/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 368854 2008. április 12. 10:05
Válasz erre
Csillagvadász!

Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :))
Monox 368853 2008. április 12. 10:05
Válasz erre
Csillagvadász!

Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :))
Wrecker 368852 2008. április 11. 22:27
Válasz erre
Karlovac-03
Karlovac-03

Tudomásom szerint ez is a Karlovacnál lelőtt Mig-21-es roncsai.
Csillagvadász 368851 2008. április 11. 21:58
Válasz erre
DSCF7905
DSCF7905

Üdv Urak!
Elkészült, mihez oly'sok segítséget adtatok, utólag is köszönet érte!
Az "Égbolt meghódítói..." topicban több a kép:)
Üdv:CSV
szezsolt 368850 2008. április 11. 10:22
Válasz erre
galeb g-4
galeb g-4

PL: Átmeneti állapot (?)
szezsolt 368849 2008. április 11. 10:14
Válasz erre
v_mig21v
v_mig21v
MiG-21bis
MiG-21bis

A jugoszláv légierő (JRV i PVO) gépein 1992-től, a függőleges vezérsíkon már nem a hosszú sávokat használták, hanem egy rövidet és a vörös csillag is hiányzik belőle (ahogy a képeken látszik). De elképzelhető az is hogy leégett, vagy lekopott, mert ezek a roncsok már kb. 15 éve ott állnak.

üdv
zsolt
Monox 368848 2008. április 11. 08:14
Válasz erre
Egyébként furcsa, hogy a függőleges vezérsík megmaradt részén semmiféle felségjelzés/számozás nem látszik, pedig a szeb gépeken legalább a volt Jugoszláv sáv nyomának látszania kellene. És ha jobban megnézzük a képet, még az is lehet, hogy nem is egy repülőgép van a képen.
Wrecker 368847 2008. április 10. 21:42
Válasz erre
Karlovac-01
Karlovac-01
Karlovac-02
Karlovac-02

A pontos helyszín Karlovac.
A Szerb légierő gépe volt, 1991-95 között lötte le a Horvát haderő.
Monox 368846 2008. április 10. 15:35
Válasz erre
Ki van állítva egy rakás tarackkal, harckocsival, löveggel együtt.
zoli1989 368845 2008. április 10. 15:16
Válasz erre
Ez ott ki van állítva, vagy most találták a tóban ?
Monox 368844 2008. április 10. 14:55
Válasz erre
plitvicei tavak 079
plitvicei tavak 079
plitvicei tavak 085
plitvicei tavak 085

Lelőtt MiG-21bisz Horvátországban a Plitvice-i tavaknál.
Rumcájsz 368843 2008. április 8. 22:55
Válasz erre
Köszi, Peti, nekem az a szép emlék, mikor még dolgoztam is rajta, de remélem előbb-utóbb makett is lesz belőle
üdv Rumcájsz
PETI 368842 2008. április 8. 21:19
Válasz erre
Rumcájsz!

Gratulálok a 1418-as képekhez, tök jó, hogy megcsináltad őket!!!
Szép emlék, amikor még a TopGun-ban is ott volt egyszer... :)
Üdv
PETI
mig23papa 368841 2008. április 8. 08:31
Válasz erre
Rumcájsz

Sajna megint azon a koszos pénzen múlt a dolog. :-((
Rumcájsz 368840 2008. április 7. 22:25
Válasz erre
papa
Bizonyos magánéleti változások miatt bekövetkező anyagi/gazdasági helyzet volt a kényszeritő ok.
mig23papa 368839 2008. április 7. 21:18
Válasz erre
Rumcájsz

Mért volt KÉNYTELEN eladni?
Rumcájsz 368838 2008. április 7. 20:27
Válasz erre
Szia, papa
az összes fotó készitésének időpontjában Soma kapitány volt a gép tulajdonosa, de csak a totálkép készült Ferihegyen, a többi Siófok közelében, amikor a kapitány úr egy nyári szezon erejéig kölcsönadta a gépet a Piroska csárda gazdájának. Utána Várpalota volt a telepitési hely egy MiG-15-el és egy MiG-17PF-el együtt, majd kénytelen volt az egész "múzeumot" eladni a keceli Pintér-milliomosnak /ott sajnos a 1418-at átmázolták egyen-
ezüstre/.
mig23papa 368837 2008. április 7. 20:19
Válasz erre
Rumcájsz

Az iaro.3dmax.hu/kep/total.JPG képen lévő gép éppen akkor nem a Somogyvári József "Soma", egykori MALÉV pilóta tulajdonában volt?
Rumcájsz 368836 2008. április 7. 16:48
Válasz erre
Hát akkor a "1418" MiG-21U 66-os tipus, egyedi terepfestéssel, lásd 1914.sz.alatt
1-2-3., a törzs baloldala 4.,bal szárnytő két képből összerakva,repirány balra
5., bal szárny eleje, a két sötét lyuk a még lezáratlan fegyver-függ. bekötési pontok
6., bal szárnyvég 7., bal stabilizátor/vizszintes vezérsik, a sötét
nyilások itt is a lezáratlan bekötési pontok
8-9., a géporr felülről jobbról-balról
10. - JOBB SZÁRNY hátsó rész, 11. - mellső rész 12.- szárnyvég
13-14-15., a törzs jobboldala
Totálkép Ferihegyen - itt is jól látszik, hogy a fegyver-függesztők és a póttartály aluminium-ezüst szinüek.
Megjegyzés : mint több fotón is látható, a szárny felső festése erősen kopott a sok mászkálástól, a sárga és barna foltok eredetileg a törzsfestéshez hasonlóan összefüggő mezőket képeztek, tág teret hagyva a makettező fantáziájának
Rumcájsz 368834 2008. április 7. 16:13
Válasz erre
Monox 368832 2008. április 7. 16:07
Válasz erre
MiG-15-ös... Bocsi... :)
Monox 368831 2008. április 7. 15:47
Válasz erre
Ezt meg most találtam, bár még a MiG-1-ös van érintve benne, de elég részletes.

index.hu/politika/belfold/tegnapiujsag/2008/04/07/1970_zoboki_sandor_fohadnagy_megszokik_egy_vadaszrepulovel/
Monox 368830 2008. április 7. 15:47
Válasz erre
Igen erről.
migi 368829 2008. április 7. 15:45
Válasz erre
Dudor
Dudor

Sziasztok
Urak ugye erről a dudorrol van szó az IFF kapcsolatban .
Wrecker 368828 2008. április 6. 22:58
Válasz erre
Bocs 3964 :)
Wrecker 368827 2008. április 6. 22:57
Válasz erre
3962 amerikában
3962 amerikában

Egy "amerikás" magyar gép, állítólag Renoban.
Monox 368826 2008. április 6. 22:27
Válasz erre
Mig23papa!

Lacy megadta a helyes választ... :)
Lacy 368825 2008. április 6. 21:21
Válasz erre
mig23papa 368824 2008. április 6. 21:00
Válasz erre
Lacy 368823 2008. április 6. 20:24
Válasz erre
Kinagyítva a kabin fotót, a sárga ’matricán’ mintha a 4058-as szám lenne kiragasztva rá
mig23papa 368822 2008. április 6. 20:10
Válasz erre
Monox

Honnan látszik hogy ez a a 4058-as kabinja ?
búza 368821 2008. április 6. 19:45
Válasz erre
A magyar MIG-21-esek esetében a javítás előtt és a seregnél a szögletes szám volt felfestve. A csillagban a fehér kör nagyobb átmérőjű volt, kiért a csillag fehér szegélyéig, már ahol az fel volt festve. A PG-s számok mindig kerekek voltak, néhány esetben ezt használta a KÖRÜ is, főként a terepfestések kezdetén. A csillagban a fehér kör ebben az esetben kisebb, nem ér ki a szegélyig, ami a PG festésen mindig rajta volt.A lemaratott gépek felségjelén viszont soha.
migi 368820 2008. április 6. 19:44
Válasz erre
Szia Buza
Légyszives küld el nekem is .
üdv: migi
Nyugger 368819 2008. április 6. 19:27
Válasz erre
Búza, Lacy !

Rákerestem a N21MG lajstromra, a hírt igaz az a volt gépünk, gyártás éve, oldalszám
stimmel a modell tipus nem
N-NUMBER 21MG
Aircraft Serial Number 1603
Aircraft Manufacturer STATE AIRCRAFT FACTORY
Aircraft Type Fixed wing single engine
Aircraft Model F-7 MIG-21
Engine Manufacturer AMA/EXPR
Engine Type Turbo-jet
Engine Model UNKNOWN ENG
Year Manufactured 1965
Registrant Corporation
Name EAA AVIATION FOUNDATION INC
Address EAA AVIATION CENTER PO BOX 3065 OSHKOSH , WI-54903-3065
US Registration Date 02 February 1993
búza 368818 2008. április 6. 15:37
Válasz erre
Nyugger és Monox!
A 4058-as és 3964-es gépbe nem a PG építette be az IFF rendszert.
Ha kapok emil címet el tudom küldeni a táblázatot. Ide nem megy fel rendesen.
Üdv: Búza
Levix 368817 2008. április 6. 14:35
Válasz erre
Szu-22? MiG-29?

"Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek."
Persze ez így ebben a formában nem igaz :). Sőt.
Monox 368816 2008. április 6. 12:43
Válasz erre
Levix!

Azért, mert azokon a gépeken, amik onnan érkeztek hozzánk, ez a számséma szerepelt. Kivételek persze vannak (pl. a MIG típusok előtt és a MiG-17), de gyakorlatilag minden másod-,harmad-,és negyedik generációs gépen és helikopteren ezzel a számtípussal érkezett.
Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek.
cseka76 368815 2008. április 6. 11:59
Válasz erre
Lacy!

Köszönöm a képeket és az infót!

Üdv.: cseka76
Levix 368814 2008. április 6. 11:04
Válasz erre
Miért hívjátok szovjet mintájú számnak? Az orosz gépeken előfordul mindenféle formájú szám, de az ami a magyar 21-eseken volt ha létezett is orosz gépen, egyáltalán NEM tipikus.
Monox 368813 2008. április 5. 22:57
Válasz erre
17
17

Ráadásnak a 4058-as kabinja, ahol tisztán látszik a IFF kezelődobozai.
Monox 368812 2008. április 5. 22:52
Válasz erre
07
07
09
09
13
13

Azt mondják a jó fényképhez jókor kell jó helyen lenni... Hát akkor legyünk itt is jó helyen és legyen még itt pár kép az "élő" 4058-asról. Az utolsó kép kivételével a gép a szovjet mintájú oldalszámot viszi, ami már csillaggal is hordott. Nem igazán lehet kivenni, hogy lefestették volna a PG-s oldalszámot (ami pedig valószínű) ami valószínűsiti, hogy szinte azonnal átfestették és az alatta lévő festék együtt kopott a többivel. Aztán jött a harmadik réteg PG-s oldalszám...

Lacy! Egyébként miért kötődsz ennyire ehhez a géphez?
Nyugger 368811 2008. április 5. 21:54
Válasz erre
Monox!

Alakul a dolog... nos, a MiG-21bis-AP ill. UM változatokba a DR.Rt.ben építették be
az IFF-t az 1994-es év során. Nincs információm a bis-A -ról. Lehet, hogy a csapatnál
alakították át. A dudor hiányáról, lehetséges-e az, hogy a Lazuros változatban több hely lenne a rádiótérben mint az RSzBN-s változatban ? A 4058-s kép értékét tovább nőveli, hogy ez a gép 1995 októberében állt le és 1997-ben selejtezték.
Nagyon időben lett fotózva, köszönet a Gál Józsefnek !
Lacy 368810 2008. április 5. 20:55
Válasz erre
A 4058-as gépről ez egy nagyon érdekes kép. Mindenhol csak lepusztult állapotában láttam róla fotót. Ezek különlegessége, hogy az oldalszáma alatt, át van fújva egy sárgás-barna színnel.

És akkor itt egy fotó a gépről repülés közben... :)
Lacy 368809 2008. április 5. 20:38
Válasz erre
Köszönöm, érdekes infók!
Monox 368808 2008. április 5. 20:30
Válasz erre
Lacy!

Mind az 506-os, mind az 1603-as az USA-ba került. A két gép vélhetően egyszerre szállították el Nevada államba, Reno várasának repterére 1989.05.12.-én.
Az 506-osról semmiféle további információm nincs.
Az ebben a topicban tucatszám fellelhető linkek között egyszer találtam egy olyat, ami szerint az 1603-as nemrég eredeti mivoltában (festés,lajstrom,felségjel) áruba bocsájtották mintegy 30000 $-os áron.
Monox 368807 2008. április 5. 20:24
Válasz erre
10
10
03
03

Nyugger, Lacy!

A 4058-as és 3964-es gépbe be lett építve az IFF legalábbis az antennák alul-felül nagyon jól kivehetőek a fotón. A dudorral nem tudom mi a helyzet. Lehetséges, hogy ezekben volt annyi hely, hogy dudor nélkül is beléjük férjen. A 4025-ös gépről nem került hozzám olyan kép, amin a IFF is rajta van, de gyakorlatilag bizonyos vagyok abban, hogy beépítették ebbe a gépbe is.

Kevéssé ismert, hogy amit beépítettek a gépekbe az nem IFF (vagyis ellenség-barát felismerő rendszer), hanem csak egy transzponder, ami csak arra jó, hogy a polgári lokátorokon és a légi irányítás számára "érthetően" jelenjen meg a gép, ezzel a címkével: "katonai gép, nem az én irányításom alá tartozó objektum".
Lacy 368806 2008. április 5. 19:19
Válasz erre
408 Mig-21PF Amarc 2003
408 Mig-21PF Amarc...
507 Mig-21PF Usa
507 Mig-21PF Usa

Tudtommal az 408 és 507 oldalszámú Mig-21PF került az USA-ba. ( Illetve a 506 és a 1603-ról nem tudom, hogy hova tűnt 90 után. )

Hogy ez a gép melyik gép, azt sajnos konkrétan nem tudom. De a 507 oldalszámú PF-re tippelek.
búza 368805 2008. április 5. 18:28
Válasz erre
photo3
photo3

Mi az eredeti száma? Az biztos, hogy a magyar Binarin-Akromat a világoskék festés a gondolában és a futószáron!
Lacy 368804 2008. április 5. 18:20
Válasz erre
21CAN
21CAN
21CANOPY
21CANOPY
21CENTSP
21CENTSP
21CKPTS1
21CKPTS1
21CKPTS2
21CKPTS2
21EJECT
21EJECT
21FLAP2
21FLAP2
21FLAPG
21FLAPG
21FOREBR
21FOREBR
21INSTRU
21INSTRU
21MAING1
21MAING1
21MAING2
21MAING2
21MAING3
21MAING3
21NOSE
21NOSE
21OVERAL
21OVERAL
21SPDBRK
21SPDBRK
21support
21support
21teflap1
21teflap1
21teflap2
21teflap2

Cseka76!

Ezek a fotók elvileg a kilencvenes évek elején, az USA-ban Vietnámi színekben repülő Magyar PF részlet fotói. Egy korai A-4-essel lépett fel bemutatókon.
Nyugger 368803 2008. április 5. 18:17
Válasz erre
21bis-a-4058
21bis-a-4058
21bia-ap-6145 + IFF
21bia-ap-6145 + IFF

Sziasztok.

Nem lett beépítve IFF bis-A altípus maradék gépeibe, így a 4058-ba sem.
képen a 4058-s orr része ill. egy bis-AP IFF 'dudorral', jól látható a különbség
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.