/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Neo954 372504 2011. április 17. 15:31
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Érdeklődnék, nincs-e valakinek Bisz-hez vákuum kabinteteje 1:48-ban!

Üdv.:Neo
szezsolt 372503 2011. április 15. 11:38
Válasz erre
Igazad van! Nem néztem még a térképét.
Rumcájsz_52 372502 2011. április 15. 11:28
Válasz erre
Szia szezsolt
Ha Josip azt hallja, hogy a falujától (Slunj) pár km-re lezuhant egy repülőgép, és kibiciklizik megbámulni a roncsot, nyilván azt mondja, hogy Slunj közelében láthatók a maradványok. Ha Todor Saborsko-ban hall erről, bepattan a terepjárójába és ő is kihajt megcsodálni a roncsokat, nyilván arról mesél mindenkinek, hogy a relikviák Saborsko közelében hevernek a szántásban. A lényeg: a két falu egymástól légvonalban alig 20 km-re van, tehát egy kicsit mindkettőnek igaza lehet.
Üdv R.
szezsolt 372501 2011. április 15. 09:35
Válasz erre
DSC00009_R
DSC00009_R
c89f1048
c89f1048

A képen a gép fénykorában, illetve a kabintető a katapultálás után.

Én azt olvastam valahol, hogy Slunj mellett zuhant le. 
Monox 372500 2011. április 15. 08:19
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat, bár nyilvánvaló, hogy ilyen "kompozícióban" akkor sem állítanának ki két repülőgépet, ha esetleg több helyről is származik, de pont ez kavart be, hogy a gép saját törzs-hátsórészének alsó része a rossz helyen, rossz irányba áll. A képeket nézve most is furcsállom, hogy ez a rész csak úgy kiszakadt a helyéből és ehhez mérten ennyire felismerhető maradt. Látva a másik oldalt is, valóban elég furcsán van összeállítva a géproncs.
Wrecker 372499 2011. április 13. 23:36
Válasz erre
326473745_iBtaA-L
326473745_iBtaA-L
326473820_34yDZ-L
326473820_34yDZ-L
326473897_NCwRc-L
326473897_NCwRc-L
326473954_opDP6-L
326473954_opDP6-L
4865550853_9c6a4000a8_b
4865550853_9c6a4000a...
4866173350_fed0d077aa_b
4866173350_fed0d077a...
4970922335_5e8c1dece2_b
4970922335_5e8c1dece...

Egy kis történelem, remélem pontos adatokkal.

Ez a Mig-21 Bisz (17130) Zeljava légibázison állomásozó 117. Vadászrepülők Ezred gépe volt.
A gépet a horvát légvédelem lötte le 1991.10.06.-án Saborsko falu közelében.
A pilóta katapultált.

A roncs Karlovacnál van kiállítva Horvátországban.

GPS koordináták: 45° 27' 46.21" N 15° 34' 1.75" E
Rumcájsz_52 372498 2011. április 13. 23:13
Válasz erre
Szia Monox
Ez egy darab gépnek a roncsa, ill. annak is csak egy része. Függőleges vezérsík, bal szárnyvég, és ami a "szakszerűtlen összeállítás" miatt csalóka képet mutat, a baloldali törzsdarab fordítva, repiránnyal ellentétesen és hossztengely körül 180 fokkal elfordítva látható. A négyszögletes zöld műanyagfelület az MRP-56P markervevő antennája, ami a valóságban a törzs-hátsórész alján, jobboldalt van elhelyezve, halványan látszik mellette a pótvezérsík maradványa is, aminek ugye lefelé kellene állni.
Üdv R.
Monox 372497 2011. április 13. 22:09
Válasz erre
17130_mig21
17130_mig21

Hülye kérdés de: Ezen a fotón hány repülőgép roncs látható? A mementó közszemlére van bocsájtva a plitvicei tavak környékén, horvátországban.
zoli1989 372496 2011. április 9. 20:53
Válasz erre
Hát, így sikerült megfogalmazni :)
A-3 372495 2011. április 9. 20:36
Válasz erre
zoli1989 372494 2011. április 8. 23:15
Válasz erre
Ha úgy alakul, és neadjisten Tökölön lesz az első felszállás, ki lehetne itt írni esetleg hogy mikor lesz? Így akit érdekel, kerítés mellől is tudná fotózni.
Surda 372493 2011. április 8. 23:10
Válasz erre
Sziasztok!
Pinkó egykori és újbóli kollégám naprakészen tájékoztat a tököli eseményekről.
Sajnos, kecskeméti lévén nehezen jutok el Tökölre.
Elektrolakatos 372492 2011. április 8. 22:47
Válasz erre
Jani!

Erről szeretnék értesítést kapni, és egyeztetni fotózást ha lehetséges!

Elektro
Figaro 372491 2011. április 8. 22:28
Válasz erre
Szia Neo!

Köszi a tippet, megpróbálom beszerezni azt a festéket.

Figaro
A-3 372490 2011. április 8. 21:58
Válasz erre
Mig-es és Tréner-es teendőim miatt csakis hétvégén lenne alkalmas a találkozás és ezért elnézésedet kérem.
Tegnap voltak kint a hatóságtól és úgy néz ki, hogy "azonos hangszeren játszunk". Tehát ha mindenki elvégzi mihamarabb a reá hárúló feladatokat akkor a madárka nemegészen egyhónapon belül repülni fog. Garantáltan!
Üdv!
A-3.
búza 372489 2011. április 8. 21:03
Válasz erre
Szia A3!
Nekem lenne! Jövő hét csütörtökön pl., a Kossuth-os fotózás után!
Üdv: Búza
búza 372488 2011. április 8. 20:59
Válasz erre
Szia Surda!
Megkeresnél emilen a buzasgkukachdsnetponthu-n? Lennének kérdéseim és szerintem közös ismerőseink is. Novák Lajos biztosan az, de szerintem biztosan van még néhány,(Borek-Hajdú-Kovács)aki az eget karcolta anno!
Üdv: Búza
A-3 372487 2011. április 8. 19:42
Válasz erre
T Surda! Nincs kedved egyszer ellátogatni Tökölre?
Surda 372486 2011. április 8. 10:58
Válasz erre
Megnéztem: 2009. novemberi levelezésekben vetődött fel a lenti kérdés Nyugger, Monox és Búza olvtársak között.
Surda 372485 2011. április 8. 10:54
Válasz erre
Kedves Monox!
Most találtam ezt a fórumot, és visszaolvasgatva valahol 2009-ben vetődött fel a kérdés, hogy a PF-eket hogyan adták el és hogyan vitték ki USA-ba.
A két gépet, amelyeket először eladtak, valóban Kecskeméten nézte meg a vevő, ezért Taszárról átrepültünk velük Kecsóra, de a vevő nem repült vele, csak mi ketten (a jelenlegi Légierő parancsnok Pintér Zolival). A vevő meg is lepődött, amikor a gépeket átnézve észrevette, hogy csöpög a keró az alján, akkor tudta meg, hogy a tartályokat feltöltötték és repülni is fognak a gépei. Miután leszálltunk a géppár műrepülésről a reptér fölül, nagyon meghatódott. A gépeket ezután csomagoláshoz szétszedték a KÖRÜ-ben, és Angliáig kamionon, onnan hajóval vitték ki, majd oda kihívtak két magyar szakembert (az egyik Novák Lajos volt), akik újból repülőképessé összeszerelték. Arra sajnos nem emlékszem, hogy melyik két oldlszám volt, de ennek is utánanézhetek a hajózókönyvemben, mert olyan sokat a PF-ekkel Kecsón nem repültem, hogy ne találnám meg, és akkor legalább az enyémnek az oldalszáma és pontos dátuma biztosan meglehet.
Üdv.
Neo954 372484 2011. április 7. 22:36
Válasz erre
Szia Figaro!
Én a Humbrol metal cote 27001 polírozható alu festékkel festettem le, szerintem elég élethű az a szín.
Üdv.:Neo
Figaro 372483 2011. április 7. 20:52
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar MIG-21 F-13 törzs festéséhez melyik festék a jobb
Humbrol 11 ezüst, Humbrol 56 Alumínium
vagy Humbrol metál polírozható alumínium?

Figaro
Neo954 372482 2011. április 7. 10:48
Válasz erre
Szia Petya!
Elküldtem mindent cakli-pakli, ha nem érne oda írj!
Üdv.:Neo
Petya 372481 2011. április 7. 10:13
Válasz erre
Szia NEO!

HA megkérhetlek, elküldenéd nekem is azt a PDF-et ami az MF műszaki dokumentációja?
a címem: horopetya@gmail.com
köszi
Üdv.Petya
romeo 372480 2011. április 5. 23:06
Válasz erre
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (5)
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (6)
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England-
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (1)
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (2)
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (3)
RAF Fairford Airport...
RAF Fairford Airport, Fairford, England- (4)
RAF Fairford Airport...
Spangdahlem Germany
Spangdahlem Germany
Spangdahlem Air Base
Spangdahlem Air Base

Üdv!
Neo954 372479 2011. április 5. 19:59
Válasz erre
Szia Airmax!
Elküldtem a pf-pfm kezelési könyvét, illetve találtam egy pdf-et ami meg mf. :)
Üdv.:Neo
Airmax 372478 2011. április 5. 18:53
Válasz erre
Szia Neo!

Megköszönném.Esetleg ha az MF vagy Bis verzióról is lenne valami azért külön hálás lennék.

Üdv
Neo954 372477 2011. április 5. 18:06
Válasz erre
Szia Airmax!
Nekem van valamilyen leírásom PF-ről, de orosz nyelvű, és ilyen beszkennelt holmi.
Ha kell átküldöm.
Üdv.:Neo
Airmax 372476 2011. április 5. 14:33
Válasz erre
Szevasztok

A 21-es teljes műszaki leirását,üzemeltetési utasítását,részletes műszaki rajzokat keresek letölthető formátumban.(nem "röntgenrajz"-ra gondolok)

Üdv.
búza 372475 2011. április 1. 17:58
Válasz erre
Daala 372474 2011. április 1. 16:55
Válasz erre
Eduard SMT
Eduard SMT

Májusban SMT!
búza 372473 2011. március 28. 20:56
Válasz erre
216360_47594_91870_59633_1420022_resize
216360_47594_91870_5...

Nekem csak ez van, sajnos. Egy korai PG. festés, de a gépszám sem igazán látszik.
búza 372472 2011. március 28. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!
Körlevél ment az összes ismert fotózásban érintettnek!
Üdv: Búza
migi 372471 2011. március 28. 20:17
Válasz erre
Szia
Nekem szinte mindig jó ,nem probléma , szombaton ha jössz megbeszéljük.
üdv:migi
búza 372470 2011. március 28. 19:05
Válasz erre
Szia Monox!
Meg a gerinctartály is U-600-ashoz tartozik! Nincs "véletlenül" a 1817-ről képed?
Üdv: Búza
Elektrolakatos 372469 2011. március 28. 18:07
Válasz erre
Búza, Migi!

Ma voltam fogadóórán, mondta Ofő, hogy semmi akadálya a dolognak, amit kérnek, létszám, és időpont, ettől függ melyik oktatóval kell felvenni a kapcsolatot.

Elektro
Toth_Gabor 372468 2011. március 28. 18:05
Válasz erre
Köszi.
48-ban fog kelleni.
Neo954 372467 2011. március 28. 15:02
Válasz erre
1/72-ben
Itt a link:
www.had.hu/magyarazorajzok/72041_32004.html
Üdv.:neo
Neo954 372466 2011. március 28. 14:57
Válasz erre
photo5
photo5

Szia!
Ezt találtam neked! :)
Amúgy a HAD gyártja a kiváló matricát.
Üdv.:Neo
Toth_Gabor 372465 2011. március 28. 14:32
Válasz erre
MiG-21_1006

MF - Kiválóan karbantartott repülőgép
MiG-21_1006

Sziasztok!

A mellékelt fotón látható, "kiválóan karbantartott repülőgép" jelvényről keresek közelibb fotót. (És ajánlom a matricagyártók figyelmébe :-) )
Nagyon jók a korábbi linken található fotók, köszönet érte!

Üdv,
Tóth Gábor
Lacy 372464 2011. március 28. 11:26
Válasz erre
Szia Daala, hogy hol készül a fotó:
én magam nem tudom, de pár éve volt már ez a fotó itt és akkor kecskemétet beszélt meg rá a közönség.
Daala 372463 2011. március 28. 10:50
Válasz erre
És hiányzik az orr rész bal elejéről az állásszögadó is.
Monox 372462 2011. március 28. 09:52
Válasz erre
Átnézve a fotótárat azt láttam, hogy az 66-600-as MiG-21U gépek között csapatnál festett terepszíne csak a 4117-es gépünknek volt, a már említett 1817-es gép egyrészt 66-400-as típus volt, másrészt PG-s terepfestésű volt.
Először azt hittem, hogy késantenna nélküli UM-et látok, de szerencsére annyi még látszik a képen, hogy a hátsó kabinon nincs periszkóp.
búza 372461 2011. március 27. 22:13
Válasz erre
1419-1
1419-1
4117
4117

A 4117 orráról van ilyen fotó, meg talán a 1817- ről is volt régebben egy gyenge minőségű géppáras felszállásos. A 1420, 1419 és a 4117 adataim szerint együtt voltak Pápán.
romeo 372460 2011. március 27. 21:42
Válasz erre
Üdv Búza!
Sajnos a számot sem ismerem. :((
romeo 372459 2011. március 27. 21:29
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos az UTI-ból csak ennyi látszik.
búza 372458 2011. március 27. 21:16
Válasz erre
Szia Nyugger!
Talán szombatra kiderül! :-)))
Üdv: Búza
búza 372457 2011. március 27. 21:14
Válasz erre
Szia!
A tepszinű U-600-nak nem tudod a számát?
Üdv: Búza
Nyugger 372456 2011. március 27. 21:12
Válasz erre
Romeo !

A nap királya lehetnél ha a terep UTI elejei is látszana ! Igy csak 1/2, de az is több a semminél. ritka jó felvétel. A 21PF és a 21U mint gép, biztosan taszári, terepfestésü 21-s is szerintem csak hát az oldalszáma...
Tibcsi 372455 2011. március 27. 20:57
Válasz erre
Nem vagyok biztos benne, de nekem olyan "taszárosnak" tűnik. 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.