/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Murmuc 373230 2011. november 20. 20:03
Válasz erre
Nincs mit.
Búzának és Miginek is elment.
Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok.
Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett.
migi 373229 2011. november 20. 19:31
Válasz erre
Szia
És ha én is kérhetném,
üdv:migi
migi2123@gmail.com
Franto 373228 2011. november 20. 19:25
Válasz erre
Köszi szépen Murmuc. Amennyiben valami segítségre szükséged van, akkor nyugodtan írj.

Franto
búza 373227 2011. november 20. 19:23
Válasz erre
Szia!
Átküldenéd nekem is?
Üdv: Búza
Murmuc 373226 2011. november 20. 19:11
Válasz erre
Üdv!
Mail ment a MIG-21 Pf-ről és a magyarországi történetéről.
TopGun '97.08.
búza 373225 2011. november 20. 13:31
Válasz erre
Szia RonnieFrown!
De, ugyanúgy működött, ott is visszament a légerők hatására.
Üdv: Búza
academy2 373224 2011. november 20. 13:25
Válasz erre
22+31_mig21
22+31_mig21

migi ez egy másik gép a 22+31es
Murmuc 373223 2011. november 20. 13:24
Válasz erre
Üdv!
A dolog igen érdekes, most hogy a bemásolt képnek utána néztem.
A képet a Goole, PF Cokpit keresésre adta be, de most hogy utána néztem az oldalnak
kiderült hogy ez egy f-13-as PF-ként megjelölve!
De így is kuriózum, azt hiszem!
www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet_media.asp
migi 373222 2011. november 20. 13:20
Válasz erre
academy2 373221 2011. november 20. 13:17
Válasz erre
zoli1989 373219 2011. november 20. 13:02
Válasz erre
441.jpeg
441.jpeg
441-2.jpeg
441-2.jpeg
2202.jpeg
2202.jpeg
2385
2385
Dresden92_1.jpeg
Dresden92_1.jpeg
e2378.jpeg
e2378.jpeg
e2379.jpeg
e2379.jpeg
e2757.jpeg
e2757.jpeg
EE08_MIG-21_WILFRIEDZETSCHE
EE08_MIG-...
i4
i4
mig21spsjg1a.jpeg
mig21spsjg1a.jpeg
mig21spsjg1b.jpeg
mig21spsjg1b.jpeg
SPSKHai.jpeg
SPSKHai.jpeg
weissehai01
weissehai01
weissehai02
weissehai02
weissehai03
weissehai03
weissehai04
weissehai04
weissehai07
weissehai07
weissehai08
weissehai08
weissehai10
weissehai10
weissehai12
weissehai12
weissehai19
weissehai19

Szia! Ez a gép nekem is megvan makettben, ennyit tudok róla:
MiG-21 SzPSz-K Weißer Hai (fehér cápa)

gyári száma: 94k6709
az NDK légierejében használt száma: 441
1968.01.30-án gyártották.
Ha minden igaz akkor a JG-8 és JG-1 századokban repült.
1990. 10. hónapban kivonták a hadrendből.
22-02 oldalszámmal lajstromba vették.
1992.11.13-án szétdarabolták Drezdában.www.youtube.com/watch
academy2 373218 2011. november 20. 12:54
Válasz erre
22+31_mig21
22+31_mig21
ResizeofMigRevel1
ResizeofMigRevel1
ResizeofMigRevell1
ResizeofMigRevell1

migi keres rá a revell 1:32 21ére és az pont felül nézet tessék Laci.
RonnieFrown 373217 2011. november 20. 12:54
Válasz erre
Koszi a valaszokat. Meg valami: az SZPSZ fekszarny ugyanugy 25 fokra ter ki az elso fokozaton mint a korabbi hatrasiklo fekszarny? Gyanitom hatrasiklo fekszarnynal ez a legerok a hidraulikanyomas elleneben dolog nem mukodott.
migi 373216 2011. november 20. 12:41
Válasz erre
MiG-21PFMA_188
MiG-21PFMA_188

Sziasztok
Esetleg nincs valakinek erről a gépről fölülnézeti képei ?
Lacy 373215 2011. november 20. 11:15
Válasz erre
Hello, a PFS volt az első szériában gyártott SPS határréteg lefúvató rendszerrel gyártott változat. Groznijban készült belső piacra, bár később Egyiptom és Szíria is kapott használt gépeket.
Az FL szárnya a régi hátrasikló fékszárnyat használta. Exportra készült a moszkvai gyárban. Algéria, Egyiptom, Szíria, Jemen, Irak, India, Afganisztán és egy szovjet bemutató ezred használta.
Igaz mindkét változatból találkozni egy két példánnyal ami nem felel meg mindezeknek, de ezen átmeneti, vagy proto példányok.
A PF képeket még én tettem fel ide hét éve. :)
Murmuc 373214 2011. november 20. 11:05
Válasz erre
Üdv Franto!
Ma este érek haza, és ha lesz időm beszkenelem, átküldöm.
búza 373213 2011. november 20. 11:04
Válasz erre
Hol lőtted ezt a zöld PF kabint?
búza 373212 2011. november 20. 11:02
Válasz erre
A kérdésed első felére egy kicsit nyomoznom kellene, mert fejből nem megy, de most időhiányban vagyok. Az SZPSZ határréteg lefúvató rendszerrel álltak át a három fokozatú fékszárnyra. Az utolsó mondatod is helytálló: ha felszállóban maradt a fékszárny akkor a légerők és a hidraulika erejének egyensúlya határozta meg a helyzetét. Hozzátenném, hogy az nem "üzemszerű" használat volt, de műrepülésnél láttam használni így is.
Murmuc 373211 2011. november 20. 11:01
Válasz erre
PF Cockpit
PF Cockpit
PFM Cockpit
PFM Cockpit

Így van! A PFM-é meg már három állású volt.
RonnieFrown 373210 2011. november 20. 10:40
Válasz erre
Koszi Buza. Az FL es a PFSZ valtozatok fekszarnyairol tudsz valamit? AZ SZPSZ rendeszer ha jol tudom a PFM valtozaton volt hasznalva eloszor, vagy tevedek? Esetleg ez lenne a PFSZ valtozat? Az SZPSZ rendszerrel alltak at a haromfokozatu fekszarnyra? Meg valami: ha jol emlekszem az MF es a Bisz fekszarnyait lehetett ugy hasznalni hogy felszallo fokozatban hagyta a pilota es sebesseg fuggvenyeben teljesen behuzott es felszallo fokozat kozott barmilyen helyzetben kiterhetett. 
búza 373209 2011. november 20. 10:27
Válasz erre
tn_800x600_116117_86623_01
tn_800x600_116117_86...
tn_800x600_116117_86637_02
tn_800x600_116117_86...
tn_800x600_116117_86654_03
tn_800x600_116117_86...
tn_800x600_116117_86665_04
tn_800x600_116117_86...

Szia RonnieFrown!
Nem baj ha én válaszolok? Rumcájsz szerintem ma dolgozik!
Az F-13, a PF és az U-400, -600-asok fékszárnya hátrasikló tipusú. Egy íves sinen mozgatja egy munkahenger, két helyzete van, kiti-benti, a kitérítési szöge emlékeim szerint 25 fok, ezt majd R. megerősíti, vagy cáfolja.
Az ezutáni tipusok esetében a fékszárny simán lenyílik, a felszálló helyzetben 25 fok, leszállóban 45 fok kitéréssel.
Üdv: Búza
RonnieFrown 373208 2011. november 20. 10:11
Válasz erre
Hello Rumcajsz,Ugy emlekszem regebben reszletesen irtal itt a kulonbozo valtozatok fekszarnyarol. Visszakerestem, de egy ora utan feladtam. A PF fekszarnyarol kene info. Hany fokozata volt, kiteresi szogek, miben volt mas mondjuk az MF, vagy F13-tol, stb. Irj legyszi ha lesz idod. Koszi.
pilotka 373207 2011. november 20. 09:22
Válasz erre
IMG_0031
IMG_0031

Roncs Ranch 2005
búza 373206 2011. november 19. 22:52
Válasz erre
Szerintem rakjuk át ide a 23-asból! Ismerős volt a kép, meg a bal oldalon álló pilóta is, de most hirtelen nem találtam meg a képet!
migi 373205 2011. november 19. 22:44
Válasz erre
Igen Magyarok az urak , szemből a jobb oldali Kertész Mihály tőle kaptam a képet ,
Franto 373204 2011. november 19. 20:26
Válasz erre
Szia Murmuc!

A TOP GUN 1997-es ôvfolyamának valamelyik számában volt a PF története. Az F-13 -as története megvan, de a PFes valahova elkallódott. Megkérhetnélek, hogy küld át nekem.

Köszi,

Franto
romeo 373203 2011. november 19. 17:59
Válasz erre
Rob79 373202 2011. november 19. 12:19
Válasz erre
MIG_21UM_69_904_001
MIG_21UM_69_904_001
B_MIG_21UM_906_LHTA_JG001
B_MIG_21UM_906_LHTA_...
B_MIG_21UM_907_001
B_MIG_21UM_907_001
B_MIG_21UM_907_003
B_MIG_21UM_907_003
B_MIG_21UM_907_006
B_MIG_21UM_907_006
B_MIG_21UM_907_LHTA_JG001
B_MIG_21UM_907_LHTA_...

Viszont a "tesóiról" van pár...
Rob79 373201 2011. november 19. 12:10
Válasz erre
366
366

A 905-ösről meg csak ez az egy régi képem van...
Rob79 373200 2011. november 19. 12:06
Válasz erre
MIG_21PF_1601_LHKE_JG002
MIG_21PF_1601_LHKE_J...

Szia Murmuc!

Valószínű, hogy az 509-es lehetett...
Tibcsi 373199 2011. november 19. 11:41
Válasz erre
Igen, ez még az orosz kamó. Ha nem tévedek... :)
Nyugger 373198 2011. november 19. 09:33
Válasz erre
romeo 373197 2011. november 19. 09:15
Válasz erre
Jól látom, hogy háromszínű terepmintázat van rajta?
romeo 373196 2011. november 19. 09:13
Válasz erre
photo_86594
photo_86594
photo_86865
photo_86865

Üdv!
Murmuc 373195 2011. november 18. 23:09
Válasz erre
Üdv!
Nekem csak egy kérdésem lenne.
A terepfestésű gépekből, számomra ismert a 409, 504, 1605, melyik volt a negyedik, amit szétvágtak?
vatya1 373194 2011. november 18. 22:29
Válasz erre
Nyugger 373193 2011. november 18. 22:16
Válasz erre
vatya1 373192 2011. november 18. 22:03
Válasz erre
Szia!így már értem még egy kérdésem lenne amikor kék 10 volt akkor felség jelet nem festetek fel ugye?
Nyugger 373191 2011. november 18. 21:54
Válasz erre
vatya1 !
Az 510 terepfestéssel repült Kecskemétre, ott lemaratták és megkapta a kék 10-s jelzést. Ezzel a számmal belezték ki, maradt a sárkányon a kék 10-s jelzés. Feltételeztem, hogy a szétvágás előtt megkapta a piros 510-s oldalszámot úgy, hogy ráfestettek a 10-re pirossal ill. kiegészítették az 5-el . Békési kolléga csatolt képe talán ezt bizonyítja. Ennyi.
búza 373190 2011. november 18. 21:35
Válasz erre
Módosítva ezelőtti hozzászólásomat: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán elhatározták a szétbontást és ezt meg is tették. Ekkor még kék 10-es, erről mindkét oldali fotónk van. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. Végül aztán szétvágták a gépet, azt is látjuk képen. Van valakinek olyan képe, amin 510-essel még a szétvágás előtt szerepel?
búza 373189 2011. november 18. 21:27
Válasz erre
Ez a hírlap valahogy pont hiányzik a gyűjteményemből!
vatya1 373188 2011. november 18. 21:26
Válasz erre
510 fém színben
510 fém színben
kék 10 tisztán látszik hogy kék
kék 10 tisztán lá...
510 terep
510 terep

Sziasztok!én elvesztetem a fonalat van egy fém 510es ami szét van vágva van egy kék 10es ami szét van szedve és van egy 510 ami terep színű eszt nem értem hogy ugyanazt a gépet hogy lehet kétszer szét szedni vagy vágni? vagy a szét vágott gépre festették vissza a kék tízest de akkor még se az az 510es?
Nyugger 373187 2011. november 18. 21:20
Válasz erre
A korabeli Esti Hírlap 1994. november 23-i számában jelent meg a kép, a Gépmadárpusztítás című cikkben.
búza 373186 2011. november 18. 21:02
Válasz erre
Szia Nyugger!
Akkor a Rebekát beírom elsődlegesre dec. 3-ra. Migivel ezt tárgyaljuk emilen. Jó lenne egy szines kép is, bár ha 510 akkor nem sok vita lehet, csak nem kellene úgy járni, mint az egyszeri kolléga, aki fekete-fehét képről "megmondta" a zöld árnyalatát!
Mindenki hozzon minden bizonyítékot!
Üdv: Búza
Nyugger 373185 2011. november 18. 20:42
Válasz erre
RBK-n megmutatom a képet, igaz ff de jól látszik az 510-s szám a gép jobb oldalán a vágás előtt. Ha ebből vágták le az 51-t nincs festés a redőnyön.
búza 373184 2011. november 18. 20:39
Válasz erre
migi 373183 2011. november 18. 20:38
Válasz erre
Sajna ezt csak emailben tudom küldeni .
búza 373182 2011. november 18. 20:35
Válasz erre
Most ezt nem vágom, melyik kép?
migi 373181 2011. november 18. 20:30
Válasz erre
És akkor a 10 gépről készült kép amin szét van kapva , az előtte készülhetett ?
búza 373180 2011. november 18. 20:23
Válasz erre
Igen, erről beszélek! Az 5-ös a redönyre van festve, ahogy igazából sohasem volt. Így belegondolva: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán szétvágták a gépet, azt látjuk képen. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. El kellene hoznia a Rebekára én meg vinnék tolómérőt, aztán ott eldöntenénk!:-)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.