/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
zoli1989 524112 2013. február 2. 23:35
Válasz erre
Jó, ez tény! :)
Ráadásul azt a hibát még lehet is orvosolni, mondjuk egy régi revell MF átbarkácsolásával. :)
PETI 524099 2013. február 2. 20:13
Válasz erre
zoli1989 524096 2013. február 2. 19:51
Válasz erre
Hát azért a 32-es MF-nek is van baja. A gerince elég fura :)
PETI 524057 2013. február 2. 14:05
Válasz erre
Majd kiderül a rajzok alapján... De még mindig könnyebben javítható, mint a 21-es hibái.
Tibcsi 524045 2013. február 2. 12:49
Válasz erre
trump_23_tail
trump_23_tail
800px-East_German_Airforce_MiG-23
800px-...

Megpróbálom illusztrálni.
PETI 524043 2013. február 2. 12:28
Válasz erre
Amit nem értek, az az, hogy a Trumpinak van egy 32-es MF makettje, már vagy 10 éve. Az alakra sokkal jobb, mint ez az új 48-as. Kérdés, hogy mért nem használták fel annak a régi makettnek a gyártásához használt háttéranyagot, rajzokat, méreteket?

Viszont ha az UM is ilyen rossz lesz, akkor mégiscsak jó az az új (nem a régi) Neomega UM átalakító...
PETI 524042 2013. február 2. 12:25
Válasz erre
Azt nem vettem észre, nem tudom... A beömlő kissé szögletes talán.
Tibcsi 523933 2013. február 1. 06:16
Válasz erre
A 23-asnak nekem a svanca nem tetszik. A képen túlságosan karcsúnak látszik...
zoli1989 523916 2013. január 31. 21:21
Válasz erre
A kabinüveg feltűnt nekem is, de most hogy így mondod a függőleges vezérsíkot, meg a szeszlemezt, hát valóban van vele gond. Akkor azért tűnt annyira gnómnak :D

Hál'Istennek van itthon egy Eduard féle 21MF Profipack. Ahogy megjelent, meg is vettem Móváron. Csak el kellene már kezdeni :D
PETI 523901 2013. január 31. 19:59
Válasz erre
Továbbá a függőleges felső íve is kellően szögletes lett, meg a szeszlemez alakja is primitív, szögletes. Hát, ez a pár dolog már eleve kizárja. Az Edu szebb sokkal!
PETI 523897 2013. január 31. 19:54
Válasz erre
Szia Zoli!

Abszollút. Meg a kabintetőt is elnyalták rendesen... "Remélem" au UM-et is elgányolják majd! Hála Istennek legalább a 23-as jó lett (szerintem)!
zoli1989 523894 2013. január 31. 19:45
Válasz erre
Nekem ennél a Trumpi MF makettnél a gerinc is mintha gyanús lenne.
Nektek?
migi 523883 2013. január 31. 18:27
Válasz erre
Meg majd amit még kiadnak , a PFM is jön tőlük de szerintem akármelyik 21 eshez föl lehet használni a szárakat , a kerekek azok többfélék voltak , de a szárak én úgy tudom hogy egyformák voltak , minden változatnál,
ted978 523881 2013. január 31. 18:20
Válasz erre
sziasztok!

a cmk kiegészítők milyenek. gondolom nem egy aires vagy neomega. kíváncsiságból kérdezem, mert közelről még nem láttam.

üdv.: Sanyi
lacipapa 523878 2013. január 31. 18:03
Válasz erre
Szervusztok!
Láttátok már az Eduard MIG-21-hez a bronz futó műveket,48-ban?Az a baja,hogy csak az MF,BIS és az SMT-hez csinálták!
doky3 523874 2013. január 31. 17:39
Válasz erre
Nekem a 21-es oldalnézetből mintha egy picit "dagadt" lenne a szárnyak kilépőélénél. A kabintető pedig nekem túl púposnak tűnik. Persze lehet, hogy nem jól látom. A Trumpeter 21-et nem igazán értem, mert az Eduard sem tegnapelőtt adta ki saját Mig-21 sorozatát, és azt a (képek alapján, mert sajátom még nincs) részletességben nem könnyű felülmúlni.
zoli1989 523860 2013. január 31. 15:48
Válasz erre
http://www.primeportal.net/models/thomas_voigt7/trumpeter/

Itt pedig már vannak képek az MF-ről is. Háát, szerintem maradok az Eduardnál.
pintair 523852 2013. január 31. 15:04
Válasz erre
www.primeportal.net/hangar/mig-21_home.htm

lehet hasonlitgatni mindegyikunknek
Tibcsi 523811 2013. január 31. 08:51
Válasz erre
Valahogy amorf az egész... a főfutóakna ajtókat is érdemes megnézni...
pintair 523789 2013. január 30. 21:35
Válasz erre
Planes 523699 2013. január 30. 10:13
Válasz erre
A Precíz minden hónapban árúlja a klubban(Rebekán)!
lacipapa 523696 2013. január 30. 10:00
Válasz erre
Akkor ezt csak Kanadából lehet beszerezni?Esetleg hazai beszerzésről nem tudtok?
pintair 523682 2013. január 30. 08:31
Válasz erre
Az néköm is feltűnt, h ott vmi házi barkács vala, mert átlátszik az alatta lévő görbület...

de ez itt meg nagyon törpös:

www.ultracast.ca/products/Master/48%20Scale/MAM-48-063/default.htm
Rumcájsz_52 523444 2013. január 27. 21:33
Válasz erre
Szia pintair
Akkor viszont átfestették a számot! Most jobban megnéztem nagyítva is, és tényleg látszik a "8"-ban és a "9"-ben is a kerekebb szám fehér kontúrja ami átlátszik a szögletes szám pirosán!
Üdv R.
pintair 523440 2013. január 27. 21:16
Válasz erre
Rumci!

A fotó dátuma jó, mert a bátyám ül benne frissen végzetten, mikor hazajöttek Szu-ból, Kemétre kerültek mind és itt képezték őket át-vissza F-13-ra. Egyedüli kirepülésük előtt lettek fotózva beüléskor. Ez TUTI! Akkor én még giminazista voltam, és emléxem ezekre, mert akkor már engem a légcsavarszél megcsapott. Utána került Taszárra, ahol végig Pf-kedett, még ki nem vonták, ő volt az utsó szd pk- a tipusnak. Utána ült Biszre, ill bele. :)

UFF!
Rumcájsz_52 523436 2013. január 27. 21:01
Válasz erre
Szia pintair
A "819"-es 21F-13 háromszor járt a PG-ben, 1966-ban, 69-ben és 74-ben, ami nekem azt jelenti, hogy a három fotó közül az elsőnél szerintem nem stimmelhet a dátum, a szám alakja miatt. Ez a szögletes, csak a sarkán kerekített számforma az eredeti gyári (vagy érkezés után nálunk alakulatnál) felfestett alak volt, a PG-ben festett szám jóval ducibb, kerekebb alakzat volt, tehát ez még a PG-javítás/festés előtt készült fotó - hacsak javítás után valami miatt alakulatnál újra nem festették a számot. Tudsz-e arról valamit esetleg, hogy PG-javítás után valami miatt más sablonnal újrafestették a gépszámot?
Üdv R.
búza 523384 2013. január 27. 14:04
Válasz erre
Szia Laci!
Egy dolgot tudok erre: 1976-ban a 819-es ülésén már nem volt! :-)))
Üdv: G.
Murmuc 523348 2013. január 27. 11:03
Válasz erre
Nem erre kaptunk választ Rumcájsz 52-től, a 522605-ös válaszban? :)
A harmadik képen látható 907-es amellyel kábellel ütköztek, és lenyírták a pótvezérsíkot.
migi 523345 2013. január 27. 10:52
Válasz erre
Szia Árpi
Tényleg nincs , Gabi mit mondasz erre ?
pintair 523340 2013. január 27. 10:39
Válasz erre
F-13Kecskemét1976
F-13Kecskemét1976
2483517751_06ba6ac1d6_z
2483517751_06ba6ac1d...
80065_22442_CV
80065_22442_CV

az első képen 1976 Kecskemét Pintér Zoltán hdgy F-13, nincs fejvédő, a második kép ősi Taszár F-13, van fejgörbevas
pintair 523229 2013. január 26. 10:26
Válasz erre
Skacok, a film 03:56 idejénél látszik a még felszerelt fejvédő.
doky3 523176 2013. január 25. 13:37
Válasz erre
Még itt is megpróbálom, hátha...

1:48 cockpit sets
...NECP 48018 MiG-21 MF/bis (Academy/KP) 1/48 $24.00 ...

Ezt a Neomega oldalán találtam. Ebből nekem "az jön le", hogy ez egy olyan kiegészítő ami mindkét készlethez jó. Namármost a két kit kabinmérete tapasztalatom szerint jelentősen különbözik. Van valakinek ötlete/tapasztalata ez most hogy?
cenci2 522782 2013. január 21. 23:25
Válasz erre
Ezek a videók nem hiányozhatnak a jutyubról :www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
Jó szórakozást!
migi 522765 2013. január 21. 21:24
Válasz erre
Szia Kálmán ,akkor biztos ki hozza valaki vákuum húzottan ,
migi 522764 2013. január 21. 21:22
Válasz erre
Na már este van , Szia Gabi
Neomega gyártja és tőlük meg lehet rendelni , de gondolom több cégtől is aki forgalmazza a termékeiket ,
zkalos 522763 2013. január 21. 21:22
Válasz erre
Ehhez meg kellene egy új kabintető, mert a gyári Trumpeter tető elszúrja a formáját, túl púpos. nem elég "áramvonalas". A múltkor láttam a klubbunkban összerakva, és hát cudarul látványosan elszúrja a gép szép formáját.
búza 522762 2013. január 21. 21:20
Válasz erre
Szia Laci!
Gondolom F-13-as!:-))) Ki gyártja és honnan lehet megszerezni?
Üdv: G.
migi 522759 2013. január 21. 21:03
Válasz erre
mig21f13cock
mig21f13cock

És itt a szintén új 1/48 as Mig-21 f-12 as hoz való kabin is ,
migi 522750 2013. január 21. 20:04
Válasz erre
Ebben igazad van , én meg nem írtam oda , de legalább van és lehet hogy elérhetős is, látszatra sokkal szebb a törzs mint a régi átalakító készletükben adott törzs eleje , de kicsit későn jöttek ki vele , mert a trumpi már katalógusba tette az ő gépüket ,
zkalos 522747 2013. január 21. 19:58
Válasz erre
Ahhaaa. Hát ez nem látszott a fotón. Attól még a hibái megvannak sajna.
migi 522746 2013. január 21. 19:39
Válasz erre
Bocs hogy bele kotyogok de ez nem így van , mert ez 1/48as
zkalos 522745 2013. január 21. 19:37
Válasz erre
Hát sajna ahogy látom, a Fujimi-t alakították át. A elcsúszott főfutó akna törzs dudor rossz helyen van, akár a Fujimi esetébem. Megcsinálhatták volna, akár csak a nem elég mély főfutó aknát is kimélyíthették volna a már említett dudorig.Jobb lett volna. ha a Zvezdát alakítják át szerintem, és nem a méret-és alakhibás Fujimit.
kameraservice 522735 2013. január 21. 17:54
Válasz erre
Hali Cébés!
Hát elírtam persze 1989-91 a helyes céldátum.
Valószinű nem tökéletes állapotú gépek lehettek de az alapján amit én láttam ezt nem
tudom ennyi idő után eldönteni.
Abban az időben még nem érdekelt a katonai repülés csak pár hónapos kopasz voltam.
De abban biztos vagyok hogy Mig 15-17 tipusok voltak.
Üdv
migi 522733 2013. január 21. 17:11
Válasz erre
Mig21UM parts
Mig21UM parts

Úgy látszik ébresztőt fújtak a Neomegánál ,végre egy új kiadás Mig-21 UB átalakító
Cébés 522675 2013. január 20. 22:43
Válasz erre
Te visszamentél az időben? 1998-91 ig :)

Ma már késő van,de holnap előszedek (megpróbálok) pár képet.
Én is voltam Taszáron 97-98 és rémlik valami hasonló sztori.
Bár inkább reptéri roncstelepnek mondanám.Hogy elásott gépek...ezt nem tudom.

üdv
G
kameraservice 522674 2013. január 20. 22:24
Válasz erre
Taszár Javó
Taszár Jav

Küldenék a helyszinről képet.
kameraservice 522673 2013. január 20. 22:22
Válasz erre
Üdv mindenkinek.
Keresnék információkat arról hogy tud e valaki arról hogy Taszáron elásott Mig-ek vannak illetve voltak.
A sztori a következő 1998-1991-ig sorként szolgáltam Taszáron,eggyik nyári napon őrségben voltam a Javitó mögötti toronyban akkor először és soha többé.
Itt az őr feladata az volt hogy ha jön jármű vagy személy azt igazoltatni kellett.
Tehát ezért nem kellett fentlenni a toronyba, amikor egyszer bementem a szemközti erdőbe hűsölni akkor láttam hogy ott a földbe ásott gépek vannak.
némelyiknek a szárnya vagy a függ vezérsikja lógott ki a földből de irtó sok alkatrész hajtómű is hevert ott.
Érdeklődnék hogy tud e valaki erről infót?
Cébés 522662 2013. január 20. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a videót látta már valaki? Köszönet a feltöltőnek!

www.youtube.com/watch
migi 522659 2013. január 20. 20:29
Válasz erre
DSC05284
DSC05284

A 117 es gépen jól láthatóan ott a has alatt a gépágyú és nincs duasz lapát , De nézzétek ezt a festést ,én még ilyet nem láttam , Bár ez nem jelent semmit .
migi 522654 2013. január 20. 20:17
Válasz erre
Elég sok gépen rajta van ez a beömlő csik jelzése , keresek képet még , elkezdtem rendezgetni , de nagy anyag , bár mostanában rá érek .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.