/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171.
Rumcájsz_52 646983 tegnap 14:09
Válasz erre
Gondolom kevesebb volt raktáron a zöld festék mint a barna, a PG leszálló ágában már sok minden előfordult (pl. az is, hogy Jak-52 nem volt egy színnel lefújva + foltozva (tehát a foltnál két réteg), hanem ahol a "térkép" így jelölte ott zöld, ahol másképp ott barna - mindenütt csak 1-1 szín-réteg.
Üdv R.
búza 646982 tegnap 13:36
Válasz erre
1248804273_99
1248804273_99
16903188_10208806774031529_4181598128226818905_o
16903188_10208806774...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9604-2
Mikojan-Gurjevics-...

Gy már valószínűleg jó less! :-)
búza 646813 2018. július 10. 09:20
Válasz erre
"Az esetleges koptatáshoz nem árt tudni, hogy felül először a teljes felületet zöldre festették" Kivéve, amikor nem, pl. 9604 esetében. :-) Sajnos valami megakadályozza, hogy képet is feltöltsek, talán másnak sikerül! :-(
Zoli 646748 2018. július 8. 18:54
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen a további segítséget!
z
Rumcájsz_52 646738 2018. július 8. 14:20
Válasz erre
Még valami: az orrkúpnak a fém-hegye az pirosra volt festve!
R.
Rumcájsz_52 646737 2018. július 8. 14:18
Válasz erre
Hali
Az MF terepszínű PG-festésű gépeken a futóaknák belülről, a borítólemezeik kívül-belül a törzsféklapok kívül-belül és a futószárak is az alsó kékkel voltak lefestve. DE - a terepszín festésű korszak elején előfordulhatott fényes világosszürke futószár is, mert ezek folyás miatt és rövidebb üzemidő miatt is cserélhetők voltak, így előbb-utóbb kerülhetett a gépbe korábban PG-javított vagy eredeti szovjet raktárkészletből szürke futószár is. Az orrkúp fényes fűzöldtől a sötét méregzöldig változó volt (minden gépre külön keverték ki, ezért nem volt egyforma), ezen kívül a többi műanyagfelület nem lógott ki az álcázófestés alól. A Hunavia oldalon találhatsz elég sok részletfotót is az MF-ekről (de pont a 9309-ről sajnos nem).
Üdv R.
Zoli 646726 2018. július 8. 09:48
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen!
Még annyi kérdésem lenne, hogy a futóaknák és futóművek, a féklapok belül, illetve az orrkúp és a dielektrikus? lemezek milyen színűek lehetnek? A 9309. MF lenne a cél.
z
Rumcájsz_52 646708 2018. július 7. 12:54
Válasz erre
Szia Zoli
Akkor hogy mit használok, miből keverem a modern magyar színeket (MiG-21/23, Mi-8/24):
FELSŐ ZÖLD: H73 és Mr Hobby H302 majdnem tökéletesek, a gép állapotától (új v. fakóbb színek) lehet őket keverni is, pici világosabb zölddel fakítani is
FELSŐ BARNA: H310 USA FS30219 majdnem jó, talán kicsit világos, a gép állapotától függően lehet keverni H71 RAF MiD Stone-al, H79 RAF Sandy Yellow-al, H66 RLM79 Sandy Brown-al, (ha nagyon új festésű gépet akarsz gyártani akkor pici piros nem árt bele, mert ez a barna új korában picit pirosas árnyalatú mint a szépen sült kenyér, másfél-két év alatt először a pirosas árnyalat, majd később a barna is okkersárgáig majd sárgás homokszínig fakul).
ALSÓ KÉK(ES ZÖLD): új korában erősebben zöldes, később már kevésbé, H67 RLM65 viágoskékből és H74 RAF Duck Egg Green-ből keverem, ha nagyon fakó kell akkor mehet bele pici fehér is.
Arányokat nem tudok, mert mint korábban is írtam, én PG-gyári új festék/minták alapján kevergetek, meg persze attól is függően hogy milyen régi festésű/állapotú állapotú gépet akarok bemutatni (a teljesen új festéseket én nemigen szeretem, de a teljesen lepusztult fél-roncsokat se makettezném meg).
Az esetleges koptatáshoz nem árt tudni, hogy felül először a teljes felületet zöldre festették, és csak utána fújták rá a barna foltokat, úgyhogy ha a barna kopni kezdett itt-ott akkor először a zöld látszott ki alóla, csak utána a fémszín.
A kabinbelső Wallkyd-zöldjéhez jó a H46 Emerald green, esetleg egy pici fehérrel szelidítve, DE le kell festeni matt színtelen lakkal mert ez fényes Gunze-festék!
Üdv R.
Zoli 646693 2018. július 7. 07:45
Válasz erre
Köszi, de ezek a színek szerintem nem jók. Láttam már ilyenre festettet, nem igazán volt autentikus ránézésre. Illetve a kabinhoz ajánlott keverésük is rossz a 72-esnél, túl kék lenne úgy.
z
Zoli 646692 2018. július 7. 07:41
Válasz erre
Egyelőre igen, mert ismerősökkel közös építés lesz, ők meg csak Gunze festéket használnak. De tervben van az MRP beszerzése is, köszi szépen a linket!
z
Zoli 646691 2018. július 7. 07:40
Válasz erre
Szia,
Neked is kösz! Viszont a H65 nem jó, mert az zöld, H67-re gondolhattál szerintem.
A kép alján lévő UM se új festésű már, teljesen más barna volt frissen, viszont én is inkább a képen láthatóra látok esélyt kikeverni.
z
Zoli 646690 2018. július 7. 07:37
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen! Nekem a H67 is kicsit zöldesnek tűnik, bár nem annyira, mint a Humbrol 65, de ezt találtam a legközelebbinek itthon. Természetesen érdekel a keverés is, lécci akkor nézd meg a papírjaidat, előre is köszönöm!
z
juge75 646686 2018. július 7. 05:48
Válasz erre
sanyi 646682 2018. július 6. 19:57
Válasz erre
Szia Ámígó!
Épp egy ilyen képet kerestem, szóval beelőztél, amin látszik az eltérés az új és a régiek között!
Zoli, most aztán agyalhatsz!:) Nézd meg a 4. UM-et, amin a barna úgy fakult, mintha két árnyalatban szerepelne - orr oldala és a törzs közepe! Építs Revell B-747-est, mint én, és fesd le a saját légitársaságod színére...
varobee 646681 2018. július 6. 19:45
Válasz erre
897341_30037_PA_IH_AIR_004
897341_30037_PA_IH_A...

Szia!

Néhány éve fújtam egy zvezda bisz-t magyar terepesre. Alsó kék: H65, barna H71, zöld: H302. Én nem kevergettem, de nem ártott volna. Nyilván nem tökéletes, de kiindulásnak szerintem nagyon jó alap. A kép alján lévő új festésű UM-ekre hasonlít ez a kombináció.

üdv: varobee
Rumcájsz_52 646679 2018. július 6. 18:44
Válasz erre
Szia Zoli
Alsó kéknek a Gunze H67 magában biztos nem jó, mert az eredeti szín nem tiszta kék volt hanem kicsit zöldes árnyalatú, szerintem keverni kell bele egy kis élénkzöldet vagy fele-fele RAF-alsó Duck Egg Green H74-et. Gunze alapszíneket nem tudok megadni mert én mindig kikeverem ezeket a színeket (eredeti minták alapján), ha érdekel hogy miből akkor előkotrom a papírjaimat és tudok hozzá segítséget adni.
Üdv R.
atika 646671 2018. július 6. 15:31
Válasz erre
Zoli 646666 2018. július 6. 13:35
Válasz erre
Sziasztok,
Továbbra is keresem a magyar terepszínű MiG-21-esek Gunze kódjait. Alsó kéknek a H67, illetve a felső zöldnek a H59 vagy H302 megfelelő lenne? A barna a legnagyobb kérdés, ahhoz ötletem sincs, esetleg Nektek? Aki tud tuti színeket, kérem ossza meg velem is, köszönöm!
z
BBandika 646574 2018. július 3. 20:44
Válasz erre
Hűűű,de jó kis festési variácók!:)

Azt hiszem erre a készletre benevezek!
atika 646551 2018. július 3. 10:48
Válasz erre
Az csak egy reklám anyag, gyorsan készült és elcs...k.
Ebben tessék hibát keresni, hátha tanulhatunk belőle! :)
www.eduard.com/store/out/media/r0017.pdf
charles 646549 2018. július 3. 10:29
Válasz erre
Azért arra figyelhettek volna, hogy az iraki oldalnézethez ne a bolgár felülnézetet társítsák. Arról már nem is beszélve, hogy illene mindkét oldalt megadni.
Zoli 646547 2018. július 3. 10:15
Válasz erre
Sziasztok,
Magyar terepszínű MiG-21 festéséhez keresek Gunze kódokat, lehetőleg keverés nélkül, tudnátok segíteni?
z
atika 646011 2018. június 18. 22:48
Válasz erre
Igen, ahogy mondod.
Szeptemberben jön a 70142 MiG-21 MF "Fighter Bomber" (Werk Moskau) ProfiPack.
rrobbie 646008 2018. június 18. 22:23
Válasz erre
a moszkvai ebben a készletben debütál
később lesz csak külön dobozban
pmheros 646007 2018. június 18. 22:13
Válasz erre
www.72news.eu/2018/06/eduard-mikoyan-21-royal-class-combo.html
Van itt ez a Royal Combo készlet az Eduard -tól, amiben benne van a moszkvai verzió is. Ezt a moszkvait külön most melyik készletük tartalmazza? ,mert a kínálatból én nem találom.

Ja és a festések: www.72news.eu/2018/06/eduard-mig-21mf-royal-class-camos.html ,amik között megint nincs magyar. Most reklamálok.

Előre is köszönöm!
erwyn 645796 2018. június 14. 12:33
Válasz erre
Az utolsó szóig így igaz. Én nem akartam leírni a dolgot, köszönöm, hogy Te megtetted. Mivel egy PG-ből nem rég visszatért gépről volt szó, ment a matek, hogy javítsák-e, de a vévén így maradt és eltöltött pár évet a 2.szd melletti egyik nyelven.
Nyugger 645773 2018. június 13. 20:58
Válasz erre
Durván ért a futópályára, elpattant majd a földet érésnél az orrfutó kitörött, mind ez 1996 április 26-án. Semmi futó beragadás. Az éjszakai repülés volt, a törés után a 21bis-ek Szentkirályszabadjára mentek leszállni, a ’felkészületlen’ helyi erőknél volt némi izgalom, de már géptörés mentesen...
Az E.Pk. MiG-23MF gépével Pápán szállt le úgy, hogy a sérült gép még a futópályán volt, de ismerte a helyzetét.
Rumcájsz_52 645764 2018. június 13. 18:15
Válasz erre
Szerintem a humán faktor hiba esetleg az lehetett, hogy a pilóta nem vette észre leszállás előtt, hogy csak a két főfutó zöld jelzése világít a helyzetjelző tablón. De milyen humán faktor okozta, hogy nem jött ki az orrfutó!
R.
erwyn 645759 2018. június 13. 15:04
Válasz erre
Valójában, humán faktor volt a hiba oka, egy rossz bejövetel után.
sanyi 645738 2018. június 12. 21:32
Válasz erre
Rumcájsz_52 645737 2018. június 12. 21:31
Válasz erre
Igen, csak az orrfutó ragadt be így orra esve csúszott a gép a betonon, ezért csak az orra kopott el.
R.
sanyi 645736 2018. június 12. 21:28
Válasz erre
Mi történt? Hasraszállásnál több cucc is elkopna. Vagy csak az orrfutó ragadt be?
búza 645654 2018. június 11. 13:05
Válasz erre
Rumcájsz_52 645653 2018. június 11. 12:55
Válasz erre
Ahhoz tudni kell a gépszámot is! :-)
R.
búza 645652 2018. június 11. 12:37
Válasz erre
10650046_1569031123315948_3558976210696712820_n
10650046_15690311233...

Egy kis segítség, ha valaki netán ezt szeretné megmakettezni! :-)
Rumcájsz_52 645630 2018. június 10. 13:56
Válasz erre
Szia vatya
Azért van földön kinti helyzetben, mert nem automata, hanem kézi-vezérő üzemmódban van és kintire van állítva a vezérlése. Sérült a gép orrának alsó része, a lemezes-javításhoz meg ki kell szerelni a lokátort, ami az orrkúpba van beépítve. Másképp nem férnek hozzá belülről is a bádogosok, meg a lokátornak se biztos hogy jót tenne ha közvetlen mellette dolgoznak a bádogos-harkályok a szegecselő-pisztollyal :-).
Üdv R.
vatya1 645628 2018. június 10. 12:53
Válasz erre
photo58
photo58

földön és kint van
pmheros 645547 2018. június 8. 08:24
Válasz erre
A kép alapján lehetségesnek tartom, hogy a kívánt mélységre állítható a szabályzó kúp.
coldwarstudio.com/media/products/CWS48001_2.jpg

Üdv.: pmheros
búza 645543 2018. június 8. 08:09
Válasz erre
1867 orr
1867 orr

Csak a perforált határréteg leválasztó nem látszik a gép földi helyzetében!
vatya1 645538 2018. június 7. 21:48
Válasz erre
CWS48001_1
CWS48001_1

Ki is adtak egy átalakított a 21 bishez orrához
lacipapa 645527 2018. június 7. 17:37
Válasz erre
Köszönöm,közben én is megtaláltam.
atika 645524 2018. június 7. 16:03
Válasz erre
lacipapa 645522 2018. június 7. 15:34
Válasz erre
Bocs' azt elfelejtettem,hogy 48-ban kellene.
lacipapa 645521 2018. június 7. 15:33
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Egy kérdésem volna.Az Eduard MiG-21bis és az MF kabin színes maratása meg egyezik?Gyárt az Eduard külön MiG-21bis kabin maratást,mert nem találom.
Laci
Levix 644903 2018. május 24. 21:24
Válasz erre
mfbis
mfbis

Az eredeti képem.
PETI 644885 2018. május 24. 16:43
Válasz erre
Tibcsi 644884 2018. május 24. 15:41
Válasz erre
Kösz Rumcájsz, így már érthető.
Planes 644883 2018. május 24. 14:46
Válasz erre
mf bis
mf bis

Ezt a fotót Zoli barátunk tette fel ide néhány éve (újra visszatérő téma).Egyébként az Eduard Mach-kúp sem jó, mert a Bisz-en van egy perforáció amit nem ad.
atika 644882 2018. május 24. 14:25
Válasz erre
A lényeg
- "Gabor's nose":www.eduard.com/mig-21bis-gabors-nose-photos/, - ill. a Brittmodeller fórum: www.britmodeller.com/forums/index.php.
A Brittmodeller más Eduard 1/48 MiG-21bis topikjában is vannak képek és hozzászólások a témában.
Rumcájsz_52 644880 2018. május 24. 14:16
Válasz erre
Szia Tibcsi
Nem az orrkúppal van bibi, hanem a törzs orrával. Az MF-ig bezárólag sz összes radaros 21-es orrgyűrűjének szélessége 100mm, átmérője 870mm. A bisz-nél ezt lerövidítették, a szélessége csak 63mm, viszont a "vágás" miatt az átmérő 900mm lett, és a törzs alakja se a kabintól előre szűkül folyamatosan mint a korábbi változatoknál, hanem csak az orrgyűrű mögött 250-300mm-re kezd az orrgyűrű felé szűkülni az átmérője.
R.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171.