/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
zoli1989 369217 2008. augusztus 25. 21:04
Válasz erre
Szia!

Ezt még rég írtam, most csak átolvastam, és azután beillesztettem. Azóta már sokszor utánanéztem, külsőre valóban inkább PF leszármazott.(kivéve a nagy svanc és a fékernyő-szóval már itt is hibrid) De viszont felszereltsége alapján (R2L Spin-Scan-B) inkább a korai PFM-nek (amelyik még SzK-1-el volt szerelve) felel meg.
Lacy 369216 2008. augusztus 25. 21:04
Válasz erre
2291 02 fotó: lehet, de jelentősége nincsen, mert egy SPSz-t használó fékszárnyat terveztem belinkelni

Szürke gép, vezérsík. Hmm, fene tudja, de akkor még rosszabb, mert egy még későbbi verzió is lehet SPSz rendszer nélkül.

Célom a fotókkal az volt, hogy bemutassam, hogy nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy volt ilyen-olyan változat, és az tutti x, y rendszert használt, és biztos így-úgy nézett ki. Az alap PF és késői PFM között rengeteg, különféle alváltozatt létezett, amire nem lehet egyértelmű szabályokat ráhúzni, ahogy a típus ismertető okos könyvek sugallják.
Monox 369215 2008. augusztus 25. 20:53
Válasz erre
Lacy!

Nem kötözködni akarok, de a szürke fotón látható gép nagysvancú. A másik viszont kicsi! Sőt a szürke gép már az AA-2 Atoll indítósínét hordozza, ezt pedig azt hiszem csak a PF-től felfelé alkalmazták. A 2291-es hozzászólásodban lévő 02-es sz. fotó szerintem már MF, v. bisz. (ti. a látható fegyvertartó a futószárhoz képest nagyon távol van. Ez azt sejteti, hogy 4 van rajta.)
Monox 369214 2008. augusztus 25. 20:46
Válasz erre
Zoli!

"MiG-21FL Fishbed (77-es gyártmány): Indiában, a HAL (Hindustan Aeronautics LTD) által licenszben gyártott MiG-21 változat. 1970-től 73-ig gyártották. 195db készült belőle. A PFM-et vették alapul..."

Ez nem megy a fejembe, miért írja mindenki, hogy az FL-nek a PFM az alapja. Szerintem mindenben a PF-re hasonlít, a PFM egyetlen stílusjegyét sem látom a gépen leszámítva a nagy svancot. Minden más PF. A már az előbbiekben berakott linken néztem meg ezeket a dolgokat:

www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/
Lacy 369213 2008. augusztus 25. 20:45
Válasz erre
PFS01
PFS01
PFS02
PFS02

És akkor itt van két fotó, állítólagos Mig-21PFSz gépről. Hiszen mindkettő:
- egyrészes kabintető
- kis svanc
- fékernyő a svanc tövében

De! Az egyik gépen hátrasikló, a másikon lehajló fékszárny van. Tehát az egyik nem használ SzPSz-es rendszert, a másik meg használ SzPSz rendszert.

Ezért írtam múlt héten, hogy nem lehet egyértelműen kilyelenteni, hogy melyik verzió, melyik. Hiszen egyrészt rengeteg alváltozat van.

Másrészt nem szabad mindent elhinni, az okos könyveknek, és cikkeknek, mert álltalában egymást másolják.
zoli1989 369212 2008. augusztus 25. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

Korábban én is rengeteget bogarásztam a neten ezekkel a típusokkal kapcsolatban. Leírom hátha segít az amire én jutottam.
Én a következőre jutottam:

MiG-21PFSzPSz Fishbed-E (94-es gyártmány): A PF javított, kísérleti változata volt.Hajtóműve a R-11-F2-SzK ( gyártmányjelzés: 37F-2SzK) amely alkalmas volt az SzPSz határréteg lefúvató rendszer táplálására. Ez után az összes változatot ellátták határréteg lefúvató rendszerrel. Az oroszokra jellemző módon több neve is volt egy típusnak, PFSz néven is említették.

MiG-21FL Fishbed (77-es gyártmány): Indiában, a HAL (Hindustan Aeronautics LTD) által licenszben gyártott MiG-21 változat. 1970-től 73-ig gyártották. 195db készült belőle. A PFM-et vették alapul. Az indiaiak kifejlesztetté hozzá a GP-9 gépágyúkonténert, mely egy ikercsövű GS-23 gépágyút rejtett magában. 200db-os volt a lőszerjavadalmazása. Ezt a fegyvert az indiai-pakisztáni harcok során sikerrel használták. Radarja az R2L Spin-Scan-B. Hajtóműve az R-11 F-300. Üzemanyag-befogadó képessége 2900 liter.

MiG-21PFM Fishbed-E (77-es gyártmány)(korai PFM): Hajtóműve az R-11F2S-300, melynek köszönhetően a gépet már felszerelték SzPSz határréteg lefúvató rendszerrel is. Újítás az R2L Spin Scan-B radar. Ez a változat volt az utolsó MiG-21 változat, mely az SzK katapultüléssel volt felszerelve. A fékernyő új helyre került, a hajtómű fúvócső fölé, az oldalkormány alá, egy hengeres dobozba. Tulajdonképpen ez a típus az indiai FL-nek felel meg.

MiG-21PFMSzPSz Fishbed-F (94-es gyártmány): A PFM javított változata. Ennek a típusnak a kabin teteje már oldalra nyitható, és innentől kezdve az összes változat ilyen, oldalra nyitható kabinüveggel készült. A PF-hez képest külsőre változott az, hogy új törzshátsórészt kapott. A függőleges vezérsík még nagyobb, 5,3 négyzetméter felületű lett. Felszerelhető volt két SZPRD-99 típusú startrakétával is. Ennél a gépnél alkalmazták először a KM-1 típusú nullaméteres katapultülést. Ez az ülés sokkal kényelmesebb és biztonságosabb, mint az SzK katapultülés. Az NDK légierejében ezeket a gépeket MiG-21SzPSz néven említették, azokat a gépeket, melyekhez rendszeresítették a GP-9-es gépágyúkonténert pedig SzPSz-K-nak

Én annó ezt szedtem össze.

PFMA típusról mit tudtok ? (arról nekem sikerült annó szerintem egész jól összeszedni az adatokat, de érdekelne a ti tudásotok is!)
Lacy 369211 2008. augusztus 25. 20:15
Válasz erre
01
01
02
02

Aztán itt van két fotó a Mig-21PFM (és a többi korszerűbb változat fékszárnyáról). Ezek már használnak SzPSz rendszert.
- 01: a fékszárny nem hátracsúszik, hanem lehajlik
- 01: nincs jelentős rés a szárny és a fékszárny között
- 02: a fékszárnyat kitoló munkahenger, részben kikerült a szárnyból, és egy félkör alakú áramvonalazó lemez alatt a fékszárny középső része alá került

folyt. köv
mig23papa 369210 2008. augusztus 25. 20:05
Válasz erre
Rumcájsz_52

a 94-es tipus nem olyan PF volt amelyiknek oldalra nyílt a kabintetelye?
mig23papa 369209 2008. augusztus 25. 20:00
Válasz erre
Rumcájsz_52

Köszi, ezt tudtam, csak abban nem vagyok biztos, hogy a Mig 21 PF-en ilyen volt, bár ahogy a 2288 bejegyzés képeit nézem igazad lehet, ha az egy Mig 21 PF, rég volt a "kezemben " ez a tipus, akkor annyira természetes vot minden, hogy nem foglalkoztunk ilyen apróságokkal. De jók ezek a beszélgetések éppen azért .
Lacy 369208 2008. augusztus 25. 19:51
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04

Szerintem attól, hogy egy PF sárkányon a fékernyő tok felkerül a svanc tövébe még messze nem jelenti azt, hogy az a gép Mig-21PFSz lenne! (Márpedig fotók alapján arról lehet főként azonosítani.)

Megmutatom, hogy miért. A SzPSz rendszert nem használó Mig-21F-13/PF típusok fékszárnya:
- 01: a fékszárny nem lehajlik, hanem hátracsúszik
- 02: felül egy rés jelenik meg
- 03: a szárny alatti félkör alakú áramvonalazó lemez a fékszárny mellett található
- 04: a fékszárnyat kitoló munkahenger a szárnyban található

folyt. köv
Lacy 369207 2008. augusztus 25. 19:38
Válasz erre
PFSz
PFSz

Szia Rumcájsz_52!

Szóval Mig-21PFSz.

Azt mondod könyvek újságok alapján hogy:
- egyrészes kabintető
- kis svanc
- fékernyő a svanc tövében
- SzPSz-es fékszárny
- kis példányszámú próba-széria teszt-célokra

Lényeges lenne a belső rendszerek ismerete, fegyverrendszer, stb. De sajnos így fél évszázaddal később nekünk csak a fotók maradtak.

A könyvek, fotók alapján, a PF sárkányt, fékernyő tokkal a svanc tövében Mig-21SPSz-nek azonosítanak. Lásd fotó

folyt köv…
Rumcájsz_52 369206 2008. augusztus 25. 16:47
Válasz erre
mig23papa
A hátracsúszó Fowler-fékszárny nyitott helyzetében keskeny rés marad a fékszárny belépőéle és a hozzá illeszkedő szárnyfelület hátsó éle között. Igy a szárny alsó felületéről a résen feláramló levegő csökkenti a fékszárny felső felületén az örvénylést, igy nehezebben, nagyobb állásszögnél válik csak le az áramlás a fékszárny felső felületéről.
mig23papa 369205 2008. augusztus 25. 12:23
Válasz erre
Monox

Mit értesz réselt fékszárnyon a MiG-21PFM tekintetében?
Lacy 369204 2008. augusztus 24. 21:48
Válasz erre
Rumcájsz_52,

Ok köszönöm, jelenleg adatokat gyűjtök Mig-21PFS ügyben ...
Rumcájsz_52 369203 2008. augusztus 24. 16:40
Válasz erre
mig-21

MiG-21
mig-21

Szia, Lacy
az anyag egy része az Aerofax/Jefim Gordon kiadvány, többi része orosz és ukrán ujságokból származik.Innen származó adatok szerint az első SzPSz-rendszerrel felszerelt kisérleti gép a 7610103 gyári számú átalakitott PF volt, amely 1962 első félévében ment át az állami átvételi berepüléseken /nem 1967/.Az biztos, hogy nem egy darabot gyártottak, nekem van egy fotóm, ahol hat 21-es áll sorban, és ebből min három egyértelmüen PFSz-ként azonositható, de valószinüleg a többi is ugyanaz, csak ezeknél takarásban van a svanc, tehát PF-ek is lehetnek. A szintén ismert egyiptomi PFSz lehet akár a három sz. gép közül az egyik, de lehet egy negyedik is.
Monox 369202 2008. augusztus 24. 09:31
Válasz erre
A 77-es gyártmány nyilt jelzése a MiG-21FL volt, viszont nem volt szovjet katonai jelzése, miután csak indiában gyártották állítólag a MiG-21PFM alapján. A képeken a stilusjegyek és részletek alapján viszont egyértelműen a PF volt az alap! Kizárólag a nagy svancban tér el a PF-től és a törzs módosítása után az alsó póttartály helyére rá lehetett szerelni a helyi fejlesztésű GS-23-as tartalmazó gépágyúkonténert. Viszont el sosem adtak belőle, ami FL csak Indiában repült! Legfeljebb talán kiöregedésük után adhattak belőle másoknak, de ez nem jellemző.

Nézzetek szét itt:

www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/
Monox 369201 2008. augusztus 24. 09:12
Válasz erre
Olvasgattam itt amit írogattok PFSz-ügyben. Itt van az ideje, hogy én is kavarjak egy kicsit a szalámin! :-)
Utánanéztem én is a dolognak, méghozzá Zsák Ferenc úr egyik régebbi kutatómunkájában és érdekes dolgokat láttam benne. Szerinte a MiG-21 PFSz tipusból összesen egy darab gép létezett, kísérleti jelleggel 94-es gyártmány jelzéssel és E-7SzPSz katonai jelzéssel. Jelölték még MiG-21PFSzPSz jelzéssel is. A gépet 1967-ben építették. A lényege az volt, hogy egy PF-be beépítették az új tipusú fékszárnyat és az akkor még kisérleti SzPSz rendszerrel lefúvatták a fékszárnyról az ott keletkező légörvényeket, ami következtében kissebb lett a leszállótempó. A sikeres kísérlet után azonnal gyártásba vették a MiG-21PFM-et az új rendszerrel (nagy svanc, réselt fékszárny, KM-1katapultülés, de még PF rendszerek) mindezt 94K jelzéssel. Szokták emlegetni MiG-21 PFM-SzPSz tipusként is a gépet.
Lacy 369200 2008. augusztus 24. 08:11
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Ez a Jefim Gordon anyag, az Aerofax kiadványa? Mert az 1996-os kiadású, elég régi, a kilencvenes évek elejéről származó adatokat tartalmazó anyag.

Vagy az új, Yefim Gordon & Keith Dexter with Dmitriy Komissarov álltal írt új könyv, ami most jelenik meg?
Rumcájsz_52 369199 2008. augusztus 23. 20:54
Válasz erre
sainz-nak és Lacy-nak /meg akit még érdekel/
Átbogarásztam az anyagaimat PFSz-ügyben, a lényeg, hogy Jefim Gordon orosz reptör-
ténész szerint a PFSz tipusból "mindössze egy maroknyi épült, és valamennyi legyár- tott gép ugyanahhoz a vadászezredhez került". Engem ugyan elsősorban müszakilag érdekelnek a gépek, igy pontosan nem ismerem egy Szu-vadászezred előirt létszámát, de
tudomásom szerint 40-50 volt egy ezred gépállománya. Ennyi gép akkoriban még nálunk se számitott túl soknak /21F-13-ból pl. kb.80 -at állitottunk szolgálatba/, szovjet viszonyok között meg ez tényleg elenyésző mennyiség, ráadásul ebből még Egyiptomba is került néhány darab, tehát nagyszámú, tömeges Szu-béli alkalmazásról szerintem nem beszélhetünk.
mig23papa 369198 2008. augusztus 23. 10:08
Válasz erre
bendzsi

hát akkor mégis csak benne volt nem?

nem kéne nekünk találkoznunk, ha már itt lakunk szinte néhány utcányira egymástól?
:-))
mig23papa 369197 2008. augusztus 23. 10:05
Válasz erre
Rumcájsz_52

Nem vonom kétségbe, bár én sohasem láttam hogy hátrasiklott volna, egyszerűen csak lehajlott .
flagon 369196 2008. augusztus 22. 08:47
Válasz erre
Sajnos a 6305-öst hozzá nem értö kezek vették kezelésbe a festésnél látszik a legjobban.
Monox 369195 2008. augusztus 21. 21:08
Válasz erre
Bendzsi!

Akkor nyílván neked is nagyon fáj a szíved, ha elmész Nagyatádra...
bendzsi 369194 2008. augusztus 21. 16:20
Válasz erre
a 6305 - ös gép az enyém volt Magyarországra érkezésétől 1986 - ig. Így az érdekesebb esetekre, javításokra, a tartlyt is én cseréltem, ezért emlékszem.
bendzsi 369193 2008. augusztus 21. 16:05
Válasz erre
mig23papa

A fele, mert az úszó a tartályban, a szelep meg az a tartály melső falán volt rögzítve.
sainz 369192 2008. augusztus 20. 00:10
Válasz erre
sainz 369191 2008. augusztus 19. 23:41
Válasz erre
Rumcájsz_52 369190 2008. augusztus 19. 22:31
Válasz erre
mig23papa
azt nem tudom, hogy öregszel-e, de a PF "76"-nak biztos, hogy Fowler-fékszárnya volt
/az együléses 21-ek közül nálunk ez volt az utolsó hátrasikló-fékszárnyas, a következő MF "96" már SzPSz-es fékszárnyat kapott
Rumcájsz_52 369189 2008. augusztus 19. 22:26
Válasz erre
A Szu légierő FL változatot nem alkalmazott,csak PFM-et, nem véletlenül volt más a tipusjelzés, a nem VSz-államok nem kapták meg az RSz-2USz /K-5/ rakétát, távolság-számláló nélküli ARK-10 rádióiránytűt,RP-21 lokátor helyett R-1L tipust kaptak,az SzRZO-2 azonositó rendszer helyett SzRO-1 tipust épitettek be /már a VSz tagállamokba szállitott gépek azonositó rendszereiből is hiányzott a szovjet gépeken alkalmazott un. Zarja blokk, az arab és indiai gépeket még jobban "lefokozták"/. Szóval attól, hogy külsőre egyformák, még mások voltak a fedélzeti rendszerek, tehát a képességek.
PFSz-kabinról nincs semmi anyagom, de mivel 94-es tipusnak emlegetik, valószinűleg a PFM-SzPSz-hez több köze lehetett, mint a PF-hezt/a gyári számok is 94-el kezdődtek, ugyanúgy, mint a PFM-SzPSz-nél/
mig23papa 369188 2008. augusztus 19. 20:00
Válasz erre
Rumcájsz_52

biztos, hogy a PF, "76"-os tipusnak hátrasikló Fowler-fékszárnya volt, mert én nem úgy emlékszem, bár lehet, gogy már öregszem ?
sainz 369187 2008. augusztus 19. 19:37
Válasz erre
Eddig csak a sárkányról beszéltetek.
Mi van a képességekkel?
Az FL elvileg exportváltozat, gondolom lebutított lokátorral(?)
Ezért is furcsa, ha alkalmazta a szovjet légierő.
Ugyanakkor nálam is van olyan info, ami szerint közvetlenül a Hatnapos-Háború után kapott FL-eket Egyiptom, keletnémet teherhajók hozták, használt szovjet gépek voltak, NDK-ban állomásozó szovjet ezredektől, tehát az első vonalból...nekem fura.
Mi van a PFSz kabinjában ? A PF-el vagy a PFM-el azonos ?
sainz 369186 2008. augusztus 19. 19:10
Válasz erre
Lacy

Kérlek tegyél már fel pár fotót a kissvancú, felülfékernyőtokos szovjet 21PFSz-ről!
Nálam ritkaságnak számít.

köszi!
Rumcájsz_52 369185 2008. augusztus 19. 18:47
Válasz erre
Lacy,
őszintén szólva a PFSz-ről személyes tudomásom, kapcsolatom nincs, orosz anyagomban konkrét darabszámok nem szerepelnek /tapasztalatom szerint, ha lenne is ilyen, akkor sem biztos, hogy reális, a 21-ről szerintem még Szergejék sem szedtek össze minden adatot precizen/, szóval én szivesen elfogadok más adatokat is, ha reálisnak tünő forrásból származnak. A fotókkal csak az a bajom, hogy az orosz számozási rendszer miatt a gépeket nem lehet darabszám szerint azonositani, mert ki tudja, hány "XY" fedélzeti számú gépük volt, és egy-egy gépről hány fotó készülhetett más-más gépek társaságában és más környezetben /PFSz-ről mindössze két képem van, egy oroszokról -
minden tipusmegjelölés nélkül - ,és egy arab gépről, megnevezve a tipusjelzést is/.
Rumcájsz_52 369184 2008. augusztus 19. 18:29
Válasz erre
Lacy, a kezdeti lokátoros 21-es tipusok azonositásához egy kis segitség
- kis svanc, egyrészes kabintető,hátrasikló Fowler-fékszárny,fékernyő a törzs
aljában - PF, "76"-os tipus
- széles svanc,egyrészes kabintető,Fowler-fékszárny,fékernyő a svanc tövében -
PFM /Indiában FL/, "77"
- kis svanc, egyrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében -
PFSz, "94" /kis példányszámú próba-széria teszt-célokra, Szu, Egyiptom/
- széles svanc, kétrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében -
PFM-SzPSz, "94"
Mivel a 77-es PFM-et főleg a Szu, India és az arabok használták/ismerték, a 94-es PFM-SzPSz-t meg főleg a Szu-keletnémet-cseh-lengyel-román légierők, igy Közép-Európában a 94-ről köznapi használatban "lekopott" a tipusjelzés második fele /-SzPSz/, mert itt nem volt mivel összekeverni, hiszen nem üzemeltették a 77-es PFM-et.
Az egyrészes kabintető alatt SzK-katapultülés volt/U tipusokon - 66-67 - módositott
SzK-ülés/, a kétrészes kabintetőhöz KM-1, később KM-1M, USz és UM tipusokon
- 68-69- KM-1U katapultülések tartoztak/.
Lacy 369183 2008. augusztus 19. 17:52
Válasz erre
Szia, Rumcájsz_52!

Nem kötekedésből, csak a beszélgetés kedvéért. Biztos, hogy: „ 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csapatszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható”?

Mert rendben a nyugati okos könyvek, és abból cikkezők azt írják, hogy kis példányszám és tesztelés.

De ennek ellentmond a valóság, mert a hetvenes évektől (miután a korszerűbb típusok kiszorították az éles alakulatoktól) Szovjet iskolák repülőezredeinél tömegével voltak ilyen gépek fotók szerint. Egészen a nyolcvanas évek második feléig repültek nagy mennyiségben.
Hunyo 369182 2008. augusztus 19. 17:20
Válasz erre
Rumcájsz_52 369181 2008. augusztus 19. 17:06
Válasz erre
A képen látható egy 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csa-
patszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható, a lényeges különbség a
PF-hez képest a függ. vezérsik aljába beépitett fékernyőtok, és az újtipusú fékszárny
a hozzá tartozó SzPSz-rendszerrel együtt /ezért nem PFS, hanem PFSz/. Az SzPSz-rendszer miatt viszont új hajtómüvet, R-11F2Sz-300-at kapott, a korábbi hajtómüveken
ugyanis nem voltak csatlakozási pontjai az SzPSz-rendszernek. Csak a Szu és Egyiptom
használta ezt a tipust, az arabok a 73-as háború pánikszerü fegyverszállitása során kaptak néhány darabot, talán nem véletlenül, hiszen igy ki lehetett próbálni az új
rendszert trópusi körülmények között is.
Lacy 369180 2008. augusztus 19. 14:47
Válasz erre
FL ind
FL ind
PFM afg
PFM afg
PFM egyipt
PFM egyipt
PFM iraq
PFM iraq
05
05
06
06

Kis svancú, fékernyős PF: Rengeteg Szovjet kis svancú PF repült fékernyő tokkal a vezérsíkja alatt. Szerintem az egyértelműség kedvéért lehet nevezni késői PF-nek.

Nagy svancú, korai PFM (FL):
Ott van az Indiában gyártott FL változat. Ezt nagy mennyiségben szállították a Szovjet Front Légierőnek is, ahonnan továbbkerült egyéb országokba, lázsd fotók. Erre a típusra mind Egyiptomban, mind Irakban, mind Afganisztánban, mint PFM-re hivatkoztak, pedig régi SK-1-es üléssel gyártották. Az Indiába szállított, eredeti Szovjet gyártású FL gépekre is PFM-ként hivatkoztak korábban.

Azonkívül azonos hajtóművel, és alap típusban azonos lokátorral gyártották, mint a KM-1-es üléssel szállított PFM-emet.

Ráadásul mindezeket párhuzamosan gyártották. Szóval szerintem van korai és késői PFM is, más-más katapult üléssel.

De a lényeg, hogy Chrysstie-nek milyen kabintetős gépe van. :)
sainz 369179 2008. augusztus 19. 14:29
Válasz erre
PF, aminek fent van a fékernyőtokja a vezérsík tövében ?...hmmm.
Kénytelen leszek este elővenni a könyveket, mert nekem ez így kuszkusz.
Hunyo 369178 2008. augusztus 19. 14:12
Válasz erre
Nem ez egy PF. A PFM-nek már kétrészes a kabinteteje, ugy ahogy Monox is írta. Maugy köszönjük a segitséget, én ugy voltam vele, hogy megkérdezünk egy pár embert, mert én is KM-1-es ülésre emlékeztem, de nem akartam a kedvesemet becsapni.
Lacy 369177 2008. augusztus 19. 14:12
Válasz erre
Nem biztos, hogy könnyen megfejthető. Ahány forrás annyi félekeppen írják le ezeket a 1962 és 68 között gyártott alváltozatokat.

Sokáig párhuzamosan gyártották az alábbi típusokat:
Mig-21PF
Mig-21PFL
Mig-21PFS
Mig-21FL
Mig-21PFM

De nagyrészt mind a az R-11F2-300, vagy a R-11F2S-300 hajtóművet, illetve az RP-21, vagy a RP-21M lokátort használta.
sainz 369176 2008. augusztus 19. 13:50
Válasz erre
Untitled-Scanned-93-cut_resize
Untitled-Scanned-93-...

A katapultűlés ugyanabban a gépben:
sainz 369175 2008. augusztus 19. 13:47
Válasz erre
Monox 369174 2008. augusztus 19. 11:27
Válasz erre
Bocsi a kötözködésért, de én úgy tudom, hogy a PFM csakis kétrészes oldalra nyíló kabintetővel készült. Az ülés a standard KM-1-es volt. Egyéb irányt a PFM átmenet volt a PF és az MF között, de inkább az elődre hasonlított mind kívűl, mind belül.
Chrysstie 369173 2008. augusztus 19. 10:41
Válasz erre
RonnieFrown 369172 2008. augusztus 19. 10:22
Válasz erre
En ugy tudom, hogy a PFM-nek volt olyan valtozata ami az SZK-1 ulessel es az ehhez jaro egyreszes kabintetovel keszult. A KM-1-es ules a ketreszes oldalra nyilo kabintetovel levo valtozatokba kerult.
Chrysstie 369171 2008. augusztus 19. 09:43
Válasz erre
Sziasztok, Lenne egy olyan kérdésem hogy a MiG-21 PFM-ben milyen típusú ülés van?
Mert van egy Zvezda 72'es MiG-em de a gyári elég fapados és le szeretném cserélni műgyantára.
Levix 369170 2008. augusztus 17. 11:48
Válasz erre
Nem tudom már mivel kockáztam ki, valami sharware progi a céges gépemre tettem fel, aztán két héttel később már nem is ment, úgyhogy leszedtem.
mig23papa 369169 2008. augusztus 17. 08:45
Válasz erre
valóban a gerinctartályban van a kifogyasztási sorend szelep
mig23papa 369168 2008. augusztus 17. 08:43
Válasz erre
sainz

ha kapok tóled címet elküldöm mind a két varit póstán
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.