/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Laci-bacsi 373340 2011. december 15. 09:48
Válasz erre
DSCN1093_1600x1200
DSCN1093_1600x1200
DSCN1107_1600x1200
DSCN1107_1600x1200
DSCN1117_1600x1200
DSCN1117_1600x1200
Mig-21 (44)_1600x1200
Mig-21 (44)...
Mig-21 (48)_1200x1600
Mig-21 (48)...
Mig-21 (72)_1200x1600
Mig-21 (72)...
Mig-21 (77)_1600x1200
Mig-21 (77)...

Hátha hasznát veszi valaki ezeknek a képeknek is!
búza 373339 2011. december 14. 20:20
Válasz erre
A P1010671 képen lehet elemezni a Bisz - a kép ugyan AP, de az ügy szempontjából mindegy - és az MF szívócsatorna közötti különbségeket!
Rob79 373338 2011. december 14. 19:53
Válasz erre
P1010662
P1010662
P1010663
P1010663
P1010664
P1010664
P1010666
P1010666
P1010667
P1010667
P1010668
P1010668
P1010669
P1010669
P1010670
P1010670
P1010671
P1010671
P1010672
P1010672
P1010673
P1010673
P1010674
P1010674
P1010675
P1010675
P1010676
P1010676

Ezek még lemaradtak! :-)
A képek idén nyáron készültek Pápán.

Üdv: Rob79
Rob79 373337 2011. december 14. 19:43
Válasz erre
P1010647
P1010647
P1010648
P1010648
P1010649
P1010649
P1010650
P1010650
P1010651
P1010651
P1010652
P1010652
P1010653
P1010653
P1010654
P1010654
P1010655
P1010655
P1010656
P1010656
P1010657
P1010657
P1010658
P1010658
P1010659
P1010659
P1010660
P1010660
P1010661
P1010661

Mig 21 rajongóknak! :-)

Üdvözlettel: Rob79
Csaszi 373336 2011. december 11. 22:55
Válasz erre
www.modelforum.cz/viewtopic.php

Van Mig21 vírus rendesen.. :-)
zoli1989 373335 2011. december 11. 00:11
Válasz erre
1036903
1036903
1036905
1036905

Itt pedig két MiG-21R (Úgynézem a szárnyvégről (és függesztményből) hogy felderítő változat) hasonló szögből fotózva. Több helyen is van eltérés az árnyalatokban, pedig egy változatról van szó :)
zoli1989 373334 2011. december 11. 00:05
Válasz erre
MiG_21ru_001
MiG_21ru_001

Találtam én is egy képet a gyűjteményemben a natúr fém témához egy MF-ről.
zoli1989 373333 2011. december 10. 22:13
Válasz erre
Hú ez most jó kérdés, egy fórumban találtam, úgy emlékszem 2009-esz hozzászólás volt. De a kép lehet hogy régebbi persze.
Lacy 373332 2011. december 10. 20:46
Válasz erre
Szia Monox,

a Bolgároknak tíz Mi-8T-je volt, melyek közül egyet sem vesztettek el. De ez nem hangzik olyan vadregényesen. :)
búza 373331 2011. december 10. 20:24
Válasz erre
Szia Zoli!
Ez mikori kép? Mert Van kép az összeszerelt állapotról is!
Üdv: Búza
zoli1989 373330 2011. december 10. 20:19
Válasz erre
Monox 373329 2011. december 10. 19:41
Válasz erre
Bocsika, nem ez lett volna a megfelelő topic, de ez már most így sikerült...
Monox 373328 2011. december 10. 19:40
Válasz erre
1981.11.29.-én a PG-ben javítás alatt lévő 303-as oldalszámú Bolgár Mi-8 helikopter földi nyűgözés közben sodronyszakadás miatt a feje tetejére állt. A kár majdnem 5 millió akkori magyar forint volt. A helikoptert kijavították, állítólag egy korábbi baleset miatt selejtezett Mi-8-asunk farokrészét kapta meg, ha jól vélexek a 628-ét és így került vissza a Bulgáriába. A történet epilógusa, hogy állítólag néhány évre rá hegynek ütközés lett a gép veszte.

Csak annyi a kérdésem, hogyha mindez így van, akkor mit keres a szófiai Hadtörténeti Intézetben egy 303-as Mi-8 helikopter? Kép alant.

www.panoramio.com/photo/22738994
Daala 373327 2011. december 8. 23:09
Válasz erre
Mi tanultuk TTS-en az MF-hez a négyzáras tartót, a fegyveres üz. utasításban konkrétan benne is volt és Kecsón is volt függesztve MF-en.
búza 373326 2011. december 8. 20:17
Válasz erre
PG MF fentről
PG MF fentről

Szia Had-vezér!
Általában elmondhatő. hogy a vegyileg maratott lemezek voltak festve, amik a mellékelt képen sárgák, plusz a gerinctartály. Szerintem az oldalnézeti rajzon teljesen hibás a futómű gondola utáni festett rész. Viszont a 8204-en az egyik csűrő maratott, a másik pedig sima lemezből van, így nem egyértelmű és nem is mindig egyforma a festés. Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg M.L.-val közösben!
Üdv: Búza
HADvezér 373325 2011. december 8. 19:04
Válasz erre
Sziasztok, pár javítás HAD magyarázó grafikán, a pontos natúr fém és ezüst térképpel:

www.hadmodels.com/forumhun.html

az utolsó témakörnél találjátok:

"HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...)"

Ha van valakinek fotója a témával kapcsolatban kérem keressen meg.
üdvözlettel:HADvezér
migi 373324 2011. december 8. 18:36
Válasz erre
Szia Gabi
Volt ilyen festék , mi is használtuk .
búza 373323 2011. december 8. 18:19
Válasz erre
Na ezt (is) jól elkevertem!
Zolira vonatkozik az előző megjegyzés!
Rumcájsz hozzászólásához annyit, hogy a magyar Bisz-AP gépeken volt csak a négyzáras tartó.
Üdv: Búza
búza 373322 2011. december 8. 18:16
Válasz erre
Viszont valamilyen okból kifolyólag azt is én írtam!:-)))
zoli1989 373320 2011. december 8. 17:17
Válasz erre
Szia Búza!

Igen, azt le is mentettem! Egyenlőre még ugye messze nem tartok ott, de ha esedékes lesz a festés, akkor jelentkezek! (Köszi előre is a segítséget! :) )
romeo 373319 2011. december 8. 17:13
Válasz erre
Rumcájsz_52 373318 2011. december 8. 16:56
Válasz erre
Szia romeo
A 21-eseken négyzáras bombafüggesztő volt rendszeresítve, 4x50 vagy 4x100 kg-ot lehetett ráfüggeszteni
Üdv R.
romeo 373317 2011. december 8. 16:33
Válasz erre
4406
4406

Üdv!

Érdekes a bombaszállító kocsi, milyen bombazár van rajta,-négyes vagy hatos?
búza 373316 2011. december 8. 15:02
Válasz erre
Szia Zoli!
A 6137-ben raktam fel egy képet a lakkozott gép felülnézetéről. Az MF egy kicsit más a gerincnél. Ha kell kép szólj!
Üdv: Búza
zoli1989 373315 2011. december 8. 11:30
Válasz erre
Szia Búza!

Értem, tehát akkor gyakorlatilag így néztek ki annak idején is a gépek. Hát, nemsemmi látvány lehetett. :) Számomra egyértelműen ez a felújított 4408-as a legszebb 21-es amit valaha láttam. Emlékszem 2008-ban mikor először láttam, hát mondtam hogy "hűha"...

A most dobozos MF-emből egy natúr fémet szeretnék, még van egy nagyobb volumenű "project", ezt már befejezem, és utána (márc. felé) szerintem nem bírom tovább, elkezdem. :) Ezért is kérdeztem a szervízfeliratokkal kapcsolatban. Áprilisban Móváron pedig szerintem megveszem a következőt, amiből ez a 4408-as fog készülni. :)
búza 373314 2011. december 8. 10:13
Válasz erre
Azért a feliratok között a "kontaktolt doboz", illetve a a "szárny tartályok szűrőlye" nem semmi!
búza 373313 2011. december 8. 10:10
Válasz erre
Szia Zoli!
A felújításnál törekedtek az eredeti állapot visszaállítására és az sikerült is! Valószínűleg "ugyanaz" a festék már nincs a piacon, de "ugyanolyan" volt.
Valaki a múltkor mondta, hogy sima lakkba kevertek alumínium port valamilyen százalékban és az első rétegeket ezzel fújták le, utána lett még lakkozva. Ha nagyon muszáj megkérdezem bent az iparosokat.
Üdv: Búza
zoli1989 373312 2011. december 8. 10:00
Válasz erre
Szia Búza!

Köszi! :)
Azt tudtam, hogy többször is változott a színük, ezért inkább megkérdeztem. :) A biszek teflonszürkéjére emlékeztem, de az MF-ekkel nem voltam képben. Bár a Kecskeméten kiállított 4408-as azért támpont volt. (ezüst, javítás utáni festés kék-piros felirat)

Tényleg, ha már szóba került ez a gép, a színe az nagyjából megfelelő árnyalat ? Csak mert nagyon érdekes volt élőben, néha egész ezüstösen csillogott, néha pedig szinte szürke volt.
www.hunavia.hu/AIRSHOW/KE2010/MiG21MF4408HUNAFKecskemt2010/photos/photo2.jpg
búza 373311 2011. december 8. 09:52
Válasz erre
Szia Zoli!
A natúr fém és a teflon szinű gépeken fekete és piros orosz feliratok voltak,a javítás utáni ezüst gépeken a feketét kékre cserélték és ettől kezdve magyar a felirat, a terepen meg felül fehér, alul kék. A piros az maradt végig.
Üdv: Búza
Murmuc 373310 2011. december 8. 01:59
Válasz erre
Még egy kis segítség.
Bár ez BISZ, de jó támpont lehet:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm
A terepfestett gépek kék feliratait fehér váltotta fel, de a pirossak maradtak.
Murmuc 373309 2011. december 8. 00:40
Válasz erre
zoli1989 373308 2011. december 8. 00:06
Válasz erre
Sziasztok!

A natúr fém MF-eken milyen színű szervízfeliratok voltak ? Az Eduard fekete-piros színeket ír.
juge75 373307 2011. december 5. 20:42
Válasz erre
A két dolog, rendfokozat és beosztás között ott az és.
charles 373306 2011. december 5. 20:25
Válasz erre
ezredes
ezredes

Szia juge75!

Bocs, hogy én válaszolok, de talán mindegy.
Valóban, a gép a parancsnok gépe volt a búcsúrepülésen, az eredeti 48-s helyett.
A három hatágú csillag az ezredesi rendfokozatra utal.
A második kérdésedet nem értem. Az ezredesi rendfokozatnak és az ezred parancsnoki beosztásnak semmi köze egymáshoz. Az igaz, hogy ehhez a beosztáshoz ez a rendfokozat tartozott.
juge75 373304 2011. december 5. 02:05
Válasz erre
Mert bizony itt nem a javítások száma került fel.
juge75 373303 2011. december 5. 02:03
Válasz erre
Igen?
Meg tudnád nekem mondani, hogy a főtiszti vállap hogy néz ki?
Tekintve, hogy a pilóta Ezredesi rendfokozatot viselt és Ezred parancsnok is volt?
romeo 373298 2011. december 4. 19:33
Válasz erre
Merciboy. Nyugger - koszi!
búza 373297 2011. december 4. 19:30
Válasz erre
Szia Nyugger!
Megelőztél a válasszal!
Összeraktam kettőnk anyagát, mostmár "csak" a teljesített repült időt és leszállásokat kellene megtudni a PF-eket illetően.
Üdv: Búza
Nyugger 373296 2011. december 4. 19:11
Válasz erre
Szia Romeo,
Ez a 100 ill. 300-s órás nagyjavítás egy orbitális tévedés.
A MiG-21MF-nek az első javításközti ideje 450-600 óra között volt, vagyis ennyi idő után ment a PG-be. Később ezt hívták I. közepes javításnak. Az újabb lerepült 600 óra után következett az I. nagyjavítás. A csillagra felfestet szám a teljesített repórát jelenti, szerintem.
Üdv.
Nyugger
Tibcsi 373295 2011. december 4. 17:00
Válasz erre
És épp egy Jak-52-essel verték oda magukat... 
merciboy 373294 2011. december 4. 16:31
Válasz erre
photo18
photo18
photo275
photo275

több infó
a gép plótája pápai ezredparancsnok lanecker józsef ezredes /nyugodjon békében/
repülőbalesetben meghalt társával
romeo 373293 2011. december 4. 15:45
Válasz erre
merciboy 373292 2011. december 4. 15:33
Válasz erre
20657470
20657470

hali a csillag a nagyjavitást jelzi
üdv
romeo 373291 2011. december 4. 15:22
Válasz erre
MiG-21MF   4404    MN
MiG-21MF 4404...
csillag
csillag

Ez is érdekes "csillag" magyar gépen, vagy csak én gondolom így?
romeo 373290 2011. december 4. 15:08
Válasz erre
sárkányos 373289 2011. december 4. 15:00
Válasz erre
Üdv romeo! Ha jól tudom, Pápán a parancsnok gépe volt.
romeo 373288 2011. december 4. 14:59
Válasz erre
MiG-21bisz    5531
MiG-21bisz 5531
3 csillag
3 csillag

Üdv!

Mit jelenthet a 3 csillag ?
Levix 373287 2011. december 2. 10:17
Válasz erre
www.scalemates.com/search.php

Remek összefoglaló.
csehszko 373286 2011. december 1. 17:49
Válasz erre
Weizi nagyon szépen köszönöm!
Weizi 373285 2011. december 1. 17:44
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.