/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
sanyi 373281 2011. november 27. 12:14
Válasz erre
Varjúbácsi!
Keress meg a d.nashkukacállat.hu, vagy az axe8299kukaclény.com címek valamelyikén és megadom a posta címem, küldesz egy DVD-t és telipakolom ilyen témájú anyagokkal. A bolygó csaknem minden légierejéről van fotóm, anyagom.
zkalos 373280 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373279 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373278 2011. november 27. 12:00
Válasz erre
zkalos 373277 2011. november 27. 11:59
Válasz erre
zkalos 373276 2011. november 27. 11:58
Válasz erre
Kamovos 373275 2011. november 27. 11:57
Válasz erre
Varjúbácsi 373274 2011. november 27. 11:47
Válasz erre
Tudnátok segíteni olyan oldalakkal, ahol Afrikában használatos 21-esekről találnék fotókat? Eddig sajnos nagyon keveset sikerült fellelnem.
Varjúbácsi 373273 2011. november 27. 11:45
Válasz erre
A gyanta orra én is rákérdeztem, de Gabi azt mondta saját magának megcsinálja, de NEM sorozatgyártásra, mert elég bonyolult lenne az önthetőre tervezés. :-((
Varjúbácsi 373272 2011. november 27. 11:43
Válasz erre
Az alap baj ott van - tegnap Pozsonyban a Plasztik Zimán volt alkalmam Precízzel beszélni - hogy a jellegzetes Bis orrvonal nem fog megjelenni a maketten! Kapsz a 60 dollárodért egy MF orrot, rajta egy Bis orrgyűrűvel. Csak az orr vonala nem lesz jó. Arról nem is beszélve, hogy a Bis törzsön, és az MF törzsön a szerelőnyílásfedelek nem azonos helyen vannak. Majd a 14000.-Ft-os gépen tömítheted az MF helyeket, és karcolhatod a Bis helyeket. Vicc!
zoli1989 373271 2011. november 25. 22:52
Válasz erre
Nekem van Aca féle MiG-21. Kettő is. Vannak hibái a kitnek (melyiknek nincs?), de összességében elégedett voltam vele. Megvan az Eduard MF is (Profipack, még nincs összerakva sajna), nekem így ránézésre tetszik. 6400Ft-ot fizettem érte Móváron. Annyiért szerintem teljesen megérte.
Egyébként én is osztom azt, ha az Academy szépen elkészített, akkor nagyszerű makettet lehet abból is kihozni. Kicsit talán több hibát kell korrigálni, ennyi.

Ami meg ezt az Eduard bisz-t illeti, engem az a 0,5mm nemhiszem hogy érdekelni fog, és (sajnos vagy nem sajnos, ezt mindenki maga eldönti :D) ilyenből több létezik. A leglátványosabb rész, a gerinc az úgytűnik oké lesz, van RSzBN is, ne legyünk telhetetlenek, már így is "bisz"-ebb mint bármelyik 48-as a piacon. Az orr valóban nem a legszázszázalékosabb, de ha elkészül a makett, most őszintén, ki az aki állandóan azt fogja nézni, ami még az igazi gépeken is nehézkesen észrevehető különbség? :) (Ezt most nehogy valaki sértésnek vegye!)

(Bár az is igaz, hogy valóban mellékelhettek volna a Profipackba egy komplett orr javítást, úgy lett volna igazán korrekt, ezért az árért.)
vatya1 373270 2011. november 25. 22:11
Válasz erre
De szíve joga hogy kinek melyik tetszik.
vatya1 373269 2011. november 25. 22:06
Válasz erre
Szia!zkalos én eszt már annak idején az MFnél leírtam és én láttam már egymás mellett az edu és aca 21est ha igényesen meg van csinálva az aca (lényegesen olcsóbban)szerintem nincs is különbség sajnos én is vettem nem tagadom de avval a mozdulattal el is adtam teljes mértékben igazad van apropó az acának is van már javított változata maratással együtt a kardhalas csomagolás és rézből ad pitótt csövet és csak 6500ft üdv:József
zkalos 373268 2011. november 25. 21:56
Válasz erre
Ja és most nem Szekeres Gabi ellen beszélek, mert ha már megcsináltatják vele, akkor legalább már magyar makettező csinálja meg, öregbítve a jó hírünket, de az igazán ferr üzletpolitika az lenne, ha belecsomagolnák Precíz által gyártott gyanta orrot a dobozba. Akkor nem lógna ki az a bizonyos lóláb, és mondhatnék, hogy így olcsóbb volt és nem kényszerítenék bele az igényesebb modellezőket plusz kiadásokba.
zkalos 373267 2011. november 25. 21:48
Válasz erre
Azért van valami diszkrét bája annak, ha lényegtelen különbségre hivatkozva (egy "Profipack" logós 60 dolcsis makettről beszélünk) nem csinálnak új törzset, majd rá kis időre esetleg véletlenül a saját feljavító cégük, mondjuk a Brassin, kiad egy feljavított gyanta orrot "jó ócsón" újabb bevételt generálva maguknak az igényesebb makettezőkről lehúzva ugyanazért a termékért egy újabb bőrt, akik pont azért vettek Eduard Profipack-ot, mert pontosabb, mint az olcsóbb régebbi makettek. Sántít a logikájuk abban szerintem, hogy a kis különbség miatt nem éri meg az új szerszámot legyártani, mert a makettezők úgysem veszik észre a 0.5mm-es különbséget. Bocs, de Profipack-ként adják el 60 dollárért, és akit nem érdekelnek ezek az apró kis különbségek, azok úgysem Eduard-ot, hanem mondjuk Academy-t vesznek egyharmad áron, mert az is hasonlít egy MiG-21bis-re végül is.
Szerintem !
sanyi 373266 2011. november 25. 20:29
Válasz erre
vatya1 373265 2011. november 25. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!ez elég bosszantó hogy már itt tartunk hogy belese néz az ember a dobozba és már vegyük is hozzá a drága kiegészítőt és még közlik is,végy egy drága eduardot ami állítólag profipack.
Daala 373264 2011. november 25. 20:24
Válasz erre
Igaz!
rrobbie 373263 2011. november 25. 20:19
Válasz erre
azt írta, hogy: LEHET, hogy Ő fogja megcsinálni... ;)
sanyi 373262 2011. november 25. 20:16
Válasz erre
Tekkknikailag nem lett volna kivitelezhető az orr külön történő legyártása... Lustaság+trehányság+kapzsiság=külön megvásárolható javítók
búza 373261 2011. november 25. 20:12
Válasz erre
Daala 373260 2011. november 25. 20:05
Válasz erre
Az Eduard oldalán lévő fórumban azt írja Schultz, hogy a Szekeres Gabi fogja megcsinálni majd az orr-javító készletet.
academy2 373259 2011. november 25. 19:47
Válasz erre
Szia!Árpi és már megint egy drága eduard mig-21 Bis+drága kiegészítő és akkor mennyibe fog ez így mindenestül kerülni?
pilotka 373258 2011. november 25. 19:31
Válasz erre
Az Eduard tulajdonosa Schultz nem buta...majd csinál a saját maga cége külön megvehető pontosító kütyüket a MF-BISZ-SZMT alfajokhoz.
UFF!
fishpot 373257 2011. november 25. 18:57
Válasz erre
02
02
2v34pk9
2v34pk9
04
04
05
05
5
5
06
06
6
6
22
22
b2cf033def3a
b2cf033def3a
wugzh5
wugzh5

mig-21 smt
vatya1 373256 2011. november 25. 17:25
Válasz erre
Sziasztok!hát igen várható volt hogy a Bisnek nem kerít nagy fe...az eduard és nem kis pénzért persze, én csak az F-13ra leszek kíváncsi mivel más gyártónak nincs.üdv:vatya
zkalos 373255 2011. november 23. 19:15
Válasz erre
Sziasztok !

Az Eduard bis témához egy jó kis fórum:

s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php

Itt kezdődik a közelgő MiG-21 "bis" törzs taglalása. Úgy néz ki, az Eduard spórolni akar, mert szerintük az mf törzs orr része nem különbözik annyira a bis törzsétől, hogy új szerszámot csináljanak.
Kár, bár én csak 1/72-ben utazok. Ezek szerint megint egy eséllyel kevesebb, hogy korrekt 1/48 bis-t adjanak ki. Mivel a beígért 1/72 MiG-21 széria várhatóan a nagyobb testvér lekicsinyítése, akár az 1/144 verzió, ezért marad 1/72-ben a Zvezda bis-e.
Yeagger 373254 2011. november 23. 16:34
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a gyors reagálásodat is! :)
Murmuc 373253 2011. november 23. 16:11
Válasz erre
Üdv Yeagger!
Egy mailban elment a PF típusismertetés, és kettőben a Magyarországi története.
zkalos 373252 2011. november 23. 14:21
Válasz erre
Csak az Eduard úgy döntött, hogy a kis különbség miatt az Mf törzsét adják majd. Nesze neked pontosság !
Yeagger 373251 2011. november 23. 09:14
Válasz erre
Kedves Murmuc!
Eltudnád nekem is küldeni a pf-ről a cikket a jb198511@gmail.com-címre?

Előre is köszönöm!
Yeagger
zoli1989 373250 2011. november 22. 21:41
Válasz erre
Az Eduard Facebook oldalán már fennt vannak a képek a bisz-ről. Nem rossz :)
vatya1 373249 2011. november 22. 20:45
Válasz erre
vatya1 373247 2011. november 22. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!így van ez nem volt a miénk.üdv:Józsi
István 373246 2011. november 22. 19:45
Válasz erre
Sziasztok!
Csak megerősíteni tudom hogy a mi gépünk volt,volt közöm hozzá.Az orrán lévő fehér részt én festettem fel rá mikor elérte a 2000 rep órát elsőnek a reptéren.
Üdv
Rob79 373245 2011. november 22. 17:40
Válasz erre
B_MIG_21UM_3036_003
B_MIG_21UM_3036_003

Sziasztok! Ő lehetett az...
Rumcájsz_52 373244 2011. november 22. 16:53
Válasz erre
Szia pilotka
A 3036-os UM eredetileg magyar gép volt, 97 októberében szállították el egy holland múzeumba.
Üdv R.
pilotka 373243 2011. november 22. 15:29
Válasz erre
walkarounds.airforce.ru/avia/rus/mig/mig-21um/index.htm

Ez nem a miénk volt?, csak átkenték?
pilotka 373242 2011. november 22. 14:57
Válasz erre
Pilgrim 373241 2011. november 22. 13:27
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ. MF-et építek, megpróbálok keverni valamit. :)

István
Murmuc 373240 2011. november 22. 12:58
Válasz erre
Üdv!
Ha visszalapozol a 6-dik oldalig, onnan szó van a kabinok festéséről, attól függően milyen 21-est építesz!
Pilgrim 373239 2011. november 22. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!

Biztos volt már erről szó többször is, de mint tudatlan, megkérdezem:
A 21-es kabin belsejének a színét gyártja valamelyik festékgyártó, vagy mindenképpen kevernem kell?
Köszi előre is!

Üdv: István
Levix 373238 2011. november 21. 22:54
Válasz erre
Igen ez ritka jó kép.
búza 373237 2011. november 21. 21:54
Válasz erre
9155a731ad66
9155a731ad66

Viszont találtál egy remekfelülnézeti képet a lakkozott gépek festéséhez!
Levix 373236 2011. november 21. 21:09
Válasz erre
Öööö. Hát ez nem jött be.

www.sgvavia.ru/forum/105-493-1
Levix 373235 2011. november 21. 21:08
Válasz erre
Egy lengyel pilóta összefoglalta a PF-PFM alváltozatokat.

Так вот, что у нас получается. Если не учитывать деталей (типа признаков установки на самолёте СПС - я о них ещё напишу) можно сказать следующее - на вид идентичны самолёты:

1-я группа:
МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с узким килем
МиГ-21ПФ, тип 76 вариант "А"
МиГ-21ПФЛ, тип 76 вариант "А"

2-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с узким килем (от самолётов первой группы отличается наличием контейнера ТП в основании киля)

3-я группа:
МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с широким килем
МиГ-21ФЛ, тип 76 вариант "Б", по другому тип 77
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК

4-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3
МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А"
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н"

Здесь малое замечание. В более поздней документации касающейся самолёта МиГ-21ПФС от № 941001 встречается его обозначение как МиГ-21ПФМ, значит как МиГ-21ПФМ могут фигурировать следующие самолёты:

из 3-й группы:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК

и вся 4-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3
МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А"
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н"
Levix 373234 2011. november 21. 19:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 373233 2011. november 20. 21:55
Válasz erre
Sziasztok
A 21-es fékszárnya - tipustól függetlenül - akkor is becsukódott a légerők hatására, ha a pilóta nem kapcsolta a vezérlését "Be" helyzetbe, 350 km/ó-nál kezdte a légáramlás becsukni, 700-nál már teljesen bezáródott, az így működő rendszert hívják úszó-fékszárnynak. Probléma csak akkor lehetett (volna) belőle, ha ilyen konfigurációban átlépte a gép a hangsebességet. Ekkor ugyanis a kialakuló ún. farokhullám szívó hatására nem kis zavart okozva a fékszárny újra kinyílt volna, mert a munkahengerben lévő rögzítőzár csak a ténylegesen vezérelt benti helyzetben rögzítette a fékszárnyat. Őszintén szólva ilyen problémás esetről soha nem hallottam.
Üdv R.
búza 373232 2011. november 20. 21:31
Válasz erre
Intettem, mint a székely bácsi!:-)))
Murmuc 373231 2011. november 20. 20:04
Válasz erre
Nincs mit.
Búzának és Miginek is elment.
Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok.
Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.