/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Lacy 372824 2011. október 2. 09:10
Válasz erre
Monox 372823 2011. október 2. 08:25
Válasz erre
Flogger: amennyire tudom nem a 2021, hanem a 4058-as lesz megújítva. Ahogyan láttam a 2021 jelen állapotában is gond nélkül bármelyik gyűjteményben kiállítható lenne.
Lacy 372822 2011. október 2. 07:33
Válasz erre
Haditengerészeti Mig-21-es :)
http://htka.hu/2011/10/01/guizhou-jl-9-plateau-eagle/
juge75 372821 2011. október 1. 22:53
Válasz erre
Bocsánat, de a festék eredeti neve és típusa: Binarin, Sárga-Zöld és Kék.
vatya1 372820 2011. október 1. 22:36
Válasz erre
AAC48002
AAC48002

Nincs meg valakinek ez a J-7es makett és meg válna tőle?
érd:vatya1@indamail.hu
vatya1 372819 2011. október 1. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!és esetleg lehet tudni a 2021ről új színeket kap e vagy maradnak a zöld barna régi színeknél?
üdv:vatya1
Kuolema 372818 2011. október 1. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!
Pénteken kora reggel a tatai buszvégállomáson állva felkeltette a figyelmemet egy sárgán villogó kamion, hatalmas pótkocsival. Hajnalban félig kómásan először csak az koppant le, hogy valami nagy terepszínű cuccot visz, aztán hirtelen kikerekedtek a szemeim, amikor rájöttem, hogy amit látok az egy Mig-21-es törzse, mellette pedig a szárnyai felállítva. Csak bámultam tátott szájjal, és mire észbe kaptam, hogy le kéne fényképezni, már zöldre váltott a lámpa és elment :( Az orrán lévő azonosítót nem láttam, csak a függőleges vezérsíkra festett (talán sárga) 47-est. Esetleg tud valaki valamit erről a gépről?
Üdv.: Kuolema
Rumcájsz_52 372817 2011. szeptember 30. 14:15
Válasz erre
hip-hip hajrááá repülősök, éljen a mig-21!
r.
Flogger 372816 2011. szeptember 30. 12:54
Válasz erre
MiG-21 rajongók!

Nagyszerű hír, hogy 2012 nyarán megújul a 2021-es lajstromszámú, Taszáron szolgált, majd pályafutását Pápán befejező MiG-21-es repülőgép! Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület elnöke Simon Róbert Sándor megkeresésünkre elmondta, hogy az idén Pápán megrendezett MiG-23-as avató után nagyon sok rajongó és támogató kereste meg, hogy próbáljanak megmenteni egy 21-est is. Az egyesület elfogadta a felkérést és hivatalosan megkérte az engedélyt a Hadtörténeti Intézet és Múzeum parancsnokától a repülőgép felújítására. Ezzel egy időben összeült a Légierő különleges festésű repülőgépeit tervező és festését végrehajtó csapat és megtervezték a repülőgép új „ruháját”. Ugyanis különleges, egyedi festést fog kapni a 2021-es, amin rajta lesz a 21-es történelem 39 éves magyarországi története. A tervek szerint meg fognak jelenni a gépen az üzemeltető ezredek, a javító üzemek és az egyetlen légi harc kötelék, a Sky Hussars is! Az egyesülethez megérkezett a hivatalos engedély, így most már biztosra vehető, hogy ismét egy csodaszép repülőgéppel gazdagodik a 21-es múlt! Mint az elnöktől megtudtuk, a szervezést várhatóan március elején fogják elkezdeni, ekkortól két honlapon is megtekinthető lesz az avató programja. www.azegkatonai.hu és www.simonrobert.hu Mivel az egyesületet létrehozó tagoknak ez lesz az 5. – így jubileumi – találkozója, hasonlóan az ideihez, több program is várja majd, a remélhetően nagy számban megjelenő vendégeket. A repülőgép avató fővédnöke Kositzky Attila altábornagy, a Légierő egykori vezérkari főnöke.
zoli1989 372815 2011. szeptember 24. 22:24
Válasz erre
Tényleg, mi a helyzet sainz fórumtárssal, és az ő könyvével ?
zoli1989 372814 2011. szeptember 24. 21:22
Válasz erre
Ez csak egy egyszeri festés, ez az egy gép kapta meg valamikor a 90-es években (talán második felében)
sys 372813 2011. szeptember 24. 21:04
Válasz erre
CF121
CF121

April's fool!
Levix 372812 2011. szeptember 24. 20:57
Válasz erre
Picture 2
Picture 2
Mig21-usaf
Mig21-usaf
MiGStory16
MiGStory16

Ha nincs humorod, betegesen hiszékeny vagy idióta gimis vagy aki hajlamos arra, hogy ész nélkül terjesszen bármit, amit a neten talál anélkül hogy elolvasnád, ez a sztori nem neked való. 100%-osan ténymentes!
Levix 372811 2011. szeptember 24. 20:43
Válasz erre
Nehogy már beszopjátok! Mondom, hogy Whatif.
SENNÁS 372810 2011. szeptember 24. 20:30
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen..
Névtelen

Akkor csak nem.Van még sok jó fotó CF-121 így keressétek.
Levix. 372809 2011. szeptember 24. 20:23
Válasz erre
Ez egy Whatif projekt. Ahogy sanyi írta fotosop.
sanyi 372808 2011. szeptember 24. 20:10
Válasz erre
Fotosoppp 10perc - sokat mondtam, 3.
sulyid 372807 2011. szeptember 24. 19:48
Válasz erre
kanadaiak, feltételezem légiharc gyakorlásra használták őket... ott van a gépek oldalán a légierő neve, s a gépek orrán meg a kanadai jel...
silent8 372806 2011. szeptember 24. 19:38
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok! Tudja valaki, mikor voltak így átfestve a Cseh migek? 

üdv.
silent8
fishpot 372805 2011. szeptember 24. 19:32
Válasz erre
MiGStory7
MiGStory7
MiGStory8
MiGStory8
MiGStory10
MiGStory10

Ezek milyen gépek?
Monox 372804 2011. szeptember 23. 08:49
Válasz erre
Azt biztosan tudjátok, hogy a 504-507 oldalszámú MiG-21UM gépek oldalszámozását a szintén Taszáron repülő 504-507-es oldalszámú MiG-21PF-ek miatt kellett megváltoztatni. Hogy miért épp 900-asokra azt nem tudom, de valóban hihető, hogy egy taggal előrébb mentek a gyári számban és így alakult ki a 904-907.
Nyilván az is ismert, hogy Légierőnk első 3 MiG-21UM (0158,0258,0358) gépének 8 tagú gyári számának csak a 2. tagja tért el egymástól, így az oldalszámot a gy.sz. első két, ill. utolsó két tagjának számai adták.

Furcsa módon a következő évben beszállított 3 gép (3031,3036,3041) oldalszámozási szisztémája megegyezett a korábban alkalmazottakkal, itt az utolsó négy jegyben volt egy-egy számnyi eltérés.

A furcsaság abban van, hogy a következő évben a Rába-terv keretében rendszeresített összesen 7 db gépből az első 3db (0265,0465,0565) gyári száma, szintén az 1971-es gépek mintáját követte (első és utolsó kettő tag), míg a másik 4 db gép számozása az utolső 4 tagból adódott. Ez a 3 gép ekkor már 2 éves volt, a másik 4 pedig vadi új, a gyári számuk "összetétele" is különbözött.

Az 1979 és 1980-ban érkezett gépek számozásnál is lehetett volna követni a gy.sz. utolsó négy tagját, ellenben csak két tagot kaptak, ismeretlen okból, talán az 5876 hsz.-ben vázol okok miatt.

Ismereteim szerint a MiG-21UM típust csak egy helyen, Tbilisziben gyártották, egészen 1986-ig, a MiG-21 típus gyártásának befejezéséig.
ambasa 372803 2011. szeptember 22. 21:36
Válasz erre
Üdv!

lehet, hogy nem az utolsó számjegyek, de attól még a gyári számból képezték azokat. Azt írtad: "904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz" és ez így nem helytálló, mert van.
Amiket felsoroltál most azok is logikusan a gyári számból képződnek, de ennek, hogy a gyár itt egy kis csavart tett be a gyári szám képzésébe. Az első két szám egy egyszerű sorszám, 01-10-ig utána jön a típusváltozat (69), majd az üzem megnevezése (51) végül a sorozatszám (58), és épp ezért mivel, ha a 3-4 utolsó számjegyet használná akkor akár 10 azonos oldalszámú gép is lehetne.

TG
Rumcájsz_52 372802 2011. szeptember 22. 20:25
Válasz erre
Hali
A www.Mig-21.hu honlapon a Tipusismertetés-ben nagyon jó és részletes leírás - fotókkal illusztrálva - a KM-1 katapult-ülésről! Érdemes ránézni!
Üdv R.
Nyugger 372801 2011. szeptember 22. 19:59
Válasz erre
Hali,
Az alap dolgozatban ez van: A gyártási számok utolsó számjegyei voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges.
Nos, amit csatoltál az nem egészen ez.
Azért van ennél is érdekesebb eltérés az alapműhöz képest, pl. a 0158-s 21UM, gy.sz. 01695158. De ez a fajta első és utolsó két szám igaz a 0258, 0358, 0265, 0465, 0564 oldalszámokra is.
pilotka 372800 2011. szeptember 22. 19:27
Válasz erre
Népek!
Én ezzel a fickóval találkoztam anno, kezeltünk is, ott reptettük Keméten, vmi Martinnak hívták? Arató nyá. alez tudna mesélni róla, vszjoké volt a szólás félig orosz, félig angol, ha minden klappolt. ...De rééég vóóót...
pilotka 372799 2011. szeptember 22. 19:21
Válasz erre
Skacok!
Érdekesek ezek a sztorik, amik a USA-ba került magyar 21-ekről szólnak, én fehér asztalnál mesélni tudnék róluk, mik történtek Keméten, persze ezek morzsák, de igazi betétmesék. A keméti toronyból,-ban sok minden látszott, hallatszódott, kitudódott. A 4418-at igazi halottaiból támasztották fel a hozázértők, kalap le előttük. A jenki milliomost "titokban" reptettük, mikor gépet akart venni anno, és ismerte a tipust akkor már, tudta mit, mikor nézzen meg, és hová tegye a kezét a gépen leszállás után. Akár uti, akár pf. UFF!
ambasa 372798 2011. szeptember 22. 18:46
Válasz erre
Bocs, kimaradt, hogy ez a 904-907 UM-ekre vonatkozott.

Tg
ambasa 372797 2011. szeptember 22. 18:45
Válasz erre
Üdv!

ez így nem teljesen helytálló, ugyanis az utolsó 4 számjegyből 1. és a 3.4. számjegy adta azokat:
904 516999504
905 516999505
906 516999506
907 516999507

TG
Monox 372796 2011. szeptember 22. 17:03
Válasz erre
Én sokáig arra gondoltam, hogy a két számjegyű oldalszámok eredetileg a Szovjet besorolású gépek lehettek, hiszen ott szinte minden gépnek kétjegyű az oldalszáma. Lehetségesnek tartom, hogy eredetileg a Szovjet Légierőnek készültek majd végül mégis hozzánk kerültek, az ottani számokat magukkal hozva. Bizonyíték nincs a dologra, de ismerve a számozást a szovjetnél, megtörténhetett a dolog...

Apropó: valakinek van a kétszámos biszekről teflonszürke fotója? Nekem csak egy olyan van, ami éppen kétszámos gép is lehet, de annyian állják körül, hogy nem azonosítható pontosan. Esetleg ez is elárulhatja honnan jöttek és hová készültek...
Nyugger 372795 2011. szeptember 22. 14:02
Válasz erre
Tibcsi,
Igen volt ilyen, az eredetileg 16-os MiG-21UM, de ennek a gy.sz.-a 516999201, a beérkező MiG-23UB-16-s miatt lett 19-re átszámozva. Ez a két számjegyüség valami pápai sajátosság volt eredetileg, az okot nem sikerült az elmúlt 20+ évben az illetékestől megtudnom.
Tibcsi 372794 2011. szeptember 22. 13:47
Válasz erre
Nyugger,

21-esekről volt szó. A pápaiak valóban kilógnak a sorból, de eddig én így tudtam, hogy a gyártási számból képezték őket. Ha jól tudom, épp Pápán kellett az egyik kétüléses 21-es oldalszámát megváltoztatni, mert két egyforma számú gép lett volna a bázison.
Nyugger 372793 2011. szeptember 22. 13:36
Válasz erre
Tibcsi !
Csak óvatosan ezzel a kijelentéssel.
Bizton állítható, hogy a két számjegyű oldalszámok nem a gyáriszámból származnak.
Tehát a 75AP sorból a 41-52, MiG-23MF/UB 01-12 és a 14-20, Szu-22M3/UMK3 01-16, MiG-29B/UB 01-28, Jak-52 01-12-ig és a MiG-21UM-k közül a 17,18,19,35, 53,54,55,-s valamint a 904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz. Ez igaz a Gripenekre is.
Nyugger
Tibcsi 372792 2011. szeptember 22. 11:09
Válasz erre
MiG21bisz

Kétszámjegyes pápai bisz.
MiG21bisz

Háromszámjegyesek UM-ek, PF-ek, de ha jól emlékszem F-13-asok is voltak. A képen egy kétszámjegyes pápai bisz.
Tibcsi 372791 2011. szeptember 22. 11:01
Válasz erre
A gyártási számok utolsó számjegyei. Voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges.
denkmeyer 372790 2011. szeptember 22. 10:26
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy miért 4 jegyűek a Mig-21-eseink lajstromszáma? Van valamilyen jelentése a számoknak?

d
juge75 372789 2011. szeptember 21. 09:52
Válasz erre
Kép 1801
Kép 1801
Kép 1802
Kép 1802
Kép 1803
Kép 1803
Kép 1804
Kép 1804
Kép 1805
Kép 1805
Kép 1813
Kép 1813

Pár kép, direkt nektek.
Ha kell valamelyik gépről részlet fotó, írjatok!
Kimegyek és lefotózom!
silent8 372788 2011. szeptember 14. 19:05
Válasz erre
C1171
C1171
C1171-Cockpit
C1171-Cockpit
C-0754
C-0754
MiG-21x
MiG-21x
MiG-21y1
MiG-21y1

A képek lemaradtak :D
silent8 372787 2011. szeptember 14. 19:02
Válasz erre
Még találtam párat. Nagyon szívesen. Máskor is. 

silent8
Toth_Gabor 372786 2011. szeptember 14. 18:47
Válasz erre
Köszönöm!
silent8 372785 2011. szeptember 14. 18:40
Válasz erre
images
images
mig21-fl
mig21-fl
mig21fl
mig21fl

Illetve egy pár kéd. Az előző képek között van bis is. 
silent8 372784 2011. szeptember 14. 18:32
Válasz erre
silent8 372783 2011. szeptember 14. 18:30
Válasz erre
Rumcájsz_52 372782 2011. szeptember 14. 18:26
Válasz erre
Szia Tóth_Gábor
Mivel a szkennelés nem tett jót a képek élességének, némi kiegészítés: a csoportképen és az alatta lévő gép farokkódja C 1003, a zöldfarkú a svancon a C 510 jelzést viseli.
Az első két kép a "nagy" Jefim Gordon MiG-21-könyvből van, a másik egy régi Top Gun-ból.
Üdv R.
Rumcájsz_52 372781 2011. szeptember 14. 18:17
Válasz erre
Laci1
Laci1
Laci2
Laci2

Képek.
Toth_Gabor 372780 2011. szeptember 14. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek fotója olyan indiai Mig-21FL-ről, ami négyfőtartós szárnyat kapott?
Esetleg valami weboldal? Én csak ezeket ismerem:
www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/
István 372779 2011. szeptember 10. 19:41
Válasz erre
Sziasztok
Nem emlékszem pontosan de kb fél éve olvastam a neten hogy megsérült a gép (4418)de javítható.Nem vagyok benne biztos de úgy rémlik mind ha felszállásnál vagy átstartnál elkaptak vele egy fát.
Sziasztok
Rumcájsz_52 372778 2011. szeptember 10. 15:00
Válasz erre
Szia búza
A 4418-as 21UTI 1985-ben kivonva, 1990-ben adta el a HM a Dexco Kft-n keresztül Martin Dean amerikai üzletembernek, aki mellesleg hobbirepülő volt (attól kezdve MiG-21-en!), a tipus-kiképzést Kecskeméten kapta, oktatópilóta Arató Ferenc (alez.?). A kiképzés 6-8 felszállást jelentett, az új tulaj csak a le és felszállást akarta begyakorolni, mindenféle műrepülő-kiképzéstől mereven elzárkózott ("én nem az agysejtjeimet akarom tönkretenni!") , viszont olyan gyakorlott pilóta volt, hogy a harmadik leszállást már egyedül végezte, ez azért nem semmi egy "újonctól"! Mindenesetre a kiképzés sikeres volt, hiszen azóta se törte össze a gépet.
Üdv R.
migi 372777 2011. szeptember 10. 11:20
Válasz erre
Igen ez az , és irja is hogy Magyar gép volt ,
Tibcsi 372776 2011. szeptember 10. 11:16
Válasz erre
búza 372775 2011. szeptember 10. 09:15
Válasz erre
4418-3
4418-3

Szia Laci!
Jól emlékszel. Eredeti a szám, a szárny alján magyar felségjel van, a tetején nem tudom, mert arról még nem találtam képet.
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.