/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Tophatters 367108 2006. március 22. 14:27
Válasz erre
Szerintem nem vettünk abból a fegyvertartóból, bár aztán ezt a fene tudja, de majd megpróbálom megkérdezni valakitől hátha tud róla. A lengyel és a keletnémet légierő fejlesztette ki ezt a speciális fegyvertartót, a Monszunt, másik nevén RBP-2-R-3Sz fegyvertartót. Ez egy adapter, amelyre két darab APU-13-as indítósínt szereltek. Ez jelentősen növelte a gép harcerejét.
RonnieFrown 367107 2006. március 22. 14:18
Válasz erre
sainz!
Mintha olvastam volna valahol, hogy mi is vettunk azokbol a dupla felfuggesztokbol csak soha az eletben nem hasznaltuk oket. Talan egy regebbi Top Gun cikkben volt emlitve. A Mig-21R-re nem tudok mit mondani, de ugyanez van a PFM valtozattal is. De ott van pl a Szu-7, volt a cseheknek is meg a lengyeleknek is az NDK-ban nem tudom repultek e, mi viszont azt is kihagytuk. A csehek meg a 21Bisz-t nem vettek meg.
Mekett 367106 2006. március 21. 20:30
Válasz erre
Kösz Cebes, nem olyan sürgős, csak akkor tudom hogy nem kalódott el!
Kösz!
Cebes 367105 2006. március 21. 20:25
Válasz erre
Szia Mekett!

Megkaptam a leveledet,még a mai nap válaszolok rá.
Ne haragudj hogy eddig nem írtam de nagyon elfoglalt voltam.

üdv:Cébés
Mekett 367104 2006. március 21. 18:09
Válasz erre
sainz 367103 2006. március 21. 17:19
Válasz erre
n?vtelen.jpg méret: 57.4 KB
Ezt a spec függesztőt mi nem rendszeresítettük.

Érdekes, hogy a Varsói-Szerződés tagállamai közül mindenki rendszeresítette a MiG-21R-t, csak mi nem(még a yugoknak is volt).

Vajon a lengyelek miért hagyták fémszínűen a 21-eseiket, amikor a többi tagállam követte a szovjeteket a terepszínű átfestésben?
RonnieFrown 367102 2006. március 21. 15:59
Válasz erre
Ohh, ezek a magyar vonatkozasu fotok...uhm...Cebes micsoda kepek!!! Az a tokoli alacsony athuzas oriasi. Ha jol emlekszem 1994-ben hajduszoboszlon rendeztek valamilyen holegballonos versenyt. A megnyitora meg volt szervezve egy 21-es kecskemetrol. Ki is mentem a repterre, mert ezt ugye nem lehet kihagyni. Az ido viszont roppantul szar volt, felhoalap volt vagy 200 meter, szemerkelt az eso, alig lehetett latni. Nem ugy nezett ki, hogy lesz valami az egeszbol. Aztan nemi ketsegbeesett varakozas utan egyszercsak megjelent ket 21MF a semmibol es olyan 15 meteren atdongettek forszazzsal! Olyan showt rendeztek, hogy azota sem lattam olyat. Nem volt bukfenc, orso, miegymas, a felhozet miatt csak nagy es kis sebessegu athuzasokat csinaltak szoros gepparban de ezt 20 meter koruli magassagokon a nezok feje felett! Emlekszem, belelattam a hajtomube az utanegeto belobbanasakor ami egy masodperc erejeig olyan kozel volt, hogy meg lehetett volna szamolni a kis langcsovakat. Voltam nehany repulonapon eletemben de ezt a szoboszloi elmenyt semmi nem multa felul eddig.
Kik pofoztak ki a capetit es mikor?
sainz 367101 2006. március 21. 13:23
Válasz erre
Nem éppen "szabványos" a felségjelek felfestése a szárnyakon.
Cebes 367100 2006. március 20. 23:01
Válasz erre
A 905-ös UTI első kabinjábol kimosolygó emberre gondolsz?
Az nem ő.

üdv:Cébés
Stefan 367099 2006. március 20. 14:35
Válasz erre
Az egyik kép véletlenül nem az, amikor a Bessenyi Pétert megreptették Mig-21 -el?
Otto 367098 2006. március 20. 11:47
Válasz erre
Sziasztok!
Májusban, ha van elég jelentkező megnézhetnénk a Keceli Haditechnikai Parkot. Természetesen nem Bomb kecskeméti útjával egy időben!
Akit érdekel, jelezze részvételi szándékát egy emillel!
Üdv
Tophatters 367097 2006. március 19. 20:39
Válasz erre
Szia Cébés!!
Válaszoltam!
Cebes 367096 2006. március 19. 12:44
Válasz erre
Egy gyors kerékcsre és mehet is.

üdv:Cébés
Cebes 367095 2006. március 18. 20:34
Válasz erre
Sziasztok!

Egy pár kép a régi szép időkböl.
Pápa 1999

üdv:Cébés
Cebes 367094 2006. március 18. 20:23
Válasz erre
Papa_11.jpg méret: 158.4 KB
Pápai madárka

üdv:Cébés
Cebes 367093 2006. március 18. 10:24
Válasz erre
Sziasztok!

Küldtem Mailt!

üdv:Cébés
Tophatters 367092 2006. március 17. 21:52
Válasz erre
Nagyon köszönöm nagyon jók!!
Mail ment!
Cebes 367091 2006. március 17. 21:45
Válasz erre
MiG_21_LHTL_006.jpg méret: 138.1 KB
MiG_21_LHTL_009.jpg méret: 93.6 KB
MiG_21UM_LHTL_002.jpg méret: 157.7 KB
Még egy kis Tököl de ezuttal a földön.

üdv:Cébés
Cebes 367090 2006. március 17. 21:21
Válasz erre
Vannak még Tököli képeim de nem mind MIG-21 vonatkozásu.
Megkeresem a jobbakat és küldöm.

üdv:Cébés
Tophatters 367089 2006. március 17. 17:25
Válasz erre
Hú, most nézem milyen pörgés van itt.
Cébés!! Nagyon jók a képek tényleg!! Tököli képeid vannak még esetleg?
sainz 367088 2006. március 17. 16:21
Válasz erre
yellow.jpg méret: 62.8 KB
A kínai cápetya...o:))
Cebes 367087 2006. március 17. 08:35
Válasz erre
IM004303.JPG méret: 171.5 KB
Minden szögből le van fotózva Cápeti,ha hazaértem a munkából teszek még fel.
addig is GRRR...
Andris001 367086 2006. március 16. 23:15
Válasz erre
Cébés!!!

Nagyon köszi a képeket!!!
(Cápetiröl ha volna még...:))
Cebes 367085 2006. március 16. 22:55
Válasz erre
Um091b.jpg méret: 55 KB
MiG_21UM_18_PA00_VF4008.jpg méret: 183.8 KB
MiG_21UM_18_PA00_VF4009.jpg méret: 179.9 KB
Valahol a Dunántúlon
Cebes 367084 2006. március 16. 22:23
Válasz erre
Egy laza mélyrepülés Tökölön

üdv:Cébés
Cebes 367083 2006. március 16. 22:11
Válasz erre
Nincs mit
Van annyi fotóm a "kályhacsőröl" hogy egy hét is kevés lenne hogy föltegyem.
Majd mindig dobok föl egy párat.

üdv:Cébés
Cebes 367082 2006. március 16. 22:05
Válasz erre
Sziasztok!

Cápeti ma Taszáron van kiállítva és állítólag be is lehet menni megnézni.
Persze gondolom valami előzetes bejelentkezés után.
Volt szerencsém 1996-ban két hétig élvezni a Taszári reptér vendégszeretetét.
Emlékeim közt meghatározó helyet tölt be ez a két hét.
Sajnos Cápeti már akkor igen megviselt állapotban volt,szomorú látvány volt ahogy az állóhelyén magasra nőtt alatta a gaz.
De hála egy lelkes csapatnak...

üdv:Cébés
Atesz 367081 2006. március 16. 21:58
Válasz erre
Köszönet a nép nevében, uram!

Atesz
Cebes 367080 2006. március 16. 21:40
Válasz erre
1005828.jpg méret: 100.3 KB
arm_7a.JPG méret: 235.4 KB
1904_04.jpg méret: 168.6 KB
IM004224.JPG méret: 215.4 KB
IM004225.JPG méret: 223.3 KB
IM004252.JPG méret: 219.2 KB
IM004227.JPG méret: 199.6 KB
IM004298.JPG méret: 160.7 KB
IM004300.JPG méret: 176.3 KB
Cápeti fénykorában
Cápeti elfeledve
Cápeti föltámasztva

üdv:Cébés
Elmo 367079 2006. március 16. 18:16
Válasz erre
Hello Mindenki!

Van egy bontatlan 1:32-es Trumpeter Mig-21 UTI-m(kétüléses).Szivesen elcserélném egy szintén 1:32-es bontatlan Trumpeter Mig-21F13-ra.Ha valakit érdekel jelentkezzen!

Elmo
Keri 367078 2006. március 16. 14:17
Válasz erre
Stefan 367077 2006. március 16. 13:49
Válasz erre
vagy nem a levegőben kapta el a madárinfluenzát? :-) ;-)
Stefan 367076 2006. március 16. 13:48
Válasz erre
Mi az az ABC és mi lett a pilótával?
migfun 367075 2006. március 16. 12:05
Válasz erre
NBC2.jpg méret: 57.1 KB
NBC20.jpg méret: 111.1 KB
NBC21.jpg méret: 145.2 KB
Mig-21 tisztítás ABC-szennyezés után Indiában
Andris001 367074 2006. március 16. 09:48
Válasz erre
Ugy tudom hogy ki lesz(nek) állitva...
Andris001 367073 2006. március 16. 09:47
Válasz erre
Én is igy tudom...
Tibcsi 367072 2006. március 16. 09:16
Válasz erre
Most Taszáron van egy Szu-22-es társaságában.
RonnieFrown 367071 2006. március 16. 04:06
Válasz erre
Mikor keszult ez a kep a Capetirol? En utoljara Papan lattam 2000 augusztusaban eleg lepukkant allapotban. Most hol van?
Atesz 367070 2006. március 15. 23:01
Válasz erre
Nagggyon gyönyörű, még, még, még!!!
Cebes 367069 2006. március 15. 21:53
Válasz erre
IM004224.JPG méret: 215.4 KB
Cápeti
sainz 367068 2006. március 14. 15:24
Válasz erre
lBagram line.jpg méret: 43.8 KB
Szovjet és afgán MiG-21bis-ek Bagramban.

Érdekes, hogy a szovjet gépek sötét kamuflázst viselnek, míg az afgán 21-esek homok-zöld vagy fémszínüek.
sainz 367067 2006. március 14. 13:27
Válasz erre
7112.jpg méret: 46.8 KB
Kínában is születtek hasonló mutációk:
migfun 367066 2006. március 14. 09:50
Válasz erre
PHM-72110_L.jpg méret: 71.1 KB
Már ilyen is van a modelimex.com-on
sainz 367065 2006. március 11. 15:30
Válasz erre
23.jpg méret: 55.8 KB
Cuba 25.jpg méret: 51 KB
A Kubai-Válság-ot megelőzően a szovjet 213.IAP MiG-21F-13 vadászgépeivel a Santa Clara reptérre települt 1962-ben.

Az első képen Sarkov százados látható gépének technikusával Kubában.

Eleinte felségjelek nélkül repültek a szovjetek(fehér körökkel fedték el a vörös csillagot).
1962 Október 4-én egy ilyen 21-es kísérletet tett 2 F-104C elfogására(a kubai légtérben), miután az amerikaiak tiltakoztak, így felkerült a szovjet 21-esekre is a kubai felségjel, de a szárnyakon csupán két helyre: a bal szárnyon alul, míg a jobb szárnyon felülre festették fel.
A fehér körök átmérője nagyobb volt, mint a kubai felségjelé, fehér keretként kilátszott alóla.
A válság elcsendesedése után a szovjetek áttelepültek a San Antonio légibázisra, majd 1963 Augusztus 20-án minden gépüket átadták a Kubai légierőnek.(2.kép)

A Begemot matricán megörökítette mindezt:

www.begemotdecals.ru/doc/72-018%20MiG-21(1).pdf
Tophatters 367064 2006. március 10. 10:03
Válasz erre
Sziasztok!!
Itt van még egy videó egy cseh 21-esről. Illetve van nagyon sok kép:
211.airspace.cz/fotogalerie.html
Érdemes ezen az oldalon is keresgélni:
video.aviacia.ru/
(a letöltést viszont csak letöltésvezérlővel ajánlom)
gerezit 367063 2006. március 9. 22:24
Válasz erre
Ja nagyon jó!!!

Ha jól láttuk Elektroval, nekem is olyan lövedékem van:D:D:D:D
Mekett 367062 2006. március 9. 22:22
Válasz erre
Elektrolakatos 367061 2006. március 9. 21:53
Válasz erre
Bombraider 367060 2006. március 9. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt pilotka találta:
video.google.com/videoplay
Cseh 21MF utolsó repülés.

üdv:bomb
Miggyuri 367059 2006. március 6. 19:45
Válasz erre
Volt gyűrű a 909-es MiG-21-en is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.