/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
juge75 373127 2011. november 15. 23:00
Válasz erre
A gépeket eladásra szánták, valamint kipróbáltak rajtuk felségjel típusokat.
Kék számmal soha nem repült, és hivatalos lajstromban sem volt így festve, feldarabolásukig ebben az állapotban voltak.
vatya1 373126 2011. november 15. 22:52
Válasz erre
Igen eddig én így tudtam de zavaró az hogy kék számmal is darabolták szét
vatya1 373125 2011. november 15. 22:46
Válasz erre
Szia!akkor repült ez a kék 10 evvel az oldal számmal nálunk? vagy a ahogy írod a darabolásra vissza festették rá?
vatya1 373124 2011. november 15. 22:40
Válasz erre
Igen elég zavaros a kép mint ahogy te is írod
Nyugger 373123 2011. november 15. 22:39
Válasz erre
bal oldalon a kék 10-s
bal oldalon a kék...
21PF-510
21PF-510

Szia Gábor,
Az 5 db ezüst gépet eladni szerették volna,.ezért kaptak ilyen oldalszámokat szerintem. Aztán jött a látványos szakasz és mi is nagy dirrel-durral mint a többi volt VSZ tagállam feldaraboltuk a gépeket. Erősen feltételezem, hogy valami helyi okos olvasta a CFE előírásokat és ezért a darabolás előtt visszafestették az eredeti oldalszámokat mert ugye ezeket jelentették le és nem a hamisakat a fegyverzet leltárban. A vágott 510-s festésén nagyon jól látszik, hogy sokáig nem szívta a nap!
Üdv.
Nyugger
búza 373122 2011. november 15. 21:49
Válasz erre
Tudtommal magyar 21-es nem repült csak piros számmal.
búza 373121 2011. november 15. 21:47
Válasz erre
Viszont most találtam egy képet, ahol az 510-es piros számmal van szétdarabolva. Igaz az a gép bal oldalát mutatja. Lehet, hogy a balon az eredeti a jobbon meg a kék tizes volt? És a 409-es is gyanús, mert mintha ékkel a jobbon és a meg nem valósult körrel a balján ott állna az ezüst gépek mögött az első helyen! A 905-ös pedig talán az 509 volt eredetileg, a 1605 az terepszínű volt. Az is gyanús, hogy a sorban az ezüst gépek nagyon újszerű festésnek néznek ki.
vatya1 373120 2011. november 15. 21:38
Válasz erre
Szia!mi eszt a gépet evvel a kék oldal számmal nem repültük használtuk?
búza 373119 2011. november 15. 21:09
Válasz erre
Szia!
Eredetileg 510-es volt, az adatok Hotváth Balázs oldaláról valók.
Oldalszám: 510 Gyári szám: 760510 Üzemeltetés kezdete: 1964
Üzemeltetés vége: 1988 Megszűnés oka: Selejtezték. Selejtezés után szétdarabolták.
Az ezüst gépek számai: 1602, 1601,1514, 1605 és 510
Üdv: Búza
vatya1 373118 2011. november 15. 20:41
Válasz erre
1502889_35592_360714_75375_93696_80497_012e
1502889_35592_360714...

Sziasztok eszt a kék 10 PFet így használták vagy valami rövid történet vagy mi lett az új oldalszáma?erről tízesről tud valaki valamit?
migfun 373117 2011. november 13. 20:21
Válasz erre
Legalább nem kell még egy 21-est vennem, a 43-as már kész van :)
Levix 373116 2011. november 12. 20:20
Válasz erre
Kösz.
romeo 373115 2011. november 12. 20:16
Válasz erre
Levix 373114 2011. november 12. 20:00
Válasz erre
A készültségi 21bis-ek meg így néztek ki a 90-es évek végén.
kamuflazs-camouflage.blogspot.com/
búza 373113 2011. november 12. 16:27
Válasz erre
MiG-21PF_104
MiG-21PF_104

A kép lemaradta magát!
búza 373112 2011. november 12. 16:25
Válasz erre
Szia Nyugger!
Az összes terep PF PG. festésű volt. A 1514-ről elég hamar lekopott a festék valamilyen minőségi vagy technológiai hiba miatt, ezért egyes részeit átfestették, azért néz ki olyan rondán.
(a fotó Sz.L. gyűjteményéből)
Levix 373111 2011. november 12. 10:08
Válasz erre
pfm pf
pfm pf

Egymásra tettem pilotka rajzait.

A PFM a piros.
Kakukk 373110 2011. november 11. 22:18
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ! :)
Rumcájsz_52 373109 2011. november 11. 22:15
Válasz erre
Szia Kakukk
A 21MF-ek készültségi fegyverzete 2 db R-3Sz (K-13) infravörös önirányítású, és 2 db RSz-2USz (K-5) radar vezetősugár-irányítású rakéta volt, és kb. 200 db 23 mm-es lőszer a GS-23 gépágyúhoz (meg talán egy póttartály a törzs alatt?).
Üdv R.
Kakukk 373108 2011. november 11. 22:02
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy a magyar Mig21MF-ek milyen fegyverzettel voltak felszerelve készültségben?
Nyugger 373107 2011. november 11. 20:48
Válasz erre
Szia Búza !
A PG festette ezeket vagy az alakulat ?
Üdv. Nyugger
PETI 373106 2011. november 11. 20:25
Válasz erre
Szia!

Most ugyanilyen minőségben MF-et, biszt és UM-et kérhetnénk? Köszi!
migi 373105 2011. november 11. 20:21
Válasz erre
Igen tényleg sokszor szó volt róla ,de ritka kép amin egymás mellett vannak a gépek és összelehet hasonlítani őket ,
búza 373104 2011. november 11. 20:13
Válasz erre
1514-1
1514-1

Sokszor elhangzott már: nincs két egyforma festés. Ez pl. más gépen nem volt, de abban az időben sokkal változatosabb volt a fottérkép, több szabadsága volt a festő fantáziájának. Elég csak a terep PF-ek fotóit végignézni.
pilotka 373103 2011. november 11. 19:55
Válasz erre
21pf
21pf
41
41

van itt még...
Murmuc 373102 2011. november 11. 19:30
Válasz erre
Akkor helyben vagyunk, csak futottunk pár fölös kört! :)
"Az előzőhöz még: az orosz szövegű képhez: a rajz hibás, mert az nem magyar PF, tán PFM..."
Ezt értettem akkor félre, ezek szerint ezt az előzőleg feltett képedhez írtad.
De, legalább generáltam egy kis aktivitást az oldalon! :)
migi 373101 2011. november 11. 19:25
Válasz erre
Nézzétek meg jobban a terepfestésű PF-eket mind a négy más nem egyformák
pilotka 373100 2011. november 11. 19:21
Válasz erre
360714_75375_93696_80497_012e
360714_75375_93696_8...

régi szépizék...
pilotka 373099 2011. november 11. 19:19
Válasz erre
majdcsak látod
pilotka 373098 2011. november 11. 19:16
Válasz erre
Murmuc !

Ne szp@ss már minket! : a színes 3nézeti az magyar PF cseh nyelven, latin betűkkel, az jó! az 1 db oldalnézeti oroszul az pfm, de nem jó tipusazonosítás, de a festés elmegy...nahát :D
Murmuc 373097 2011. november 11. 19:13
Válasz erre
Hú, ezek ám a gyors válaszok! :)
De csak még jobban összekeveredtem! :(
Akkor a képen a háromnézeti kép miért nem PF ?
pilotka 373096 2011. november 11. 19:13
Válasz erre
116127_93463_draw_2.gif
116127_93463_draw_2....

van itt még, de gondolom, mindet ismeritek már
pilotka 373095 2011. november 11. 19:07
Válasz erre
pfm
pfm

ja, bocsi, aki nem tud cirilül, mert én már öreg vagyok és beszélem az óhaza nyelvét még.

PFM a jelentése
Rumcájsz_52 373094 2011. november 11. 19:05
Válasz erre
Szia Murmuc
PFM volt kétféle is, de mindegyiknek közös eltérő tulajdonsága a PF-től a szélesebb függőleges vezérsík és az oldalkormány alatti fékernyő-elhelyezés. Ezenkívül pluszként volt PFM kétrészes kabintetővel, KM-1 katapultüléssel és SzPSz-rendszerű fékszárnnyal is, ezek a részletek is eltérnek a PF-től.
Üdv R.
pilotka 373093 2011. november 11. 19:04
Válasz erre
02
02
03
03

namég...
kató 373092 2011. november 11. 19:03
Válasz erre
Helló !

A PF-nek egybe előre nyílik a kabinteteje , mint az F-szériának és a Függőleges vezérsík is még kisebb felületű .
A PFM-nek már az MF-re is jellemző kabinteteje és farokrésze van.
pilotka 373091 2011. november 11. 19:02
Válasz erre
01
01

nézd meg pontról pontra...

függvez és ejetok
Tibcsi 373090 2011. november 11. 19:02
Válasz erre
Elsősorban a kabintető. Másodsorban a függőleges.

PF: kabintető előre nylik, keskenyebb függőleges
PFM: kabintető oldalra nyílik, szélesebb függőleges.

Meg persze még egy csomó dolog, de ez a két legszembetűnőbb. Meg ha jól tudom, az ülés is. PF: Szk ülés, PFM KM-1 ülés. De ez nem biztos.
Murmuc 373089 2011. november 11. 18:56
Válasz erre
Üdv!
Hát, most jól összekeveredtem! :)
Végül is, mi különbözteti meg a PF-et a PFM-től?
búza 373088 2011. november 11. 17:15
Válasz erre
Alakul ez szépen! A végére összeszedjük mindet!
pilotka 373087 2011. november 11. 16:37
Válasz erre
magyar pf festés
magyar pf festés

Az előzőhöz még: az orosz szövegű képhez: a rajz hibás, mert az nem magyar PF, tán PFM...
pilotka 373086 2011. november 11. 16:33
Válasz erre
tn_800x600_360714_75084_MikojanGurjevicsMiG214093

PF Keméten szétvágás előtt
tn_800x600_360714_75...
409 kör felségjellel tervezet
409 kör felsé...

Itt van'e
sanyi 373085 2011. november 11. 14:47
Válasz erre
És a karikás-ékes felségjeles gépet, amit most nem találok de biztos tudjátok miről pötyögök.
Flogger 373084 2011. november 11. 05:21
Válasz erre
És tedd hozzá a Nemzeti színekben pompázó 6115-öt.
búza 373083 2011. november 10. 21:43
Válasz erre
Közben eszembe jutott, hogy volt egy felségjel váltás is, ami még hozzátett a dologhoz, a pápai összevonás a 47-es számmal szintén, egyéni felfestett jelzések, pl. a kiváló gép, a 48-as madárfeje ugyancsak, kerek szám, szögletes szám, stb! Aztán még a 3955-ről is találtam korai PG. festésű fotót, amin két csík van a gericen, szóval csak a magyar festési fajtákból több van, mint harminc és akkor a PG.-ben lemaratott festésű gépekről még nem is beszéltünk!
zoli1989 373082 2011. november 10. 21:40
Válasz erre
Hát, én csak úgy értettem, mindegyik típusváltozatból 1 db, bármilyen festéssel. :) Az úgy 8db. (Ha az UM-nél úgy vesszük ahogy írtad, akkor 10.) Egyébként nekem ilyen "építsük meg mindet" irányú terveim nincsenek...
búza 373081 2011. november 10. 21:22
Válasz erre
A múltkor megszámoltuk, hogy a kétüléses magyar 21-esek mennyi fajta festéssel repültek, persze azt nem számolva, hogy valójában mennyi eltérés volt köztük a folttérképben. Tizenegyig jutottunk el. Az F-13 viszonylag egyszerű, mert a lakkozott, ezüst és inváziós fetéssel beérték, az MF lakkozott, ezüst, kétféle terep ( csapat és PG.) plusz a 4406 első kísérleti festése, a Bisz teflon, és terep(itt nem emlékszem csapat-festésre, de lehet, hogy volt az is), az AP szintén a Bisz-hez hasonlóan, de ott már csapat-terep is játszik és még jön hozzá a 1874 a fehér farkával és a Cápeti. Ha jól számolom ez 24- féle!
zoli1989 373080 2011. november 10. 21:08
Válasz erre
Hát igen, annyiféle típusváltozata volt, hogy azt megépíteni... Hát jónéhány éves munkába belekerülne azthiszem, még gyors tempó mellett is. Ezért kell magyart építeni, az még nem annyira lehetetlen dolog :)
ddk466 373079 2011. november 10. 20:59
Válasz erre
Sziasztok köszönöm szépen a válaszokat !

Lacy köszönöm az őszinte választ igen erre gondoltam amit az utolsó mondatban írtál !
búza 373078 2011. november 10. 20:35
Válasz erre
Szia Zoli!
Csak a magyar változatok: F-13, PF, MF, Bisz, AP, U-400, U-600, UM-ből 3 fajta, a legtöbb a gerincen késantennával, azthiszem a 0158 anélkül és a 900-asok Bisz szárnnyal. Az összes változatot számítva - viszont levonva a kínai klónokat - kb 70 féle 21-esről beszélhetünk! Sohasem számoltam össze, plusz mínusz tíz-húsz féle is lehetséges!
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.