/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
dudus 370213 2009. május 3. 18:19
Válasz erre
Monox!
Előző kérdésedre azt tudom mondani,hogy ezt mindenképpen Tarlósi Józsival kell lelevelezned,mert ő ott az atyaúristen meg a helyetese is.Mínden nemű kérdésben a gépeket illetően Őt keressétek!Ő Taszáron lakik nagyon készséges az őrző védők irányába is bír valamilyen jogosítvánnyal.
Üdv H.T.
Monox 370212 2009. május 3. 11:56
Válasz erre
Mindenképpen élni szeretnék a lehetőséggel, ha ebben a hónapban nem is, de júniusban mindenképp. Mindenképpen írok egy e-mail-t ennek az úriembernek és neked is. Még az érdekelne, hogy egy hétvégi időpont mennyire jöhet számításba és az is, hogy mennyivel előtte kellene szólnom?
dudus 370211 2009. május 2. 18:16
Válasz erre
Természetesen mínden érdeklődőt szeretettel várunk,de amínt említettem őrzött területen vannak a gépe nagyon szép környezetben,ezért szükséges előzetes egyeztetés Tarlósi józsival,vagy a polgármesterrel,hogy az őrök beengedjenek.Amennyíben igényt tartatok személyemre és az adott időben nem leszek akadályoztatva szívesen állok én is rendelkezésetekre.
Üdv.H.T.
Monox 370210 2009. május 2. 11:12
Válasz erre
Dudus!

Ha én is szeretném megnézni párban egyszer a nem túl távoli jövőben a taszári skanzent, erre nekem is van lehetőségem olyan módon, ahogyan Nyuggernek írtad?
dudus 370209 2009. május 1. 08:48
Válasz erre
Pontosítom a Tarlósi címét:joozsibaacsi@gmail.com
Üdv:H.T.
dudus 370208 2009. május 1. 08:41
Válasz erre
Szia Nyugger!
A Tarlósi Józsi volt hírfőnökünk a "hangármester".Most fejeztük be tavaszi nagytakarítást és készültek fotók.Bizonyára szívesen küld neked képeket.A személyes látogatást is vele kell megbeszélned ugyanis őrzött területen van a park.
Címe:joozsibaa@gmail.com
Nekem írd meg légyszives,hogy kit tisztelhetek a jelszó mögött,akár itt,vagy
dudus0919@freemail.hu címre.
Üdv Hajdu Tibor
búza 370207 2009. május 1. 08:23
Válasz erre
Szia Tibcsi!
A MIG-21-esen az orrfutó gondola jobb hátsó részén van egy tábla, amin a gyári szám utolsó négy száma szerepel. A 4405-ös MF eredetileg 4505 volt, a 4409 pedig 4503. A többié a lajstromjelnek megfelelően.
Üdv: Búza
juge75 370206 2009. április 30. 21:26
Válasz erre
sf
sf

Ha kivártad a vissza számlálást, akkor ezt látod és le töltheted a "download File"-re kattintva.
juge75 370205 2009. április 30. 21:19
Válasz erre
Valamint van egy limit az ingyenesnél 150 mb/óra, a fizetősnél semmiféle korlátozás nincs.
juge75 370204 2009. április 30. 21:17
Válasz erre
Nos, van egy fizetős letöltés, rögtön és gyorsan, és van egy ingyenes, aminél visszaszámol egy óra amíg letöltheted.
Mint a Rapid, csak itt 500-tól számol.
Letöltöttem.
dudus 370203 2009. április 30. 20:43
Válasz erre
Úgy gondolom,hogy ez a Gőgös meg a Csarli féle összeütközés produktoma.A 3547-essel magam is jó pár órát töltöttem el a levegöben.Az első széria Bisz-ek közül való,amelyek beérkeztek M.országra 75-ben.
Nyugger 370202 2009. április 30. 20:34
Válasz erre
Dudus !
Hol tart a taszári gépek dolga ? Nyáron szeretném megnézni őket,kihez kell/ene/ fordulnom a helyieknél ?
dudus 370201 2009. április 30. 20:14
Válasz erre
75.ben voltam Kusóban BISZ átképzésen.A jugók befejezték a kiképzést pár napig eggyütt voltunk,míg nem jött értük a gép.Nagyképűnek tüntek beképzeltnek.Velünk szóba sem álltak.Úgy viselkedtek,mintha más bolygóról jöttek volna.
Az oroszok kényeztették őket.Szerencsém volt találkozni régi oktatóimmal én 65-ben végeztem a sulit Kusóban és hál.istennek 75-ben még volt szerencsém találkozni szeretett oktatóimmal.A mai napig szeretettel gondolok rájuk.Nos a jugó pilótákról faggattuk őket azt mondták,hogy egytől egyig beképzelt majmok voltak.
mig23papa 370200 2009. április 30. 19:48
Válasz erre
juge75

ott van az összes a 3270 / 3279 bejegyzésben
juge75 370199 2009. április 30. 18:58
Válasz erre
add meg a linket.
mig23papa 370198 2009. április 30. 18:41
Válasz erre
juge75

szólj ha letudtál tölteni onnan bármit is, én nem bírkózok vele
juge75 370197 2009. április 30. 14:04
Válasz erre
Olyan mint a Rapidshare!
juge75 370196 2009. április 30. 13:59
Válasz erre
Free download, valószínüleg várni kell rá és lassabban jön le mint a fizetős.
mig23papa 370195 2009. április 30. 12:38
Válasz erre
ClipBoard
ClipBoard

beczl

hogy lehet ezeket megnézni, mert én csak ezt látom
Monox 370194 2009. április 30. 12:21
Válasz erre
romeo 370193 2009. április 30. 11:51
Válasz erre
Tibcsi 370192 2009. április 30. 10:51
Válasz erre
Sziasztok,

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha látok valahol kiállítva egy MiG-et (akár 21-est, akár 15-öst, vagy akármelyiket), akkor meg lehet valahol lesni a gyártási számát? Úgy értem, bele van ütve valahol (gondolom igen), és ha igen, akkor hol keressem?

Kösz: Tibcsi
mig23papa 370191 2009. április 30. 10:37
Válasz erre
romeo
eredeti oldalszámát tudod-e?
beczl 370190 2009. április 30. 09:09
Válasz erre
Lacy 370189 2009. április 29. 20:04
Válasz erre
Mig-21 co
Mig-21 co

Helló, érdekesség:
romeo 370188 2009. április 29. 18:04
Válasz erre
PETI 370187 2009. április 29. 18:02
Válasz erre
Szia romeo!

Te követted el őket?
PüsiLaci 370186 2009. április 29. 17:26
Válasz erre
Hali,
Engem is érdekelne.
Bár egy kettő meg van közülük.
ebooks.softarchive.net/
Innét elég sok kiadvány letölthető.
romeo 370185 2009. április 29. 12:06
Válasz erre
1
1
2
2

üdv!

mig-21pf
Tibor 370184 2009. április 29. 10:52
Válasz erre
Szia!
Én is megköszönném.
Üdv.
beczl 370183 2009. április 29. 08:58
Válasz erre
Üdv,

Akkor feltöltöm valahová őket délután/este és a kiteszem a linkeket hozzájuk.
makettes 370182 2009. április 29. 08:42
Válasz erre
Szia beczl!
Engem érdekelne egy-két 21-s kiadvány.
üdv. makettes
beczl 370181 2009. április 29. 08:19
Válasz erre
Üdv,

Mail ment. Köszönöm.

Ha valakit érdekel nekem megvannak az alábbi kiadványok pdf formátumban:

4+ Publication - MiG-21 Fishbed.pdf
4+ Publication - Mig-21 [F,PF,PFM(SPS),R,SM,SMT,MF,bis,U,UM].pdf
Aero WWP - MiG-21 Fishbed.pdf
FlugRevue - Mikojan Gurewitsch MiG-21.pdf
NVA-LSK Mig-21 Versionen in der DDR.pdf
Osprey.-.Combat.Aircraft.029.-.MiG-21.Units.of.the.Vietnam.War.pdf
Squadron-Signal - 5537 Mikoyan-Gurevich Mig-21 Fishbed (Part 1-2).pdf
Squadron-Signal - 6562 - Fighting Colors Mig-21 Fishbed.pdf
Squadron_Signal - Aircraft In Action - 131 (1131) - Mig-21 Fishbed.pdf
Yefif Gordon - Mig-21.pdf
[米格-21(mig-21)战斗机图册].AD1131.Mikoyan.Gurevic.MiG21.pdf
[米格-21(mig-21)战斗机图册] AF011.Mikoyan.Gurevic.MiG21.pdf
[米格-21(mig-21)战斗机图册].SLOT.anuario.2001.by.MIG21.pdf
PüsiLaci 370180 2009. április 28. 20:29
Válasz erre
Innét le lehet tölteni a Verlinden Lock On sorozatának MIG-21-es füzetét pdf formátumba. Ha valakit érdekel. Szerző Zoltán Buza.
rapidshare.com/files/223006195/AG21_-_Mikoyan_MiG-21_MF_www.softarchive.net.rar
mig23papa 370179 2009. április 28. 20:03
Válasz erre
Rumcájsz_52

Az igazság odaát van :-))
A-3 370178 2009. április 28. 17:11
Válasz erre
Mindkettő igazi, de az első az enyém. Légyszives kűldj egy telefonos elérhetőséget és felhívlak!
Üdv!
A-3
beczl 370177 2009. április 28. 11:46
Válasz erre
Üdv,

Előre is köszönöm. A HA-UTI honlapján két név illetve elérhetőség is szerepel, melyik az "igazi"? :-)

Üdv,
beczl (beczl@tvn.hu)
romeo 370176 2009. április 27. 12:00
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
A-3 370175 2009. április 25. 18:46
Válasz erre
Kitudlak segíteni egy KM-1 nagyjavítási TU-val amit másolásra szivesen átadok neked ingyen, bérmentve. Elérhetőségem a HA-UTI honlapján is megtalálható.
Üdv! A-3
Lacy 370174 2009. április 25. 09:48
Válasz erre
Szia Monox,

gondoltam azért is nem részleteznem a mennyiségeket. A múzeumban, és az általad felrakott képeken látható 26105-ös gép Mig-21R típus. A 22805-ös és a 22818-as Mig-21M.

Ha valahol furcsa Jugó felderítő gépeket lát az ember, akkor annak az az oka, hogy 1984-ben a megmarad Mig-21MF gépeket felderítővé alakították át nyugati eszközökkel. Aztán 2003 után maradék Mig-21R kivonása után felderítővé alakított Mig-21M vette át a szerepkört.

Az M/MF adatok pontosak. A 25 Mig-21M mellé pótlásként (hogy két század kijöjjön belőle veszteségek után is, gondolom) vásároltak 6 Mig-21MF-et 1975-ben.
Monox 370173 2009. április 25. 08:56
Válasz erre
Mindez azért érdekelt, mert én eddig kizárólag azt olvastam, hogy a Jugoszláv Légierő csak az F-13-as és bisz típust és a gyakorlógépeit rendszeresítette. Aztán majd leültem egy hete, amikor a múzeumban PFM, M, MF sőt állítólag R változatokkal is találkoztam. (Kissé hibridnek tűnt a R típus.) Bár a 25 M mellett a 6 MF kissé gyanúsnak tűnik.
Lacy 370172 2009. április 24. 19:10
Válasz erre
Yugo Mig-21PFM
Yugo Mig-21PFM

Sziasztok!

Monox, Wrecker, az ex. Jugo Mig-21-esekkel kapcsolatban. A leírt adatok ebben a formában sok helyen megtalálhatóak a neten.

Annyit tennék hozzá, hogy a AirForces Monthhly 2006 júliusi számában Aleksandar Radic írt egy hét oldalas színvonalas cikket a Jugó Mig-21-esekről. Részletezi a típust alkalmazó alakulatok történetét, a körülményeket, éles bevetéseket, stb… Ebben egy kb. 5-10 géppel eltérő számadatokat adott meg a típus változatok mennyiségéről a szerző.

Nem tudom melyik igaz. Az AFM cikk mellet szól, hogy, az egyes típus változatok oldalszámait is részletesen közlik, kitérnek a különböző alváltozatok számaira is. Pl a kis, vagy nagy svancú Mig-21U változatok, illetve a különböző bis alváltozatok mennyiségére.
búza 370171 2009. április 23. 15:08
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek fotója a 21-UM rádióteréről, esetleg a kiemelt álvánnyal?
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370170 2009. április 23. 14:18
Válasz erre
Szia, Lacy
Továris Gordon szerzői hozzáállásáról nagyjából egyetértünk, egyébként köszi a pontosabb gyártási adatokat
Üdv R.
Wrecker 370169 2009. április 22. 23:03
Válasz erre
45 mig-21f-13 (1962-1980)
36 mig-21pfm (1968-1992)
12 mig-21r (1970- )
25 mig-21m (1970- )
100 mig-21bis (1977- )
9 mig-21u (1965- )
9 mig-21us (1969- )
35 mig-21um
6 mig-21mf (1975- )
Monox 370168 2009. április 22. 22:33
Válasz erre
Van valakinek információja arról, hogy az ex-Jugoszláv légierő a MiG-21-esek melyik altipusaival rendelkezett, ill., hogy mennyivel?
búza 370167 2009. április 22. 10:34
Válasz erre
Szia Nyugger!
Kenyeres Dénes könyvében olvastam, hogy '80 elején 18+18+22 volt a kecskeméti gépek száma. Ha a másik két ezrednél is hasonló volt akkor az kb.150-160 közötti szám. Azt nem tudom pontosan, hogy ebben az időben az oroszok mivel és mennyivel repültek Mo.-on. Ha csak azzal a darabszámmal, de más 21-es altípussal amit Te alább leírtál, akkor az is száz feletti. Hangsúlyozni szeretném, hogy nem vitatkozni akarok, mert itt nálam sokan sokkal többet tudnak a dologról. Egyébként Mészáros Andris kiadványa kb. 2300 UTI-t sorol fel gyári szám szerint, igaz ezek nem egyidőben repültek. Én ezért tartottam kevésnek az össz tízezres darabszámot.
Lacy 370166 2009. április 22. 09:06
Válasz erre
09
09

Szia Rumcájsz,

Jefim Gordon könyveiről annyit, hogy hasznosak érdekesek, sokszor jó olvasni őket, de engem nagyon zavar hogy csak össze van dobálva. Olyan adatokat látok bennük, amelyeket én is olvastam itt-ott a neten. De már évekkel ezelőtt kiderült, hogy hibás vagy ellentmondó adatok. Ő viszont látszólag gondolkodás nélkül bemásolja még akkor is ha láthatóan ellent mond annak amik két oldallal korábban írt. Persze ha fél évente ki kell adni egy új könyvet, akkor érthető hogy nem nézz utána csak összemásol sok adatot, találgat aztán jöhet a következő könyv. Ez a Jefim Gordon könyvekben megjelent képekre is igaz.

De vannak más nem nyugati (Cseh, Lengyel, Bulgár, Orosz, Ukrán), igényes utóbbi éveken megjelent szakkiadványok. Ezekben jóval kevesebb ellentmondást találok. Ilyenek például a Cseh 4+ publication újabb és a Jakab kiadó könyvei. Igényes, nem túlzó és jól összeszedett munkák. De ilyen a Nyugger által említett Finn kiadvány. Hiszen ki ismerné jobban az adott ország típusai, mint egy nemzeti szakíró.

A korai Mig-21-as tipus gyártási adatait a 4+ publication Mig-21F/U kiadványából vettem.
beczl 370165 2009. április 22. 07:43
Válasz erre
Üdv,

Köszönöm, akkor május első szombatján megpróbálkozom vele. :-)
Rumcájsz_52 370164 2009. április 22. 07:35
Válasz erre
hondarider, beczl
Repülés Baráti Kör minden hónap első szombatján, de az új rend szerint DÉLI TIZENKETTŐTŐL!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.