/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
dome50 372353 2011. március 5. 14:35
Válasz erre
Üdv!
Eladóak:1/72 Italeri Mig-29UB Bontatlan Postával 2500,-
1/72 Italeri Mig-29A Bontatlan Postával 2500.-

1/72 Orosz pilóták,szerelők(modern)3+3 db 2000.-
dome50@citromail.hu
Elektrolakatos 372351 2011. március 5. 13:11
Válasz erre
Migi,Búza!

Hazafelé felhívtam OFŐ-t, jövő héten visszajelez kivel kell egyeztetnem.

Gabi, örülök, hogy személyesen is találkoztunk.

Elektro
búza 372350 2011. március 4. 19:29
Válasz erre
Szia Monox!
Ok, már látom. Más építési sorozatból valók a gépek,az általad említettek 1637/51, 1614/50, 1501/48, és 1510/49 a többi (már ami nálunk volt és adatom van róla) 77 és 78-assal kezdődik. Az Avia-infón nem néztem utána.
Valószínűleg valami hasonló lehet a szesztartály lemez megoldása is. Öszintén szólva arra, hogy a Biszeken és AP-kon belül is lennének ebben különbségek megint nem emlékeztem, pedig töltöttem beléjük néhány száz liter cefrét!
Üdv: Búza
Monox 372349 2011. március 4. 18:10
Válasz erre
"A szögletes plexi a két számos gépeken volt."

Ehhez annyi kiegészítést még, hogy a két számos gépekből is csak a 48,49,50,51 és 52 old. számú gépeken.
Neo954 372348 2011. március 4. 17:50
Válasz erre
Szia Búza!
A szeszlemezen a tartály burkoló lemezét értette a kabin előtt.
Volt egy kisebb fajta meg volt egy nagyobb fajta (a zvezda bisz-hez is kétfajtát ad a gyártó)
A plastiwings-en minden pontosan le van írva róla, aztán, hogy abból mi az igaz azt nem tudom, de én is ott olvastam róla.
www.plasticwings.hu/21/21b.htm
Szeszlemezológia címszó alatt.

Üdv.:Neo
búza 372347 2011. március 4. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Monox: az az előljáró, aki a Bisz-t összekeverte az MF-el az vagy simán hülye volt, vagy az egész csak egy legenda. Az AP elnevezés az Auto Pilot elnevezésből származik. A 23-assal nagyon hasonló robot volt beépítve, az ellenőrző berendezésén volt egy átkapcsoló: 21-23! A 23-ason az oldalkormányra is dolgozott a robot, a 21-esen nem.

charles: azt nem tudom, hogy mit értesz kis meg nagy szeszlemezen, de a Bisz-ben meg az AP-ban ugyanaz a szeszhűtésű lokátor volt ezzel együtt a kombinált tartálynak el kellet férnie a burkolat alatt. 4 liter a kabintető jégtelenítéséhez, 9 a lokátor hűtéshez és ez minden gépen így volt.
A szögletes plexi a két számos gépeken volt.
Üdv: Búza
Monox 372346 2011. március 4. 13:14
Válasz erre
Ezt az Aranysasban olvastam, azt hiszem 2003-ban, amikor Hadi "Dínó" István ezredes négy részben megírta az katonai karrierjét. Azt hiszem a 3. részben volt.
charles 372345 2011. március 4. 10:42
Válasz erre
1.kép
1.kép
2.kép
2.kép
3.kép
3.kép

Szia búza!

Erre céloztam (sajnos a scannerem rossz, így lefotóztam a rajzaim, remélem kivehetőek a különbségek)

1.kép: kerek oldal plexi, nagy szesz lemez : a nagy általánosság
2.kép: egyenes oldal plexi, kis szesz lemez : például 48-49-51
3.kép: kerek oldal plexi, kis szesz lemez : például 1904-6327
dudus0919 372344 2011. március 4. 08:41
Válasz erre
Nahát az az elöljáró nagyon belehetett rúgva,ha nem vette észre,hogy min repűlt.Azt,hogy a tipust ki nevezte,mínt nevezte nemtudom,de Szu-ba is így hítták őket és csak két változat létezett,legalábbis M.országon.Mikor átképzésen voltunk 75-ben az oroszok meséltek egy változatról amibe valami csodahajtómű volt szerelve,de ez csapatszolgálatba nem kerűlt.Egyébként én is ismertem sajnos előljárót,aki azt mondta rá hogy az újfajta 96-os,hogy az rszbn a legújabb ARK.Kiváncsi lettem volna rá,hogy aki nemtanúlta,hogy üzemeltette a LAZÚRT,a lokátort a SZAU-t általában a fegyverzetet?Olyan rakéták voltak rendszeresítve a Bisz-hez,amelyek előtte egyík tipuson sem.Azt is észre kellett volna vennie,hogy a beömlő nyílás kiszélesedett,meg rengeteg kütyű rá van aggatva,de mentségéűl szolgáljon,hogy éjje volt és ezeket a kűlső jeleket nemláthatta,de hát a kabínban is észre kellett volna vennie egykét dolgot,ha mást nem,hát ilye apróságokat,hogy a KSZI-helyett NPP-t az AGD helyett Kpp-t építettek be és üzemeltetésü eltért az elődeitől.Nade mág hosszan sorolhatnám.
Monox 372343 2011. március 3. 21:45
Válasz erre
Egy kicsit én is szeretnék "kavarni" bisz-témában, vagyis én úgy tudom, hogy a MiG-21bisz típus gyárilag 3 féle verzióban létezett. A bisz-t ugye akkor használják típus jelzésként, ha egy adott típus sárkánya az eredeti géptől származik, de a belső berendezések különböznek. A 75-ös típust verziónkén gyárilag 75A, 75B és 75K típusjellel illették. Az első hozzánk is így jutott el, a B változatról semmilyen információim nincs, a 75K legmodernebb verzió 75AP (senki nem tudja honnan származó) néven állt hadrendbe nálunk. Így a magam részéről a vastag gerinces megnövelt teljesítményű gépek mindegyike MiG-21bisz-nek tekinthető.

Az is igaz viszont, hogy állítólag MiG-21MF és a 75A típus között annyira kevés különbség volt, hogy 1975-ben Taszáron egy éjszakai repülésen a Veszprémből érkezett elöljáró csak a leszállás után vette észre, hogy bisszel repült a neki szánt MF helyett.
juge75 372342 2011. március 3. 19:04
Válasz erre
Arra figyeltek, hogy könnyen nyitható legyen, akár brigádkulcs-al is :-)
búza 372341 2011. március 3. 18:52
Válasz erre
Szia Neo!
Írtam, küldd vissza!
Üdv: Búza
Neo954 372340 2011. március 3. 17:56
Válasz erre
Szia Búza!
Valamiért nem tudok neked e-mail-t küldeni.
Üdv.:Neo
búza 372339 2011. március 3. 17:18
Válasz erre
Szia charles!
A meghatározásod majdnem tökéletes!
A 75A az nálunk a PG.-ben Bisz néven szerepelt a 75AP pedig az AP-n. A szélvédő oldalsó plexik a két számos gépeken elől szögletesek, a többin kerekek, a szesztartály fedele emlékeim szerint viszont egyforma!
Üdv: Búza
búza 372338 2011. március 3. 17:03
Válasz erre
Szia Murmuc!
Arra már nem emlékszem, hogy rossz vagy jó napom volt, mert az ilyeneket nem tartom számon!
Viszont mit is írtam?
"Az általad támasztott követelményeknek az általam ismert fotók alapján a 3537, 3732, 3945, 3955, 4025,4058, felel meg."
Én ma sem látom itt a kérdéses gép oldaszámát!
Továbbá: a gép 1987. 11. 20. és 1988. 07. 18. között volt közepes javításon a PG.-ben, nagyjavítva soha nem volt.
Üdv: Búza
Neo954 372337 2011. március 3. 16:24
Válasz erre
Szia Airmax!

www.airwar.ru/firm/alfavit/mrus.html

Itt találsz pár típust alul vannak a zip linkek letöltöd és van benne egy csomó rajz, némelyiknek orosz nyelvű típusleírása is van.

Üdv.:Neo
unicellular 372336 2011. március 3. 13:19
Válasz erre
Airmax 372335 2011. március 3. 13:14
Válasz erre
Szevasz Uni

Igen, ilyenekre gondoltam.

Üdv
unicellular 372334 2011. március 3. 12:13
Válasz erre
Airmax 372333 2011. március 3. 12:04
Válasz erre
Szevasztok

Mig-21-es többnézeti rajzok kellenének amelyek metrizálva vannak,s lehet őket használni is.
Mely web oldalon érdemes körülnézni?

Üdv
Rob79 372332 2011. március 3. 11:15
Válasz erre
BL
BL
21BIS_02
21BIS_02
21BIS_03
21BIS_03
21BIS_11
21BIS_11

Szia Joce!

Pár képet össze tudtam kaparni neked, de szerintem nem sok segítség... :-)
Talán romeo többet tudna segíteni neked... :-)))
Rob79 372331 2011. március 3. 10:51
Válasz erre
Szia Joce!

Javaslom neked, hogy nézz körül a plasticwings.hu-n!

Ott le van írva részletesen mi a különbség a 75a és 75AP
, lazuros rszbn-es gépek közt oldalszám szerint. Van ott még pár apróság is!
Szerintem érdemes lenne körülnézned!

Üdv.: Rob
charles 372330 2011. március 3. 10:13
Válasz erre
Sziasztok!

A Lazuros BISZ a 75A, az RSZBN-s BISZ a 75AP(antennák a szívócsatorna alatt és a függőleges vezérsík tetején).
Ha nagyon mélyen bele akartok merülni, konkrét géphez konkrét fotót keressetek, mert a kabintető álló részek és a kabin előtt lévő szesztartály fedelek sem voltak egyformák!
Airmax 372329 2011. március 3. 09:04
Válasz erre
Airmax 372328 2011. március 3. 09:03
Válasz erre
Szevasztok

Nemtudom ez a felvétel volt e már itt publikálva.Mindenesetre érdekesnek tartom a pilóta katapultálását.A kommentek érdekes hangvitelüek.Arra lennék kiváncsi,hogy kinek mi a véleménye az eseményről?
Gondolok arra,hogy véleményem szerint nem kellett volna katapultálnia a pilótának.
www.youtube.com/watch

Üdv
Daala 372327 2011. március 3. 08:54
Válasz erre
Van erről a festésről másik oldal, vagy esetleg felülnézet valakinek elfekvőben?
Esetleg lehet tudni, hogy ki készíthette a fotót? Mert egy újságból lett beszkennelve.
Murmuc 372326 2011. március 2. 23:37
Válasz erre
Üdv Joce!
Úgy látszik "Búzának" rossz napja volt!:)
A 9178-as Bisz '79-ben még a Pápai ezredhez tartozott, ugyan is ekkor el akarták "kötni" de egy nagyjavítás lett belőle.
A gépet '77-ben lajstromoztuk, így kicsi a valószínűsége hogy Taszárhoz köze lett volna!
Üdv!
G-cart 372325 2011. március 2. 22:11
Válasz erre
photo5
photo5

Azért van egy csillagos kép a gépről!
G'
Joce 372324 2011. március 2. 21:38
Válasz erre
Sajnos csak olyanokat találtam én is amin már ék jelzéssel és valamilyen "elfekvőben vannak a gépek", akkor talán marad egy 1977-es Damgarteni (773.iap) szovjet gép...
Daala 372323 2011. március 2. 21:35
Válasz erre
Az a baj, hogy ezekről a különleges csillagos csapatfestésekről alig van használható fotó. Főleg felülnézet. Egy kicsit elcsépelt már ez a sok kép a leállított Pápán földön "szenvedő" (sajnos)egyenfestésű gépekről.
zoli1989 372322 2011. március 2. 21:32
Válasz erre
Én csak azért kérdezem, mert eddig úgy tudtam, hogy a 75AP is bisz. (gyártmányszám is 75)
Joce 372321 2011. március 2. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget Búza, így már tudok keresni a neten konkrét gépszámokra.
Csatlakozva G-cart - hoz én is úgy tudtam, hogy a BISZ verzió a 75A, 75AP gyári jelzésnek felel meg.

Joce
G-cart 372320 2011. március 2. 21:14
Válasz erre
Sikerült OFF-ban válaszolnom, kiteszem látható változatban is.

Szerintem is bis a 75AP változat is.
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm Alul megtalálhatóak az egyes gépek fotói is.
Így a kérdéses gépé is:
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/M iG21BIS_APIDNo9178/index.html
Üdv: G'
búza 372317 2011. március 2. 20:34
Válasz erre
Szia!
A 9178 nem Bisz, hanem 75 AP. Az általad támasztott követelményeknek az általam ismert fotók alapján a 3537, 3732, 3945, 3955, 4025,4058, felel meg.
Üdv: Búza
Joce 372316 2011. március 2. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a 9178 oldalszámú Magyar BISZ mindíg Pápán szolgált a 47. Harcászati Repülőezrednél, vagy korábban más alakulat állományában is volt. Igazából egy olyan BISZ-t szeretnék építeni ami terepszínű, még csillagos jelzéssel repült és lehetőleg Taszáron. Ha ilyenről tuna valaki infót illetve képeket megosztani velem, nagyon hálás lennék.

Köszi: Joce
búza 372312 2011. március 2. 17:00
Válasz erre
Nem hiszem! Elektronikus formában legfeljebb megosztjuk! Te jössz?
Elektrolakatos 372311 2011. március 1. 23:02
Válasz erre
majd migi jól a kezedre csap és elhappolja előled az összeset! :P
búza 372310 2011. március 1. 19:19
Válasz erre
Akkor szombaton a Rebekán megtámadom!
romeo 372309 2011. március 1. 18:32
Válasz erre
Üdv Búza!
Nagy Andris archívumából. Nagyon jók a fegyverzetet bemutató fotók!
búza 372308 2011. március 1. 17:50
Válasz erre
Ez vajon honnan került elő? Mert ahol ezek a képek voltak ott van több és más is!
Szállító 372307 2011. március 1. 14:05
Válasz erre
romeo 372306 2011. március 1. 10:15
Válasz erre
Fegyverben_03
Fegyverben_03
MiG-21_1009
MiG-21_1009
Fegyverben_15
Fegyverben_15
MiG-21_1014
MiG-21_1014

Üdv!
Nagyon sok retro fotó itt:
www.repulomuzeum.hu/UJDONSAGOK/Ujdonsagok.htm
Zsolt75 372305 2011. március 1. 08:17
Válasz erre
Hali !

Az Edu honlapján az a kis szösszenet, amit a megjelenés alkalmával készítettek fenomenális! Főleg amikor a roncs amcsi vasat húzzák!:)

Simi
zoli1989 372304 2011. február 28. 22:10
Válasz erre
Hű ez tényleg nem piti. Így az összeállításiból látom csak igazán, hogy milyen részletes.
Ebből egyet tényleg be kellene szerezni... (nekem egy is elég lenne egyenlőre:) ) Magyar csillag és számsorom úgyis van, csak a HAD MiG-21MF Datája kell hozzá.
Namajd Móváron meglátom mennyibe fog kerülni. Sajna nembizti hogy most lesz erre keret. (Ráadásképp egy-két feljavítót is akarok még venni a nagytesóhoz-Fulcrum-)
búza 372303 2011. február 28. 21:41
Válasz erre
Mai árfolyamon alig több mint 11 pénz. Szorozva kettővel + a többi cucc, amit szintén meg kellene venni! Nem hozzá, csak úgy általában. Fel kell öltözni rendesen!
Piratre 372302 2011. február 28. 21:38
Válasz erre
59 USD az eduard honlapján.
Ehhez lehet kalkulálni.
Vargapeter 372301 2011. február 28. 21:32
Válasz erre
Remélem nem lesz horror áron! :) Marha jól néz ki a "nyers" makett! :)
A magyar az alap, de az egyiptomi, sőt a ruszki festések is nagyon tetszenek!
Péter
búza 372300 2011. február 28. 21:11
Válasz erre
Számomra csak két kérdés maradt: mennyibe kerül majd Móváron és mennyit vegyek belőle?
Mert egy magyart mindenképpen kell csinálni, de egy szovjet vagy valamilyen más egzotikus darab a fegyverzet miatt szintén jó lenne.
TornadoIDSECR 372299 2011. február 28. 20:59
Válasz erre
Ez igen az építési leírást nézve tényleg nyálcsorgató . 
Rumcájsz_52 372298 2011. február 28. 20:17
Válasz erre
Hali
Eduardéknál megjelent a 21MF-jük építési dokumentációja, lehet gyönyörködni és nyálat csorgatni. Ennél jobb már csak akkor lehet, ha az asztalomon lesz!
Üdv R.
www.eduard.cz/products/pdf/n82/8231.pdf
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.