/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Levix 370556 2009. június 25. 14:10
Válasz erre
"27-est csak India állította hadrendbe"

Na meg Sri Lanka és a posztszovjet köztársaságok némelyike, Kazahsztán biztosan.
Monox 370555 2009. június 25. 08:05
Válasz erre
Említsük meg azt is, hogy a hajtómű kiömlő/forszázdredőny is egészen más volt, mint a 23-as altípusoknak. Miután a 27-esnek egy fix üzemmódja volt (vagyis vagy be volt kapcsolva vagy nem) ezért egy lényegesen kissebb és egyszerűbb kialakítású volt a gép ezen része. A makettgyártók általában nagyon hülyén dolgozzák ki a külömbséget. Apróbb külömbség, hogy a kbintető közepén nincs merevítés csak periszkóp.
Tibcsi 370554 2009. június 25. 07:40
Válasz erre
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt?

Gábor,

De igen, mivel az alacsonytámadó feladatokat szubszonikus tartományban végzik, ezért felesleges volt a szabályozható beömlő. Szerintem ezeknek a gépeknek (23BN) az volt az előnye pl. a Szu-25-ösökkel szemben, hogy ha menekülni kellett, akkor rászúrhatta a forszázst és már ott sem volt. :)
Toth_Gabor 370553 2009. június 25. 07:28
Válasz erre
Hali!

Úgy emlékszem anno a Top Gun valamelyik cikke - de lehet, hogy már Aranysas volt - tárgyalta a típust. Onnan az maradt meg, hogy a 27-est csak India állította hadrendbe, a többi ország hasonló gépe mind 23BN volt.
A beömlő alapján nem lehet, hogy a 27 szubszonikus tartományra optimalizált gép volt? (mint a Mirage2000Dízel)A futóműve is más volt, de a törzs állásszöge leginkább a 23ML-re hasonlít. Ennek a hátsó fegyvertartó miatt volt asszem jelentőssége, bár a fotón jól látszik, a 23BN-nek is van.
Tibcsi 370552 2009. június 25. 06:34
Válasz erre
Nem. A 27-es beömlője fix.

Rumcájsz: köszi a kiegészítést, én csak a legszembetűnőbb különbséget mondtam, az pedig a beömlő. Valóban, a gépágyú is más. :)
Rumcájsz_52 370550 2009. június 24. 22:55
Válasz erre
Hali
Alapvető eltérés az is, hogy a 23 összes változatán, igy a BN-en is GS-23 gépágyú, mig a 27-en hatcsövü 30 mm-es gépágyú volt, valamint a 27-en nagyobb, szélesebb főfutó-kerekek voltak, ennek megfelelően a kerékaknáknál enyhén szélesebb és lefelé dudorodó volt a törzs kontúrja /talán füves-pályás tábori üzemeltetésben is gondolkodtak/
Üdv R.
mig23papa 370549 2009. június 24. 19:46
Válasz erre
Tibcsi

kezdem érteni, de minek adtak neki más számot ha a 23bn változata volt.
A szívócsatorna beömlőn látom elég nagy a külömbség, ennek elenére a kis beömlőnél is mozgópanel van belül, ugye?
Tibcsi 370548 2009. június 24. 18:08
Válasz erre
Tibcsi 370547 2009. június 24. 18:05
Válasz erre
Az első kérdésed (ha jól értettem) az volt, hogy a MiG-23BN ugyanaz-e, mint a 27-es. Én arra válaszoltam, hogy nem. Azt még hozzá kellett volna tenem, hogy azért rokonok. :)) Mert a 23BN-ből lett végülis a 27-es.
Tibcsi 370545 2009. június 24. 18:01
Válasz erre
Mig-23BN
Mig-23BN
MiG-23_BN
MiG-23_BN
8mig-27
8mig-27
mig-27
mig-27
mig-27-06p04
mig-27-06p04

A beömlőt figyeld és az orrban lévő (vagy nem lévő) lézertávmérőt.
mig23papa 370544 2009. június 24. 17:58
Válasz erre
Tibcsi

Most akkor mégis a mig 27 a MIG 23 bombázó változata.
Tibcsi 370543 2009. június 24. 17:55
Válasz erre
mig23papa 370542 2009. június 24. 17:54
Válasz erre
Tibcsi

Tudnál képet tenni ide erről is arról is hogy mi is a külömbség?
mig23papa 370541 2009. június 24. 17:53
Válasz erre
Tibcsi

értem , én egészen eddig úgy tudtam, hogy a mig 27 a MIG 23 bombázó változata
Tibcsi 370540 2009. június 24. 17:51
Válasz erre
Nem egészen. A 23BN beömlője még szabályozható, a 27-esé fix. És persze egyéb eltérések is vannak, de ez a legszembetűnőbb.
mig23papa 370539 2009. június 24. 17:13
Válasz erre
Toth_Gabor

A MiG-23BN nem más mint a MiG-27, ugyebár, jóltudom?
Toth_Gabor 370538 2009. június 24. 15:44
Válasz erre
Hali!

Az indiai légierő is repülte a négyfőtartós kialakításban a gépeket. Ott is utólagos volt a módosítás ismereteim szerint. gondoltam is arra, hogy a befejezetlen FL-emet ilyennek építem meg, de nem találtam igazán jó festést hozzá, az eredetiek szebbek.
www.bharat-rakshak.com/IAF/Aircraft/Specs/index.html

Üdv,
Tóth Gábor
Xaba 370537 2009. június 24. 13:29
Válasz erre
buza, mig23papa

A négytartós MiG-21PFM rejtélyét megoldandó, rákerestem a témára román nyelvű fórumokon. Nem sikerült teljes mértékben tisztázni a helyzetet, viszont egy-két részletre fény derült. Gyárilag kéttartós szárnyakkal épült a gép (1 tartó / félszárny), az átalakítás Romániába történt, valószínüleg Bákóba (Aerostar Bacau) ahol annak idején a román MiG-21-esek nagyjavítása folyt - később a LanceR upgrade programot is itt hajtották végre. Azért csak valószínű az információ, mert van aki úgy emlékszik, hogy a kérdéses műveletet a Krajovai "Avioane Craiova" üzemben követték el, ahol az IAR-93 ill. IAR-99 repülőgépeket gyártották. Négytartós szárnnyal repült a gép, de hogy függesztményekkel repült-e, arra senki nem emlékszik. A rosszmájúbbak azt mondják, hogy abban az időben nemhogy fegyverzettel, de még póttartállyal sem igazán repültek MiG-21-esek - nem volt mivel megtölteni ezeket.
mig23papa 370536 2009. június 23. 19:59
Válasz erre
búza

Arról már nem is beszélve, hogy mire megkapják az átalakításhoz szükséges hetósági engedélyeket, addigra már rég megette a rozsda az egész gépet :-))
búza 370535 2009. június 23. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem azokon a szárnyakon alapból négy tartónak volt hely, mert pl. SZPSZ rendszer volt rajtuk, legfeljebb eleinte nem volt bekábelezve a fegyverzetnek. Még az lenne a kérdés, hogy a szárny alatti póttartálynak ki volt-e építve a csövezése a külső tartónál? Látott valaki román PFM-et szárnypótossal? Amúgy a külső csomópontokat nem lehet egyszerű utólag kialakítani, mert szétkell hozzá fúrni a borítást, főtartókat, meg persze az egésznek ki kell bírnia vagy 10 G-t függesztménnyel.
Üdv: Búza
romeo 370534 2009. június 23. 12:06
Válasz erre
91021_1245242905
91021_1245242905

Volt magyar MiG-21PF, Duxford Nagy Britannia 2008.
Regal 370533 2009. június 23. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!

Egy PF-et csinálok megbontva az oldalát (az FM dedails-es elektronikus rekeszt). Nincs valakinek véletlenül elektronikus fényképe a festéséhez.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Emailcímem: tgea78@gmail.com
Üdvözlettel,
Regal
Lacy 370532 2009. június 23. 09:21
Válasz erre
Szia Monox,
talán próbálkoztak a fegyverzet mennyiségének növelésével, fellelkesülve az Indiai Mig-21FL átépítéseken. És ez a gép a prototípus. De csak talán.
Monox 370531 2009. június 23. 08:25
Válasz erre
Érdekes, hogy a románok a PFM szériából kiemelnek egyetlen gépet és rátesznek egy valószínűleg MF szárnyat... Vajon mire volt ez jó?
Lacy 370530 2009. június 22. 22:31
Válasz erre
8102
8102
8102_
8102_

Sziasztok,
a Szárnyanként két felfüggesztős román Mig-21PFM-ről ennyit találtam:
The only PFM with 4 wing pylons, the modification was made at Bacau in the 80's

Szóval nem selejtezés utáni legózás. Ezek szerint még repülhetett is vele.
Daala 370529 2009. június 22. 12:33
Válasz erre
A MiG-23 topik 1269-es hozzászólásába tettem fel egy rajzot a 4+ füzetből, ott láthatod a méretarényos rajzaikat is a rakétáknak.
Daala 370528 2009. június 22. 12:31
Válasz erre
Ja, kimaradt az utóbbi változat orosz típusjelzése: R-13M
Daala 370527 2009. június 22. 12:29
Válasz erre
buksi!
Pontosabban R-3Sz típusú rakéta, csak egy kicsit hosszúra sikeredett az orr-része.
A félaktív lokátoros változata az R-3R.
A Biszeken és a 23-asokon rendszeresítették nálunk a továbbfejlesztett változatát amely az AIM-9G-n alapszik.
buksi 370526 2009. június 22. 11:12
Válasz erre
juge75 370525 2009. június 22. 09:44
Válasz erre
Rakéta infra fej
Rakéta infra fej
AIM-9R rakéta infrafej
AIM-9R rakéta...
R-60, K-13R, K-13
R-60, K-13R, K-13

Ennek a típusnak van lokátorvezérlésű változata is, az orra hosszabb, és hegyes.
juge75 370524 2009. június 22. 09:33
Válasz erre
Bár, eléggé hátulra kerültek a kormánysíkok.
juge75 370523 2009. június 22. 09:32
Válasz erre
K-13_01
K-13_01
K-13_02
K-13_02
K-13_04
K-13_04

K-13 infravörös célkövető légiharc-rakéta.
buksi 370522 2009. június 22. 08:31
Válasz erre
P6220047
P6220047

Helosztok.
Milyen rakéta ami a képen látható, oez 48-as mig-21hez kaptam.
ÜDv Buksi
Ete 370521 2009. június 22. 08:29
Válasz erre
Tibcsi!
Köszi, ebből azt hiszem fogok tudni választani. Üdv
Monox 370520 2009. június 22. 08:11
Válasz erre
1107169
1107169
rom21pfm-8108
rom21pfm-8108
rom21pfm-8110
rom21pfm-8110
rom21pfm-8105
rom21pfm-8105

Búza!

A felrakott négy kép sorrendben: 8103, 8108, 8110, 8105. Mindegyik teljesen "szabályos" PFM-nek tűnik.

A manhattani MiG-21-es a bemutató képen valóban egy bisz, de a repülőgép hordozó fedélzetén szintén egy "szábályos" PFM-et látunk. Annyira kár viszont a ráhúzott Jenki bőrért...
Tibcsi 370519 2009. június 22. 07:58
Válasz erre
Ete,

A HAD gyárt matricát jó minőségben. Itt nézz körül: www.had.hu
Ete 370518 2009. június 22. 06:59
Válasz erre
Sziasztok!
1/72-es gépre Magyar felségjelzéses matricát keresek. Még nem csináltam repcsit, de egyet elvállaltam ajándékkészítés gyanánt. Ehhez kellene a matrica, aki tud kérem segítsen! Minden megoldás érdekel. Előre is köszönöm. Üdv
Nyugger 370517 2009. június 21. 19:50
Válasz erre
21pfm-4105 040520new york
21pfm-4105 040520new...
21pf-4105 090317new york
21pf-4105 090317new...

Sziasztok,

Talált képek manhattani PFM-ről, régen és napjainkban, az új festésről kár lenne vitatkozni...
búza 370516 2009. június 21. 19:47
Válasz erre
8105
8105

8105 MF Lancer!
búza 370515 2009. június 21. 19:28
Válasz erre
Szia Monox!
Megmutathatnád azokat a képeket itt is!
Üdv: Búza
búza 370514 2009. június 21. 19:27
Válasz erre
Sziasztok!
A 8102-es a törzsön levő lemez alapján SZPSZ rendszerrel rendelkezik és a vadász változatokon ehhez 4 tartós szárny járt. A manhattani PFM viszont egy BISZ-nek tűnő repülő tárgy!
Üdv: Búza
Monox 370513 2009. június 21. 17:04
Válasz erre
Lací, azt hiszem ez valmi utólagos "megoldása" egy problémának. A 8103,8105,8108-ason csak két függesztési pont van. Régóta megvan nekem is ez a kép, de sosem tűnt fel.
mig23papa 370512 2009. június 21. 09:33
Válasz erre
PETI 370511 2009. június 21. 09:00
Válasz erre
Lacy 370510 2009. június 21. 08:57
Válasz erre
rom
rom

Sziasztok,

mint érdekesség. Szárnyanként két felfüggesztő román Mig-21PFM-en. Tudja valaki hogy került rá? Vajon repült vele?
mig23papa 370509 2009. június 20. 15:02
Válasz erre
PETI

Lehet ronda, de legalább egyben van. :-)
PETI 370508 2009. június 20. 14:08
Válasz erre
romeo 370507 2009. június 20. 10:22
Válasz erre
Cosford (EGWC) UK-England 2008
Cosford (EGWC) UK-...

Üdv!
migi 370506 2009. június 15. 19:18
Válasz erre
Köszönöm uraim , ez igy márt számomra is érthető .
Monox 370505 2009. június 14. 22:21
Válasz erre
Egy kicsit pontosítani szeretnék. Késantenna nélküli gépünk 3 volt. Más kérdés, hogy csak a 0158 maradt meg az utokór számára. De a 0258 és a 0358-as gépünk is késantenna nélkül tette a repüléseit egészen pusztulásuk napjáig.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.