/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
sainz 369416 2008. október 11. 19:29
Válasz erre
sainz 369415 2008. október 11. 18:54
Válasz erre
Az első hírek 12 gépről szóltak.
Aztán 6, 5 ex Lengyel AF, 1 Lengyel Navy.
Később belorusz gépek is szóba kerültek - hogy mennyi, arról nem tudni.Lehet hogy csak alkatrésznek.
De ezek még mind 2003-ban szivárogtak ki egy 99-es "üzletről".
Az utolsó info a 4, ezt egy lengyel írta, aki - elvileg - ott volt az átadásnál.
Szerintem ez a ténylegesen modernizált gépekre vonatkozik.Vagy nem.
Afrika továbbra is "sötét"
Volt olyan is, ahol azt írták egyenesen Izraelbe mentek a lengyel bis-ek.
Ugyanakkor ott a fotó Ugandában, háttérben a Líbiából származó L-39-ek.
Mindenhol 1 UM-ről írnak, erre most feltettél egy fotót másikról.
Szerintem mindkettő izraeli festést visel, de a szürke biztosan.
Fog ez még változni...
Lacy 369414 2008. október 11. 18:41
Válasz erre
uga2
uga2

Aztán itt van még egy friss festésűnek tűnő ugandai Mig-21UM. Lehet, hogy több is volt?
Lacy 369413 2008. október 11. 18:35
Válasz erre
uga
uga

Helló,

Én úgy tudom minimum hat Mig-21bis-t vettek a kilencvenes évek végén. Aztán egy 2004-es AFM-ben azt írták, hogy abban az évben négy Mig-21bis-t, és egy UM-et adtak át Izraelben. Nem tudni, hogy a többit felújították-e.
sainz 369412 2008. október 11. 13:39
Válasz erre
21-1
21-1
9799
9799

Ugandában még repül:

1999-ban Lengyelországtól vásároltak 1.5 millió US Dollárért 4xMiG-21bis-t egy további MiG-21UM-el együtt.
Ezen gépek modernizálását az izraeli IAI cég vállalta a MiG-21-2000 standard szerint, potom 25 millió US Dollár áron:

www.airliners.net/open.file/0724024/L/
www.airliners.net/photo/Uganda%20-%20Air%20Force/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../0724023/L/&width=1024&height=780&sok=WHERE__%28airline_%3D_%27Uganda_-_Air_Force%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=2&prev_id=0724024&next_id=0504731

Külön érdekesség a törzshátsórész alján az infra(dipól?)szóró berendezés.
Szintén nem mindennapos, hogy Izraelbe küldték pilótáikat képzésre és nem valamelyik szovjet utódállamba.
2000 Novemberében 15 ugandai pilóta érkezett Tel Aviv-ba, 1 éves képzésre.
Szakértők szerint ezek a modernizált bis-ek regionális légifölényt biztosítanak Uganda számára a térségben, a gépek alacsony száma ellenére.
1974-ben 30 ugandai pilóta kapott képzést a Szovjetúnióban MiG-21 típusra, ezt követően rövid ideig repültek otthon, majd az Idi Amin Dada rezsim összeomlása után a Líbiai Légierőben! folytatták pályafutásukat.
2003-ban közülük néhányan hazatértek és tovább repülnek.
Az eddigi híradások szerint egy bis-t vesztettek el egy baleset során 2003-ban, a gép a Viktória-Tóba zuhant, feltehetően orosz pilótával a kabinjában.

Ezen az orosz fotó megosztó site-on találtam egy képet, ami valószínűleg a baloldali nézete az egyetlen Izraelben felújított UM-nek:
foto.mail.ru/mail/henry_graff/1/2.html
Lassan-lassan összeáll egy pontos kamó egy egzotikus 21-esről...

Akit érdekel, az airlinesr.net -en megtalálja a régi ugandai MiG-21MF-eket.
Azok között valószínűleg találni olyat, amit az entebbei túszmentő akció során izraeli kommandósok rongáltak meg.
opetrovics 369411 2008. október 11. 12:28
Válasz erre
Sziasztok!

Építésből megmaradt 1:32-es léptékű,póttartályok,fegyverek,figurák,hajtómű kocsi,matricák...stb,szívesen oda adnám,annak akinek szüksége van rá. Pénzt NEM kérek érte, esetleg 1:32-es Magyar, régi,vagy új felségjelzés,számok érdekelnének, de nem feltétlenül csak ezekért adnám oda. Az adatlapomon van kép is nézzétek, meg, ha valakit érdekel,írjon a freemail-emre, vagy opetrovics@globonet.hu
migi 369410 2008. október 11. 09:59
Válasz erre
Nekem pidig a gép tetszett meg felveszem a készitendő gépek listájára .
Rumcájsz_52 369409 2008. október 10. 22:54
Válasz erre
helló migi
Ez volt az első négy-fegyverfüggesztős 21-es változat, mivel a törzs alá felderitő-konténert függesztettek, találni kellett egy helyet a póttanknak is, és addig keresgéltek mig találtak, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett minden érintettnek, hogy ettől kezdve minden együléses 21 csak ilyen kivitelben készült.
üdv L.
migi 369408 2008. október 10. 22:35
Válasz erre
Szia Laci
Akkor ebből nem sok repkedett . érdekes a 4 fegyvertartó rajta .
Rumcájsz_52 369407 2008. október 10. 22:10
Válasz erre
21PFSz-ből átalakitott 21R felderitő-prototipus, a gépszám meg azért "78", mert a Je-7 tipus nyolcadik példánya
migi 369406 2008. október 10. 21:57
Válasz erre
21r_p
21r_p

Sziasztok urak
Szokás szerint egy érdekes változat képét találtam ,
sainz 369405 2008. október 10. 21:20
Válasz erre
75
75

Egy szépen felújított MiG-21SzM(MF?), Bogorodszk(Nyizsnij Novgorodtól 20km):
sainz 369404 2008. október 10. 20:10
Válasz erre
flagon 369403 2008. október 9. 18:13
Válasz erre
docu0011
docu0011
docu0011
docu0011
docu0013
docu0013

rsz-2u,rsz-2usz
Nyugger 369402 2008. október 8. 22:25
Válasz erre
Monox!

A jelenleg Kecskeméten lévő volt taszári gépek, szerintem mind itt maradnak a következő rep.napig. Ha leltárilag nézem a dolgot Szolnokon nincs 21bis-ap, itt van három is! A Szu-22M3 idegen egy vadászrepülő bázison. A még Taszáron maradt gépek MiG-15bis, 19PM, 21F13, 21PF sorsa, hová kerülése bizonytalan. Nagyon sajnálnám, ha nem maradna gép a volt bázis melletti katonai lakótelepen. A helyiek egy kicsit felszívhatnák magukat, mégis csak volt ott egy, nem is akármilyen repülőezred! /nem nagyon megbántva a másik kettőt, bocs csak a maradékot/ A légvár építés végére hagytam a kecskeméti és feltélezhetően 'az idők végéig' megmaradó egyetlen vre. múzeális gépeinek sorsát. Idén nem lettek kiállítva a repnapon nagyon remélem, hogy 2009-ben megfiatalodva, /nem festve/ láthatjuk a MiG-15bis, 17PF, 21F13-s gépeket. A csapathoz tartozik a 21MF-4408, és természetesen hamarosan csatlakozhatna 1-1 L-39ZO és MiG-29B/UB is.
Monox 369401 2008. október 8. 20:54
Válasz erre
Nyugger!

Remélem, hogy lesz sok szép fotó róluk, tömegmentes, sőt abban is bizakodok, hogy talán nekem is lehetőségem tömeg nélkül látni őket! Mindenkinek gratulálok, aki ebben a munkában részt vesz.
Azt hallottam, hogy az egykori taszári gépek átköltöznek szolnokra, hisz eleve is nekik szánták. Mit tudsz erről? A bázis bizonyosan marad a helyén.
Monox 369400 2008. október 8. 20:51
Válasz erre
Búza!

Ne aggódj már alig rohad ott valami, ami még van az sem lesz már sokat...

Sainz!

Miután a "vörös csillag buzéria" pont egy olyan sztori, mint pl. a szlovák-magyar szembenállás éppen ezért garancia van rá, hogy sosem fog abbamaradni. Hogy mennyire él és van azt jól szemléltetni az az 1995-ben történt eset, amikor Németország legnevesebb makettversenyén diszkvalifikálták az abszolult esélyest, egy 1/48-as Me-109-est mert a történelmi hűséget követve a svancon volt a horogkereszt... (Németek, Németországban!)
Aztán minden lapon megjelent egy olyan verzió, amikor a horogkereszt közepében egy szürke kör volt, félig takarva az egészet. Ez nem volt támadható.
És ezért nem értem, hogy kik milyen alapon támadják a szocialista felségjelünket, hiszen az (ha tetszik, ha nem) NEM vörös csillagot ábrázol. Széle van és több szín is van pont a geometriai közepén. Ha ez gáz, akkor pl. Karácsonykor sem szabadna semmit árulni és ábrázolni vörös színű csillaggal, hiszen az önkényuralmi jelkép...
Már az is az eszembe jutott, hogy a csillagban a vörös színt a fehér keret vastagságában egy belső vörös széllel kéne helyettesíteni a többi rész maradjon üres. Hiszen az sem vörös csillag már.
Mindenesetre jó lenne egy szürke csillagos bisz is, nem tudom, hogy gondolt-e erre valaki.
sainz 369399 2008. október 8. 20:09
Válasz erre
Talán előbb-utóbb elmúlik ez a "vörös csillag buzéria", és lehet nekünk egyszer majd egy gyönyörű szürke MiG-21bis-ünk is.
Én azt sem bánnám ha ék felségjelű lenne, habár az történelemhamisítás...:))
Nyugger 369398 2008. október 8. 19:32
Válasz erre
MiG-ek 0
MiG-ek 0
MiG-ek 1
MiG-ek 1

Na, akkor ez a reklám helye : kértünk és kaptunk engedélyt a felújított gépek fotózására, hogy tömegmentesen is meglegyen. Egy kicsit bővebben szeretnénk írni a Lé.Jü.-ről, tevékenységéről ezért egy kis türelmet kérek még. Ismerve magunkat több száz kép lesz majd, letölthetően a hunaviaponthu-n. Lehetőségeinket kihasználva öröm-fotóztunk is egy picit.
Topi 369397 2008. október 8. 19:00
Válasz erre
Csodálatos! jó ilyet látni!
Topi
borisz 369396 2008. október 8. 18:44
Válasz erre
Ügyesek a restaurátorok, jó az ilyet látni nagyon, nem csak a pusztulást, az enyészetet!
RonnieFrown 369395 2008. október 8. 18:01
Válasz erre
Nem tudok betelni vele. Errol es a tobbi rendbehozott geprol vannak esetleg tovabbi fotoid?
buza 369394 2008. október 8. 17:40
Válasz erre
Győnyörű! A szívem sajog azért a sok másikért, amelyik ott rohad Pápán a szabad ég alatt.
Nyugger 369393 2008. október 8. 17:22
Válasz erre
A MH Légijármű Javító munkájának az eredménye. Egyenlőre senki sem tudja, hogy mi lesz az itt tárolt gépek sorsa. Egy része biztosan marad, egy része elvileg Szolnokra rerül/ne/. Ebben az évben az alábbi gépeket hozták rendbe, festették újra:Szu-22M3-01,MiG-23MF-10,MiG-21MF-4408,MiG-21bis-ap-1900 és a 5721-s, Ka-26-505, Mi-2-8911, Cápetin maradt a 2. festése. Az 5721-ben nincs hmü. ezért áll így.
Rumcájsz_52 369392 2008. október 8. 17:11
Válasz erre
Csodálatos látvány, gratula mindenkinek, aki résztvett a felújitásban. A súlya meg attól ilyen könnyű /mármint hogy ilyen magasan tartja magát, a futóművek ki vannak rugózva/, hogy ki van épitve belőle minimum a hajtómű és a fúvócső meg a gépágyú is, ez pedig több mint egy tonna minusz /legalábbis a keméti repnapon még ilyen hiányokkal állt a szállitókocsin/.
Monox 369391 2008. október 8. 13:21
Válasz erre
Szép munka volt. ÖRülök, hogy valami épül is végre és nemcsak elmúlik... Remélem látható marad a nagyközönség számára és nemcsak évente/2 évente egyszer...
RonnieFrown 369390 2008. október 8. 08:27
Válasz erre
Ez igen! Kik csinaltak es mi a terv vele?
Tibcsi 369389 2008. október 8. 05:43
Válasz erre
Gyönyörű lett! :) Nagyon könnyű lehet, mert (nekem úgy tűnik) elég magasan áll. :)
Tibcsi 369388 2008. október 8. 05:41
Válasz erre
Kösz az infót. Akkor fix, hogy MF volt. :)
Nyugger 369387 2008. október 7. 22:55
Válasz erre
21bis-ap-5721 napjainkban
21bis-ap-5721...

Napjainkban...
Nyugger 369386 2008. október 7. 22:53
Válasz erre
21bis-ap-5721 a repnapon
21bis-ap-5721 a...

Egy kis pozitív dolog...
Monox 369385 2008. október 7. 21:36
Válasz erre
Ismereteim szerint a K-5-ös tipuscsalád rakétáit (K-5, M, MS) csak a MiG-21MF-ig alakalmazták, a biszekhez, legalábbis magyarországon nem rendszeresítették a típust.
sainz 369384 2008. október 7. 15:30
Válasz erre
Háát...szerintem nem.
Kővári úrnál is becsúsznak néha hibák - mint mindenkinél - de azért RSz2-USz-el nem keverné össze.
Különösképp, mivel a PF-ről szóló részben alaposan taglalta ezt a fegyvert is.

www.airwar.ru/weapon/avv/k5m.html
Tibcsi 369383 2008. október 7. 15:17
Válasz erre
K-5M_Air-to-Air_Missile
K-5M_Air-to-...

Ugyanezzel a tipussal nem, de egy K-5-öst láttam függesztve 21-esen (MF, vagy bis, ne kérdezd, akkor még nem láttam a különbséget köztük. :)). Ez 1990-ben volt egy kecskeméti nyílt nap alkalmával. Még le is fényképeztem. Nem lehet, hogy ezzel keverték a cikkben?

(a kép csak illusztráció, a netről van)
sainz 369382 2008. október 7. 15:09
Válasz erre
www.airwar.ru/weapon/avv/k55.html

A Top Gun 1997-10 számában Kővári László MiG-21 cikksorozatának 21bis-ről írott részében megemlíti ezt a fegyvert:

" A "jól értesültek" viszont álították, hogy az akár 8g-nél is indítható rakéta rendszerben áll, csak az "M" készletben raktárban tárolják "

Találkozott valaki élőben ezzel a fegyverrel?
Pletyka vagy valóság a rendszeresítése?
sainz 369381 2008. október 1. 11:18
Válasz erre
Karesz!

És mit gondolsz a festéséről?
A fakó alap lehet tököli?
Bár az oldalszámnál nem igazán látszik(egyértelműen) hogy lemosták, átfesteték volna, mielőtt rákerült a sárga.

Érdekes, Chojna-n is csak egy század volt púpos, kettő pedig SzT.
vandork 369380 2008. október 1. 10:06
Válasz erre
Ez a gép egy MiG-21SzT. Konkrétan ez a gép Tökölön repült, 1982-ben átadták a lievardeieknek, onnan a repiskolába került. Kb. 8 gép sorsa így tisztázott, hova kerültek Tökölről.
Tökölön két századnyi SzT és egy század SzMT repült 81 végéig (addigra megjöttek a biszek).
Rumcájsz_52 369379 2008. október 1. 08:50
Válasz erre
Érdekes állapot a "33" sz. gépnél, kerékcsere közben, a bal főfutón már csak a fékagy van a féltengelyen, régi kerék leszerelve, az új még csak valahol útban ide, és csak a bal szárny van megemelve.
Rumcájsz_52 369378 2008. október 1. 08:37
Válasz erre
sainz
a méret-adat pontos, az esti hozzászólás meg a héten nem működik, mert okos főnökeink kitalálták a kétműszakos munkarendet, és a héten éppen délutános vagyok, szóval gépközelben és éberen csak délelőtt vagyok
üdv R.
sainz 369377 2008. szeptember 30. 21:22
Válasz erre
sainz 369376 2008. szeptember 30. 20:59
Válasz erre
" Otpravity otkritki "

A kép alatt balra, kicsit lejjebb találjátok ezt, - narancssárga-zöld ikonnal - click és megnyitja külön ablakban, onnan már simán menthető.
Ez sem sokkal egyszerűbb mint a "levix-módszer"...:))...de műküdik.
sainz 369375 2008. szeptember 30. 20:23
Válasz erre
A kétüléses hátsó kabinjánál olyan mintha lecsurgott volna a festék.
sainz 369374 2008. szeptember 30. 20:22
Válasz erre
Máshonnan.
Sikerült választ kapni az album tulajától.
levix 369373 2008. szeptember 30. 20:05
Válasz erre
content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-347.jpg content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-361.jpg

Tipp a mentéshez. Ennek az albumnak a képei a fenti linken vannak. A menteni kívánt kép html oldal neve azonos a képével. A címsorban megnézed a számot behelyettesíted a fenti linkbe és voila ott a kép.

Kár hogy nem színes.
Lacy 369372 2008. szeptember 30. 20:03
Válasz erre
Jó képek tetszik. De hol írják, hogy Chojna-i reptér? Mert csak a Kluczevo-i repteret említik, ott meg 159. Gárda vadászrepülő ezred települt. Vagy máshonnan az infó?
sainz 369371 2008. szeptember 30. 19:37
Válasz erre
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/361.html
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/360.html

foto.mail.ru/mail/sfimka/327/359.html

Ezek sem bis-ek, hanem visszaalakított SzMT-k, 582.iap.Chojna.
Ennél az ezrednél két század repült ezzel a változattal és csak egy a nagy gerinctankkal a 80-as évek második felében.
A 70-es évek végén nagyjavításról már bis gerinctankkal tértek vissza az ezredhez az SzMT-k.
Lacy 369370 2008. szeptember 30. 19:18
Válasz erre
Lacy 369369 2008. szeptember 30. 19:14
Válasz erre
Ez a gép Lettországban a Rigai melletti múzeumban áll, két másik társával. (Plusz egy UTI) Az egyiknek még megvan a vaskos gerinc tartája. Mivel az onnan pár kilométerre lévő Lielvarde-i reptéren 1989-ig üzemelt a Mig-21SMT típus, jó esély van rá, hogy onnan kerültek ide.
sainz 369368 2008. szeptember 30. 13:09
Válasz erre
Rumcájsz!

SzMT beömlő átmérője 870mm, bis 900mm?
sainz 369367 2008. szeptember 30. 12:49
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.