/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Lacy 369369 2008. szeptember 30. 19:14
Válasz erre
Ez a gép Lettországban a Rigai melletti múzeumban áll, két másik társával. (Plusz egy UTI) Az egyiknek még megvan a vaskos gerinc tartája. Mivel az onnan pár kilométerre lévő Lielvarde-i reptéren 1989-ig üzemelt a Mig-21SMT típus, jó esély van rá, hogy onnan kerültek ide.
sainz 369368 2008. szeptember 30. 13:09
Válasz erre
Rumcájsz!

SzMT beömlő átmérője 870mm, bis 900mm?
sainz 369367 2008. szeptember 30. 12:49
Válasz erre
sainz 369366 2008. szeptember 30. 12:46
Válasz erre
Rumcájsz!

Abban bíztam, belemész a kis játékba és csak este szólsz hozzá...:))

No sebaj.
Szerintem is egyike a visszaalakított, kisgerinctankos SzMT-knek.
MiG-21SzT.

Elvileg a lengyelországi Chojna-ban álomásozó 582.iap-nál és Tökölön is volt jópár ilyen gép:

www.slide.com/r/GPInuI7c6j9imo1yGNZwv_uFrTkZJcWr
Rumcájsz_52 369365 2008. szeptember 30. 12:31
Válasz erre
Ha a gerinctartályt nézzük, akkor bisz-nek látszik, de az orrgyűrű szélessége gyanúsan soknak tünik egy bisz-hez képest, tehát inkább valami átmeneti tipusváltozat az SzM/MF és a bisz között, SzT vagy MT változatra tippelek
Hunyo 369364 2008. szeptember 30. 12:30
Válasz erre
Ez nem egy MiG-21 SMT? Nekem annak tűnik, de ez csak egy tipp a részemről.
sainz 369363 2008. szeptember 30. 12:17
Válasz erre
76_resize
76_resize

Milyen MiG-21 változat ez?
sainz 369361 2008. szeptember 27. 14:42
Válasz erre
100_5579-1
100_5579-1

Többször volt itt már szó a Mig-21 atomhordozó képességéről.
Nemrég megjelent egy érdekes cikk a Flieger Revue Extra-ban, ebben megemlítik ezt és a Su-7 -17-el kapcsolatban is vannak magyar vonatkozású utalások:

www.zeestow.de/download.htm
Ezeken a fotókon pedig tisztán látszik az a bizonyos kapcsolódoboz a tököli 515.iap. MiG-21bis gépeiben:

www.strizhi.ru/attachments/515-405.jpg

www.strizhi.ru/attachments/515-Shevchenko-S-w.jpg
mig23papa 369359 2008. szeptember 26. 21:07
Válasz erre
dudus

tudnál küldeni magadról abból az időszakból (1977-1979) képet a mig23papa&freemail.hu címemre?
buza 369358 2008. szeptember 26. 17:38
Válasz erre
Sziasztok!
Ha a tartó elején, a gyorszáras ajtón levő fekete foltra gondoltok, az nem ablak, hanem a felfüggestést ábrázoló fekete tábla. Az ábra és a szöveg kidomborodik a síkból ezért le lehet festeni. Eredetileg fekete volt, a "dombornyomott" rész alu színű.
üdv: Búza
sainz 369357 2008. szeptember 26. 16:58
Válasz erre
Untitled-Scanned-14_resize
Untitled-Scanned-...

Nemrégen szó volt itt a forumon a MiG-21F-13 -21PF -21U fékernyőjéről.
Szkennelgetek, előkerült egy "beszédes" fotó, amin jól látszik a PF fékernyőjének elhelyezkedése.
1988 Taszár.

A műszakiak szerint jóval nagyobb "birkózás" volt ezeken a típusokon a behajtogatott fékernyő visszahelyezése, mint a későbbi változatokon.
sainz 369356 2008. szeptember 26. 13:42
Válasz erre
bendzsi 369355 2008. szeptember 26. 13:34
Válasz erre
sainz

Ott az elektromos élesítésű bomba érintkező golyós kapcsolója van.
Alul van egy ovális kivágás és ott tették fel a biztosító vezetéket
és az ablakot kinyitva ellenőrizték, hogy az a helyén van.
Bocs de bővebben nem tudom mivel műszaki életem alatt egyszer láttam ilyet függeszteni.
sainz 369354 2008. szeptember 26. 12:07
Válasz erre
cc
cc

A mi gépeinken is ott van, de mindegyiken lefestve.

www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1874SKYHUSSARS/photos/photo60.jpg

Van ennek bármi jelentősége?
sainz 369353 2008. szeptember 26. 12:02
Válasz erre
c
c

Tudja vki mi ez az "ablak" a pilonon?
levix 369352 2008. szeptember 26. 08:52
Válasz erre
Most rendelek a matricából. Kell?
dudus 369351 2008. szeptember 25. 19:21
Válasz erre
dudus0919@freemail.hu
Légy szives Te is küld el a tiéd Szücsi
makettes 369350 2008. szeptember 25. 16:00
Válasz erre
Nem tudnál adni egy e-mail címet dudus?
Az adatlapomon ott a címem,írj arra.
köszi
Laci
dudus 369349 2008. szeptember 25. 15:52
Válasz erre
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17,
Mig-21U,Mig21-UM
Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ.
Monox 369348 2008. szeptember 25. 11:53
Válasz erre
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek.
makettes 369347 2008. szeptember 25. 11:09
Válasz erre
Szia dudus!
Milyen gépeken repültél?
U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es?
üdv. Laci
dudus 369346 2008. szeptember 25. 09:56
Válasz erre
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez.
Tibcsi 369345 2008. szeptember 24. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 369344 2008. szeptember 24. 16:43
Válasz erre
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke
Tibcsi 369343 2008. szeptember 24. 15:12
Válasz erre
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin?
mig23papa 369342 2008. szeptember 24. 13:54
Válasz erre
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül?

1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem.
pilotka 369341 2008. szeptember 24. 12:04
Válasz erre
sainz 369340 2008. szeptember 23. 20:12
Válasz erre
59 white
59 white

És a számomra legérdekesebb, gépágyúkonténerrel.
Vajon a mi MiG-21PF-einkhez is kompatibilis volt ez?
sainz 369339 2008. szeptember 23. 20:10
Válasz erre
07 white
07 white
09 red
09 red
33 4kurs_90
33 4kurs_90
67 white
67 white
takeoff trio
takeoff trio

Még néhány MiG-21PFSz:
dudus 369338 2008. szeptember 23. 18:48
Válasz erre
65-ben végeztem,66tól 90-ig Taszár.
mig23papa 369337 2008. szeptember 22. 10:45
Válasz erre
köszi, na és merre, mikor, és mivel repültél?
Zoli 369336 2008. szeptember 21. 11:08
Válasz erre
Ajha, erre a cégre asszem oda kell figyelni! Ha esetleg tervezel tőlük vásárolni, szívesen csatlakoznék. Ja és kösz a linket!
z
dudus 369335 2008. szeptember 21. 08:43
Válasz erre
levix 369334 2008. szeptember 18. 21:20
Válasz erre
mig23papa 369333 2008. szeptember 18. 20:10
Válasz erre
dudus

Kit tisztelhetek benned, már ami az igazi nevedet illeti.

Szűcs Laci Pápáról
dudus 369332 2008. szeptember 18. 07:42
Válasz erre
A 88-as évben most egy kicsit elbizonytalanodtam dudus
dudus 369331 2008. szeptember 17. 16:39
Válasz erre
Saját szabálytalanságaimmal nem szoktam dicsekedni.
Mikor 75-ben átképzésen voltunk a Szu.-ban a hajtóművesünk egyik reggel azzal fogadott bennünket,hogy az általunk tanulmányozott hajtóművel felszerelt repülő teljesítményét hitelesítette a FAI, miszerint az 31ezer valahányszáz méterre emelkedett
sainz 369330 2008. szeptember 17. 16:25
Válasz erre
Most küldtem pár fotót a 88-as lövészetről az Email-címedre - biztos ami biztos elküldtem a lányodéra is -, ha nem stimmel az évszám, kérlek javíts ki.

üdv
dudus 369329 2008. szeptember 17. 16:15
Válasz erre
Emlékezetem szerint nem voltam 88-ban L.o.-ban
sainz 369328 2008. szeptember 17. 14:00
Válasz erre
App0007_resize
App0007_resize

dudus!

88-as lengyel lövészeten repvez voltál odakint ha jól tudom...

Ez a fotó ott készült 88-ban.
Miért ez a vegyes magyar-lengyel géppár?
Mi dolga a lengyel UM-nek?
sainz 369327 2008. szeptember 17. 13:52
Válasz erre
Itthon biztosan sűrűbb a levegő odafent...:))
Monox 369326 2008. szeptember 17. 12:49
Válasz erre
Vári Gyula saját bevallása szerint MiG-21MF-fel több alkalommal gond nélkül sértette meg a szabályzatot 21500 méteren...
sainz 369325 2008. szeptember 17. 10:59
Válasz erre
dudus!

Engem is nagyon érdekelne, milyen magasra ugrottál a bis-szel.

A Szovjetúnióban a krasznodári repülőiskolán volt egy "háziverseny" a növendékek között, ki tud magasabbra "menni" a 21-essel.
A rekord 21300m, MiG-21M-el érte el egyik pilótánk 1971-ben.
dudus 369324 2008. szeptember 17. 08:16
Válasz erre
A2000 órát javítom több mint egy ezerre. dudus.
RonnieFrown 369323 2008. szeptember 17. 08:03
Válasz erre
Dudus
Miylen magasan es milyen gyorsan lehetett vele repulni? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy nalunk 2.05 mach volt a max megengedett sebesseg a tipussal de a repulo meg birt volna tobbet is.
Monox 369322 2008. szeptember 16. 22:17
Válasz erre
Köszi, hogy mgosztotad velünk az információt és hogy legalább ezzel is közelebb vagyunk az igazsághoz. 2000 óra Mig-21 biszen az szép teljesítmény.
dudus 369321 2008. szeptember 16. 20:17
Válasz erre
A 3732-es biszt az ominózus leszállást követő nagyjavítás után volt szerencsém berepülni Tökölön, majd hazarepülni taszárra.Hála kiváló mérnökeinknek, szakembereinknek a szin te teljesen üzemképtelenné vált gépből újra harcirepülőgépet csináltak.8 felszállást határoztak meg a gép minősítésére.Mind a 8 at én hajtottam végre.
A: PG berepülőjének. beutalója volt valahova.A Gyuri ott maradt REP. veznek, mert akkor őt már letiltották a berepüléstől.
Az első felszállásnál voltak kisebb problémák, de a soronkövetkező felszállás mind élmény volt.
Kb. 2000 órát rebültem bisz-el, de ilyen magasan, ilyen gyorsan, mint 3732-vel még soha.Azután én eljöttem nyugdíjba, és úgy hallottam ő is!
Lacy 369320 2008. szeptember 3. 20:51
Válasz erre
Uman87
Uman87

Fejből írtam, így elírtam. Tudtommal a Csernigov-i suli 702 ezredénél repültek Mig-21PF-ek, a nyolcvanas évek végén. A harmadik évfolyam repült velük Uman repterén.
sainz 369319 2008. szeptember 3. 19:09
Válasz erre
61
61

Ehez nincs infom mikor, hol.
Talán a sárga oldalszám - nem volt túl gyakori - majd valakinek segít.
sainz 369318 2008. szeptember 3. 19:05
Válasz erre
14
14

OK, de a harkovi iskola weboldalán is csak PFM-ek és kétűlésesek vannak(voltak?).
Én régebben leszedtem onnan mindent, de nem volt fotó PF-ről, SM-ről - ami nem azt jelenti h nem is repülték azokat ott.
Volt ott fenn pár szép színes légifotó is, terepszínű PFM-ek, de mióta megújították az oldalt, csak pár képet hagytak fenn, azokat is kisebb méretben mint azelőtt...:((

Nálam lassan több a szovjet PFSz fotó mint PF.
Végre sikerült egy PFSz fotót találni, ami "harci" ezredtől van:

66.apib. 1975-ben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.