/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 370924 2009. szeptember 14. 19:44
Válasz erre
Yeagger

Igen abban, Katonadolog címet adták neki
Monox 370923 2009. szeptember 14. 19:08
Válasz erre
Nincs információm arról, hogy teflonszürke színt alaklamaztak-e a PG-ben ipari javítás után - szerintem nem. Az is rejtélyes, hogy az eredeti orosz oldalszámok helyére hogy került a magyar - miközben sehol nem látszik, hogy a teflonszín át lenne festve. (ezt az oldalszám mizériát azóta sem értem - végigkísérte a típust Pápán.)
Ezért azt mondhatom, hogy ezeken a gépeken a már lentebb leírt színűek és nyelvűek volt az üzemeltetési feliratok.
Tibcsi 370922 2009. szeptember 14. 18:04
Válasz erre
zoli1989 370921 2009. szeptember 14. 17:30
Válasz erre
photo1.jpeg
photo1.jpeg
MIG21BIS 5321
MIG21BIS 5321
photo5s.jpeg
photo5s.jpeg
photo2.jpeg
photo2.jpeg
photo1.jpeg
photo1.jpeg

5705,5321 (utóbbi nem látszik végig, de kizárásos alapon az a gép) 9099, 9125, 4097 is szögletes
zoli1989 370920 2009. szeptember 14. 17:20
Válasz erre
És ezeknél a már kerek számmal rendelkezőknél milyenek voltak a különböző szervízfeliratok ?
Magyar vagy orosz nyelvű ? Ahogy képek alapján nézem fekete a színük.
Tibcsi 370919 2009. szeptember 14. 16:43
Válasz erre
127273_89464_MiG_21bis_2098_LHTA_003
127273_89464_MiG_21b...
127274_89981_1953_teflon
127274_89981_1953_te...
127274_90052_1904_teflon
127274_90052_1904_te...

Kösz Monox,

Azért kérdeztem, mert láttam néhány fotót, amin már kerek oldalszámok vannak a teflonszürke bis-eken. Ezekről tudsz valamit? Ezek is így érkeztek, vagy ezek már nagyjavítottak?
Monox 370918 2009. szeptember 14. 15:35
Válasz erre
Tibcsi!

A 3547, 3931, 4058, 5721, 5809, 5822, 6145, 6207, 6224, 6264 biztosan az volt.

De szerintem mindegyik ilyennek érkezett. Kedhetjük ismét csomózni az oldalszámok átfestésének titkát...
Yeagger 370917 2009. szeptember 14. 12:05
Válasz erre
Mig23Papa!

Visszatérve a kérdésedre igen rendezvényszervezésből:)
Ez a video amit írtál nem az rtl-klub XXI. század c műsora? Mert egyszer abban is volt róla szó csak sajna nem láttam:(
Tibcsi 370916 2009. szeptember 14. 07:41
Válasz erre
Sziasztok,

Tudna valaki olyan (magyar) bis oldalszámokat mondani, ami teflonszürke gépen volt és orosz stílusú? Magyarul: szögletes oldalszámos, teflonszürke 75A, vagy 75AP oldalszámokat keresek. :)

Kösz: Tibcsi
mig23papa 370915 2009. szeptember 14. 00:22
Válasz erre
RonnieFrown

Készült róla film is majd ha feltettem a netre leszedheted, kérdezzél rá kb 2 hét múlva
RonnieFrown 370914 2009. szeptember 13. 22:34
Válasz erre
Mig23papa

Ez az eset Papan volt ugye? Leirnad kicsit bovebben mi tortent? Kivancsi lennek hany evet kapott az illeto.
mig23papa 370913 2009. szeptember 13. 21:50
Válasz erre
búza

Hú, ezzel a gépel akart dobbantani a Polareczki honvéd, 1978-ban.
zoli1989 370912 2009. szeptember 13. 21:50
Válasz erre
Oksa köszi mindenkinek. Na majd akkor szedek elő valami orosz feliratot a teflonszürkéhez.
búza 370911 2009. szeptember 13. 21:41
Válasz erre
9178 ágyútöltés
9178 ágyútöltés

Szia zoli1989!
Az első magyar festésig orosz feliratok voltak, utána lett magyar nyelvű. Az ezüst színű gépeken kék és piros, a terepeken fehér és piros, az eredeti orosz pedig fekete és piros. Kivételt képeznek a csapatnál az első időkben terepre festett gépek, mert akkor még nem volt felirati sablon és egyszerűen kitakarták az eredeti orosz feliratokat. Így a terep gépen a feliratok alapja teflonszürke, a betűk lásd fentebb.
mig23papa 370910 2009. szeptember 13. 21:11
Válasz erre
zoli1989

persza hogy voltak, televolt a gép feliratokkal
zoli1989 370909 2009. szeptember 13. 21:01
Válasz erre
Sziasztok!

A régi csillagos teflonszürke magyar MiG-21-eseken voltak különböző szervízfeliratok ? Úgy mint később a zöld-barna-kék gépeken ?
búza 370908 2009. szeptember 13. 11:32
Válasz erre
Szia Lacy!
Arra már nem emlékszem mi volt a kütyü. Valami elektromos blokk, áramátalakító? Egy EMO szakágas biztosan tudja, én nem az voltam.
Üdv: Búza
Lacy 370907 2009. szeptember 13. 10:25
Válasz erre
Szia Búza,

köszönöm az infót. És mi az a cilindertartó? :)
Lacy 370906 2009. szeptember 13. 10:23
Válasz erre
Sziasztok,

az Oroszoknál a Mig-21bis-t repülő alakulatok mennyisége 1978-79-ig emelkedett. Eddig az időpontig a Szovjet Frontlégierőnek kb. négy vadászrepülő ezrede használta a Mig-21bis-t külföldön, és tizenegy Szovjet területen. Ezek közül nyolc ezred gépeiről van azonosítható fotóm. Ezeken a fotókon nagyobb mennyiségben csak két ezrednél látható az említett áramvonalazó lemezzel ellátott Mig-21bis. A többin sima a gerinc lemezelése a kabin mögött.

Persze a nagyrészt külföldieket képző alakulatoknál szinte csak dudoros áramvonalazó lemezzel épített gép repült.
búza 370905 2009. szeptember 13. 10:21
Válasz erre
AP F1-2
AP F1-2

Egy ezüst színű "cilindertartó" nem fért el a borítás alatt, csak a dudor segítségével.
Tibcsi 370904 2009. szeptember 13. 09:56
Válasz erre
Ja, besugárzásjelző. Az SZPO legalábbis az. :)
Tibor 370903 2009. szeptember 13. 08:46
Válasz erre
Szia!
Azt én sem tudom. Soha nem üzemeltettem 21-est.
Üdv.
Tibcsi 370902 2009. szeptember 13. 08:04
Válasz erre
SZPO?

El is mondod a megoldást? :))
Tibor 370901 2009. szeptember 13. 07:44
Válasz erre
5271felir
5271felir

Szevasz!
Semmi köze az IFF beépítéshez, mert ahogy migi is írja már a kezdetektől ott volt. Talán ez a fotó segít és közelebb visz a megoldáshoz.
Üdv.
migi 370900 2009. szeptember 13. 07:30
Válasz erre
photo6
photo6

Már a régi csillagos gépeken is rajta volt .
G-cart 370899 2009. szeptember 13. 06:57
Válasz erre
Szerintem akkor az egy orosz poloska - a legkisebb, ami csak volt nekik, amelyet azért "rejtettek el" oda, hogy lehallgassák pilótáinkat, hol kapható akciós alkohol :-)
G'
Tibcsi 370898 2009. szeptember 13. 04:51
Válasz erre
Az már a NATO-kompatibilitás jegyében került rá. Akárcsak a kabin mögötti antenna és az IFF berendezés is. De nem tudom, mit takar, csak az a valószínű, hogy az új berendezés csak így fért be a helyére. :))

Ha jól tudom.
Monox 370897 2009. szeptember 12. 21:45
Válasz erre
Én arra tippelek, hogy valami olyan berendezés lóg ki a törzsből amit speciálisan a VSZ tagűllamai és a baráti országok számára készült. Nekem speckó nincs is olyan gépről fotóm amelyiken nem volna dudor, bár az egyetlen igazoltan szovjet biszen valóban nincs.
Lacy 370896 2009. szeptember 12. 16:03
Válasz erre
bis
bis

Sziasztok,

valaki aki a Mig-21bis típust üzemeltette, javította, tanulta meg tudná mondani, hogy az első képen látható áramvonalas dudor mit takar? Mert az 1975-től gyári újként exportált gépeken rajta van. De a szovjet gépek (és a használtként exportáltak) nagy részéről hiányzik. Még az olyanokról is, amelyeket 1977-ben gyártottak.

Szóval meg tudja megmondani valaki, hogy mit takar ez az áramvonalazó lemez?

Köszönöm
Pietrino 370895 2009. szeptember 12. 11:43
Válasz erre
mig23papa 370894 2009. szeptember 11. 23:04
Válasz erre
Pietrino

Ez az egész írás egy zagyvaság. Miből gondolod, hogy ha évekkel ezelőtt nem lehetett, akkor most lehetne.
mig23papa 370893 2009. szeptember 11. 23:03
Válasz erre
SSgt_Chris

Semmi gond, örülök, hogy segíthettem.
Pietrino 370892 2009. szeptember 11. 22:06
Válasz erre
No, ezt, én, most, itt nem vágom ... Világosítsatok fel!

Azért nem lehet a Várkertfürdő mellett haditechnikai park, mert a reptéren már van egy és azt nem akarják megbontani. A kérdésem a következő lenne: a bázis területére én bármikor bemehetek a kiállított gépeket nézegetni?
SSgt_Chris 370891 2009. szeptember 11. 20:51
Válasz erre
Jaja, nem volt fent olyan progi, amivel PDF-et szerkeszthettem volna...
mig23papa 370890 2009. szeptember 11. 20:07
Válasz erre
P1270817
P1270817

SSgt_Chris

Ez a verzió talán olvashatóbb.

De meg kell jegyeznem, hogy kb 3 éve beszéltem már erről Kovács Zolival, a helyi múzeum illetékesével, a Gömbösnek is írtam, de mintha a falnak mondtam volna. Mindenki azt fújta , hogy nem letet.
El sem tudom képzelni, mi változott azóta. Arról sem regélnek pl a nagyokosok, hogy a 08, és 09 Szu 22 utit egy építőipari tevékenységgel foglalkozó cég vette meg. Érdekes módon ők sem akarnak nyilatkozni az esetről. Szóval valami nagyon bűzlik arrafelé.
SSgt_Chris 370889 2009. szeptember 11. 19:45
Válasz erre
Közben "fejlemény" az ügyben. Valami elindult... A Pápai Hírlapból:

"Lesz-e harci repülõgépek parkja Pápán?

Dr. Kovács Zoltán polgármesterhez érkezett lakossági
javaslatként fogalmazódott meg az elképzelés, miszerint
Pápán harci repülõgépekbõl álló parkot alakítsanak ki a
Várkertfürdõ környékén. Tóth Ferenc városunk polgármesteréhez
írt levelében úgy fogalmaz, a város által rendelkezésre
bocsátott területen a NATO-partnerek által
adományozott Grippenek, MIG-ek, F-ek lennének láthatóak, ami igen turistacsalogató lenne.

Pápa polgármesteréhez a Fõ téren megtartott közmeghallgatást követõen érkezett
jelzés a lakosság részérõl, miszerint jó lenne egy szabadtéri harcirepülõgép-
parkot kialakítani Pápán.
Ezt indokolnák a város régi katonai hagyományai és a C-17-es program is. Dr. Kovács Zoltán a honvédelmi miniszterhez fordult, tájékoztatást kérve arról, hogy milyen lehetõségei vannak a park kialakításának.
Ugyanis a MIG 21-esek hadrendbõl történõ kivonásakor egy repülõgéppark létrehozása érdekében korábban már felvette a kapcsolatot Sáfár Albert ezredessel, aki hasonló ötletet próbált megvalósítani. Az akkori engedélyezések, illetve kérvények útvesztõjében azonban elakadt az ügy. Ezzel szemben Pápa mellett, Magyargencsen sikerült egy hasonló elképzelést megvalósítani. A minisztériumból érkezett válaszban Mikita János altábornagy úgy fogalmaz, a Pápa Bázisrepülõtéren létrehozott repülõgépparkban kiállított MIG-típusú vadászrepülõgépek a város katonai repüléssel kapcsolatos történetét hivatott bemutatni. A repülõtéren szakemberek vezetésével tekinthetik meg a látogatók a kiállított eszközöket, és egyben bejárhatják a katonai
alakulat történelmét feldolgozó csapatmúzeumot is, mely a teljesség igényével
dolgozza fel a város katonai repüléssel kapcsolatos történelmét. Mivel további,
a hadrendbõl kivont felesleges repülõgépekkel a tárca már nem rendelkezik, az említett harci repülõgépekbõl álló park kialakítása csak a bázisrepülõtéren kiállított géppark megbontásával lenne lehetséges, mely két, a teljesség igénye nélküli bemutatóhelyet eredményezne. A fentiek figyelembevételével a kérést nem támogatták. Dr. Kovács Zoltán a nemleges választ nem fogadta el, újabb levelében
úgy fogalmazott, mi, pápaiak a repülõteret is pápainak tartjuk, még akkor is, ha az
a közigazgatási határtól néhány száz méterre kívülre is esik.
- Nem akarjuk megbontani az ott elhelyezett anyagokat, sõt azt szeretnénk,
ha az bõvülne, és kiegészülne a NATO tagországok gépeivel, eszközeivel, valamint
bemutatható lenne az egykori föld-mûszaki egység is. A laktanya területén található anyag tehát kiegészítendõ, a múzeumokhoz hasonlóan nyitottá teendõ – fogalmazott Pápa polgármestere.
Dr. Kovács Zoltán, miután tárgyalt Gömbös János miniszteri biztossal is, aki pár száz lelkes falujában sikeresen hozott létre egy „hadi parkot”, újra kérte a minisztériumot, támogassák az elképzelést. Mikita János altábornagy válaszában úgy tájékoztatott, tervezik a pápai repülõtéren lévõ repülõgép kiállítás bõvítését, és a nagyközönség számára történõ megnyitását. A konkrét lehetõségek vizsgálata jelenleg
folyamatban van. "

Bocsi, ha hosszú, de tanulságos szerintem.
mig23papa 370888 2009. szeptember 10. 17:41
Válasz erre
Yeagger

Igen tudom, rendezvényszervező szakon ha jól tudom?
Yeagger 370887 2009. szeptember 10. 12:46
Válasz erre
Mig 23 papa!
Sőt azóta egy rektori dícsérettel megspékelt államvizsgát is a magáénak tudhat!
mig23papa 370886 2009. szeptember 7. 20:33
Válasz erre
Kíváncsiságból beírtam a googléba, hogy NM 5081 és többek közt ezt találtam.
Talán érdemes végig olvasni. Magasdi Gyurira azért is lehetek büszke, mert a századunkhoz kerülve, mellém lett beosztva, persze akkor még nem is álmodva arról, hogy valaha is ilyen írás jelenhessen meg róla. Találkozásunk első perce óta az egyik legjobb barátom, talán az egyetlen, a szó legnemesebb értelmében fogalmazva.

www.hm.gov.hu/hirek/kiadvanyok/honved_altiszti_folyoirat/a_kerozinszagu_repszertol
zoli1989 370885 2009. szeptember 7. 19:40
Válasz erre
Ja értem. Na ezt nem tudhattam... Kösz.
Tibcsi 370884 2009. szeptember 7. 19:32
Válasz erre
Nem. Azért, mert az oldalszám megegyezett az alakulat számával. Kabalagép volt.
zoli1989 370883 2009. szeptember 7. 19:28
Válasz erre
Ja azért mert ennek szögletes oldalszáma volt ?
mig23papa 370882 2009. szeptember 7. 19:27
Válasz erre
opetrovics

a megoldás nagyon egyszerű, értesíted a Domonkost, hogy mivel nemtudtál elmenni, kérsz egy újabb időpontot. Amint meglesz az új időpont, előtte néhány nappal kérsz a főnöködtől szabadságot arra a napra, családi okokra hivatkozva. Amenniben mégis keresztbetenne, a találkozó napján beteget jelentesz, ha kell még a dokihoz is elmehetsz, aki igazolja a napodat, utánna meg elmész a Domonkoshoz. Ennyi.

No és mi volt az a fontos elintéznivaló, ami nélküled nem ment volna, ha nem titok?
Tibcsi 370880 2009. szeptember 7. 19:24
Válasz erre
zoli1989 370879 2009. szeptember 7. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Ez az 5081-es MiG-21UM érdekelne. Mitől volt ez különleges ?

"'Legalább az 5081 (aki volt katona az MN érában, tudja miért) ott marad?'"

Én nem voltam katona az MN érában, sőt még meg se születtem akkor, így nemtudom mitől ilyen különleges.
opetrovics 370878 2009. szeptember 7. 19:18
Válasz erre
Na akkor,hogy világos legyen.
Mosonszolnokon dolgozom,és ma kettőkor találkoztam volna a Domnkos Ezredes Úrral,az irodájában.A múlt héten amikor ezt le egyeztettem,a főnököm elengedett a melóból,kicsit korábban,tehát délben.Aztán,ma reggel közölte,hogy nem mehetek,mert fontos dolgokat kell elintézni,amihez rám is szüksége van,tehát nem tudtam elmenni a megbeszélt találkozóra.És ezegyensen arányos a kudarcal.
mig23papa 370877 2009. szeptember 7. 19:10
Válasz erre
opetrovics

Egyre jobban nem értem, mi köze van a főnöködnek ahhoz, hogy kivel találkozol?
mig23papa 370876 2009. szeptember 7. 19:09
Válasz erre
sulyid

Most még lehet hogy helikopter bázis, na és mi lesz ha elfogynak a helikopterek.
Annak meg csak örülj, hogy Szolnokon van az a bazi nagy repülő gyűjtemény(múzeum) az hogy sok repülő van ott. Lehetne akár Pápán is, vagy akár Magyargencsen is, nem?
opetrovics 370875 2009. szeptember 7. 19:05
Válasz erre
Sajnos nem,és a találkozót kellett lemondanom az ezredes úrral. :-(
mig23papa 370874 2009. szeptember 7. 19:04
Válasz erre
opetrovics

Akkor nem értem, hogy a kedves főnököd jóvoltából miről kellett le mondanod.
Előbb azt hittem, hogy a Domonkos a főnököd.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.