legmelyebb tiszteletem Laci bacsi!
Koszonom a valaszt.
Nagyon jol elvagyunk a "zold" szigeten. Raadasul most mar makettezni is van idom!
Orok halaval tartozom neked es a Topi-nak, hogy mar kisgyerekkent megfertoztetek ezzel a szep hobbyval.
Sajnos apu nincs jol... Augusztus elejen kapott egy enyhe stroke-ot. De mar gyogyulgat. Most otthon "nyaral".

Ha az adatlapon levo email cim meg aktualis, akkor dobok oda egy par sort!
Tisztelettel
Roland
Rumcájsz_52 614439 2016. szeptember 9. 20:23
Válasz erre
Bocsi, kicsit szapora volt a kezem, szóval
2xR-3R + 2xR-60 ami elképzelhető.
R.
Rumcájsz_52 614430 2016. szeptember 9. 16:29
Válasz erre
Szia cappyka, hogy van az "öreg" Cappy? Régen találkoztam vele már Ferihegyen. Hogy megy sorod azok között a részeges írek között?

A 21bisz/R-60-ról: elképzelhető az R-3R+3R-60 fegyverzet, mert van fotóm olyan teflonszürke, csillagos magyar bisz-ről (2098 75AP), amin a belső gerendákon az APU-60 rakétasínek vannak függesztve, ez pedig csak az R-60rakétához jó.
Üdv R.
pigasos78 614428 2016. szeptember 9. 15:14
Válasz erre
Nem az a típusú makettező vagyok, aki nekiáll újraszegecselni egy makettet 72-ben. :) Én sem ismerem még az RV Aircraftot, de nekem így képről meggyőzőnek tűnik. És úgy látom nem csak kabintetőből ad két verziót, de terelőlap is van.
Borzz 614426 2016. szeptember 9. 15:00
Válasz erre
Ha nem igényled a szegecspontos kialakítást - valaha a Levixnek volt egy szeszlemez témában elmélyedt oldala - akkor tudsz MF-et építeni belőle, csak legyen periszkóp és terelőlemez. (A makettet nem minősítem, mert nem ismerem)
cappyka78 614425 2016. szeptember 9. 14:51
Válasz erre
Tisztelet az Uraknak!

Kerdesem lenne a Magyarorszagi Mig-21Bis tipussal kapcsolatban.
Tud valaki hozzavetoleges informaciot, hogy az R-60 raketa mikortol lett rendszeresitve hazankban?

Valoszeru egy magyar Bis makett 2db R-3R es 2db R-60 raketaval de meg a szurke csillagos festessel?

Koszonom elore is a valaszt

Roland
pigasos78 614424 2016. szeptember 9. 14:50
Válasz erre
www.model-making.eu/products/MIG-21-M.html

Ad hozzá periszkóp nélkülit és periszkópost is, úgy látom.
Borzz 614422 2016. szeptember 9. 14:37
Válasz erre
Van róla valami dobozbontásos képed, hogy van-e rajta periszkóp és terelőlemez? Ha van, akkor MF-nek nevezheted. :) Nem hiszem, hogy 1:72-ben, külön öntőforma lenne a két változathoz.
pigasos78 614421 2016. szeptember 9. 14:36
Válasz erre
Rumcájsz_52 614420 2016. szeptember 9. 14:34
Válasz erre
Szia pigasos
www.hunavia.hu/
A fenti oldalon tömegével válogathatsz a MiG-21MF-ek között. A HAD oldalán meg van egy kis leírásom (igaz, eléggé eldugva, állítólag nehéz megtalálni) a MH által használt 21MF festésvariációkról. Csillagos felségjellel repült az eredeti szovjet gyári festéssel (többféle ezüst árnyalat) kerekített sarkú szögletes számokkal, PG-javítás után egyszínű ezüst festéssel és kissé gömbölyűbb számokkal, nagyjavítás után meg terepszínben szintén a gömbölyített számokkal. Lehet válogatni, sok sikert.
Üdv R.
pigasos78 614419 2016. szeptember 9. 14:11
Válasz erre
Adott lenne egy RV Aircraft Mig-21 M (ha rá nem csapnak előttem). De nem szeretném se szudáninak, se indiainak, se másnak megépíteni amit a készlet kínál. Van HAD számsorom és csillagom, magyarnak építeném. Ha -ezek szerint- működik a dolog, milyen oldalszámot kaphat?

Köszi az eddigi válaszokat
Szabolcs
Borzz 614418 2016. szeptember 9. 14:07
Válasz erre
Itt egy leírás a szovjet MiG-21SzM változatról:
www.easternorbat.com/html/soviet_mig-21sm_fishbed-j_eng.html
Borzz 614417 2016. szeptember 9. 13:59
Válasz erre
Így van! Bár makettezéstől függetlenül a hajtóművek is változtak az üzemeltetés során. Nálatok ugye a korai UM-ekben cserélték a R-13-asra hajtóműveket.

Érdekes pl a lengyel beszerzés, ahol a 36 db R-11-es M után, állítólag a 120 MF-be is ezt rendelték R-13-as helyett, hogy egységes legyen a géppark.
Rumcájsz_52 614416 2016. szeptember 9. 13:50
Válasz erre
Igazad van, már én is elkavarodtam az Sz és az M között, az Sz-en nem volt ágyú. Így most újra beletúrtam a sok MiG-papírba (akinek ugye már nincs esze, annak legalább legyen notesze), ezek szerint az M és MF között a lényeges különbség az volt, hogy az M-ben még a PF-től megörökölt 6 kompresszor-fokozatú R-11 hajtómű F2Sz-300 változata volt, az Sz az SzPSz-rendszer csatlakoztatási lehetőségét jelezte. Az MF-be már az R-13-300 hajtómű került 8-kompresszor-fokozattal, de itt már elmaradt az Sz-jelzés mert ezen már alapból rajta volt az SzPSz-csatlakozó, így nem jelezték külön. Tehát külsőre semmi lényeges különbség, a periszkóp meg a terelőlemezek gyártól, gyártási dátumtól és nagyjavítási módosítástól is függtek.
Üdv R.
Borzz 614413 2016. szeptember 9. 13:35
Válasz erre
pigasos78,

összefoglalva, 1:72-ben lehet. Mond meg melyik gépet (ha van fotó), melyik időszakból szeretnéd megépíteni.
Borzz 614412 2016. szeptember 9. 13:28
Válasz erre
Gépágyú mind az M, mind az MF-en volt. A linti szerintem csak elírás. :)
migfun 614411 2016. szeptember 9. 13:27
Válasz erre
mig-21thirdgeneration
mig-...

A mig-21.de szerint az M változaton volt gépágyú www.mig-21.de/english/technicaldataversions.htm De az itt talált képen lévő M-en is van www.airwar.ru/other/draw/mig21-2.html. Feltölteni nem akarja valamiért a rendszer.
Borzz 614410 2016. szeptember 9. 13:26
Válasz erre
Az 596-os oldalszámú megsérült leszállás során ezért nem ment végig minden ipari nagyjavításon és nem került rá utólag periszkóp és terelőlemez, mint a többi német példányra.
Rumcájsz_52 614409 2016. szeptember 9. 13:04
Válasz erre
Hali
Tényleg igazad van figyelmetlen voltam, észre se vettem, elhittem az M-ről szóló szöveget. Viszont akkor a MiG-tervezőiroda szerint az sem M, hanem MF, az más kérdés, hogy a keleti-germánok saját légierejükben időnként átkereszteltek néhány 21-est. Pl. a szovjetek által 21PFM-nek hívott SzPSz-rendszerrel felszerelt, oldalra nyíló kabintetős változatot (94-es gyártmány) ők 21SzPSz-nek (hivatalosan PFM-SzPSz-nek hívták), hogy ne keverjék az alap-variációval, az SzPSz-nélküli és előre nyíló kabintetős Iván által ugyancsak PFM-nek hívott változattal (77-es gyártmány). Viszont kérdés az, hogy ez az M-jelzés is csak ilyen átkeresztelés, vagy tényleg van az MF-hez képest valami jelentős különbség?
Üdv R.
Borzz 614408 2016. szeptember 9. 12:56
Válasz erre
Sziasztok,

az 590-es oldalszámú, valóban M változat! Amit írtatok mind igaz, de eldönteni csak képről nem lehet. A 39-es szériáig a gyárban M változatok készültek, majd egy széria MT, majd minden további széria MF-nek lett elnevezve. De éles határvonal nem volt. Az évek során vezettek be kisebb nagyobb változásokat.

Ami miatt nem lehet megkülönböztetni az, hogy ugyan a gyártás során még eltérő gépek, a nagyjavítás során hasonlóvá váltak. Például egyes szovjet és kelet-német nagyjavítás során, a korai M változatok megkapták a periszkópot és a terelő lemezt is.

Összefoglalva, ismerni kell az adott gép gyári számát ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy az adott gép M vagy MF alváltozat. Ez a mai információ dömpingben nem olyan ördögőség.
migfun 614403 2016. szeptember 9. 11:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 614398 2016. szeptember 9. 10:17
Válasz erre
Sali
Ez nem lehet M, mert ott vigyorog/vicsorog? a GS-23 gépágyú a törzs alján, tehát ez MF-változat (a szovjeteknél SzM lenne, mert ők már a kezdettől fogva az RP-22 radarral gyártották maguknak, amit exportra csak később, a bisz-be építettek be).
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.