/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172.
Miggyuri 652525 tegnapelőtt 05:49
Válasz erre
Nekem is ez volt a gyanúm, mert 68-ban nem találtam nyomát terepes festésnek, sem ilyen jellegű szovjet gépveszteségnek.
Nyugger 652510 2018. december 11. 17:40
Válasz erre
A cseh Jakab sorozat 7. kötetében a -MiG-21 a csehszlovák légierőben 1962-2005 1.rész- kitér a terepfestésű 74-s gépekre. A leírtak szerint 1980-ban kilenc gépet (0105, 0203, 0207, 0208, 0209, 0315, 0412, 1013, 1014) festettek át sötét szürke ill. sötétzöld színekkel.
A JaPo kiadású -Soviet Air Force over Czechoslovakia 1968-1991 -könyvben összesítették az 1968-s inváziós szovjet repülőgép veszteségeket. Nincs benne IL-28-s.
Bílek valószínűleg az eladások növelése miatt adta ezt a rajzot.
magyaralba 652498 2018. december 11. 14:38
Válasz erre
www.easternorbat.com/html/soviet_4th_tactical_air_army_6.html
itt vannak infok mely szovjet egységek vettek részt az intervencióban... kiindulásnak a további kutatásokhoz talán elég..
Miggyuri 652369 2018. december 9. 14:28
Válasz erre
cseh_mig
cseh_mig

Van valakinek infója a Bílek dobozrajzán megörökített eseményről - ha volt ilyen.
Eszerint 1968-ban a terepszínű, 0209-es számú csehszlovák MiG-21F13 lelőtt volna egy szovjet Il-28-at. Volt ilyen?
búza 652338 2018. december 8. 19:26
Válasz erre
Zsolt75 652331 2018. december 8. 17:29
Válasz erre
Rumcájsz_52 652330 2018. december 8. 16:13
Válasz erre
Szia Zsolt75
A magyar 21-eknek csak akkor volt világoskék a futóaknájuk, mikor az alsó felületük is ugyanilyen volt - vagyis mikor a felső felületeken terepszínű álcázófestés volt. Zöldes színű viszont sose volt a futóaknájuk, az ún. natúrfém gyári és a PG-javításos ezüstfestés futóakna-színe is középszürke volt, esetleg talán egy kicsit kékes árnyalatú, de semmiképp se zöldes (zöldesnek legfeljebb színszűrővel vagy vakuval készült fotókon nézhet ki).
Üdv R.
Zsolt75 652318 2018. december 8. 13:21
Válasz erre
Sziasztok !

A magyar fémszínű PF-ek milyen futóakna színnel rendelkeztek?
A világoskék, vagy még az a randa zöldes árnyalat. A képek alapján nem tudom eldönteni.

Köszi
Simi
sanyi 652310 2018. december 7. 22:20
Válasz erre
Köszi, de ezeket láttam. Fotót keresek az igaziról, mert ilyen grafikát én is csinálok...
sárkányos 652309 2018. december 7. 22:01
Válasz erre
sárkányos 652308 2018. december 7. 21:58
Válasz erre
sárkányos 652307 2018. december 7. 21:39
Válasz erre
sanyi 652306 2018. december 7. 21:29
Válasz erre
Sziasztok!
Állítólag Iraknak volt tengeri festésű MiG-21-ese. Sötétkék-világoskék-szürke(fehér) színekben pompázott négy madár és ezekkel iráni hajókat támadtak.
Valakinek nincs róla véletlenül fotója? Rajzot és makettet találtam, de olyat én is tudok csinálni. Egyáltalán voltak ilyenek, vagy csak legenda?
Köszi előre!
búza 651779 2018. november 27. 09:19
Válasz erre
9604a
9604a
9604
9604

Szerintem az erős panelezésen kívül jó!
pintair 651769 2018. november 26. 20:30
Válasz erre
Nos, nekem elso latasra a szinkoptatas volt ami szembeotlott. Tudomasom szerint eloszor az egesz gepet zoldre festettek es ugy ment ra a barna. Igy a barna alol latszott ki a zold, a zold alol a natur fém...de megneztem a hunaviat es vannak igy kopottak is es amugy festettek, kopottak is. Igy ez autentikus, ezzel az oldalszammal. A tobbi eredmenyet nem vizsgaltam a makettnek.
pmheros 651764 2018. november 26. 19:48
Válasz erre
Nem csak a panelvonalak:
a kerék aknák dudorainak tövében, a szárnyak tövében, és úgy általában a negatív formákban vastagon sötétlik a "fáradt olaj" (Én is csináltam már ilyen koszosra repcsit, nem jó emlékkel gondolok rá.) A tetszetős összképet rombolja. Az első dolgom nekem is az volt , hogy beütöttem a google -ba Mig-21 9604 , és azonnal jött is a Hunavia találat pont ezzel a ponyvával részben takart fülkés képpel. Más az összhatás.

Számomra nagyon pozitív a zöld minta fakítása.
Rumcájsz_52 651760 2018. november 26. 19:35
Válasz erre
Szia pintair
Így ránézésre nekem 3 dolog ami elsőre feltűnő:
1. a függ. vezérsík tetején lévő szőnyegantenna a terepszínű gépeken nem volt külön színre festve, árnyalatban nem ütött el az álcázószíntől, csak a körvonalból látszott hogy egyáltalán ott van
2. ha ennyire lepusztult/kifakult a festés, akkor a piros kilépőélek már közel sem ennyire élénkpirosak, főleg a szárnyakon, a viszszintes felületeken dolgozik a Nap erősebben
3. nekem kicsit túl erősnek tünik a panelezés, a valóságban talán nem ennyire feltűnő, dez ez már lehet egyéni ízlés kérdése is
Ajánlom a Hunavia oldalt, ott jóformán minden gépről van fotó bőven.
Egyébként pofás kis makett, ilyen leharcolt gépet eleve nagyobb munka megalkotni, szóval gratula a gazdinak, látszik hogy nem az első makettje. :-)
Üdv R.
László58 651754 2018. november 26. 19:13
Válasz erre
pintair 651734 2018. november 26. 17:44
Válasz erre
51431_big.jpeg
51431_big.jpeg

Skacok! Mi a baj ezzel a 21-essel?
Hortengo 651721 2018. november 26. 15:31
Válasz erre
Köszönöm.
Az összerakási útmutatóban is van egy szép rajz (eddig a legjobb, amit találtam), hátha sikerül valamit eszkábálni belőle :)
pmheros 651719 2018. november 26. 15:04
Válasz erre
Magasság az alsó és a felső feleket összeadva ~6mm varratok nélkül
pmheros 651718 2018. november 26. 14:59
Válasz erre
Eduard 1:72 készletét mértem
Hossz: 74,1mm
Szélesség: 8,9mm
(A magasság mérését csak az alkatrészek keretről leválasztásával tudnám megtenni, azt pedig még nem akarom.)

Üdv.: pmheros
atika 651717 2018. november 26. 14:43
Válasz erre
Nem válasz a kérdésedre, de talán némi segítség, hogy az Eduard 1/72-es készleteiben van.
Hortengo 651716 2018. november 26. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!

Tud nekem valaki méreteket (esetleg 3D-ben nyomtatható tervet) adni a törzs alatti 800 literes póttartályhoz? Valamiért apróbb méretarányokban nem kedvelt ez az alkatrész...

Köszönöm
Rumcájsz_52 651322 2018. november 17. 20:46
Válasz erre
Szia czzoli
Ha visszalapozol ebben e topikban, a 368787-es hsz.-ben találsz néhány oldalnézeti rajzot a tököli 515. Vadászezred gépeiről, 4 gép megvan mindkét oldalról /felülnézet sajna nincs mert sutyiban készültek a rajzok távcsővel, és Iván nem volt hajlandó a kedvemért a felső felületüket is láthatóra forgatni a gépeket :-)/. A 366947-en meg van egy szines fotó is ilyen gépről, ahol láthatók a valós színek és a gép jobboldalának felső felületei is.
Üdv R.
czzoli 651313 2018. november 17. 17:35
Válasz erre
Sziasztok!
Kistartályos SMT-t szeretnék építeni és erről a változatról keresnék képeket a festéshez, de eddig csak a Lengyelországban állomásozó 582. vadászezred gépeiről találtam oldalnézeti fényképeket. Esetleg valaki ismer egy használható háromnézeti festési ábrát ehhez a változathoz?
cenci 649588 2018. október 5. 22:09
Válasz erre
DSC05629
DSC05629
DSC05634
DSC05634
DSC05633
DSC05633
DSC05637
DSC05637
DSC05642
DSC05642
DSC05644
DSC05644
DSC05645
DSC05645
DSC05653
DSC05653
DSC05650
DSC05650
DSC05656
DSC05656
DSC05658
DSC05658
DSC05654
DSC05654
DSC05647
DSC05647
DSC05652
DSC05652

Pár fotót készítettem az 1/72-es MiG-21UM 3 gyártójától összehasonlításképpen. Az AeroTeam , BILEK és az új R.V.Aircraft/Kovozavody gyártókat választottam .
cenci 649587 2018. október 5. 21:52
Válasz erre
Itt a Kovozavody MiG-21PFM-je . Ez is az RV.Aircraft-tól lett átvéve . Ugyan a weboldalukon nem egy PFM fotóit tették fel ,hanem egy R-ét . www.kovozavody.cz/produkt/mig-21pfm-fishbed-f/
Tibcsi 649495 2018. október 3. 21:05
Válasz erre
És a dobozban is benne van majdnem minden alkatrész, csak a nem felhasználandók között. Fékszárnyak, törzsvég... a többi csak karcolás és tömítés kérdése.
zoli1989 649484 2018. október 3. 18:26
Válasz erre
Hát ha valóban annyi, mint amennyi a britmodelleres összehasonlításban van (Szekeres Gábor), akkor szerintem kb. tökmindegy melyik dobozt veszi az ember.
Egyedüli nagyobb különbség a szárnyon lévő panel, amit pár mozdulattal be lehet karcolni.
borisz 649467 2018. október 3. 11:20
Válasz erre
Amelyik MF-et először kiadták, na az nem. :)
A panelosztásban van különbség.
Vagy itt, vagy a Britmodelleren nagyon alaposan ki van tárgyalva.
Zoli 649307 2018. szeptember 30. 16:12
Válasz erre
A két maketten minimális különbségek vannak csak a felületi kialakításban, de amúgy tudtommal a figther-bomber kiadás jó a mieinknek.
z
Zoli 649306 2018. szeptember 30. 16:10
Válasz erre
Ha jól tévedek ez a főtartó a vízszintes vezérsíkok kezdetétől kicsit hátrébb van. Ott látni egy enyhe törést, ami az Eduard makettnél szinte észrevehetetlen, az RV készleteknél pedig túl hangsúlyos.
Viszont az egész ív egy kérdés nekem egyelőre, bár úgy tűnik, hogy tényleg egyforma lehetett minden típuson, csak a hátsó él tért el.
z
kls 649302 2018. szeptember 30. 14:37
Válasz erre
Tisztelt kollégák!
Az Eduard Mig-21-ek közül melyik felelne meg jobban a magyar verziónak, a "Bomber" vagy az "Interceptor" változat? Esetleg a két változat ugyan az?
Rumcájsz_52 649297 2018. szeptember 30. 13:05
Válasz erre
Még valami: minden 21-es jellegzetessége, hogy a függőleges vezérsík törzsre merőleges főtartó vonalánál van a törzs-hátsórész felső kontúrjánál egy hirtelen törés lefelé, innen kezd lefelé szűkülni a törzs.
R.
Zoli 649293 2018. szeptember 30. 12:46
Válasz erre
Továbbra is köszi szépen!
Én csak a neten található adatokat látom, így azért sokkal jobb. Természetesen nem gondoltam a gépek mérésére, bőven elég, ami a papírokon szerepel, köszi!
A törzs keresztmetszete egyértelmű, viszont a lehúzható törzsvég magassága a kérdés, mert ott vannak eltérések a korai és késői gépek makettjei között. A szélességre adott 1150mm-nek megfelelnek, azzal nincs gond, ezt is kösz!
z
Rumcájsz_52 649292 2018. szeptember 30. 12:25
Válasz erre
Szia
A 12,125 az F-13-ra és az UTI gépekre vonatkozik, a radaros PF-és MF-ek törzshossza 12,185, a bisz-é a 37mm-el keskenyebb orrgyűrű miatt 12,148 - ha minden igaz, mert az orrgyűrű kivételével (azt megmértem) ezek papír-adatok, anno a PG-ben senki nem volt olyan bátor, hogy nekiálljon lefüggőzni a gép végpontjait és megmérje a valós méreteit. Később mikor már megengedőbb volt a helyzet, a Szu-22-t megmérték, és nem stimmeltek a méretek a dokuhoz, valószínűleg a "csónakos"-orrú M2 papírjait is megkaptuk(Szergej kilóra adta a papírokat, amit ugyanúgy ki kellett fizetni mint a gépet). A törzs-hátsórészről mért adatom nincs, de szabad szemmel mi semmiféle eltérést nem láttunk, a gépek ugyanabban az állványban álltak típustól függetlenül. Egyébként a törzs csak az elején és a végén kör keresztmetszetű, közben meg álló ellipszis, vagyis oldalnézetben elölről-hátrafelé jobban hízik mint felülnézetben. A törzs szélessége a 28. törzskeretnél (ahol a törzset szét lehet húzni) 1,150m, a szárnyak a kilépőélen 3-3m, így jött ki a 7,150-es fesztáv.
Üdv R.
Zoli 649282 2018. szeptember 30. 09:19
Válasz erre
Szia,

Benned bíztam, köszi szépen!
Közben találtam egy 12,285, illetve 12,235m értéket a törzsre, ami a korai típusra lehet jellemző (az egyik gondolom csak elírás). A 12,125m melyik típusra vonatkozik?
A törzsvég akkor az F és bis között nem változott a különböző hajtóművek ellenére sem és csak az orr volt eltérő? Azért vagyok bizonytalan a dologban, mert a képek alapján se tudom egyértelműen megállapítani, másrészt az ultrapontos Modelsvit F és Eduard MF törzsvége is eltérő, az F már a fékszárnyaktól csúcsosodik, az MF viszont jóval kevésbé és a szárny és vezérsíkok között vaskosabb. És ha így van, akkor a hajtóműcseréknél ez nem volt probléma, vagy a kétülésesek már az MF hengeresebb törzsével készültek a korábbi hajtómű ellenére?
z
Rumcájsz_52 649278 2018. szeptember 29. 21:42
Válasz erre
Szia Zoli
Jó a hosszértékre a 13,46 csak a kúp nincs benne mert az nem fix, hanem sebesség függvényében ki-be mozog három pozícióban az F/F-13 és UTI 21-eknél. A tiszta törzshossz az orrgyűrű elejétől a törzs leghátsó burkolatának végéig (ez a barnásra égett végű ún. "farokkúp") 12,125 m. A hajtóműtipusra is jó mindkét adatod, az első az eredeti gyári beépített hajtómű, amit később sok helyen - a mi gépeinken is a PG-ben végrehajtva - (és talán az utolsó szériáknál gyárilag is?) lecseréltek az R-13-300-ra. A törzsvég formája ettől nem változott, ott nem kellett semmit se változtatni, viszont az orrkúp kitérését csökkenteni kellett a nagyobb levegőfogyasztás miatt.
Üdv R.
juge75 649271 2018. szeptember 29. 14:44
Válasz erre
Zoli 649268 2018. szeptember 29. 12:26
Válasz erre
Sziasztok,

Úgy tűnik ez nehéz kérdés volt, akkor azt esetleg tudja valaki, hogy az UM milyen hajtóművel volt szerelve? Két fajtát is említenek az irodalmak, az R-11F2S-300 és az R-13-300 típust. Én utóbbira szavazok a törzsvég formája alapján, de ha valaki biztosat tud, kérem írja meg, köszönöm!
z
Zoli 649231 2018. szeptember 28. 13:12
Válasz erre
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni a MiG-21F/U hosszának megállapításához. Illetve annyit találtam, hogy pitotcsővel 15,76m és anélkül 13,46m. Utóbbi érték lenne a fontos, hogy ez mire vonatkozik, az orrkúptól a függőleges vezérsík csúcsáig?
A MiG-21UM esetében még arra lenne kíváncsi, hogy annak törzse is megegyezik az F/F-13 verziókkal, illetve a törzsvégnél van-e különbség az átmérőkben?
z
BBandika 648908 2018. szeptember 17. 19:31
Válasz erre
Már régóta terveztem így egy 21-est,most végre a matrica is meg lehet hozzá!

Cápeti:

www.scalemates.com/kits/1164528-had-models-72189-mig-21bis-capeti
zkalos 648675 2018. szeptember 9. 11:52
Válasz erre
Rumcájsz_52 648662 2018. szeptember 8. 23:47
Válasz erre
Hát Péter, akkor megtapasztalhatunk egy szokatlanul új "vevőcsalogató" módszert, ha a négyzáras bombatartóval akarja valaki felszerelni a gépét, akkor kettőt kell venni a makettből! Hát brávó ...
Üdv R.
cenci 648658 2018. szeptember 8. 19:23
Válasz erre
Sajnos Laci csak ennyi volt a csomagban amit feltettem .Az Eduard oldalán is fent van és ott is csak ennyi szerepel ahogy látom . www.eduard.com/store/aircraft-and-helicopters/1-72/mig-21mf-fighter-bomber-1-72.html Ugyan ez a készlet van az első kiadott MF dobozban is . www.eduard.com/store/aircraft-and-helicopters/1-72/mig-21mf-interceptor-1-72.html
Rumcájsz_52 648615 2018. szeptember 7. 11:46
Válasz erre
Szia Péter
Fegyver/póttank keretből hány van a dobozban, mert ha csak egy az nagy gáz lenne! Egyetlen négyzáras bombafüggesztő négy bombával - ilyen függesztési variáció nem létezett a világtörténelemben! Így csak a négy szóló bombát lehetne felrakni a négy külön függesztőre ... de akkor minek a négyzáras függesztő!
Üdv R.
cenci 648613 2018. szeptember 7. 11:16
Válasz erre
Elnézést rosszul írtam a képen az első panelen vannak a bombák . Egy felfüggesztés van és négy bomba .
cenci 648612 2018. szeptember 7. 11:10
Válasz erre
Csak ennyi volt a csomagban ,bomba egy db sem volt benne .Csak új matricát és dobozt kapott .
sanyi 648611 2018. szeptember 7. 10:41
Válasz erre
Szia!
Nagyon szépnek tűnik, de olyan kérdésem lenne, hogy a fegyverzet keretből hányat csomagoltak? Tekintve hogy "bomber" úgy illik, hogy duplán adják...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172.