/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Daala 370399 2009. május 22. 22:51
Válasz erre
Az orosz műszerek cserélődtek-cserélődnek gépből-gépbe, az a szám biztos hogy a saját gyári száma a berendezésnek. Az, hogy melyik gépben volt, az adott gép adott szakágformulárjában volt-van feltüntetve és a műszer paszportjában.
Doki400 370398 2009. május 22. 22:50
Válasz erre
Doki400 370397 2009. május 22. 22:49
Válasz erre
http://kepfeltoltes.hu/090522/1022266271DSC00002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090522/975020753DSC00003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090522/DSC00005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
bero 370396 2009. május 22. 21:32
Válasz erre
A makett már megvan
bero 370395 2009. május 22. 20:58
Válasz erre
ha tudod légyszi írd meg mert nagyon érdekel a típus és szeretném megépíteni csak eddig nem találtam festék számot
bero 370394 2009. május 22. 20:57
Válasz erre
szia!
Szeretném megkérdezni a magyar mig21 festését melyik és milyen számú festékkel végezted?
mig23papa 370393 2009. május 22. 19:58
Válasz erre
búza 370392 2009. május 22. 19:31
Válasz erre
Úristen!
Valamit elfelejtettem? Mit ígértem? Olyan rég voltál, most elgutóbb meg én nem. Megpróbálom a következőre pótolni, csak nem tudom, hogy mit!
Dodj egy mailt!
Üdv: Búza
mig23papa 370391 2009. május 22. 18:06
Válasz erre
búza

lehet, ha lenne kép okosabbak lennénk?

jut eszembe mi a helyzet a csere DVD-vel amit az RBK-ban igértél?
búza 370390 2009. május 22. 17:58
Válasz erre
Az szerintem a kütyü gyári száma.
mig23papa 370389 2009. május 22. 17:34
Válasz erre
Doki400

akitől kapta honnan szerezte, nem kérdezted tőle?

dobjál be egy képet róla
Doki400 370388 2009. május 22. 16:59
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Tudom hogy nem igazán ebbe a topikba való de a "huszonhármasaink" között sincs esetleg ilyen gyári számú?
Elárulom miért érdekel. Van egy "G"mérő maradványom.(nem tudom a hivatalos nevét)Pápán került hozzám, még 1998-ban.(nem loptam, egy Sámános EMO-s tól kaptam)
Az biztos hogy egy lezuhant gépből való, csak azt nem tudom hogy milyenből,melyikből.
A számlapjába No.5893 van beleütve. Azt nem tudom hogy ennek a számnak van-e köze a gyári számhoz. Ha nincs, és feleslegesen fárasztottalak akkor elnézésedet kérem.
búza 370387 2009. május 22. 15:28
Válasz erre
A nagy Yefim Gordon könyvben van ilyen lista. Ezzel a gyári számmal nem találtam benne gépet. A leginkább hasonló az 58-03 sorozatszámú, 03695158-as gyári számú 0358 oldalszámú magyar 21UM.
Doki400 370386 2009. május 22. 13:30
Válasz erre
Sziasztok!
Már kb másfél órája bújom a netet de nem találom azt az oldalt ahol fel vannak sorolva a -21-es tipusok gyáriszám, és üzemeltető ország szerint. Tudna valaki segíteni?
Még egy kérdés ebben a témában: volt olyan 21-es az országban aminek a gyári száma 5893-ra végződött?
juge75 370385 2009. május 21. 22:20
Válasz erre
Nem is lesz rosz ez az oldal!
RonnieFrown 370384 2009. május 21. 21:40
Válasz erre
Horvath_Balazs 370383 2009. május 21. 21:15
Válasz erre
zoli1989 370382 2009. május 21. 20:44
Válasz erre
Na nemtudom figyeltétek-e, itt egy új honlap, igaz még elég üres, de reméljük hamarosan teli lesz :)
www.mig-21.hu/news.php
búza 370380 2009. május 20. 20:40
Válasz erre
Szia Migi!
Megjött, csak nem tudok lengyelül. Múltkor valahogy leszedtem, de szerintem véletlenül sikerült, mert most egyik kisérletem sem vezetett eredményre.
Üdv: Búza
migi 370379 2009. május 20. 18:34
Válasz erre
Uraim mindenkinek köszönök minden infót amit adott erről a témakörröl ,
Igen Gabi elküldtem a könyvet a mammut ...küldő progival , akkor elküldöm most megint .
Solo 370378 2009. május 20. 13:52
Válasz erre
búza 370377 2009. május 20. 10:49
Válasz erre
fékszárny rajz
fékszárny rajz

Szia Migi!
Levix megmentett a rajzolástól. A képein jól látszik a kérdéses terület, bár a második képen hibás a rajz, mert mint már láttuk, a fékszárny belső éle is egyenes és egy - a hátsórészre rányúló - áramvonalazás van felszegelve. Szerintem ezekből a képekből egyértelműen kiderül a fékszárny helyzete és formája, legalábbis nekem igen.
Üdv: Búza
dudus 370376 2009. május 20. 08:52
Válasz erre
Szia Bobo!
Nagyon jó ez az oldal,mert annyí kedves meglepetés éri az embert.Erre mondják,hogy kicsi a világ és manapság valóban az.
Téged is Ferázst is nagy szeretettel üdvözöllek.faggasd bátran neki is van tarsolyában egypár dolog,ami immár történelem a magyar légierő egy jelentős szakasza volt.
Üdv.Hajdu T.
dudus 370375 2009. május 20. 08:42
Válasz erre
Kedves Búza!
Igazán örülök ennek a kedves meglepetésnek,hogy személyesen is találkoztunk valamikor.Arcokra emlékszem a PG-ből,nevekre kevésbé.Szerettem odajárni,mert nagyon jól felkészült pedáns kedves szakembereket ismertem meg.Jónéhány közülük Taszárról szármozott el természetesen irántuk megkülönböztetett kacsolat volt.
Nekem a legnagyobb élmény az volt amikor a 3732-est összehoztátok a Probi gyorsan elment szabira engem meg berendeltek a berepülések végrehajtására.Nyolc felszállást hajtottam végre.Talán az első két felszállásnál voltak jelentéktelen hibák,de a későbbi felszállásoknál mínden szuperen működött.Nagy bánatomra nemsokkal a berep után a gépet kivonták a forgalomból.
Levix 370374 2009. május 19. 22:58
Válasz erre
43
43
84
84
Mig-21_WA2_042
Mig-21_WA2_042
MiG_21UTI_4419_LHSN_Hunavia017
MiG_21UTI_4419_LHSN_...
Resize of 68
Resize of 68
Resize of 69
Resize of 69
szarny1
szarny1
szarny2
szarny2

4419 és fékszárny
búza 370373 2009. május 19. 21:07
Válasz erre
Szia Migi!
Rumcájsszal közös a főnökünk és talán már vagy fél nyolc óta itthon "lebzselünk"!
Az emilemre írtál álnáven? Mert kaptam valamit, de ismeretlen szerzőt alapból törlünk!
Üdv: Búza
búza 370372 2009. május 19. 21:01
Válasz erre
Szia Dudus!
Gondoltam, hátha. Persze köszönöm a segítő szándékot. Repülni láttalak néhányszor a PG.-ben, elsőre nem is gondoltam, hogy már ennyi év telt el azóta. Nekem mintha tegnap lett volna, amikor egy futó jelzés probléma után elvitted tőlünk a 1904-est, pedig '87 december 23.-án volt. Volt szerencsém rád csukni a dekket.
Üdv: Búza
bobo 370371 2009. május 19. 20:35
Válasz erre
Szia Dudus!
Egy házban lakom Szerednyei Ferenccel és a minap beszélgettünk és mondtam neki hogy itt a fórumon szoktál írogatni és kérdeztem tőle,hogy ismer-e téged és azt mondta hogy osztály társak voltatok és még azt mondta hogy adjam át az üdvözletét neked.
Üdv bobo
migi 370370 2009. május 19. 20:34
Válasz erre
sziasztok honnan van nektek erre időtök ? Én egyszerübb külömbséget is látok a F-13 és stb , fékszárny az párhuzamos , a többi változaté az mindkét oldalon törés van benne .Várom aakor a rajzot , amit ma küldtem mind a kettőtöknek megkaptátok ?
dudus 370369 2009. május 19. 20:29
Válasz erre
Most már egykicsit megbántam,hogy beválaltam ezt a tudós szerepe,mert olyat kérdezel kedves Búza amire szinte nem is emlékszem.Kiválasztó kapcsoló nem volt az elsütő billentyüvel a mivel az Rsz -eket indítottuk működtek a kisrakéták is.
Volt egy kapcsoló,de megne kérdezd,hogy hol valamennyi 21-esen szerintem azonos vlt belehetett állítani,hogy hányasával kívánod engedni a kisrakétákat.
Mentségeműl azt tudom felhozni,hogy PF-en keveset repültem.74-esen,majd Biszen repültem.Most megne kérdezd,hogy hol voltak ezek a kapcsolók a 74-esen,mert már nemtudom.ha a kabinban ülnék talán beugrana,de így csupán emlékezetből nem megy.Elnézésedet kére,ha csalódást okoztam,sajnos lassan húsz éve,hogy nem ültem repülőben ezek az apróságok már csak derengenek.Jövőre 70esztendős leszek és így már talán elnézed nekem,hogy ilyen apróságokra nem emlékszem.
Rumcájsz_52 370368 2009. május 19. 20:26
Válasz erre
Szia, búza
Talán egyszerre van szabadidőnk. Vajon miért?
Üdv R.
búza 370367 2009. május 19. 20:24
Válasz erre
Rumcájsz_52!
Megint egyszerre ültünk le írni?
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370366 2009. május 19. 20:20
Válasz erre
szia, migi
A 6021 PG-5 fotón az SzPSz-es fékszárny látható felszálló helyzetben(25 fokra kitérítve)
A Bis fotón is az SzPSz-es f.,a törzs oldalán a hosszúkás ovális lemez alatt a rendszer szelepeit müködtető mechanizmus van.
Az MCV_801F ugyanilyen fékszárnyat mutat, a törzs oldalán a ferde csepp alakú lemez alatt is az SzPSz-rendszer egy berendezése van beépítve.
A P1240233 a réselt Fowler fékszárnyat mutatja behúzott helyzetben (21F,PF,PFM,FL,U)
A mig 208-on a Fowler-f. kb. FÉLIG kitérített helyzetben van.
A 2. és 6. képet összehasonlítva látható, hogy FELÜLNÉZETBEN az SzPSz-f. szélesebbnek látszik. ALULNÉZETBEN viszont egyforma szélesek, mert az 5. képen látható módon a Fowler-f. egy része behúzott helyzetben becsúszik a szárny felső borítása alá.
búza 370365 2009. május 19. 20:19
Válasz erre
Szia Migi!
Az első három képen SZPSZ-es fékszárny van. Lefelé nyílik, kb. mint egy ajtó egy forgástengely körül. A határréteg lefújó rendszer csatornája a szárny hátsó főtartója és a fékszárny között van, ez merőleges a gép tengelyére. Azokon a képeken, ahol felülről látszik a fékszárny előlrébb kezdődik, mint a csűrő vonala. Alulról a működtető munkahenger háza látszik kb. a fékszárny középvonalában. Benti helyzetén kívül 25 és 45 fokos helyzete volt, az SZPSZ csak a leszálló helyzetben ment. Az előző tipusokon a fékszárnynak csak egy helyzete volt, 25 fok. A munkahenger behúzott helyzetben nem látszott és a fékszárny nem csak elfordult, hanem egy íves pályán hátrafelé is elsiklott, egy rést képezve a szárny felső borítása és a fékszárny belépő éle között, szintén a fékszárnyon képződő örvénylő áramlás kisimítására, eltávolítására. Azokon a képeken ahol felülről látszik a fékszárny hátrébb kezdődik, mint a csűrő vonala, de alúlról UGYANOTT! Majd holnap rajzolok, ahogy megigértem. Ezeken a gépeken a törzs és a hátsórész illesztési síkja mögött is volt egy kis áramvonalazó nyúlvány.
Tudom, hogy aki nem ismeri annak egy kicsit bonyolult a dolog, de a rajzról majd kiderül, legalábbis remélem. Ha mégsem, marad a szalvéta! Vagy a klubb.
Üdv: Búza
migi 370364 2009. május 19. 19:35
Válasz erre
6021 PG-5
6021 PG-5
Bis.
Bis
MVC_801F
MVC_801F
P1240233
P1240233
mig 208
mig 208
1
1

Akkor Gabi raknák fel én képeket , és kezd rendbe jönni a szemem látok külömbséget , de szivesen várom -várjuk a magyarázatot és a segitségeket .
búza 370363 2009. május 19. 19:22
Válasz erre
Szia Dudus!
A 76-oson hol volt a rakéták kiválasztó kapcsolója? A másik kérdésem, hogy UB lövészetnél volt kiválasztási lehetőség a sorozat hosszára? Nem igazán találok képet róla.
Üdv: Búza
migi 370362 2009. május 19. 18:58
Válasz erre
Pedig szinte minden majdnem gyári rajta , hétvége felé csinálok addig rendbe hozom a hiányokat ,
dudus 370361 2009. május 19. 18:28
Válasz erre
Elnézést,hogy belekotyogok eszmefuttatásaitokba,de jóesik elolvasni amiről társologtok.Én nem mint makettépítő,hanem hajózó nyuztam ezeket a gépeket és ők engem.Sok olyan dolog van amiről írtok nekem is új.Valószinű azért,mert az üzemeltetéshez nem bírt jelentőséggel a makett megépítéséhez viszont fontos.
A legutóbbi téma az UTI Szpsz-el kapcsolatosan annyít tudok segíteni,hogy azokon az Utikon ,ahol a fékszárnynak csak egy kinti helyzete volt ott nem volt határréteg lefuvó rendszer.A 69-eseken volt Szpsz.
Lehet,hogy valakinek újat mondok,hogy a 74-eseknél az 5-re,meg 0-ra végződő lajstrom jelű gépeknél belehetett tenni az AFA-39 -es fényképezőgépet felderítő feladatok végrehajtására.Csodálatos légifotókat készítettünk vele.A fényszóró helyére kellett berakni.
búza 370360 2009. május 19. 17:52
Válasz erre
Szia juge75!
A szárnyon kívül a motoron is változtattak a levegő elvétel miatt.
Üdv: Búza
juge75 370359 2009. május 19. 08:32
Válasz erre
U-66-600-on nincs periszkóp, SK-1 katapult van benne.
Lacy 370358 2009. május 19. 07:44
Válasz erre
Illetve van-e periszkóp a kabintetőn, és milyen katapult ülés van benne?
Lacy 370357 2009. május 19. 07:17
Válasz erre
Szia migi!

Tudnál készíteni olyan fotót, amin az alja látszik a gépnek? Nagyon öszvér makettnek tűnik.
juge75 370356 2009. május 18. 23:52
Válasz erre
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS).
juge75 370355 2009. május 18. 23:50
Válasz erre
bobo 370354 2009. május 18. 23:23
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy gondolat a gépágyú konténerrel kapcsolatban.Ha jól emlékszem a 69UM hez is létezett gépágyú konténer de nem minden géphez.De nem olyan mint ami az előző képeken látszik.A törzsalatti tartóra kellet függeszteni és olyan kerek volt mint a póttartály tehát nem volt áramvonalas a törzzsel.Amit én láttam az tereptarkára volt festve de használni sose láttam.A Szolnoki múzeumban lévő 69UM hez tartozott.Nem tudom hogy az idősebbek esetleg láttak-e ilyet?
Sziasztok.
búza 370353 2009. május 18. 21:41
Válasz erre
Ha volnál kedves szívesen venném! Most néztem a nagy Yefim Gordon könyvben a fékszáknyakat, de ott is mostohagyerek. Viszont az írott anyagban ott is találtam szarvashibát ezzel kapcsolatban.
Üdv és jó éjt!
Búza
migi 370352 2009. május 18. 21:38
Válasz erre
P01
P01

Ez lenne az .
migi 370351 2009. május 18. 21:36
Válasz erre
Ezt eddig értem , egyébként nagyon jó ez a könyv , szenzációs a rajz anyag , ha érdekel elküldhetem neked .
búza 370350 2009. május 18. 21:31
Válasz erre
21USZ mod
21USZ mod

Szia Migi!
Kijavítottam a rajzot. Utána kell néznem, hogy az USZ mit takar, nekünk nem volt olyan. Mindenesetre az SZ betű az SZPSZ fékszárny határréteg lefúvató rendszerre utal. Annak valóban olyan a fékszárnya, de az U-600-nak még ugyanaz, mint az F-13, PF és az U-400-nak, amiről fotók előrébb. Az U-600-on nem volt meg a megjelölt lemez a jobb oldalon, az illesztési sík előtt, ami alatt ennek a rendszernek a vezérlése volt. Egyébként a bal oldalra viszont fel sem rajzolták a tesóját. Hiányzott a függőlegesen a feketedoboz kazetta kivételére szolgáló lemez is és ha jól emlékszem a jobb oldalon vele szemben levő kis lemez is. amúgy a rajz jó, elmentettem.
Üdv: Búza
migi 370349 2009. május 18. 20:40
Válasz erre
P15
P15

Szia Gabi
Türelmetlenül várom .Amit én néztem rajzot azon a függölegesen rajta voltak a szerelő nyilások,Sajnos csak egész oldalt tudok be rakni bocsi,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.