/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Nyugger 368906 2008. április 23. 21:50
Válasz erre
Bocsesz, természetesen a jó oldalszám az 5721...
Nyugger 368905 2008. április 23. 21:47
Válasz erre
Szia Búza,

Eléggé autentikus személytől magától a berepülést végző hajózótól /nick n.Csücsőr, a
D RT.-ben ismert név/, származik az infó. A buszter elhelyezkedésétől függetlenül ahogy írtam a nyomás esett le 0-ra. Ok a hidraulakatömlő peremezésének repedése és a hidraulikaolaj elfolyása majd a meggyulladása a jobb oldalon volt az oka a méretes lyuknak. Mekkora nyomáskülönbség lehet a hagsebesség felett? Egy átégett felületnek mit kell kibirnia? Ismereteim szerint álló hajtóművel a MiG-21-s típuson mind a három /volt/ vadászalakultnál szálltak le,/az 5731-nél nem állt le/ de kiszakadt turbinalapáttal csak a PG. berepülőjének sikerült! 1974 május 12.-én Eőri Eleknek az 502-s a MiG-21FP-el. A héhány száz kép: szuperfighterponthu, hunaviaponthu, sok ismerős névvel fogsz ott találkozni.
Monox!
Nyert a hajózónapló, 1993 május 4.-én volt az esemény.
Lacy 368904 2008. április 23. 21:43
Válasz erre
Sziasztok!

És mennyire sikerülhetett az új törzs hátsórész csere az 5721-es gépen? Mert Taszár 1995-96-os kiürítésénél minden Mig-21bis-t üzemképessé tettek, és átrepültek Pápára. Még a közepes javításon igen régen átesett gépeket is üzemképessé tették.

A 5721 gép viszont Taszáron maradt. Vajon repült egyáltalán az új törzs hátsórésszel? Ha Taszáron hagyták, annak valami oka lehetett.
búza 368903 2008. április 23. 21:03
Válasz erre
Tedd fel valahová, mondjuk ide, vagy a közkincsek közé - már ha publikus - és biztosan lesz rá válasz.
migi 368902 2008. április 23. 20:39
Válasz erre
Szia Búza
Hát akkor ez nem jött igy be ,van egy csomo képem pilótákról soknál látszik a sisak száma azt gondoltam igy megtudhatnám a nevüket .
búza 368901 2008. április 23. 20:27
Válasz erre
Szia Migi!
Melyik évben gondolod? Mert pl: 55-ös sisak Pápa, Probocskai Zoltán, valamikor a '70-es évek végén, '80-as évek legelején, később Lanecker József. 19-es Dózsa György később valaki más. Szóval a sisakszámok maradtak, az emberek pedig változtak alatta.
Monox!
A BISZ és az AP hátsórész között csak az RSZBN antenna és a hozzá vezető koax kábel volt az eltérés. A kábel behúzás és az antenna beépítés nem tarthat tovább fél napnál.
Nyugger!
Az a sérülés nem keletkezhetett csak égésből, ott valami nagyon elszállt. Vagy Rumcájsznak van igaza és egy turbinalapát repült el, vagy a forszázskamra valamelyik egyéb alkatrésze. A buszter-rendszer a gép bal oldalán van, a lyuk pedig a jobbon. Megoszthatnád velünk, hogy honnan töltötték le a képet, hátha mi is levehetnénk néhány százat!
Baráti üdv mindenkinek: Búza
migi 368900 2008. április 23. 17:35
Válasz erre
Sziasztok
Nincs valakinek egy olyan listája amin a pilóták nevei és a sisak száma is rajta lenne .
Monox 368899 2008. április 23. 12:51
Válasz erre
Nyugger!

Információim szerint a taszári skanzen 3 gépe (01-es Szu-22, 5721 és 1904-es Mig-21biszek) az idén a szolnoki múzeumba fognak kerülni. Akármi is lesz, örülök, hogy elérhetővé válnak a gépek.
Ha Pestre kerülnek, legalább fedél legyen a fejük felett. Szolnok sincs számottevően közelebb Szegedhez, viszont a többi technika jelenléte mindenkit kárpótolhat.
Nyugger 368898 2008. április 23. 09:53
Válasz erre
Monox !

Hinni szerintem az rgv. hajózónaplójának kell/ene/, bár már azokban is találtam sok csodát pl. 100 perces 1 órát stb. Az 5721-s 2.átfestése más a gép kivonása után történt a helyi gyűjteménybe kerülésekor Taszáron, kissé elhibázott színekkel.
Vannak infók arról, hogy elképzelhető e gépek felhozatala Bp.-re egy kialakítandó új gyűjteménybe a taszári bázis /reptér és a laktanya/ teljes felszámolásakor.
Hind 368897 2008. április 23. 09:37
Válasz erre
Ugyan!Mindíg az a kényelem,meg a légzsák!Esetleg napfénytető?
Tibcsi 368896 2008. április 23. 09:14
Válasz erre
Piró nélkül, de valami üléspárnával kényelmesebb lenne. :-))

Írok mailt, mindjárt.
Hind 368895 2008. április 23. 09:01
Válasz erre
KM-1-2
KM-1-2

Természetesen nagy égés lenne,ha be lenne pirózva.
Tibcsi 368894 2008. április 23. 08:54
Válasz erre
Milyen buli volna beépíteni az autóba. :-)))
Monox 368893 2008. április 23. 08:32
Válasz erre
Köszönöm az infókat, bár belőlük csak lassan állt össze a kép. Végülis amit Migi és Nyugger írt vitt közelebb a mozaik összerakásához és ahhoz is, hogy észrevegyem, hogy a Kecskemétem a porban heverő (azaz szétdarabolt) 4112-es gép mögött miért nincs törzshátsórész. Valamint azt is, hogy Migi 3. képén lévő svancon miért nincs felségjel, sőt RSZBN antenna sem. Van pár képem a 4112-ről de két utolsó olyan mintha évek óta nem lenne benne se hajtómű, se törzshátsó... Már értem, hogy miért lett az 5721-es teljesen átfestve, sőt utána is még egyszer. Azt már kevésbé, hogy egy 75A törzshátsóját miképp lehetett egy 75AP-hez integrálni, bár láthatóan megoldották a feladatot.

A hajtómű meghibásodásos történetet magam is olvastam, a Magyar Honvéd 1993-as évkönyvében. Ott az esemény időpontját 1993.05.04.-ben írják le. Kinek hihetek?

Rumcájsz! Bocsánatod kérem így utólag is, de jót mosolyogtam azon amit írtál. Az 1979.10.02.-es eset idején még nemcsak a PG-s festéstől voltunk baromi messze, hanem az ék alakú felségjeltől is. Egyébként ezt a lehetőséget is számításba vettem az elején.
Hind 368892 2008. április 23. 06:02
Válasz erre
Haló!
Nekem pedig egy katapultülésem (KM-1)van,ha valakit érdekel,írjon mailt.
Puffyn 368891 2008. április 22. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom hogy ez nem a cserebere rovat de hát csak 21-es cuccról van szó.
Szóval van egy mig-21 fékernyőm ha valakit érdekel.

Érdeklődni ezen a címen: puffyno@gmail.com

Puffyn
Nyugger 368890 2008. április 22. 21:31
Válasz erre
Még jó, hogy felvettem a szemüvegemet, mert a megoldás a Migi 3. képén van:
TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from 4112.

Tehát a 4112-ről került át.
Nyugger 368889 2008. április 22. 21:18
Válasz erre
Sziasztok, jó estét,

Képaláírás TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721 vagyis Taszáron 1994.06.27-én készült a kép, Gál József fotózta és az 5721-s MiG-21bis-ap-ról készült. Azért tudom mert van néhány száz képem ott ahonnan ezt töltötték le és ismerem a dokumentálás szabályait.
Maga sztori: 1994.május 5.-én hajtóműcsere utáni berepülésre szállt fel a gép.
A feladat közben hangsebesség felett a kormányvezérlő, buszter hidraulika-rendszer nyomása lecsökkent, majd 0 értékre esett vissza. Evvel egyidőben a hajtóműtérben tűz keletkezett a kifolyt hidraulika olajtól. A repülőgépvezető feladatát megszakította, majd rendben leszállt. A törzshátsórészt cserélték, az átégett hulladék lett.
Nos, hogy melyik törzshátsórészt kapta meg az 5721-s azt egyenlőre nem tudom, de van olyan feltevés, hogy egy hajtóműre váró gépét, de az is lehet, hogy egy új svancot. Amint biztosat tudok megírom.
migi 368888 2008. április 22. 21:05
Válasz erre
Látod ez a amatőr és a profi között a külömbség ,te rögtön tudod mit irtam ,nekem 3szor is elkellet olvasni amit irtál hogy megértsem .
Rumcájsz_52 368887 2008. április 22. 20:10
Válasz erre
Talált,süllyedt /mármint én''/
Rumcájsz_52 368886 2008. április 22. 20:01
Válasz erre
Az 52 nem az életkorom /sajnos/, csak mikor regisztráltam magam, kederült, hogy ez a név amúgy natúr formájában már foglalt, igy hozzáirtam egy számot.
Ha a fotóid alatt szereplő számsor a dátumot jelzi, akkor eleve nem lehet az a gép, amit én tippeltem. Mindenesetre úgy néz ki, valami elszabadult a hajtóműből, és erre talált magának kiutat. Ha a "valami"-re tippelni kellene, a legnagyobb valószinűsége egy turbinalapátnak van, a fordulatszámból adódó hatalmas centrifugális erő miatt elsősorban ennek van akkora mozgási energiája,hogy igy kibontsa a belső hővédő burkolatot meg még a gép oldalát is.
Az utolsó fotódnál emlitett horpadás azonositásra teljesen alkalmatlan, szerintem elvétve találhatsz csak olyan 21-est, aminek ez a hűtőlevegő-bevezető csöve nincs össze-vissza horpadozva, ui. a hengeres hidraulika-akkukulátorok ellenőrzéséhez, nitrogén-feltöltéséhez a második képen látható felnyitott szerelőnyilásnál lehetett hozzáférni, és a kiálló levegő-torlócső hogy úgy mondjam, "jövet-menet útbaesett".
búza 368885 2008. április 22. 19:29
Válasz erre
migi 368884 2008. április 22. 19:10
Válasz erre
TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721
TA940627_28JG_187_Mi...
TA940627_28JG_188_MiG_21BIS_5721a
TA940627_28JG_188_Mi...
TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from4112
TA940627_28JG_189_Mi...
IM004358
IM004358

Sziasztok
Laci ugye nem kötelező mindenkinek ki irni az életkort a neve után ?
A gyüjteményem szerint ez a gép 5721 . az utolsó képen látszik a jobboldali beömlővégén a sérülés nyomai ami SZERINTEM hasonlóak a másik képen lévő beömlő sérüléséhezhez .ELNÉZÉST nem vagyok szakember csak mániákus .
Rumcájsz_52 368883 2008. április 22. 18:23
Válasz erre
Lehet, hogy a "9178"-as 21 bisz /75AP/,amivel 1979 októberében próbált nyugatra szökni egy sorkatona. A rosz helyzetbe állitott gázkar miatt a hajtóműinditás során a hajtómű kigyulladt, és a gép megégett, de törzs-hátsórész cseréjével a gépet újra repülőképessé varázsolták./Az esemény Pápán történt./
migi 368882 2008. április 22. 18:21
Válasz erre
Sajna nem ez a gép az mert abból katapultátak .
migi 368881 2008. április 22. 17:59
Válasz erre
Szia
Úgy rémlik a Top-gunban volt egy cikk erről a gépről megpóbálom megkeresni.
Monox 368880 2008. április 22. 10:18
Válasz erre
039
039

Van valakinek sejtése arról, hogy melyik gép törhátsója látható a képen?
Monox 368879 2008. április 18. 16:00
Válasz erre
Búza!

3745 és 3945 old.sz. 75A-k.
búza 368878 2008. április 18. 10:42
Válasz erre
Monox!
Melyik volt a másik kettő?
Monox 368877 2008. április 18. 08:14
Válasz erre
Búza!

A valóságtartalomhoz ebben az esetben sajnos nem tudok hozzászólni. Nem voltam jelen sajnos az események idején. Következtetni lehet rá, viszont az bizonyos, hogy 90.05.12.-én került hivatalosan is az iskola állományába a gép harmadmagavál. Ha valóban az eset után 1 évvel került be a PG-be ez már eleve magyarázatot ad arra, hogy nem repült többé és csak tansegédletnek készítették elő. Viszont ezeket a dátumokat is leírta valamikor valaki(k), nyílván az(ok) aki(k) ott voltak és láttak valamit. A formulár is biztosan megvan Szolnokon, igyexek is előkeríteni, de ez a mai napig még nem vezetett eredményre...
JFS 368876 2008. április 17. 15:25
Válasz erre
photo
MiG 21MFN inflight

http://www.czechairspotters.com/galerie/index.php?cat=9
búza 368875 2008. április 17. 14:05
Válasz erre
Monox!
Itt valami nem stimmel a dátumokkal!
"A második esetben külön kihangsúlyozottan szerepel, hogy CSAK sérüléses javításról van szó." Ez így igaz. "A repülőgép 1266 óra 50 perc repidővel került a PG-be 1988.05.04.-én." Szerintem a jó dátum '89.04.19 "A gépen sokat "ültek", a berepülése 1989.08.14.-16. között zajlott le, majd 1989.08.30.-án szállították el." Szerintem egyenesen Szolnokra vittük és nem szárnyon repült el, ott lett összerakva a szárnnyal. Ezért nem lehet jó a "Szolnokra 1990.05.12.-én került" állítás.
Meg kell mondanom, hogy elég kevés jegyzetem van róla, de ha valaki hozzáfér a formulárhoz, az tudni fogja az igazat.
búza 368874 2008. április 17. 07:53
Válasz erre
Monox!
Valószínűleg igazad van, de én egyenlőre nem találtam adatot róla. Jó lenne látni a formulárját! Szolnokon biztosan megvan. A '89-es dátum gyanús, egy év túl sok idő a sérüléses javításhoz. A berepülésére sem emlékszem, de lehet, hogy szabin voltam.
Az első kísérleti nagyjavított BISZ a 3964 volt '91 végén.
Lacy 368873 2008. április 16. 21:14
Válasz erre
3732
3732

Sziasztok!

A lecsiszolt orr rész újra lemezelése:
Monox 368872 2008. április 16. 20:27
Válasz erre
A PG-ben dolgozott valaha Molnár Laci barátom, és Zsák Ferenc is, akiktől az információimat kaptam. A tőlük kapott adatok értelmében:

A 75033732 gyári számú 3732 old.számú gép 850 órás közepes javításra érkezett 1982.03.04.-én, ahonnan 1982.06.30.-án távozott. Beérkezésig 735 óra 46 percet repült. (Ez eleve nagyon furcsa, de a biszek szinte mindegyike elképesztő külömbségekkel érkezett be a 850 órásnak nevezett javításra.)
Ez a közepes javítás volt az egyetlen ipari javítás a gép életében.

A második esetben külön kihangsúlyozottan szerepel, hogy CSAK sérüléses javításról van szó. A repülőgép 1266 óra 50 perc repidővel került a PG-be 1988.05.04.-én. A gépen sokat "ültek", a berepülése 1989.08.14.-16. között zajlott le, majd 1989.08.30. -án szállították el. (Még arra is gondoltam, hogy elírás az 1989-es dátum. Lehetséges, hogy 1988. de az már aligha, hogy mindkét évszámot elírják.)

Nemrég a itt a 3955-ös biszt vizslattam ugyanilyen okokból. Több forrás is állítja, hogy az a gép volt az első 1200 órás nagyjavított 75A típus. De mint azt itt mig23papa is írta, közel sem így történt, bár tervezett volt a PG-be szállítás a lángvágónál tovább nem jutottak vele. De úgy él a köztudatban, mint az első gép amin végrehajtották a nagyjavítást.
Figaro 368871 2008. április 16. 20:16
Válasz erre
A korabeli sajtóban ez másként volt közölve:

"A kiképzési repülés végén, többszöri kísérletre sem nyílt ki a MiG-21-es orrfutóműve, s a repülésvezető és a műszakiak összes földi jó tanácsa sem vezetett eredményre. Amikor az üzemanyag szint 100 liter alá csökkent, a katapultálási légtérbe vezette gépét, s élete utolsó reménysugaraként végrehajtotta a kapott parancsot."
búza 368870 2008. április 16. 17:06
Válasz erre
Monox!
Biztos ez a javítás utáni berepülés? Én semmi nyomát nem találom.
Monox 368869 2008. április 16. 16:57
Válasz erre
Búza!

Ez az írás a Top Gun 1993.06. számában jelent meg a 8. oldalon. Maga a pilóta meséli el, amikor az Sky Hussars-t bemutatták az újságban. Ezt mondta, ennyit lehet tudni, máshol azóta se jelent meg semmi az esetről. Gyanítottam, hogy a gép nem repült többet, mert bár a PG-be is csak 3 hónappal az eset után vitték, de ha jó a dátum akkor több mint egy évvel később hozták csak ki, igaz kompletten berepülve, mindezt úgy, hogy 1266 óra volt akkor benne. Ez egyébként nagyon érthetetlen, hiszen a bisz-t 1200 óra után nagyjavítják, itt pedig nem hajtották végre, hanem csak beengedték majd egy jó hosszú "parkolás" után kibocsátották. Igaz a gépet a következő év elején "hivatalosan" is selejtezték. Szolnokra 1990.05.12.-én került.

A 9601-eseről egy Kecskeméten szolgált sorkatona beszélt nekem. Szerinte a hajózónak annyit mondtak a rádióban, hogy megpróbálkozhat a visszatéréssel, de ha valaha az életben repülni akar még, akkor katapultáljon... A gép valóban nem volt nagyon összetörve, épp csak a szárnyai csavarodtak el. Érdekes lenne tudni mi történt vele utána. És azt is, hogy csapatterepszínű v. lemezszínű volt-e a gép. A PG-ből 81.03.05.-kor jött ki...
Hind 368868 2008. április 16. 10:56
Válasz erre
Látjátok feleim,ezért jobb a helikopter!
Ha nem jön ki ,agától,megfüggnek vele,és a jólképzett műszaki kipiszkálja a futót.Igaz M2-vel nem,és orsózni is csak erősen korlátozottan tud.

i
búza 368867 2008. április 16. 08:58
Válasz erre
Szia Monox!
A gép nem repült többet. Gondolom, ez az a Pál István, aki később Égi Huszár lett. Mondjuk nem tudom, milyen Nap süthetett rossz szögben, tiszta víz a beton és látszik, hogy egetverően rossz idő volt. Persze a felhők felett mindig kék az ég!
A 9601-es csak lámpa hiba volt, az orrfutó ki volt rögzítve, úgy "szállt le" a gép a katapultálás után. Állítólag még nem is nagyon törött össze. Nem tudták eldönteni, hogy valójában nincs rögzítve, vagy csak jelzéshiba, a lé meg az idő meg csak fogyott belőle. Azért katapultáltatták, mert fiatal és rutintalan volt, egy tapasztaltabb hajózóra biztosan rábízták volna a dolgot.
Üdv: Búza
Monox 368866 2008. április 15. 23:27
Válasz erre
01a
01a
01b
01b

Migi!

1988 februárjában Pál István (ism. beosztás) Taszáron, leszálláskor futóművet engedett amikor műszaki meghibásodás miatt nem nyilt ki az orrfutó, de a benti zárról leoldott. A hajózó nem ellenőrizte a 3 zöld jelzést (allítólag a nap rossz "állásszöge" miatt), egyben a leszállásirányító is hibázott amikor nem észlelte időben, hogy nem nyilt az orrfutó. A fékernyő egyenesben tartotta gépet, megóvva az orra állástól. A két kép ezet jól mutatja.
A szabályzat előírja, hogy orrfutó nélkül tilos leszállni, katapultálni kell. Ezen két ember figyelmetlensége oda vezetett, hogy a gép megmaradt és a PG-ben kijavítva került Szolnokra tansegédletnek. Arról nincs infó, hogy az eset után repült-e még valaha a gép, de ismerve a sztorit, jó érzéssel ültem bele :)
Egyébként 1985-ben Kecskeméten a 9601-es -21MF-et ugyenezen okok miatt vesztettük el.
Csillagvadász 368864 2008. április 15. 22:04
Válasz erre
Monox,
köcce a felvilágosítást:) Valóban, ebben a szögben nagyon hasonló a kép:D Akár ez is lehetett volna a téma:D Remélem azért nem néz ki enyire összetörtnek:))) Kösz a képet, még minden lehet ;)
Üdv:CSV
migi 368863 2008. április 15. 20:54
Válasz erre
b MiG_21BIS_hu_3732_001
b...

Sziasztok
Tud valaki valamit erről az eseményről ? A 3732 gép
Monox 368861 2008. április 14. 13:53
Válasz erre
02
02

Ja bocs... nehezen esett le...

Az esetről készült fotókkal nagyon soxor találkoztam már, amikor 2001-ben (mintegy véletlenűl) a kezembe került a Hadtörténeti Levéltárban a baleseti jegyzőkönyv. Azóta, mindent lehet a dolgoról tudni (kezdve a repülési feladattól, a technikusok aznapi kajáján át a repülőgép kijavításáig mindent) azóta mindig jobban feltűnik minden ami az esettel volt kapcsolatos. Bár jobban megnézve (sajnos ezügyben nem a legjobb a szög) már látható, hogy nem futótörött a gép, elsőre rögtön azt hittem az eset ihletett meg. Nagyon jó lett még akkor is ha az egész csak merő véletlenségből hasonlít az akkor történtekre :) Itt egy fénykép mire gondoltam előszőr, sajnos nem a legjobb minőségű.
Monox 368860 2008. április 14. 13:43
Válasz erre
Csillagvadász: Mi van? :)
Csillagvadász 368859 2008. április 14. 10:33
Válasz erre
Monox, ezt kifejtenéd bővebben???:))) Én csak egy fantáziaszülte pillanatot igyekeztem megörökíteni, ámbár egy létező géppel:)
Üdv:CSV
Monox 368858 2008. április 14. 08:14
Válasz erre
PA_010627_019_AG_MiG_21a
PA_010627_019_AG_MiG...

Migi!

Ennél feljebbről nincs erről a gépről fotóm.
migi 368857 2008. április 13. 09:55
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék a 3964 gépünkről valamilyen felülnézeti képet amin látszik a szárny festési mintázata.
Wrecker 368856 2008. április 12. 12:01
Válasz erre
Mindent a turizmusért és az elvakult haditechnika rajongókért! :)
Monox 368855 2008. április 12. 10:07
Válasz erre
Wrecker!

Nem elképzelhetetlen a roncsok helyzete és alakja alapján. Bár nem hiszem, hogy egy ilyen roncsot összeraktak volna még egyszer és feltettek volna egy emelvényre...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.