/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Zebi 367915 2007. május 23. 09:41
Válasz erre
Igen, erre gondoltam. RM, mint rakéta miseny.
Csak spekuláció részemről, de mintha méretileg a K-13/R-3 sorozatra hasonlítana, ebben az esetben elképzelhető, hogy teljes nevén ez az RM-3V rakéta.
sainz 367914 2007. május 23. 07:21
Válasz erre
sainz 367913 2007. május 23. 07:19
Válasz erre
Figyelsz rendesen.
A 1625 és 1701-nél én simán hittem a képaláirásnak, amikor letültüttem.

Én mindenhol ugy olvastam, hogy RF változatot csak Egyiptom kapott, illetve kifejezetten nekik gyártották.

Meg lehet azt valahol találni, hogy mennyibe kerültek a gépek nekünk anno?
Érdekes lenne tudni azt is, mennyit fizettünk egy miseny vagy infrabomba lelövéséért a Szu-ban és Lengyelországban.

Az arabok sokmindent hamarabb megkaptak mint a VSZ.
Egyiptom 1970-ben az MF-et, 73-ban(!) a MiG-23-ast(a szirek szintén), igaz hogy akkor még csak a -23MS-t, de 75-ben már -23MF repült Algériában és Sziriában is.
A VSZ 78-79-ben rendszeresitette a -23MF-et.
Amikor mi MiG-21F-13-asokat vittünk ki Sziriának 73-ban, az NDK MiG-21M-eket adott át nekik.
Persze a kőkemény olajdollárokon kivül ennek még igen sok magyarázata lehet..
ronniefrown 367912 2007. május 23. 01:58
Válasz erre
Untitled-4
Untitled-4

Nekem megvan a kep. Leginkabb az RM nevu rajzra hasonlit.
Rumcájsz 367911 2007. május 22. 23:42
Válasz erre
Más kérdés,hogy a Szu. kinek cimezve GYÁRTOTT adott változatot,és más az,hogy ki HASZ- NÁLT ilyent,ez attól is függött,ki mikor akart új tipust vásárolni,és mennyi pénze volt a légierő fejlesztésére/merthát Lenin koporsóját se ingyen őriztük ám'/. Ebből követ kezően VSz-ország is kaphatott az éppen gyártott legjobb 21-es változatnál gyengébb tipust.Az éppen gyártott legjobb változatot viszont Iván nemigen adta a VSz-en kivül, mig ki nem rukkolt egy modernebb változattal/lásd - az első 21F-13 is Irakból került épségben az "ellenség" kezére/. Mint irtam,az SzM,M és MF külsőre egyformák /mindhármon ott vannak a lapátok a pitoton/,tehát CSAK fotó alapján pontosan nem azonosithatók. A cseh "1625" és "1701" R/RF felderitő-változatok,leszerelt felderitőkonténerrel'A 1625 ön az orrfutó mögötti hosszúkás burkolat a feld.kont.fütéscsövét rejti,a 1701 szárnyvégén pedig kivehető a felderitők jellegzetes orsó alakú antennaháza, a földön pedig tökéletesen kirajzoló- dik az árnyéka /a pitoton pedig nincsenek DUASz-lapátok/.
Zebi 367910 2007. május 22. 22:31
Válasz erre
4+ füzetben van, majd holnap bescannelem.
sainz 367909 2007. május 22. 22:23
Válasz erre
La-17
La-17

Nem tudnád feltenni ide a rajzot ?

A mieink erre lőttek Asztrahanyban.
La-17 Miseny.
Akik leszedték, kaptak egy roncsdarabot, szépen felrögzitve egy falapra, kis emléktáblával.
Ereklye a javából!
Zebi 367908 2007. május 22. 22:08
Válasz erre
Én csak rajzon láttam eddig, arról tippeltem.
sainz 367907 2007. május 22. 21:40
Válasz erre
Zebi !

A miseny rakéta logikusan hangzik, miért van föggesztve az éles R-3R mellé.

Az a vicces, hogy legalább husz magyar MiG-21 pilótának megmutattam a képet, akik lőttek a Szu-ban és Lengyelországban, de egyikük sem találkozott ezzel a rakétával.
Volt ilyen tipp, de senki nem látta élőben.
Zebi 367906 2007. május 22. 21:26
Válasz erre
Érdekes. Mondjuk egy kiállított gépen mindenféle disznóság előfordulhat, innen-onnan összeszedett alkatrészek lehetnek rajta. Tavaly én is benéztem azt a múzeumi Bf-109E-t, amire egy G változat kabintetejét tették.
sainz 367905 2007. május 22. 21:05
Válasz erre
www.lotnictwo.jpe.com.pl/lwo/pomniki/lodzkie/lodz_mig21.htm

Ezen a -21M-en pedig ott vannak a lapátok a pitoton.
Fene se érti...
sainz 367904 2007. május 22. 20:51
Válasz erre
"Tudod vagy sem?
Én nemtom, ezért kérdezem"

Ez Robidokinak szólt, nem neked Zebi.

És ezt csak ugy kilövik és repül egyenesen mint egy Sz-24?
sainz 367903 2007. május 22. 20:44
Válasz erre
Tudod vagy sem?
Én nemtom, ezért kérdezem.
Zebi 367902 2007. május 22. 20:43
Válasz erre
Szerintem ez az RM, vagy miseny. Magyarul célrakéta.
Robidoki 367901 2007. május 22. 20:42
Válasz erre
Ezt a hibát nem fogom elkövetni,márcsak a viták elkerülése végett nem.
Egyébként jók a fotók nagyon!

Robi
sainz 367900 2007. május 22. 20:36
Válasz erre
Nosza, ird meg.
Robidoki 367899 2007. május 22. 20:25
Válasz erre
Bocsi,de ezt (is) tudom.
sainz 367898 2007. május 22. 20:22
Válasz erre
MIG-23_07
MIG-23_07

Szovjet MiG-23M-re függesztve
sainz 367897 2007. május 22. 20:17
Válasz erre
11 white 515.IAP Tököl 1984
11 white 515.IAP Tö...

ha-ha-ha...imádja a forum a cirill betüket
sainz 367896 2007. május 22. 20:14
Válasz erre
Ugyanaz a rakéta, csak itt kevesebb látszik belőle.

Ez egy tököli bis Damgartenben, ők odajártak éleslövészetre.
Приходили туда на стрельбы каждый год (84,85,86)из Тёкёля
sainz 367895 2007. május 22. 20:06
Válasz erre
22222
22222

Tudja valaki a tipusát a belső inditósinen lévő rakétának ?
sainz 367894 2007. május 22. 19:56
Válasz erre
Az "526" és az airliners.net linken levő sztem lehet MF is.
sainz 367893 2007. május 22. 19:52
Válasz erre
526
526
527
527
566
566
1625
1625
1701
1701

www.airliners.net/open.file

Háát...a VSZ-en belül MiG-21M-et repült az NDK,Lengyelország,Bulgária, a cseheknek is volt egy kisebb sorozat.
Én sokáig a "visszapillantó" tükör hiányáról azonositottam az M változatot, de a legtöbb gépre ez utólag felkerült a nagyjavitások során.
És hiányoznak a lapátok a pitotról.

Egyébként érdekes módon az oroszok nem vették olyan komolyan a tipusátképzést, mint álunk.
Volt magyar növendék Krasznodarban PFM-en, akit minden további nélkül elküldtek két feladatra a "Razvedcsikkel".
Asztrahanyban a lövészeteken is jellemző volt az idegen tipussal repülés, PF pilótáink lőttek PFM-el, SzM-el stb...
Az első csoportot, akik bis átképzést kaptak odakint Kusovszkaján, nem sokkal később kiküldték külön RSzBN "tanfolyamra"...ezen az oroszok jót derültek, és mivel hetekig nem müködött a berendezés Kusoban, egy jópár hetes bohóckodás lett a dologból.
Dudus pl. tudna erről mesélni itt...
Rumcájsz 367892 2007. május 22. 18:30
Válasz erre
A no.74 szerintem is szürke,tehát SzM-változat,először ezeket festették teflonszürkére valószinüleg tényleg PVO-gép. Azért nem SM, mert az eredeti orosz jelzés "CM", a C pe- dig a cirill ABC-ben az Sz hangot jelöli.A tipusjelzésben a jelentése "sztancija",és ez az újtipusú fedélzeti lokátorállomásra utal,amelynek a korábbinál kb.1,5-szeres a detek tálási távolsága,és nem vezetősugárral irányitja az RSz-2USz rakétát,hanem félaktiv rá- vezetéssel az új R-3R rakétát.Az SzM,M és MF egyébként külsőre tökéletesen egyformák, csak az M a Varsói Szerződésen kivülre gyártott exportváltozat SzM sárkány + PFM radar és hajtómü,az MF pedig a VSz-államok részére gyártott változat SzM sárkány és hajtómü + PFM radar. Az SzM új radarját mi csak a 21 bisz-ben kaptuk meg.
sainz 367891 2007. május 22. 07:55
Válasz erre
74-16
74-16

Dudus !

1985 SZTRELBA

Felismered a másik két pilótát Várhelyi Gyulától jobbra?

Ha lesz néhány szabad perced, kérlek nézd meg a hajózókönyvedben mikor volt pomtosan a 85-ös Sztrelba(nekem nincs meg a dátum)?
Arra is kiváncsi lennék hány felszállásod volt a gyakorlaton, és milyen tipusu 21-essel?
Érdekelne az is, milyen inditási távolságból szedted le a kismagasságu misenyt éjszaka?
Egy ilyen lokátorláncban végzett kismagasságu elfogásnál milyen távolságról tudtátok éjszaka biztonságosan követni egymást?
A képen a háttérben látszik egy MiG-23ML vagy -23MLD.
Emlékszel kik repültek 23-assal ezen a gyakorlaton? Oroszok vagy más nemzetiségü VSZ pilóták? Esetlag arabok, kubaiak, afrikaiak?
(Az eredeti negativot kölcsönadtam "Kendermagosnak", csináltat nagyméretü papirképeket, ha kell belöle neked is, hivd fel Gyulát!)

Rumcájsz(és a többiek)!

Nekem érdekes a baloldali 21-es a fotón.
Nem tudom eldönteni, hogy MiG-21SM v MF?
Szerintem egyértelmüen szürke, valószinüleg ua. a szin, festék mint a bis-eken, de én még caak lemezszinü MF-et, SM-et láttam azelöt.
Talán a PVO kapta ilyen festéssel a 21-eseket?
Cébés 367890 2007. május 21. 22:57
Válasz erre
MIG-21 UM Tököl
MIG-21 UM Tököl

csak úgy...
Mekett 367888 2007. május 21. 22:40
Válasz erre
Sziasztok!

Pár ember most ezt a fórumot tereli olyan irányba, ami nem tetszik. Kérek mindenkit, hogy a személyes ellentéteket ne a fórumon intázze, hanem emailben. Mindekinek ott a címe. Az idétlen cívódások, és a rájuk adott válaszolgatások nem érdekelnek minket.
Ha kérhetném, maradjon ez meg szakmai fórumnak.

Tisztelet azoknak, akik itt publikálnak először valami érdekes fényképet, vagy történetet. Pláne, ha nem kommersz. És azoknak is, akik nem nyolc felkiáltó és kérdőjelet raknak minden mondat végére.

Erre ne válaszoljatok a fórumon, mert törölni fogom.
További termékeny szakmai fórumozást
Üdv
Mekett
Rumcájsz 367887 2007. május 21. 22:33
Válasz erre
Tophatters 367886 2007. május 21. 22:31
Válasz erre
Rumcájsz 367885 2007. május 21. 22:31
Válasz erre
A 21R elvileg felszerelhető RSz-2USz rakétákkal, de ez légicél hátsó légtérból való elfogására való, a 21R viszont nem elfogóvadász, hanem harcászati felderitő volt,igy az aktiv önvédelem jegyében inkább az R-3Sz infravezérlésü rakétákat rendszeresitették hozzá.A radar pedig arra jó, hogy tudjuk az ellenség irányát, távolságát, repülési irányát és sebességét saját magunkhoz képest, vagyis mekkora fenyegetés ránk nézve, mert ugye lehet egy céljel saját gép is, és a radar+SzRZO /IFF/ rendszer azonositásra is képes, sokkal nagyobb távolságból, mint az emberi szem /felhős, párás időről,éjszakáról nem is beszélve/.
SSgt.Chris 367884 2007. május 21. 22:20
Válasz erre
Sainz! A sainz10@gmail.com címre küldtem privit...! :-)
sainz 367883 2007. május 21. 22:18
Válasz erre
Ha már szóba kerültek a korai 21-esek, vhol olvastam, hogy volt lövészet, ahol a MiG-21F-13 rakétát inditott, a géppárja leszedte azt, majd ua. forditva.
Hogy jön ez össze, elvileg azonos sebességre képes mindegyik R-3S?
Vagy hajtómü kiégés után érte utol?
sainz 367882 2007. május 21. 22:11
Válasz erre
A -21R milyen lev-lev rakétákkal volt felszerelhető?
Minek a radar?
Az RS2-US-hez?
sainz 367881 2007. május 21. 22:09
Válasz erre
" Hát nyomozzanak utánna akik ráérnek "

Ez a topik leginkább ezért van.
Én nyomozok.
Az eredmény egy részét megosztottam itt mindenkivel.

Te fikázol...

Tisztelj már meg bennünket légyszives a tipuson töltött éveidből valami igazán érdekessel.
Mondjuk fotók, amilyet máshol nem találunk.
Sztorik, amit még nem hallottunk...
Rumcájsz 367880 2007. május 21. 22:09
Válasz erre
Amit irtál,minden OK.A kérdésedre : az ASzP-nek egy korábbi változata már a legelső 21-esekben be volt épitve /21 és 21F/,csak ezekben még nem radar volt, hanem KVANT tipusú rádió-távolságmérő, a célzókészülék ezzel /is/ dolgozott együtt. Ha ezt itélték volna fontosabbnak, bármelyik átmeneti, radaros tipusba beépithették volna ezt is a ra- dar mellett, mint ahogy az Sz-változattól kezdve minden változatnál meg is tették, persze már a korszerüsitett és a radarral való együttmüködésre képes ASzP-PFD-vel tették. A KVANT radar-elven müködött, vagyis kisugárzott rádió-hullámokkal mérte a cél távolságát, de fix, merev antennája volt, és egy müszerskálán CSAK a cél távolságát jelezte, vagyis irányszöget, magasságeltérést nem tudott kimutatni, igy a pilótának látnia kellett a célgépet, ha harcolni akart ellene.
sainz 367879 2007. május 21. 21:50
Válasz erre
Robidoki 367878 2007. május 21. 21:48
Válasz erre
Én tényleg abbahagyom. A tipust azért még tanulgatni kell.
sainz 367877 2007. május 21. 21:48
Válasz erre
Még hol irtam hülyeséget?

Gondolom erre utalt az "IS".
Robidoki 367876 2007. május 21. 21:45
Válasz erre
Ott hülyeséget irtam.
sainz 367875 2007. május 21. 21:42
Válasz erre
"Ez tetszett,csak az "IS" szócska lemaradt"

Konkrétan hol is ?
Tudod kedvelem az épitő jellegü kritikát, a logikus érvelést...
sainz 367874 2007. május 21. 21:37
Válasz erre
" A MiG-21R-nek nincsen gépágyúja, ezért nincsenek a DUASz lapátok "

Ezzel nem vitázni akartam az általad leirtakkal.
A 21R kijüvetelekor még nem volt meg az ASzP ?
Tudtommal a -21R a -21S -21SM -21SMT-vel egy generáció.
A -21R-en a felderitőkonténerek fütő és rögzitőberendezései miatt nem kerülhet fel a gépágyukonténer(nem pufogtatni tervezték)...ha már nem tehetünk rá gépágyut, miért kapna ASzP-t?
Sztem vhogy igy logic.
??
sainz 367873 2007. május 21. 20:58
Válasz erre
" Egyébként nem hiszem, hogy sainz ilyen buta hibát követne el, hogy olyan képet mutat nekünk, amin egy fotógéppuska látható és utána próbálna megygőzni minket, hogy az biza atomfegyver tartozék. :)) "

Bizony ez nem hiba volt.

Akinek az ilyen fotók az érdekes hir kategóriába tartoznak, személyesen szivesen megmutatom az eredeti képet, és még sok másikat a témában, amelyek ennél jóval meggyőzőbbek..
Gondolom mindenki számára érthető, miért nem egy forumon publikálok ilyen fotókat először.

sainz10@gmail.com
Ezen a cimen értek el, most pár hétig a fővárosban vagyok még.

Akiknek pedig egy fehérhasú SMT-nél izgalmasabb a pápai-skanzen, a rengeteg digitális kommersz fotó a témában, amik a netről letölthetőek, vagy bárki számára megfotózhatóak egy nyilt napon vagy airshown, ezenel szivesen átengedem a terepet, igérem figyelmes olvasó leszek ezután csupán...

Tisztelettel:

egy " kinnfentes "

szombati róbert 06 20 336 0577
Rumcájsz 367872 2007. május 21. 20:57
Válasz erre
Az általam felsorolt 21-es tipusok szintén nem rendelkeznek gépágyúval,de az R/RF ki- vételével mindegyikre felszerelhető a GP-9 gépágyúkonténer a beleépitett GS-23 ikercsö- vü gépágyúval+lőszerrel a törzs alatti póttartály helyére.Tehát ha a gépágyúlövészet szükségleteit tekintjük, itt igenis szükség lenne a DUASz-lapátokra,csakhogy ezek elektromos vezetékeit /meg a túlterhelés-adó,külső hőmérséklet-adó,radar-céltávolság- mérés stb./ vezetékeit nincs hova bekötni, mert nincs ASzP-célzó,igy nincs ami kidol- gozza a megfelelő előretartási szöget,amelynek megfelelően a célzókészülék a reflex- üvegen mozgatja a kivetitett célkarikát és a központi markerjelet. Az adott tipusok mü- szerfal-kialakitásánál egyszerüen elsődlegesnek tekintették a radar és a fed. rakéták együttmüködésének lehetőségét,igy az ASzP-célzónak nem maradt hely a szélvédő mögött.Vietnamban kiderült,hogy téves volt a koncepció /nemcsak IVÁN futtatta lesre a pilótáit, SAMU bácsi is gyártott egy sor harcigépet gépágyú nélkül, aztán kiderült, hogy még a MAI rakéták és mindenféle vezérelt csodabombák mellett is fontos a gépágyúfegyverzet - ha megfelelő pontosságú célzórendszer szolgálja ki'
Robidoki 367871 2007. május 21. 20:42
Válasz erre
Igazságod vagyon.
Ott hülyeséget irtam.

Ez tetszett,csak az "IS" szócska lemaradt.
ronniefrown 367870 2007. május 21. 20:25
Válasz erre
Meghogy nem jarnak ide szakemberek! Hagy porogjon a topik!
sainz 367869 2007. május 21. 20:23
Válasz erre
" Az általad feltett két kabinfotón /meg Tophatters pirossal is jelzett panelje alatt is, 914./ az árnyékoló gumiharangnak semmi köze a felderitőkonténerhez, ez a fed.lokátor gyenge fényerejü szkópját védi, hogy erős fénynél is látható legyen a kivetitett jelzés.Ez az elhelyezés volt a 21PF,PFM,PFSz,PFM-SzPSz,R/RF tipusokon, "

Igazságod vagyon.
Ott hülyeséget irtam.
sainz 367867 2007. május 21. 19:54
Válasz erre
Hoppá !

Végre megjelentek a szinen az " öreg sasok "
Üdv Dudus !

robi
sainz 367866 2007. május 21. 19:51
Válasz erre
A MiG-21R-nek nincsen gépágyúja, ezért nincsenek a DUASz lapátok.
A kétféle konténer kétféle kezelőpanellal üzemelt.
Robidoki 367865 2007. május 21. 19:46
Válasz erre
Én tudom.
Nem azért mert nem tudtak IC-t gyártaniaz tuti.
Az atombomba robbanásakor létrejövő elektromágneses impulzusokban(lórúgás kategória) keresendő az ok.A mikroelektronika,IC tranzisztor,FET ,vezérléséhez, üzemeltetéséhez jóval kisebb jelszintre van szükség min elcsőves társaikhoz.Ez akár 1nagyságrend is lehet. Tehát,mig egy IC 5V-24V vagy tranzisztoros fokozat 5V-36V os feszültségről operál,addig egy csövekkel felépített berendezés 100-500,sőt néha magasabb feszültséggel táplálkozik.
Tegyük fel ,valaki krézi volt és ledobta a bombát.Az elektromágneses impulzus legyen 1-2 Volt .(feltevés,lehet több-kevesebb).Az IC ,tranyó úgy érzi,hogy élgáncsolták,a csövek meg csak egy kavicson gördültek át.
Röviden ,és durván ennyi.Lehetne ezt még fokozni,de ez nem a MINDENTUDÁS EGYETEME.

Azért kíváncsi lennék a GRIFFONY-ra egy hasonló csapás után.
dudus 367864 2007. május 21. 19:41
Válasz erre
A 85-ÖS SZTRELBÁN ÉN LŐTTEM LE A KISMAGASSÁGÚ MISENYT ÉJJEL DUDUS KISÉRT DZSIPSZI A KISÉRŐ GÉPPÁR CSUCSU ÉS ZOLTÁN VOLT
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.