/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
cenci2 543129 2013. október 6. 10:16
Válasz erre
Sziasztok !
Akit érdekel feltettem a 99-es Kositzy Attila búcsúrepülés felvételemet . www.youtube.com/watch
Keri 543060 2013. október 5. 10:31
Válasz erre
Jó látni őket,köszi a videót!
cenci2 543059 2013. október 5. 10:00
Válasz erre
Feltettem még egy kis pápai felvételt a bázisról amikor 2001-ben páran meglátogattuk a repteret .www.youtube.com/watch
cenci2 542957 2013. október 3. 15:58
Válasz erre
Ez a gép amit fotóztál nem a zánkai 4405 MF ?
Ja most látom hogy a csepeli tanműhelynél készült a felvétel .
Kuolema 542949 2013. október 3. 13:15
Válasz erre
Mig-21 (1)
Mig-21 (1
Mig-21 (2)
Mig-21 (2
Mig-21 (3)
Mig-21 (3
Mig-21 (4)
Mig-21 (4
Mig-21 (5)
Mig-21 (5
Mig-21 (6)
Mig-21 (6
Mig-21 (7)
Mig-21 (7

Sziasztok!
Látom nagy a nyüzsgés a 21-esek körül, ezért gondoltam lövök Nektek néhány képet a keddi gyakorlaton.
Egyébként a budaörsi Migeket nekem is volt szerncsém látni, nagy élmény volt megtapizni egy igazi UM-et (előtte sajnos csak képeken láttam).
Üdv.: Kuolema
cenci2 542923 2013. október 2. 23:38
Válasz erre
Sziasztok!
Akit érdekel a 2000-es pápai búcsúrepülés feltöltöttem a felvételemet .www.youtube.com/watch
Szabi77 542846 2013. október 1. 17:16
Válasz erre
Ok!Legközelebb jobban figyelek!
Kösz a javítást!
Szabi77
Szabi77 542839 2013. október 1. 16:25
Válasz erre
cenci2!
Köszi az infókat!
Szabi77
opetrovics 542837 2013. október 1. 15:02
Válasz erre
Szia,

Nagyon köszönöm,ha haza értem megnézem...Csütörtökön jön az Úriember ismét Pápára,újabb gép menekül meg...készítek,képeket,videót,és linkelem majd...
cenci2 542809 2013. október 1. 07:26
Válasz erre
Szia !
Feltettem a videót a youtube-ra ! A felvétel a budaörsi rendezvény mások napjáról ad egy kis ízelítőt és majd a végén látható a Mig21-es is. www.youtube.com/watch
cenci2 542808 2013. október 1. 00:46
Válasz erre
Szia !
Az AVIA-INFO oldalán megtalálod a kérdésedre a választ .www.avia-info.hu/talalat.php
Szabi77 542796 2013. szeptember 30. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet,hülye kérdés és volt is már róla szó biztos,de Engem az foglalkoztat,hol vannak a 23-asok?
Szabi77
zoli75 542792 2013. szeptember 30. 19:49
Válasz erre
Szia,

Köszönöm az infót.

Megpróbálom felvenni Vele a kapcsolatot.

Üdvözlettel,

Gyarmati Zoltán
opetrovics 542753 2013. szeptember 30. 11:42
Válasz erre
Szia,

Ahogy a Pápai légifelvételen is látszik 4db SU22 van még...

A Videó nagyon érdekelne a 6145-ről,már csak azért is,mert fater volt az első műszakija itt Pápán...

Köszönöm a képeket fater nevében is!
cenci2 542747 2013. szeptember 30. 10:53
Válasz erre
mig21
mig21

Amiről tudtam az 5 milla ,de tuti hogy ennél sokkal olcsóban is hozzá lehet jutni . Szerintem kérdezd meg Budaörsön a képen látható úriembert .
zoli75 542735 2013. szeptember 30. 07:33
Válasz erre
Sziasztok,

Mennyibe kerülne egy "pápai" MiG-21-es amennyiben egy magángyűjtő szeretne szert tenni rá?
Kivel kell a kapcsolatot felvenni?
Gondolkozom nagyon a dolgon...

Üdv.:

Gyarmati Zoltán
cenci2 542730 2013. szeptember 29. 23:07
Válasz erre
Tököl
Tököl
Pápa
Pápa

Sziasztok!
Tökölön a képen látható Mig21-ből még mennyi lehet kint .A Mi24-ek ügye elkerültek csepelre a Solar Kft-hez illetve a csepeli tanműhelybe is került 1db .A Mig-21bis-ből 4db ill.a 21UM-ből 2db Budaörsre került a többi gép sorsa mi lett ,illetve Pápán a jurassik parkban még mennyi gép lehet su-22 ill. mig21-es?
NORAD 542717 2013. szeptember 29. 20:43
Válasz erre
Állítólag a hajtóműindítás Tökölön történt. Ezek szerint Pápa és Budaörs között volt még egy hosszabb tököli tartózkodás is?
búza 542710 2013. szeptember 29. 19:45
Válasz erre
Szu-22 542704 2013. szeptember 29. 19:10
Válasz erre
Azt tudja valaki, hogy mi lesz ezekkel a 21-esekkel? Mert ha valamelyiket repképes állapotba akarnák hozni, az tuti volna! Bár lehet nem ugyanaz a két helyszín, sőt...
NORAD 542703 2013. szeptember 29. 19:02
Válasz erre
Ha jól látom ezeken a videókon a felsorolt gépek közül hajtóműveznek egyet.
NORAD 542702 2013. szeptember 29. 19:01
Válasz erre
cenci2 542698 2013. szeptember 29. 18:01
Válasz erre
budaörs
budaörs
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9

Sziasztok !
Ma kint voltam én is a Budaörsi reptéren megnézni a 6db mig21-est és állítólag majd a gyűjtemény 10db-os lesz,amiből a maradék 4 gépet valamikor a közeljövőben fogják leszállítani .Az itt lévő gépek lajstroma a következő : Mig-21bis 6009 ,6021 ,6145 ,51 Mig21UM 5081 ,091 .A mai nap a hidraulika rendszer lett beüzemelve a 6145-ön és a futómű ,fékszárny ,kormányművek ,féklapok ,GSF rendszer lett működtetve .A youtube-ra majd teszek fel egy kis videót erről ha valakit érdekel .
Daala 542652 2013. szeptember 29. 00:33
Válasz erre
Igen, Pápára az első 1977-ben, nem az országba. Előtte már érkezett egy korábbi RSZBN-es szállítmány 1976-ban Taszárra az 5321-es vezetésével. Azt megelőzően pedig a "lazúros" biszek 1975-ben ugyancsak Taszárra.
opetrovics 542640 2013. szeptember 28. 19:50
Válasz erre
Szívmelengető képek,köszönöm!Fater volt az Első Műszakija a 6145-nek,ami egyébként az első BISZ volt ami kis Hazánkba érkezett...
Nyugger 542633 2013. szeptember 28. 18:47
Válasz erre
Budaörs 2013.09.28.
Budaörs 2013.09.28
Budaörs 2013.09.28. (1)
Budaörs 2013.09.28...
Budaörs 2013.09.28. (2)
Budaörs 2013.09.28...
Budaörs 2013.09.28. (3)
Budaörs 2013.09.28...

Sziasztok !

Mai képek.
Igaz az 51-s először Zánkán volt majd Budapesten a Balatoni úton,
de a héten ért a budaörsi repülőtérre a 6145-el.
opetrovics 542622 2013. szeptember 28. 14:36
Válasz erre
Sziasztok,

Gondoltam,megosztom Veletek a legfrissebb eseményeket Magyar MIG-21 ügyben...múlt hét szombaton kezdték szétkapni a 6145-ös Bisz-t,és a 49-est is...mennek Budaörs felé...ezen kívül,még további hat gép is menni fog...köztük az 55-ös UM is...
Nagyon jó érzéssel töltött el a dolog...

Idő közben a 6145,és az 51-es,már fel is ért:

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/hazai/legendak_a_levegoben_2013_es_malev_retro/

Készítettem Pár képet a "kikonzerválásról",és egy kis videóba össze is fűztem:

http://www.youtube.com/watch?v=apjj8EdEYXs&feature=youtu.be

Ami még itt van Pápán,nagyon gyalázatosan néz ki...SU22 is van még 4db...
búza 542478 2013. szeptember 26. 09:18
Válasz erre
http://englishrussia.com/2013/09/25/mig-21-detailed-pictures/
búza 542323 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Egyébként nem UM hanem u-600-as.
búza 542322 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Nem makett hanem 1/1-es model és csak 17.5 milka! Plusz szállítás, kiképzés, egyéb háttér. Sajnos nem én nyertem a lottó ötóst, pedig akkor lecsaptam volna rá. A szárny alján a felségjelet sem kellene festeni.
Ati75 542319 2013. szeptember 23. 16:51
Válasz erre
Egy 21UM valakinek esetleg?
Méretarány 1:1... :)
Bepapírozva, repképesen,csak kissé drága, meg messze van.
www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm
Chance 542201 2013. szeptember 21. 13:48
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Köszönöm a gyors segítséget.
Üdv: Chance
Rumcájsz_52 542197 2013. szeptember 21. 11:55
Válasz erre
Szia Chance
A Nagy Testvér is gyári szabvány-festékekkel dolgozott, így a beérkező 21 bisz-ek elvileg azonos színnel voltak festve. A legtöbb helyen ezt a teflon-szürke színt FS 26495, 26493-ra, vagy ezek között jelzik. Ez azt jelenti, hogy félfényes, nagyon világos vagy egyenesen halványszürke volt (a 26495 az USAF délkelet-ázsiai álcázófestésének alsó színe volt, a másik ennél kissé sötétebb árnyalat). Az biztos, hogy nem kékes-szürke árnyalatú volt,a fotókon látható meg különbség abból adódik, hogy más-más volt a megvilágítás fotózáskor,és ugye akkoriban még sokféle film-anyag létezett, egyik zöldes, másik sárgás színeket adott ki, meghát az előhívó vegyszereket se laborban keverték ki tizedgrammos mérlegeken. Én csak festett orrgyűrűs gépeket láttam a PG-ben, de valamennyire mindegyiknek le is volt kopva róla a festés (gondolom, attól függött, hogy az adott géppel mennyit repültek hangsebesség fölött, meg esetleg jó szeles, poros körülmények között). Hogy egyes szériák közt volt-e más különbség, azt mi nem nagyon vehettük észre, mert hozzánk egyesével jöttek a gépek javításra, két összehasonlítható szürke gép egymás mellett nálunk nemigen fordulhatott elő. Egy különlegességre emlékszek : a futóaknák is teflonszürkék voltak belülről!
Üdv R.
Chance 542174 2013. szeptember 20. 19:46
Válasz erre
Sziasztok!
A múltkor tisztáztuk, hogy a frissen "import"-ból érkezett taszári biszek festése az a bizonyos teflonszürke volt. A topicban visszalapozgatva találtam is sok jó képet, amin az egyik teflon már-már fehér, a másik képen pedig alig látszik a különbség az alu- fém szín között. Mármost a kérdésem az, tudható-e ennek a teflonszürke színnek valamiféle színkódja, vagy a Nagy Testvér csak ötletszerűen festette le olyan világos szürkére a gépeket amilyen szürkét éppen lehetett kapni a GUM áruházban? Esetleg a beérkező szériák közt is volt különbség? Ha igen az miben jelentkezett? Gondolok itt az orrgyűrű festett, vagy festetlen voltára, illetve egyéb jellegzetességekre.
Köszönöm, ha tudtok segíteni.
Üdv. Chance
Daala 541193 2013. szeptember 5. 05:55
Válasz erre
Gondolom először orosz, a javítások után meg magyar...de a szakértők majd közelebbit mondanak!
Wrecker 541189 2013. szeptember 4. 23:05
Válasz erre
Üdv !

A magyar MiG-21F-13-ok szerelőnyílás feliratai magyar vagy orosz nyelvűek voltak-e ?
Daala 541185 2013. szeptember 4. 22:15
Válasz erre
Köszi a helyesbítéseket fiúk, mindig tanul a kíváncsi műszaki...:-)
migi 541173 2013. szeptember 4. 20:22
Válasz erre
Hirdess a csere-berén ,nekem legtöbbször bejött , ha nem ma akkor majd legközelebb ,
Rumcájsz_52 541172 2013. szeptember 4. 20:19
Válasz erre
Szia Daala
Az együléses 21-esek orrgyűrűjén az olajbarnás szín nem festés, hanem ún. kemény-elox, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Ezért nem kopott, és alig fakult, kellett vagy 15-20 év, mire a barnás árnyalatból szürkés-zöld lett, nem is mindegyik gépen,mert amelyiknek sokat volt leponyvázva az orra, az tán még most is barnás lehet. Ami változó, hogy melyik festési módnál mennyire, vagy semennyire nem volt lefestve az orrgyűrű.
Üdv R.
dzsonybravo 541171 2013. szeptember 4. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Jani
búza 541170 2013. szeptember 4. 19:55
Válasz erre
Szia!
A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett.
Üdv: Búza
búza 541168 2013. szeptember 4. 19:47
Válasz erre
Szia!
Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem.
Üdv: Búza
Chance 541167 2013. szeptember 4. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni".
Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle.

Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget.
Chance
Daala 541154 2013. szeptember 4. 17:32
Válasz erre
4058
4058
48-1 csapatfestés
48-1 csapatfestés
1953
1953

Még egypár Bisz
Daala 541152 2013. szeptember 4. 17:25
Válasz erre
001
001

Szerintem az eredeti teflonszürke gépeken nem volt külön színe az orrgyűrűnek, még a legtöbb csapat-terepfestésnél is végig volt festve, csak a későbbi PG-s festésnél kapta meg azt a barnás festéket.
A képeim forrása Győri János - A Magyar Katonai Repülés Kronológiája 1945-2008 c. könyve.
pintair 541121 2013. szeptember 4. 08:31
Válasz erre
Pf kabin 2
Pf kabin 2
PF kabin
PF kabin

Tibcsi!

Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő
Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv
búza 541099 2013. szeptember 3. 20:53
Válasz erre
3931
3931
IMG_0264
IMG_0264

Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm.
búza 541097 2013. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30.
": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető."
Rumcájsz_52 541094 2013. szeptember 3. 20:18
Válasz erre
Szia Chance
Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót.
Üdv R.
Chance 541093 2013. szeptember 3. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz
( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom.
Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm.

Chance
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.