/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
mcs 373554 2012. június 11. 09:45
Válasz erre
Sziasztok!
Tud vki fényképet küldeni a MiG-21 Mf jégtelenítő rendszeréről?
Előre is köszönöm.
Üdv: mcs
lacipapa 373553 2012. május 28. 14:42
Válasz erre
Szia!
Akkor még lehet rá gyüjteni!
migi 373552 2012. május 27. 20:23
Válasz erre
Szia Laci
Ez csak még a minta darab ,
lacipapa 373551 2012. május 27. 20:13
Válasz erre
Sziasztok!
Ez már kapható valahol?
migi 373550 2012. május 27. 19:55
Válasz erre
pintair 373549 2012. május 23. 22:33
Válasz erre
Daala 373548 2012. május 19. 19:52
Válasz erre
Ja, egyszer volt Tökölön is ez a gép, azt mondták, előtte a Honeckeré volt.
Tibcsi 373547 2012. május 19. 18:40
Válasz erre
Nem. Hanem a Nyitott Égbolt nevében fényképeztek vele.
piratvitorla 373546 2012. május 19. 18:39
Válasz erre
Nem tudom pontosan, gondolom mindenféle utasszállításra. VIP-re leginkább valószínűleg a business jeteket használják...
A 154-es katasztrófánál sportolókat szállítottak
üdv 
polomalev 373545 2012. május 19. 18:06
Válasz erre
Sziasztok.
Tudom, a typhoon, a gripen, a Su-30 4+, a MiG-29A,B, az F-16A 4.
Köszi, a MiG-21-eses kiigazítást.
Akkor jól gondoltam, hogy használták a Mi-8-asokat.
A Tu-154-eseket VIP feladatokra használták?
zoli1989 373543 2012. május 19. 17:15
Válasz erre
A Tu-154-esek biztos hogy tovább repültek mint 92.
1997 szeptemberében egy levegőben katasztrófa után vonták ki a megmaradt 1 példányt.

de.wikipedia.org/wiki/Tupolew_Tu-154M,_Deutsches_Open_Skies
Murmuc 373538 2012. május 19. 15:06
Válasz erre
Üdv Polomalev!
Idézet Tobak Tibor cikkéből:
"Csak 24db MIG-29-es kerül tartósan rendszerbe. Egyébként 3db Tu-134-es 2db Tu-154-es és 3db Il-62-es marad '92-ig üzemben. Viszont '94-ig repülni fog 20db Mi-8T és 6db Mi-8S, mint futár és összekötő szolgálatot teljesítő helikopter."
A Szu-22-est nem említi de sok még repültek a tengerészeti változatai.
polomalev 373536 2012. május 19. 13:50
Válasz erre
Német MiG-21PF
Német MiG-21PF
mi-8
mi-8
mi-8
mi-8
Mi-8 makett
Mi-8 makett

Sziasztok!
Úgy látom mindenki mond mindent. Mé hozzátenném, hogy a német légierőnek a tajfunig nem volt, a néhány MiGet leszámítva 4. generációs gépe. Tehát ezért is megérte nekik rendszeresíteni. 21-esek, 23-asok már nem jelenthettek gondot, de a 29-esek, akkor még komoly ellenfelei voltak a NATO gépeknek, így nem ártott, ha vannak saját MiG-29-eseik. Én nem tudok róla, hogy más típust is átvettek. Bár ha néhány Mi-8-ra, még az SAR feliratot is ráfestetették, akkor valószínű, azokat nem csak tesztelték. Egyébként, akinek megtetszett ez a kamó, a KP-modelsnek gyárt Mi-8-ast, ezzel a festéssel makettje.
Murmuc 373534 2012. május 19. 09:46
Válasz erre
Szia!
Hát, szerintem abban az időben az lehetett a nagy kérdés, hogy mi az amivel a "Luftstreitkräfte" rendelkezett és ami jobb volt a Luftwafféban repülő technikáknál.
A MIG-29-es egyértelmű volt a F-4-esekkel szemben.
De, a SZU-22-esnek a Tornadoval szemben úgy látszik nem volt esélye. :(
Itt komoly mennyiségű vasakról volt szó, így gondolom a Luftwafféban már nem jutott hely a legkorszerűbb 22-eseknek sem.
A Lengyelek viszont örültek neki! :)
Mi ezt máshogy csináltuk, komplett selejteztük a technikát, minden váltótípus nélkül!
Ajjaj! Ez már régen "Off topic"!
piratvitorla 373533 2012. május 19. 07:14
Válasz erre
Szia
A Szu-22 esetében elismerték képességeit. Nekik az M-4-es volt meg ami nagyon komoly gép, a miM-3-asunknál is többet tudott. Viszont a németeknek nem volt ilyen gépre szükségük; nem is emlékszem, hogy az NSZK-nak lett volna hasonló típusa korábban. 
üdv
Zoli
Murmuc 373532 2012. május 18. 23:54
Válasz erre
Üdv Piratvitorla!
Így van, jól tudod.
A 29-est kivéve ha nem is sokáig de repültek ezek a típusok. A keletnémet örökség technikáit kivizsgáló "bizottság" a MIG korábbi verzióit azonnal selejtezte, de a 22-es kicsit tovább repült, mert nem tudták eldönteni hogy a képességeihez képest megtartsák e! Ha jól emlékszem akkor nem is ők döntöttek a továbbadásukról.
Így ha nem is sokat de repültek az egyesítést követően.
www.youtube.com/watch
piratvitorla 373531 2012. május 18. 22:07
Válasz erre
Szia
Én úgy tudo, hogy a Szu-22-est sem vették át...
MiG-29, Mi-8, Tu-154, talán Mi-14. Mintha még lett volna még egy nem harci típus, de nem jut eszembe...
A többit max. tesztelték kicsit illetve csak felfestették a közös jelzést...
üdv
Zoli
Murmuc 373529 2012. május 18. 12:43
Válasz erre
Üdv Migi!
Közvetlenül az egyesítés után a még hadrendbe álló 21. 23-asokra, lehet hogy festettek vaskeresztet, de hogy már készültséget nem adtak az biztos. Talán a repültetésük is csak a "nyugati" pilóták miatt volt, ha volt!
+ még készült a búcsúrepülésre díszfestésű változat. Én személy szerint másról nem tudok.
Az átvett típusok a MIG-29, és a SZU-22 volt.
migi 373528 2012. május 18. 11:45
Válasz erre
Nem tudom , ,de akkor mi célból festettek át pár gépet és került rá a felségjelzés és az oldalszám ,
Murmuc 373527 2012. május 17. 22:34
Válasz erre
Üdv Migi!
Én úgy tudom csak a MIG-29-est integrálták a Luftwafféba.
Amúgy mit teszteltek volna a 21, 23-asokon?
migi 373526 2012. május 17. 14:31
Válasz erre
Sziasztok
Lenne egy kérdésem , szerintetek e Német egyesítés után adtak e a 21 esek és a 23 asok készültséget , vagy csak tesztelték őket ?
üdv:migi
Marcell0708 373525 2012. május 10. 14:58
Válasz erre
futár 373524 2012. május 7. 12:35
Válasz erre
A nagy MiG Csepelen, a Kossuth L. iskola tanhangárában áll.

Szeretném megköszönni a KP Models magyar csapatának a makett általam elrontott kabintetőjének pótlását.

Üdv.
Marcell0708 373521 2012. május 4. 20:31
Válasz erre
Szia!

Jól néznek ki egymás mellett. Egyébként hol van kiállítva a MiG?

Marcell
zkalos 373520 2012. május 1. 19:18
Válasz erre
rrobbie 373519 2012. május 1. 16:54
Válasz erre
Kálmán! Kapcsold be, hogy lásd az OFF hozzászólásokat. Ott vagyon leírva. Üdv! R
zkalos 373518 2012. május 1. 15:59
Válasz erre
Milyen tragikus esemény történt az eduard-dal ?
rrobbie 373512 2012. május 1. 11:13
Válasz erre
Az Eduardnál már pedzegették a 72-es 21-es-sort. Bár most, ezután a sajnálatos és tragikus esemény után nem tudom hogyan fognak alakulni a szerszámfejlesztések. :( De mivel profik, biztosan megoldják...
vlevi 373511 2012. május 1. 11:10
Válasz erre
Én is szívesen beszereznék egy UM-et 1/72-ben, ha lenne. Vagy bármely 2 üléses 21-est.
Persze azért a minőség sem mindegy, ezért lenne jó, ha a Zvezda ráfeküdne, és Mi-24 minőségben előállna egy darabbal...
Zoli 373510 2012. május 1. 09:59
Válasz erre
Levix 373509 2012. május 1. 09:35
Válasz erre
Ja lehet. Bár nem tudom a Zvezda mennyire fogyhat. MF akkor is jó lenne, meg SzMT is. Majd meglátjuk :).
rrobbie 373508 2012. április 30. 22:47
Válasz erre
Csak idő kérdése Levix. Hamarosan biztos lesz 72-es is. ;)
polomalev 373507 2012. április 30. 21:01
Válasz erre
Szia!
A hunavia nevű oldalt láttad már?
albatrosz 373506 2012. április 30. 14:37
Válasz erre
Folyamatosan figyelem a fórumot, de most szántam el magam, hogy megosztom keresgéléseim eredményét, mivel úgy gondolom, hogy szakértők véleményeire számíthatok. A Mig-21 utáni keresgélésem célja, hogy egy megfelelő életképet, diorámát készíthessek. A téma egy magyarországi reptér valamely hangárja, vagy építménye előtt parkoló Mig-21mf.
Amit eddig kikutattam:
Taszáron 1973 és 76 között, Pápán 1971 és 80 között, Kecskeméten 1976 és 94 között üzemeltettek Mig-21mf gépeket. A kecskeméti gépek 94-ben kerültek Pápára és 1997 -ig szolgáltak ott.
1981 előtt fém színűek voltak a gépek, majd terepszínre festették a tököli javítások után. Az eredetileg 1971-ben érkezett gépek felülete ezüst festésű illetve natur fém színűek voltak burkolati panelenként változóan, majd az első tököli nagyjavítás után egységes ezüst festést kaptak.
Pár képet találtam terepszínű gépekről amik Pápán egy rendkívül kopott ( talán még 1945 előtt épült raktár előtt állnak. Továbbá a légi fotók alapján beazonosított pápai hangárt is megtaláltam ami az előbbi kopott építmény mellett készült. Talán a hetvenes években épült ( magas redőnynyitású alumínium kapuval és felső kopilit bevilágító sávval ).
Taszárról is találtam egy pár képet melyen két földszintes nyeregtetős raktárépület mellett egy olyan épület áll melynek közepén egy nagy belmagasságú hangár és szélein két szintes épületszárnyak láthatók.
Tovább kutatva kiderítettem, hogy a GAZ 69 es parancsnoki terepjárókat a Magyar Néphadsereg 1957-ben rendszeresítette, de még 1980-ban is több mint ezer üzemelt.
A fentiek alapján arra a következtetésre jutottam, hogy amennyiben korhűen akarom ábrázolni a repülőt egy eredeti gyári fém színű mig-21mf gép mellé rakhatom a GAZ 69A terepjárót valamelyik hangár elé.
A pontosítás érdekében szeretnék segítséget kérni abban, hogy ha valaki birtokában a fenti eredeti fém festésű gépekről vagy az épületekről képek vannak azokat juttassa el számomra. Továbbá olvastam arról, hogy nem feltétlenül javasolják a szegecsek megjelenítését a maketteken, de én mégis erre törekszem amennyiben valakitől meg tudom kapni a háromnézeti rajzokat.

Várom a segítő válaszokat, előre is megköszönve azokat!

Keresztes Béla Pécs 

címem: glagyimir@gmail.com
piratvitorla 373505 2012. április 22. 06:33
Válasz erre
Szia
Szép lett. Egy ilyen nekem is tervben van Mastercraft/KP-ból...
üdv
futár 373504 2012. április 21. 18:12
Válasz erre
Mastercraft, ami a KP negatív vonalas verziója. A KP valamivel részletesebb.
Tibcsi 373503 2012. április 21. 17:52
Válasz erre
Kafa lett! Milyen makett? KP-nak látszik, de lehet, hogy tévedek...
futár 373502 2012. április 21. 17:36
Válasz erre
DSC00064
DSC00064
DSC00066
DSC00066
DSC00067
DSC00067
DSC00072
DSC00072
DSC00073
DSC00073
DSC00074
DSC00074
DSC00083
DSC00083
DSC00084
DSC00084
DSC00085
DSC00085
DSC00090
DSC00090
DSC00092
DSC00092
DSC00096
DSC00096
DSC00098
DSC00098

Sziasztok!
A nagy és a kicsi 4407-es.
PPetya 373501 2012. április 21. 09:59
Válasz erre
Sziaztok,
nálam most készül egy Eduard 1:48 BISZ Weekend edition..
Köszönet érte Csitei Bélának:)

Kár,hogy a Magyar felségjel, és az oldalszám eldobós.(nem mérethelyes)
Amit még hiányolok a Weekend csomagból, a Pitot csövön lévő DUASZ-lapátokat, illetve a szívócsatorna alatt, illetve a függőleges vezérsík tetején lévő SZRO antennát.
Persze lehet kapni Exteriol feljavítót, vagy meg lehet venni a duplájáért a Profi packot, abban benne vannak ezek is fotomaratásból.

Üdv.Petya
Levix 373500 2012. április 20. 19:59
Válasz erre
Gonosz tréfa az 1/72 a jobb felső sarokban :(.
Sennás 373499 2012. április 20. 18:49
Válasz erre
EDUARD
EDUARD
EDUARD2
EDUARD2

Sziasztok!Nem néztem végig az oldalakat hogy ez az EDUARD 1:48 készlet a fent van-e már de jó észben tartani.
hörbi 373498 2012. április 18. 01:23
Válasz erre
Szia!
Értem! Köszönöm szépen a választ! Akkor a mi-17esemhez használt színek tökéletesek lesznek! :D
Gondolom a különbség amit a fotók alapján "láttam" az a fakulások miatt lehetett vagy a régebbi fényképezőgépek hibájából adódott.
Még egyszer köszönöm!
üdv.:Hörbi
búza 373497 2012. április 17. 18:02
Válasz erre
Szia!
Miután a heliket is ugyanazzal a feastékkel festették nem lehetséges, hanem biztos: ugyanaz volt!
Üdv: Búza
hörbi 373496 2012. április 17. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! Az esetleg lehetséges hogy az alsó kék szín megegyezik a helikoptereken használt kékkel? Esetleg azt a színt fehérrel keverve elő állítható ez a kék?
búza 373495 2012. április 17. 15:12
Válasz erre
6264 csillagos
6264 csillagos

Szia!
Kösz a képet, egy kicsit átszineztem, úgy jobban látszik a szárny teteje. A Hunavián rogyásig van felülnézeti fotó, csak mind PG.-s festésről, nekem meg a csapatterepről kellene, mert pl a 6264 esetében az első folt biztosan rálóg a szárnyra, de a hátsó nem látszik. Nagyon érdekes festések is voltak, pl. a 9178 és a 9125 is. Ezek egyáltalán nem hasonlítottak a PG.-s festésre (talán csak a függőleges vezérsík festése a korai verzióra) és ezért lenne érdekes a szárnyak festése, mert hátha az sem hasonlított!
Üdv: Búza
Monox 373494 2012. április 17. 12:21
Válasz erre
11
11
03
03

Tibcsi: amit mondasz az az utolsó szóig igaz, lévén 2003 év végéig hivatalosan is hadrendben volt a gép. Én is csak ezért írtam, hogy PF ék alakkal nem repült...

Búza: nyertél, nem néztem át minden fotót, csak az "egész alakosokat" ebben pedig egyértelműen a "felirattalanság" tűnt meggyőzőnek.

Felségjezés-ügyben: Az alábbi képen látható, hogy a 409-es gép jobb függőlegesén az 1990-es évben néhány helyen (azaz 5db Minyón) használt felségjelzés volt, nem ék alak, valamint az is, hogy bár alul valóban van ék, de a bal szárnyon felül tutira nincs...

A 48-as gépről egyetlen igen gyenge minőségű fotóm van amin talán látható egy kicsit a jobb szárny teteje. Digitálisan esetleg javítható a kép, de sokat elárul a hunavian lávő fotók némelyike is a szárny foltozásáról.
búza 373493 2012. április 17. 08:30
Válasz erre
510
510
MIG_2~14
MIG_2~14
MIG_2~34
MIG_2~34

Szia Monox!
Egy kis pontosítás: a 409-es függőlegesének jobb oldalára az ék, a balra a kör alakú felségjel volt felfestve és van olyan fotó is amelyiken egy szárny alján ék szerepel és ez a szárny a 409-es oldalához van támasztva. Ezen az alapon feltételezhető, hogy kisérletként mindkét oldalra felfújták a leendő felségjeleket alulra-felülre.
Az viszont biztos, hogy a PG.-ben festett gépek MINDEGYIKÉN volt felirat. Legfeljebb mire te láttad már lekopott!
Viszont van kérdés, amiben szerintem tudnál segíteni. Lenne fotód a csapat terep gépek felülnézetéről? Különösen a 48-as érdekelne, de minden megoldás jól jöhet!
Üdv: Búza
Tibcsi 373492 2012. április 17. 06:01
Válasz erre
Szia Monox,

Igaz, hogy nem repültek ék alakú felségjellel, de a 1512-esen pl. teljes joggal van felfestve az ék. :)
Monox 373491 2012. április 16. 23:58
Válasz erre
Egy kis pontosítás Hörbinek:

Makettfesték kóddal nem szolgálhatok, de amikor utoljára 11 évvel ezelőtt kevertem azt a színt közepkék, szürke és sárga volt benne és tökéletes eredményt adott a keverés után...csak támpont, de lesznek itt akik pontosat tudnak erről mondani.

A MiG-21PF gépek sosem repültek ék alakú felségjelzéssel, csak csillaggal. Amit te a 409-esen láttál az már a kecskeméti leállítás után került a gép függőlegesének jobb oldalára - és csak oda. Ez a gép 1980-ben a PG-ben kapta meg az akkor rendszeresített terepmintát 7 másik hasonló géppel együtt. Felirat egyik gépen sem volt! Egy két általam ismeretlen jelentésű piros és fehér kód volt mindegyik gépen - de ennyi.
hörbi 373490 2012. április 15. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy amikor a PF-eket átfestették terepszínűre, az alsó kék szín azt kb milyen makett festéknek felelne meg a legjobban?
Másik kérdés, hogy azokon a gépeken is (konkrétan a 409-esen) voltak feliratok? Vagy csak az éket és számot kapták meg, mert ha jól tudom a 409-es már nem repült terep színnel, csak a festést kapta meg Kecskeméten.
Előre is köszönöm!
üdv.: Hörbi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.