/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
migi 370767 2009. július 25. 21:52
Válasz erre
Irtam neked hogy keresd meg a Had-nál Ferit , ő csinál teljes feliratozást a 21 esekre
RonnieFrown 370766 2009. július 25. 21:34
Válasz erre
Meg mindig a gepen levo feliratokrol:) Bar pont most a Hunavian sikerult beazonositani egy feliratot amit a 3782-es hozzaszolasban kerdeztem. A pontos felirat: Kinyitas utan kabintetot biztositani. Tiz napba telt mire talaltam egy olyan kepet amin olvashato a teljes felirat.
Wrecker 370765 2009. július 25. 21:34
Válasz erre
6384
6384

Nem túl jó scan a 6384-ről...
mig23papa 370764 2009. július 25. 21:15
Válasz erre
RonnieFrown

Miről keresel részletfotókat?
RonnieFrown 370763 2009. július 25. 21:03
Válasz erre
Hello
A hunavian kivul tudtok olyan oldalt ahol reszletfotok vannak magyar huszonegyesekrol?
mig23papa 370762 2009. július 25. 20:26
Válasz erre
migi

á nem olyan vészes, a lákátosok majd kikalapácsolják :-)
migi 370761 2009. július 25. 20:03
Válasz erre
nk_gallery_13
nk_gallery_13

Nem semmi ez a sérülés
mig23papa 370760 2009. július 25. 12:32
Válasz erre
Yeagger Semmi gond lehetek Mig-21 Papa is.
Szerintem nem a Buczkó bár hadnagykori képére nem emlékszen.
Az a baj hogy a Buci eddig még nem adta kölcsön a repülős képeit.
Yeagger 370759 2009. július 25. 11:50
Válasz erre
heheheheh véletlenül Mig-21-est írtam:))Biztos a rovat miatt...:)
Yeagger 370758 2009. július 25. 11:49
Válasz erre
Mig-21 Papa!

Jobb helyre is állhatott volna a pilcsi:)) Mintha valami rejtvény újságból került volna ki a kép! Hadd kérdezzem meg nem Buczkó Imre van a képen?
Monox 370757 2009. július 25. 11:40
Válasz erre
Igen, Papa szerintem is, a 6224-nél a két kitakart karakter egyetlen látható részlete sem hasonlít a 2-re.
mig23papa 370756 2009. július 25. 10:40
Válasz erre
Monox 370755 2009. július 24. 17:27
Válasz erre
Hozzám is az utóbbi áll közelebb...
Nyugger 370753 2009. július 24. 15:14
Válasz erre
Akár a 6384-es is lehet, a pápai sablonnal festve.
RonnieFrown 370752 2009. július 24. 14:41
Válasz erre
Monox 370751 2009. július 24. 14:04
Válasz erre
kérdéses oldsz
kérdéses oldsz

Van-e ötlete valakinek, hogy melyik MiG-21biszünk látható a fotón?
RonnieFrown 370749 2009. július 23. 22:45
Válasz erre
Koszi Balazs!
Rengeteget segitettel! Meg van 5-6 hasonlo foto amin be kellene azonositani a feliratot. Ha van idod ilyesmire kerlek adj egy email cimet es atkuldom oket.
Koszonet mindenkinek a segitsegert.
Horvath_Balazs 370748 2009. július 23. 21:53
Válasz erre
Elvileg a "szeszlemezen" ez a felirat van:

Jégtelenítő rendszer és az Sz-21M hűtés rendszer feltöltése
Az Sz-21M hűtőrendszerének leeresztője
Az Sz-21M blokkok megfúvása földi bejáratáskor

A másik felirat pedig:
Rádióberendezések
mig23papa 370747 2009. július 23. 20:31
Válasz erre
migi

én azért ajánlom a buzát felirat ügyben, mert a PG-sek hozzájuthattak ilyen eredeti cucchoz
migi 370746 2009. július 23. 20:27
Válasz erre
32020magyarazo2
32020magyarazo2

Ronnie
Keresd meg a Had-os Ferit neki a matricáján ott a szöveg , a 68 és a 92 szám alatt .
búza 370745 2009. július 23. 20:13
Válasz erre
Szia RonnieFrown!
Megnézem, de most nagyon el vagyok havazva, és sajnos ez nem hűsít, inkább melegít!
Mennyire sürgős?
Üdv: Búza
mig23papa 370743 2009. július 23. 17:06
Válasz erre
Monox

Mond meg neki, tán még nem késő.
Lacy 370742 2009. július 23. 16:47
Válasz erre
Buza,
köszönöm! :)
RonnieFrown 370740 2009. július 22. 22:39
Válasz erre
Szeva Buza
Mig23papa teged ajanlott a 3799-es hozzaszolasommal kapcsolatban. Tudsz segiteni?
búza 370739 2009. július 22. 21:07
Válasz erre
Gratulálok!
Kár, hogy nem kell nagyjavítani, szívesen belenéznék!:-)
Még sok boldog szülinapot!
Üdv: Búza
Lacy 370738 2009. július 22. 20:57
Válasz erre
IMG_0240
IMG_0240

Sziasztok!

Ma ezt kaptam! Gondoltam megosztom veletek, hiszen ez is egy Mig-21-es. :)
Monox 370737 2009. július 22. 07:19
Válasz erre
Papa ebben nagyon igazad van. Titokban azt is remélem, hogy ezt a pápai gépek gazdájának is talán egyszer (amíg nem késő) eszébe fog jutni...

Egyébként a 1874-es hatástalanítását én is nagyon megnéztem és valóban a világon semmi nem látszik belőle, leszámítva az ágyúcsövet, de azt is csak belülről.
mig23papa 370736 2009. július 22. 00:02
Válasz erre
Daala

Ez egy dolog, azért még nem kéne szétbarmolni a már haditechnikai célokra nem használt gépeket, nem?
mig23papa 370735 2009. július 22. 00:00
Válasz erre
Rumcájsz_52

Mert a magyar minden baromságot aláír, ugyebár.
borisz 370734 2009. július 21. 23:19
Válasz erre
Daala, Rumcájsz, köszi.
Nyugger 370733 2009. július 21. 21:59
Válasz erre
SIG!

Itt lehet nézelődni, döbbenetes. Egy kis angol nem hátrány.
www.amarcexperience.com/
Daala 370731 2009. július 21. 21:35
Válasz erre
Bocs, a vége kicsit zavaros...a Wikipédiáról másoltam.
Daala 370730 2009. július 21. 21:34
Válasz erre
A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában.

A hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják.ed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában.
Rumcájsz_52 370729 2009. július 21. 21:34
Válasz erre
Conventional Forces in Europe, vagyis az európai hagyományos fegyveres erőkről (létszámról és technikai felszereltség darabszámáról) szóló szerződés, az európai országok többsége aláirta, mi is.
R.
borisz 370728 2009. július 21. 21:23
Válasz erre
Mi ez a CFE szerződés, és kik miért írták alá?
Nyugger 370727 2009. július 21. 20:43
Válasz erre
Sziasztok,
Csak egy rövid megjegyzés, bármennyire is 'agyasnak' tünik a hatástalanítás módszere ezt 1989 óta alkalmazzák azon országokban melyek aláírták a CFE szerződést. Nem magyar találmány és nem a honi erők fejlesztették ki,csak típus függően alkalmazniuk kell. Pár évvel ezelőtt amikor németországba vitték ki a MiG-21bis-ap-1874-et még Pápán megtörtént a hatástalanítása a szigorubb német előírásoknak /is/ megfelelően. Sem ezen a gépen, sem a Cápetim sincs külső nyoma a beavatkozásnak !
Rizmajer_Jozsef 370726 2009. július 21. 19:27
Válasz erre
Szia!
Akkor megint "csak" az ÉSZ hiányzott. Betonból van elég,/lásd az autópályák/ a puskacsőbe is biztos hogy azt akartak tömködni, csak nem sikerült. Gondolkodni meg olyan fárasztó, pláne, ha évtizedek óta zsugorodik az agy!
Mégis milyen a hatásos- hatástalanítás?
rizibacsi@freemail.hu
mig23papa 370725 2009. július 21. 18:58
Válasz erre
Monox

Ezt kérdezem, hogy ki volt ez az istentől elrugaszkodott kereszteshátú vadszamár. Van neve, hol lakik?

Látszik, hogy megint nem szakemberre bízták a kérdést. Bármelyik tipust hatástalanítani lehet 1 óra alatt, úgy hogy bemutatható maradjon minden porcikája.
mig23papa 370724 2009. július 21. 18:53
Válasz erre
Rizmajer_Jozsef

" Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás! "

Pont fordítva, sokkal kevesebb munkával. Persze csak akkor ha ismerné egyáltalán a repülőgép szerkezetét, és annak működését.
Monox 370723 2009. július 21. 18:20
Válasz erre
Való igaz, hogy elég barom volt aki mindezt kitalálta, de sajnos le van írva, hogy egy hatástalanításnak mit kell tartalmaznia. A beton és az üzmanyagtartály eddig is ismert volt, de hogy a puskacsőbe gyantát öntenek, ezek láttán én is lehidalatam.
A MiG-21-esnél a szárnyak bekötési csomópontjait is le kell vágni a felére, biztos ami biztos.
Rizmajer_Jozsef 370722 2009. július 21. 18:07
Válasz erre
Legalább a Su-22-es nem indul el "véletlen" a "nagy ünnepünkön". De azért a hajtóműbe a beton? Hát valamivel nagyobb munkával biztos lett volna elegánsabb megoldás!
Rizmajer.
mig23papa 370721 2009. július 21. 17:59
Válasz erre
RonnieFrown

búza barátunkkal konzultál, talán neki megvan a feliratozás
mig23papa 370720 2009. július 21. 17:57
Válasz erre
Monox

No erre mondják, hogy átestünk a ló tulsó oldalára. Ennél hatásosabban valóban nem lehet hatástalanítani egy repülőgépet. Nehogy már felszállhasson valaha az életbe.
Elég lenne éppen annyira szétbarmolni, hogy repülni netudjon, de azért bárki megleshesse eredeti valójában, esetleg még a szívócsatornána bekukkantva, megpillantani a hajtóművét is.
Tényleg, lehet tudni ki az a nagyokos aki a hatástalanítási technológiát kidolgozta azzal a rengeteg sok eszével?
RonnieFrown 370719 2009. július 21. 17:50
Válasz erre
photo55
photo55
ScreenShot_043
ScreenShot_043

Sziasztok
Van valamelyikotoknek olyan fotoja amin a bekarikazott feliratokat el lehet olvasni?
Egy repulogepszimulatorhoz csinalok egy magyar festest a 21Biszhez es probalok nagyon elethu lenni. A feliratok nagy reszet mar osszeszedtem de meg mindig hianyzik nehany darab.
Monox 370718 2009. július 21. 17:36
Válasz erre
Elnézést a rémhírkeltésért, meg a nem túl jó hiSZEMűségért, főkepp azoktól akik csinálták. Mentségem annyi, hogy az általam látott gépeken a csavarfejek annyira rozsdásak és úgy bele vannak rohadva a lemezbe, hogy csak az egészen közeli képről lehet észrevenni, hogy csavarok (lévén csillagfejűek) és nem szögecsek (pontszerű alakzat a fejen). Remélem, hogy valóban minden rendben lesz és valóban nem lehet majd észrevenni, hogy a gépet előszőr rendbe festették és csak utánna hatástalanították.
(Ennek része a tartály szétvágása is.)
A 05-ös Szu-22-est viszont valóban szétfúrták, sőt kivágás után jó adag purhabot is nyomtak bele, valamint epogyantával öntötték tele a gépágyú csövét is, továbbá a hajtóműbe is betont öntöttek.
búza 370717 2009. július 20. 20:20
Válasz erre
Monox!
Így lesz 50%-os rémhír abból, ha valaki nem tudja mit lát. A tartályok fedelei szakszerűen lettek leszerelve, hogy a tartályt miért kellett szétvágni az azt nem tudom. Hacsak nem azért, mert újakat tesznek bele az üzemidő lejárta miatt, aztán feltöltik öket keróval, a gépet lehajtóművezik és kiviszik repülni!:-) Abban az esetben a rémhír 100%-os lesz. Meg az öröm is!
Üdv: Búza
mig23papa 370716 2009. július 20. 18:08
Válasz erre
Monox

Emlékezetem szerint ahhoz (legalább is a PF - nél úgy volt) hogy hozzáférhessenek a törzsbenn lévő gumitartályokhoz, nem kell szegecseket lefúrni, az áv lemezek csavarozva vannak a törzskeretekre.
Ezt arra az emlékemre alapozom, mely szerint valami miatt egyszer meg kellett nézni a gumitartályokat az egyik gépen a századnál. Már mentünk volna haza, ezért aki csavarhúzót tudott fogni mind csavarozott (fergőcsavarhúzóval is). Semmi perc alatt szétkaptuk a gépet, a ellenőrző elöljáró nem akarta elhinni hogy már nézheti is amit akar. A vissza csavarozás talán még gyorsabban is sikerült.
A gerinctartályt azért le kellett venni előtte.
Nyugger 370715 2009. július 20. 09:59
Válasz erre
Köszönöm a képeket. LéJü az utolsó olyan katonai 'cég' melyről a szakmaisága miatt nincs kételyem, hogy rendben összerakják majd a gépet.
Monox 370714 2009. július 19. 21:58
Válasz erre
P1090974
P1090974
P1090982
P1090982
P1090989
P1090989
P1090997
P1090997
P1090998
P1090998

A képek:
Monox 370713 2009. július 19. 17:52
Válasz erre
A szegecsek v. csavarok kifúrása azért volt szükséges, hogy hozzáférjenek a törzsben lévő üzemanyag tartályokhoz. Ehhez le kellett szerelni a komplett gerincet és alul néhány szerelőnyílást.
Értem én, hogy az esztétikai hibák bármikor javíthatóak, de aligha gondolnám, hogy javítva lesznek. Nemsokára mennek a képek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.