/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Monox 368731 2008. március 25. 22:30
Válasz erre
Akárhogy is van, ez azért agyrém. Repülőgép fizeti az útalapot. Tehát akkor már az sem egyértelmű, hogy mi van fent és mi van lent?
Muzzy 368730 2008. március 25. 19:18
Válasz erre
Monox!
Ha kiviszed az orszagbol, nem kell utana AFA-t fizetned, (nemzetkozi egyezmenyek alapjan)ez a legijarmuvekre igaz. tehat lehet, hogy celszeru tankolas utan kulso, hataron tuli repteren leszallni, es visszajonni. A schengeni hatarnyitassal a hatarok nem szuntek meg, minden orszag sajat maga hatarozza maeg az uzemanyag adotartalmat, ezert elteroek az arak.
Mivel a Malev gepek gyakorlatilag mindig kiviszik a kerot, ezert nem kell utana AFA-t fizetni.
A magyar legiero gepei meg ugye tobbnyire az orszagon belul ropkodnek..., bar most nem emlekszem arra, hogy az MH AFAmentesseggel rendelkezik-e?

Muzzy
Matador 368729 2008. március 25. 18:59
Válasz erre
itt ferihegyen még áfát sem fizet senki a keró után, ha nemzetközi forgalomban vesz részt, ez biztos (duty free, mint a whiskey). régen még annyira így volt, hogy lodonba is cipelte a kerót a tu154es. támadható ez helyzet főleg az eu miatt, de egyellőre még áll.
Monox 368728 2008. március 25. 18:53
Válasz erre
Állítólag törvény volt rá. Valószínűnek látszik, ha egy Honvédség (az állam saját szervezete, amit ha tetszik ha nem fent kell tartani mindezt úgy, hogy minél kevesebbe kerüljön) nem húzhatta ki magát belőle, akkor egy Malév (egy sokadik állami pénznyelő kolonc) megtehette ezt?
Matador 368727 2008. március 25. 18:35
Válasz erre
Monox, a Malév esetében ez biztos? úgy tudom, hogy egy fillér adót sem fizet az üzemanyag után, mivel nem használja magyarországon, belföldi közlekedésben. érdekes volt megtervezni ezért a nyáron gyakori budapest-korfu-debrecen-korfu-budapest chartert, hogy biztos ne annyit tankoljon itt, hogy abból még a debrecen után is használjon.
üdv
Balázs
Monox 368726 2008. március 25. 18:30
Válasz erre
Kicsit félve olvasom a fórumot. Politikaszagú dolgokról folyik a beszélgetés...
Bár a benzinnek is köze volt a Mig-21-esekhez, de az, hogy a mai magyar benzináraknak legalább a fele adó, így lehet oka, hogy külömböző országokban nagyon külömböznek az árak. A benzin mindenütt ugyanannyi a sarc pedig itt hol ennyi, hol annyi..
Kevésbé ismert viszont, hogy (legalábbis 2000 környékén) Magyarországon a repülőgép üzemenyag árának 14%-át az útalap tette ki amit kőkeményen megfizettettek a Honvédséggel és a Malévvel egyaránt...
mig23papa 368724 2008. március 25. 17:14
Válasz erre
Rumcájsz

off

szerintem pedig így van, ha az olajkitermelő ugyan annyiért adja mindenkinek, akkor miért olcsóbb a románoknál? és ha igy van akkor nagy szemétség ez a MOL-tól
Matador 368723 2008. március 25. 16:31
Válasz erre
Srácok az infláció azért nem játszik mert, az elszámolás transrubelben történt. sose senki egy vasat nem utalt át, inkább ment ki a lehel hütő, meg videoton via kgst. néha több néha kevesebb. amúgy abba már belegondoltatok, hogy lehet, így jártunk jobban hosszú távon, mivel pl. bulgária diszkont áron kapta a hadianyagot, jó sok is volt nekik és bele is rokkantak a fenntartásukba. persze a minnél több technika minnél jobban hangzik, de azért az sem baj, ha úgy tudjuk fenn tartani, hogy közben nem lesz belőlünk észak-korea.
üdv
Balázs
Rumcájsz 368722 2008. március 25. 16:20
Válasz erre
Nem biztos, hogy ez törvényszerüen érvényesül mindenütt, de ha egy romániai MOL-kútnál tankolsz, csodálatosképpen más áron méri a benzint ugyanaz a cég ott mint itthon,persze az ottani olcsóbb versenytársak mellett próbálná drágábban adni, felkopna az álla.
mig23papa 368720 2008. március 25. 11:15
Válasz erre
Monox

Ezek szerint például a benzin azért kerül ennyibe nálunk, hogy más országokban olcsóbb lehessen?
Rumcájsz 368718 2008. március 24. 23:01
Válasz erre
Az infláció nem magától van, hanem bizonyos gazdasági folyamatok és döntések következménye, tehát ha nem kifizetődő, nem nyereséget termelő helyre tesszük a pénzt, mi magunk is gerjesztjük az inflációt /lásd Bokros Lajos nyilatkozatát évekkel ezelőtt, amikor bizonyos pénzbeli követelésekre az volt a válasza, hogy ha nagyon akarják akkor megadhatjuk, de nincs olyan juttatás, amit ő pénzügyminiszterként el ne tudna inflálni/
SHBalage 368717 2008. március 24. 20:59
Válasz erre
Nem kétlem, hogy velünk (is) fizettették meg a "fejlődő agrár-országoknak" nyújtott anyagi/katonai támogatást, de infláció már akkor is volt.
migi 368716 2008. március 24. 19:54
Válasz erre
Igen igy már értem mire gondoltál , köszi
Monox 368715 2008. március 24. 18:43
Válasz erre
A 70-es években a MiG-21bisz igen komoly "stratégiai fegyvernek" számított a politikában. Nagyon sok esetben előfordult, hogy egyes afrikai és közép-keleti országokba jóval áron alul érkeztek a gépek (Jemen, Szíria), afrikába pedig politikai előnyökért sok esetben ingyen adták őket. Ez Nigériában, Kenyában, Szomáliában, Etiópiában és Szudánban biztosan így volt. De miután ezek a gépek sem ingyen készültek, valahol valakivel meg kellett fizettetni őket. A MiG-21bisz jobb mint az MF, de annyival közel sem, hogy 2,5x annyiba kerüljön...
migi 368714 2008. március 24. 18:32
Válasz erre
Ezt hogy érted hogy mások repülőgépei is benne voltak ?
migi 368713 2008. március 24. 18:31
Válasz erre
Ezt hogy érted hogy mások repülőgépei is benne voltak ?
Monox 368712 2008. március 24. 18:25
Válasz erre
Rumcájsz!

A lelőtt U-2-es mellett valóban leszedtek még egy saját MiG-19-es is. Pilótája, Szergej Szafranov katapultált, de a korházba szállítás közben belehalt sérüléseibe. Az oroszok ilyenkor gyakorlatilag mindenre lőttek ami a levegőben volt. A lelőtt gép vezére is csak a gyakorlottságának köszönhette a túlélést aznapra.

Egy Mig-21F-13 1961-ben 16 milllió forint volt. Mind a 80-ért ennyit fizettünk.
Az MF ára 1971-ben 76 022 000 forint volt.
A bisz ára pedig 1975-ben 176 milla volt, vagyis egy 2 bisz árából majdnem 5 MF-et lehett volna venni.
Viszont az is tény, hogy ebben az árban mások repülőgépei is benne voltak.
mig23papa 368711 2008. március 24. 17:04
Válasz erre
Rumcájsz

a Mig 23 ára 1979-ben 250 millió volt, annyi mint egy Tu 154 nek akkoriban
migi 368710 2008. március 24. 16:09
Válasz erre
Nézd meg a youtube filmes oldalon ,van pár magyar kisfilm.
ronniefrown 368709 2008. március 24. 15:44
Válasz erre
Mig-23papa ez am a kellemes meglepetes!!!

4 honap utan ma benezek ide es itt egy valasz egy regi hozzaszolasomhoz. El sem hiszem, ez valamifele telepatia lehet. Nagyon koszonom a kepeket, ezek meg nem voltak meg nekem. Epp egy kis videoklippel kiserletezgetem es ehhez gyujtok legifelveteleket, meg eletkepeket magyar 21-esekrol. A hunavian talaltam nagyon jo csoportkepeket, meg egyeb fotokat.

Tudtok valami videot magyar 21-esekkel, vagy 23-asokkal? Eddig semmit sem talaltam. Esetleg reszletek az Eg Katonai cimu filmbol?
ronniefrown 368708 2008. március 24. 15:42
Válasz erre
Mig-23papa ez am a kellemes meglepetes!!!

4 honap utan ma benezek ide es itt egy valasz egy regi hozzaszolasomhoz. El sem hiszem, ez valamifele telepatia lehet. Nagyon koszonom a kepeket, ezek meg nem voltak meg nekem. Epp egy kis videoklippel kiserletezgetem es ehhez gyujtok legifelveteleket, meg eletkepeket magyar 21-esekrol. A hunavian talaltam nagyon jo csoportkepeket, meg egyeb fotokat.

Tudtok valami videot magyar 21-esekkel, vagy 23-asokkal? Eddig semmit sem talaltam. Esetleg reszletek az Eg Katonai cimu filmbol?
mig23papa 368707 2008. március 24. 15:32
Válasz erre
ronniefrown

Utolsó Mig21 üzemnap 2000 08 29
Monox 368706 2008. március 24. 15:09
Válasz erre
Rumcájsz!

Nem tudom, valószínűleg igazad van, nekem a hivatalos jegyzőkönyv kivonatában Tapolca szerepelet, hogy aztán mi lett belőle, v. utána mi történt, nem tudhatom. Azt tudom, hogy a Roncs Rancsra v. Vecsésre való szállítás közben egy felüljáró alá szorult a függőleges vezérsík és jócskán megsértette azt.

Migi!

Ez a kép nekem is megvan már sok éve, de túl azon, hogy fogalmam nincs hol készült, még szt sem sikerült kideríteni melyik gép lehet ez. Van valakinek erről információja? Esetleg, hogy később mi lett a géppel?

SSgt_Chris!

1996-ig Várpalotán volt egy 3 gépből álló "MiG múzeum". Tudomásom szerint csak ez a 3 gép alkotta a teljes állományt, harckocsiról, egyébről nincs tudomásom, noha jártam ott.

Makettes!

Ez a Spanyolországban készült fotó nekem is tetszett, de azóta már egy negyedik gép is van közöttük, egy szintén magyar MiG-15bisz. Nem volna rossz, ha valamikor kiderülne mi is az oldalszámuk...
mig23papa 368705 2008. március 24. 15:06
Válasz erre
docu0098
docu0098
docu0099
docu0099
docu0107
docu0107
docu0138
docu0138
docu0140
docu0140
docu0144
docu0144

ronniefrown

Nem kell fizetned érte :-) ezek a felvételek jelentek meg a Top Gunban, de ezek az eredeti negatívról nagyított képek beszkennelve
makettes 368704 2008. március 24. 13:43
Válasz erre
1300420
1300420

Sziasztok!
Hogy hová nem jut a magyar gépekből...
üdv..makettes
SSgt_Chris 368703 2008. március 24. 11:07
Válasz erre
Ilyesmi skanzen volt, ha jól emlékszem Ajkán is, de az hamar eltűnt a módszerváltás után. Ott is volt repülő+páncélos is... Lehet, hogy onnan van a fotó? De talán van valaki a környékről, aki megcáfol, vagy megerősít.
Nyugger 368702 2008. március 24. 09:54
Válasz erre
Monox,

A Migi által feltett 2 képen lévő MiG-21F-13-s Óbudán, a Táborhegyi iskolai napköziben volt valamikor, - bejárat a Farkastorki út felől.
A havas harmadik kép pedig Kőbányán készült, volt ott egy haditechnikai park a Jászberényi út környékén.
A típus kivonásakor 1981-ben minden kiállított gépre ezt az oldalszámot festették fel.
Rumcájsz 368701 2008. március 24. 09:52
Válasz erre
Monox
A migi által felrakott KÉT kép nem készülhetett Tapolcán, ott ui. lakott területen kivül emelt beton alapon volt kiállitva a gép, ráadásul elszállitáskor még teljesen ép volt /szállitás közben sérült a svanc/, ennek meg sérült a kabinteteje. A kerek számos /1780. hsz/ inkább a tapolcai környezetet mutatja, a szögletes számú korábbi hozzászólások szerint Vác szélén őrizte a határt.
migi 368700 2008. március 24. 08:58
Válasz erre
MiG_21F13_1981_001
MiG_21F13_1981_001

Akkor gondolom ez is ott készülhetet .
Monox 368699 2008. március 24. 08:36
Válasz erre
Migi!

Az általad felrakott két kép ismeretlen időpontban Tapolcán készült. A képek az egykor 2319-es oldalszámú Mig-21F-13-as ábrázolják.
migi 368698 2008. március 23. 22:14
Válasz erre
Szia Cébés
A képeket én raktam fel , igazán örülők hogy valamikor feltetted netre ,igy most legalább tudtuk tisztázni a gép származását .
üdv: migi
Cébés 368697 2008. március 23. 22:10
Válasz erre
Bocsi papa

Előzmény migi 1762/1776
Cébés 368696 2008. március 23. 22:08
Válasz erre
Gabi képek
Gabi képek

Igen Szekszárdon van.
A negyedik képet lehagytad? (majd én pótolom) Ugyanis ezeket én készítettem...
mig23papa 368695 2008. március 23. 21:14
Válasz erre
migi

asszem a Horváth Balázs tudja a választ
migi 368694 2008. március 23. 20:28
Válasz erre
MiG_21F13_1981_001
MiG_21F13_1981_001
Mig-21F-13 1981
Mig-21F-13 1981

Urak
Megtudná valaki mondani ezek a képek hol készülhettek ?
Monox 368693 2008. március 23. 17:36
Válasz erre
01
01
02
02
04
04
PICT0478
PICT0478
PICT0473
PICT0473

Egy kis kronológia a tüzépes MiG-21-esről:

Az első képen világosan kivehető a gép és az oldalszáma, valamint az, hogy a többi géphez hasonlóan üvegezett a kabin mögötti rész.
A második kép Vecsésen készült az akkori Földi telepen. A kép az Aeromagazinból származik. Látható, hogy házilagosan be van lemezelve a kabin mögötti rész.
A harmadik kép Alsónémetiből származik, 1997-ből. Itt a perdöntő bizonyíték a gépre nézve: az orrgyűrűtől az orrfutó aknáig le van pótolva a lemezelés. Ez egy teljesen egyéni vonása ennek a gépnek.
A negyedik kép Szekszárdon készült 2005.08.09.-én. Jól látható az orr alatti "varrat" csakúgy mint az Alsónémeti telepen. Telejesen azonos a kettő.
Az ötödik kép pedig a bizonyosság a házilagos kabin mögötti lemezelésre.
A repülőgép valóban Debrecenből került Vecsésre. 1976-ban repült utoljára.
SHBalage 368692 2008. március 23. 16:50
Válasz erre
migi 368691 2008. március 23. 16:32
Válasz erre
Ha figyelmesen nézitek az 1 számú képet és kinagyitva akkor látszik a lemez szine más mint a többié és a széle olyan mintha rálenne peremezve a gépre.
mig23papa 368690 2008. március 23. 16:26
Válasz erre
Rumcájsz

Akkor lehet hogy ezt a gépet láttam amikor réges-régen Debrecenbe jártam
ha tudtam volna hogy nem kell a debrecenieknek elhozhattam volna akár én is , nem?
migi 368689 2008. március 23. 15:56
Válasz erre
És belemezelték a kabin hátulját ?
Rumcájsz 368688 2008. március 23. 14:58
Válasz erre
Ha az eredeti gépszám "308" volt, akkor egy Debrecen-környéki haditechnikai parkból került először Vecsésre /Földi Sándor tulajdonába/, onnan Alsónémedibe /tulaj ua./, innen Szekszárdra reklámhordozónak.
Monox 368687 2008. március 23. 14:48
Válasz erre
A tüzéptelepen lévő gép Szekszárd előtt van Alsónyék irányban a főút mellett közvetlenül. Előszőr és utoljára 2005. augusztusában láttam, azóta nem tudom meg van-e még. A gép a Magyar Légierő gépe volt, 308-as oldalszámra hallgatott és szintén Földi Sándor "gondoskodásából" szabadult ki. A 0220-as gép a Cshszlovák légierőt erősítette.
Rumcájsz 368686 2008. március 23. 14:42
Válasz erre
Azt csak a tulaj tudja, de persze kérdés, hogy megmondja-e?
mig23papa 368685 2008. március 23. 14:05
Válasz erre
Rumcájsz

engem csak egy dolog érdekel, hogyan került oda ahol most van ?
Rumcájsz 368684 2008. március 23. 14:02
Válasz erre
Egyértelmű,hogy cseh gyártású változat, /valójában S-107 a cseh tiusjelzése/, mivel a kabintető mögött nem plexi, hanem lemezburkolat van.
mig23papa 368683 2008. március 23. 13:46
Válasz erre
migi 368682 2008. március 23. 13:34
Válasz erre
Szekszárd 1
Szekszárd 1
Szekszárd 2
Szekszárd 2
Szekszárd 3
Szekszárd 3

Szekszárdon van
mig23papa 368681 2008. március 23. 13:06
Válasz erre
migi

hol van ez a telep, lehet tudni?
amúgy jó magyar szokás szerint eladjuk külfüldre amink van (pápai gépek) és veszünk helyette külföldről másikat
migi 368680 2008. március 23. 11:48
Válasz erre
mig
mig

Nem ez egy cseh gép volt , de hogy került hozzánk ? valamikor olvastam egy tüzépen lévő csehektől hozott f-13 ról a kerités fölött volt valamilyen szerkezeten , de azon nincs szám és a cseh variáns. Lehet hogy külföldről be lehet hozni magáncélra igy gépet?
mig23papa 368679 2008. március 23. 10:53
Válasz erre
Monox

0220 milyen oldalszám ez, magyar gépen használták?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.