/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Flogger 373165 2011. november 18. 17:43
Válasz erre
Természetesen a PG-re értettem, amíg ott melózott. 2001 óta van az LJÜ-ben.
búza 373164 2011. november 18. 17:25
Válasz erre
MiG-21PF_104
MiG-21PF_104
1514-5
1514-5
1514-1
1514-1

Ilyenekre gondoltál?
békési 373163 2011. november 18. 17:17
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légy szives, segíts. Kb 20 évvel ezelőtt a gyomaendrődi MÉH telepen aprítottak fel néhány MIG-et. Az 1514-es oldalszámot sikerült megmentenem némi borravaló segítségével
meg néhány apró alkatrészt.
Ha van róla fotód, küldd el az lbalog4@gmail.com emailre. Vagy innen is el tudom menteni.
köszönöm békési
Murmuc 373162 2011. november 18. 15:39
Válasz erre
Sziasztok!
Egy cikket kerestem a TopGun számaiban és a kezembe akadt a PF magyarországi története.
Elolvasva, most már engem is komolyan érdekelne ez a lajtstrom szám keveredés!
Ha megtudtok valamit, kérlek osszátok meg velem is.
Levix 373159 2011. november 18. 11:03
Válasz erre
Ja és igazi kuriózum!
zoli1989 373158 2011. november 18. 10:53
Válasz erre
Ez beszerzendő! ;-)
Egész jónak tűnik egyébként az öntés minősége, és a szöveg is ezt erősíti meg.
búza 373157 2011. november 17. 23:22
Válasz erre
Nyugger és Migi!
Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg!
Üdv: Búza
búza 373156 2011. november 17. 23:21
Válasz erre
Mondhatod, de amit állítasz az nem igaz! '72 óta a PG.-ben, az ezredeknél és a KÖRÜ-ben is festettek gépet. Azt teljes biztonsággal állítom, hogy ezt nem egy ember vezetésével, közreműködésével tették!
Flogger 373154 2011. november 17. 22:03
Válasz erre
Az ő nevéhez fűződik a Zümi, a Cápali, a Cápeti 2 és a Gracy is.
Flogger 373153 2011. november 17. 21:59
Válasz erre
Mondjam a festő nevét és elérhetőségét, aki 1972 óta minden katonai repülőeszközt festett? Többek közt az idén Pápán felavatott 08-as MiG-23-ast és a jövőre avatandó 2021-es lajstromszámú MiG-21-est is.
Nyugger 373152 2011. november 17. 21:30
Válasz erre
Szia migi,
Egy próbát megérne a dolog.
migi 373151 2011. november 17. 20:55
Válasz erre
Szia
A másik oldalon is hasonló a kék 10 sel a helyzet de ott olyannak tűnik mintha nem lenne függőleges a szám , Van egy képem M.György zászlós úrról amint a említett Pf-ek között áll , ő lehet hogy tudná a kék 10 történetét ?
üdv:migi
Nyugger 373150 2011. november 17. 20:38
Válasz erre
Szia Búza !

Nem olyan egyszerű ez a kék 10-es, piros 510-es kérdés, de még ne pakolj !
1989 márciusában 7 db gép repült át Kecskemétre, 409 terepfestéssel /tf/, 504 tf, 509 tf, 510 tf, 1601 natúr fémszín, 1602 tf, 1605 tf. Nem sokkal később követte az 508-s natur fémszínnel valamint a 1514 tf-el az, hogy repültek-e vagy esetleg közúton vitték az nem ismert. A képen 5 db natúr gép van, a kék 10-s ismeretlen az eredeti oldalszám, 905-s ism. oldalszám, 14-s ism.oldalszám, 1601, 602 vélhetően a 1602 lemaratva. 4 db terepfestésű a 409, 1605, 509, 504. Ebből adódik, hogy az 510-t és a 1514-t lemaratták, az 508-s natúr maradt de az oldalszáma változott. Több sorozat kép forog közkézen, de mindenhol más a gépek sorrendje a KRÜ udvarán. Nekem nincs olyan képem melyen szétvágva szerepelne a kék 10-s, csak olyan amin a kék 10-s sárkánya egy állványon van, de nincs szétvágva ! Viszont vannak olyan fotók amin az 5 db natúr fémszínű gép piros számmal van, még egyben és szétvágott állapotban. A számok sorrendben fotók alapján a 1514, 508?, 510, 1601 és a 1602. Ezek után elképzelhető az erdeti oldalszámok visszafestése. Azt sem tudjuk egyenlőre biztosan, hogy melyik szám melyik gépre lett felfestve csak sejtem a következőek alapján. Egyedül a 14-s ill 1514-s számok kerültek fel azonos gépre, bizonyiték a gép bal oldalán lévő 14 elé festett 15. Ezt leszámítva sohasem festettek a pompázsgátló redőnyre. A gép megmaradt kabinja jelenleg a Közlekedésí Múzeumban található. Egy kicsit kutakodva az oldalszámok méretén a következő is sanszosnak tünik. A kék 10-nél mintha hosszabb lenne az 1-s szára a gép jobb oldalán. Hasonlónak tünik a piros 510-s szintén a jobb oldalon. Lehet, hogy átfestették pirosra a 10-t és pótolták az ötöst ? Vagy esetleg csal a szemem? Ha nem, akkor már csak a 905 = 508 kérdés marad megválaszolatlan de ha az okoskodásom igaz akkor ezt sem fedheti tovább a homály. Az elmúlt 17 évben teljesen lecserélődött vagy 2x a KRÜ állománya ezért nem találtam a témában kompetens személyt.
RBK-ra elviszem az anyagot, lehet elemezgetni !

Üdv.
Nyugger
Levix 373149 2011. november 17. 20:35
Válasz erre
pilotka 373148 2011. november 17. 16:34
Válasz erre
pilotka 373147 2011. november 17. 16:34
Válasz erre
Hajrá Karesz!
Ami úgy van, az úgy van!
Pintér Árpi
vandork 373146 2011. november 17. 12:32
Válasz erre
Sz, SzM, SzMT (kis- és nagytartályos) és nem SM, SMT:) Ne az angol fonetikát használjuk, ha lehet:)

Vándor Karesz
búza 373145 2011. november 16. 18:07
Válasz erre
Szia juge75!
Ha legközelebb jössz vele keress meg, hogy személyesen is megismerkedjünk!
Néztem a 91 képedet a hobbidról, imponáló!
Üdv: Búza
juge75 373144 2011. november 16. 17:03
Válasz erre
Már eléggé régen nem voltam...
De ha igen, mindig Andrással.
búza 373143 2011. november 16. 15:20
Válasz erre
Szia juge75!
Nyuggerben, meg az ő jegyzeteiben reménykedem, de Andris is jól jöhet. Mindenesetre a fényképalbumot át kell rendeznem, mert a kék 10-es az 510-nél van benne!
Te szoktál a Rebekán lenni, mert ha igen akkor látásból biztosan ismerjük egymást!
Üdv: Búza
búza 373142 2011. november 16. 15:16
Válasz erre
PF műszerfal
PF műszerfal

A magyar PF-ek kabinjának belseje szürke, a műszerfal fekete.
Zsolt75 373141 2011. november 16. 14:43
Válasz erre
Akkor nyugodt szível készíthetek belőle magyart is, nem baj ha nem szürke a kabin belseje?

Köszönöm.:
Simi
juge75 373140 2011. november 16. 13:25
Válasz erre
Szia Búza!

Sajnos már nem tudom!

Nagy Bandit keresd meg a Rebekán, talán ő emlékszik... (Mire nem? :-) )
vatya1 373139 2011. november 16. 11:21
Válasz erre
vatya1 373138 2011. november 16. 11:15
Válasz erre
Szia!Zsolt75 mindegyik a PFMket már viszont a walkid zölddel.
Zsolt75 373137 2011. november 16. 11:10
Válasz erre
Hali !

Olyan kérdésem lenne, hogy mely légierő(K) használták a Pf tipust fekete kabinbelsővel?

Köszi
Simi
vatya1 373136 2011. november 16. 10:02
Válasz erre
Árpi mit tudsz a kék 10 gépről?
vatya1 373135 2011. november 16. 09:59
Válasz erre
Na erre most már én is kíváncsi vagyok mert hogy az 10 ként lett szétvágva az tisztán látszik a képen.
vatya1 373134 2011. november 16. 09:57
Válasz erre
Szia!az F-13aszt nem?meg kép nincs véletlen a bisről?
Yeagger 373133 2011. november 16. 09:21
Válasz erre
Múlt héten bemutatták az Eduard Mig-21 Bis-ét :))) 
búza 373132 2011. november 16. 08:15
Válasz erre
Mi az eredeti száma a kék 10-esnek?
juge75 373131 2011. november 16. 00:00
Válasz erre
A színes képsorozatból én is vettem a Rebeka-ban, szerintem még megszerezhető belőle másolat.
juge75 373130 2011. november 15. 23:57
Válasz erre
Az 510-es, ami a képeden szerepel, a sorban jobb oldalról a második a színes képen.
NEM azonos a kék 10-es géppel.
vatya1 373129 2011. november 15. 23:10
Válasz erre
photo1
photo1

Ezért nem értem ha kék 10 es lett az 510es akkor mért fémszínűként lett szét vágva itt pedig terep színű az 510es?
juge75 373128 2011. november 15. 23:03
Válasz erre
Bocs, nem is néztem, hogy te már meg írtad...
juge75 373127 2011. november 15. 23:00
Válasz erre
A gépeket eladásra szánták, valamint kipróbáltak rajtuk felségjel típusokat.
Kék számmal soha nem repült, és hivatalos lajstromban sem volt így festve, feldarabolásukig ebben az állapotban voltak.
vatya1 373126 2011. november 15. 22:52
Válasz erre
Igen eddig én így tudtam de zavaró az hogy kék számmal is darabolták szét
vatya1 373125 2011. november 15. 22:46
Válasz erre
Szia!akkor repült ez a kék 10 evvel az oldal számmal nálunk? vagy a ahogy írod a darabolásra vissza festették rá?
vatya1 373124 2011. november 15. 22:40
Válasz erre
Igen elég zavaros a kép mint ahogy te is írod
Nyugger 373123 2011. november 15. 22:39
Válasz erre
bal oldalon a kék 10-s
bal oldalon a kék...
21PF-510
21PF-510

Szia Gábor,
Az 5 db ezüst gépet eladni szerették volna,.ezért kaptak ilyen oldalszámokat szerintem. Aztán jött a látványos szakasz és mi is nagy dirrel-durral mint a többi volt VSZ tagállam feldaraboltuk a gépeket. Erősen feltételezem, hogy valami helyi okos olvasta a CFE előírásokat és ezért a darabolás előtt visszafestették az eredeti oldalszámokat mert ugye ezeket jelentették le és nem a hamisakat a fegyverzet leltárban. A vágott 510-s festésén nagyon jól látszik, hogy sokáig nem szívta a nap!
Üdv.
Nyugger
búza 373122 2011. november 15. 21:49
Válasz erre
Tudtommal magyar 21-es nem repült csak piros számmal.
búza 373121 2011. november 15. 21:47
Válasz erre
Viszont most találtam egy képet, ahol az 510-es piros számmal van szétdarabolva. Igaz az a gép bal oldalát mutatja. Lehet, hogy a balon az eredeti a jobbon meg a kék tizes volt? És a 409-es is gyanús, mert mintha ékkel a jobbon és a meg nem valósult körrel a balján ott állna az ezüst gépek mögött az első helyen! A 905-ös pedig talán az 509 volt eredetileg, a 1605 az terepszínű volt. Az is gyanús, hogy a sorban az ezüst gépek nagyon újszerű festésnek néznek ki.
vatya1 373120 2011. november 15. 21:38
Válasz erre
Szia!mi eszt a gépet evvel a kék oldal számmal nem repültük használtuk?
búza 373119 2011. november 15. 21:09
Válasz erre
Szia!
Eredetileg 510-es volt, az adatok Hotváth Balázs oldaláról valók.
Oldalszám: 510 Gyári szám: 760510 Üzemeltetés kezdete: 1964
Üzemeltetés vége: 1988 Megszűnés oka: Selejtezték. Selejtezés után szétdarabolták.
Az ezüst gépek számai: 1602, 1601,1514, 1605 és 510
Üdv: Búza
vatya1 373118 2011. november 15. 20:41
Válasz erre
1502889_35592_360714_75375_93696_80497_012e
1502889_35592_360714...

Sziasztok eszt a kék 10 PFet így használták vagy valami rövid történet vagy mi lett az új oldalszáma?erről tízesről tud valaki valamit?
migfun 373117 2011. november 13. 20:21
Válasz erre
Legalább nem kell még egy 21-est vennem, a 43-as már kész van :)
Levix 373116 2011. november 12. 20:20
Válasz erre
Kösz.
romeo 373115 2011. november 12. 20:16
Válasz erre
Levix 373114 2011. november 12. 20:00
Válasz erre
A készültségi 21bis-ek meg így néztek ki a 90-es évek végén.
kamuflazs-camouflage.blogspot.com/
búza 373113 2011. november 12. 16:27
Válasz erre
MiG-21PF_104
MiG-21PF_104

A kép lemaradta magát!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.