/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172.
cenci 649588 2018. október 5. 22:09
Válasz erre
DSC05629
DSC05629
DSC05634
DSC05634
DSC05633
DSC05633
DSC05637
DSC05637
DSC05642
DSC05642
DSC05644
DSC05644
DSC05645
DSC05645
DSC05653
DSC05653
DSC05650
DSC05650
DSC05656
DSC05656
DSC05658
DSC05658
DSC05654
DSC05654
DSC05647
DSC05647
DSC05652
DSC05652

Pár fotót készítettem az 1/72-es MiG-21UM 3 gyártójától összehasonlításképpen. Az AeroTeam , BILEK és az új R.V.Aircraft/Kovozavody gyártókat választottam .
cenci 649587 2018. október 5. 21:52
Válasz erre
Itt a Kovozavody MiG-21PFM-je . Ez is az RV.Aircraft-tól lett átvéve . Ugyan a weboldalukon nem egy PFM fotóit tették fel ,hanem egy R-ét . www.kovozavody.cz/produkt/mig-21pfm-fishbed-f/
Tibcsi 649495 2018. október 3. 21:05
Válasz erre
És a dobozban is benne van majdnem minden alkatrész, csak a nem felhasználandók között. Fékszárnyak, törzsvég... a többi csak karcolás és tömítés kérdése.
zoli1989 649484 2018. október 3. 18:26
Válasz erre
Hát ha valóban annyi, mint amennyi a britmodelleres összehasonlításban van (Szekeres Gábor), akkor szerintem kb. tökmindegy melyik dobozt veszi az ember.
Egyedüli nagyobb különbség a szárnyon lévő panel, amit pár mozdulattal be lehet karcolni.
borisz 649467 2018. október 3. 11:20
Válasz erre
Amelyik MF-et először kiadták, na az nem. :)
A panelosztásban van különbség.
Vagy itt, vagy a Britmodelleren nagyon alaposan ki van tárgyalva.
Zoli 649307 2018. szeptember 30. 16:12
Válasz erre
A két maketten minimális különbségek vannak csak a felületi kialakításban, de amúgy tudtommal a figther-bomber kiadás jó a mieinknek.
z
Zoli 649306 2018. szeptember 30. 16:10
Válasz erre
Ha jól tévedek ez a főtartó a vízszintes vezérsíkok kezdetétől kicsit hátrébb van. Ott látni egy enyhe törést, ami az Eduard makettnél szinte észrevehetetlen, az RV készleteknél pedig túl hangsúlyos.
Viszont az egész ív egy kérdés nekem egyelőre, bár úgy tűnik, hogy tényleg egyforma lehetett minden típuson, csak a hátsó él tért el.
z
kls 649302 2018. szeptember 30. 14:37
Válasz erre
Tisztelt kollégák!
Az Eduard Mig-21-ek közül melyik felelne meg jobban a magyar verziónak, a "Bomber" vagy az "Interceptor" változat? Esetleg a két változat ugyan az?
Rumcájsz_52 649297 2018. szeptember 30. 13:05
Válasz erre
Még valami: minden 21-es jellegzetessége, hogy a függőleges vezérsík törzsre merőleges főtartó vonalánál van a törzs-hátsórész felső kontúrjánál egy hirtelen törés lefelé, innen kezd lefelé szűkülni a törzs.
R.
Zoli 649293 2018. szeptember 30. 12:46
Válasz erre
Továbbra is köszi szépen!
Én csak a neten található adatokat látom, így azért sokkal jobb. Természetesen nem gondoltam a gépek mérésére, bőven elég, ami a papírokon szerepel, köszi!
A törzs keresztmetszete egyértelmű, viszont a lehúzható törzsvég magassága a kérdés, mert ott vannak eltérések a korai és késői gépek makettjei között. A szélességre adott 1150mm-nek megfelelnek, azzal nincs gond, ezt is kösz!
z
Rumcájsz_52 649292 2018. szeptember 30. 12:25
Válasz erre
Szia
A 12,125 az F-13-ra és az UTI gépekre vonatkozik, a radaros PF-és MF-ek törzshossza 12,185, a bisz-é a 37mm-el keskenyebb orrgyűrű miatt 12,148 - ha minden igaz, mert az orrgyűrű kivételével (azt megmértem) ezek papír-adatok, anno a PG-ben senki nem volt olyan bátor, hogy nekiálljon lefüggőzni a gép végpontjait és megmérje a valós méreteit. Később mikor már megengedőbb volt a helyzet, a Szu-22-t megmérték, és nem stimmeltek a méretek a dokuhoz, valószínűleg a "csónakos"-orrú M2 papírjait is megkaptuk(Szergej kilóra adta a papírokat, amit ugyanúgy ki kellett fizetni mint a gépet). A törzs-hátsórészről mért adatom nincs, de szabad szemmel mi semmiféle eltérést nem láttunk, a gépek ugyanabban az állványban álltak típustól függetlenül. Egyébként a törzs csak az elején és a végén kör keresztmetszetű, közben meg álló ellipszis, vagyis oldalnézetben elölről-hátrafelé jobban hízik mint felülnézetben. A törzs szélessége a 28. törzskeretnél (ahol a törzset szét lehet húzni) 1,150m, a szárnyak a kilépőélen 3-3m, így jött ki a 7,150-es fesztáv.
Üdv R.
Zoli 649282 2018. szeptember 30. 09:19
Válasz erre
Szia,

Benned bíztam, köszi szépen!
Közben találtam egy 12,285, illetve 12,235m értéket a törzsre, ami a korai típusra lehet jellemző (az egyik gondolom csak elírás). A 12,125m melyik típusra vonatkozik?
A törzsvég akkor az F és bis között nem változott a különböző hajtóművek ellenére sem és csak az orr volt eltérő? Azért vagyok bizonytalan a dologban, mert a képek alapján se tudom egyértelműen megállapítani, másrészt az ultrapontos Modelsvit F és Eduard MF törzsvége is eltérő, az F már a fékszárnyaktól csúcsosodik, az MF viszont jóval kevésbé és a szárny és vezérsíkok között vaskosabb. És ha így van, akkor a hajtóműcseréknél ez nem volt probléma, vagy a kétülésesek már az MF hengeresebb törzsével készültek a korábbi hajtómű ellenére?
z
Rumcájsz_52 649278 2018. szeptember 29. 21:42
Válasz erre
Szia Zoli
Jó a hosszértékre a 13,46 csak a kúp nincs benne mert az nem fix, hanem sebesség függvényében ki-be mozog három pozícióban az F/F-13 és UTI 21-eknél. A tiszta törzshossz az orrgyűrű elejétől a törzs leghátsó burkolatának végéig (ez a barnásra égett végű ún. "farokkúp") 12,125 m. A hajtóműtipusra is jó mindkét adatod, az első az eredeti gyári beépített hajtómű, amit később sok helyen - a mi gépeinken is a PG-ben végrehajtva - (és talán az utolsó szériáknál gyárilag is?) lecseréltek az R-13-300-ra. A törzsvég formája ettől nem változott, ott nem kellett semmit se változtatni, viszont az orrkúp kitérését csökkenteni kellett a nagyobb levegőfogyasztás miatt.
Üdv R.
juge75 649271 2018. szeptember 29. 14:44
Válasz erre
Zoli 649268 2018. szeptember 29. 12:26
Válasz erre
Sziasztok,

Úgy tűnik ez nehéz kérdés volt, akkor azt esetleg tudja valaki, hogy az UM milyen hajtóművel volt szerelve? Két fajtát is említenek az irodalmak, az R-11F2S-300 és az R-13-300 típust. Én utóbbira szavazok a törzsvég formája alapján, de ha valaki biztosat tud, kérem írja meg, köszönöm!
z
Zoli 649231 2018. szeptember 28. 13:12
Válasz erre
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni a MiG-21F/U hosszának megállapításához. Illetve annyit találtam, hogy pitotcsővel 15,76m és anélkül 13,46m. Utóbbi érték lenne a fontos, hogy ez mire vonatkozik, az orrkúptól a függőleges vezérsík csúcsáig?
A MiG-21UM esetében még arra lenne kíváncsi, hogy annak törzse is megegyezik az F/F-13 verziókkal, illetve a törzsvégnél van-e különbség az átmérőkben?
z
BBandika 648908 2018. szeptember 17. 19:31
Válasz erre
Már régóta terveztem így egy 21-est,most végre a matrica is meg lehet hozzá!

Cápeti:

www.scalemates.com/kits/1164528-had-models-72189-mig-21bis-capeti
zkalos 648675 2018. szeptember 9. 11:52
Válasz erre
Rumcájsz_52 648662 2018. szeptember 8. 23:47
Válasz erre
Hát Péter, akkor megtapasztalhatunk egy szokatlanul új "vevőcsalogató" módszert, ha a négyzáras bombatartóval akarja valaki felszerelni a gépét, akkor kettőt kell venni a makettből! Hát brávó ...
Üdv R.
cenci 648658 2018. szeptember 8. 19:23
Válasz erre
Sajnos Laci csak ennyi volt a csomagban amit feltettem .Az Eduard oldalán is fent van és ott is csak ennyi szerepel ahogy látom . www.eduard.com/store/aircraft-and-helicopters/1-72/mig-21mf-fighter-bomber-1-72.html Ugyan ez a készlet van az első kiadott MF dobozban is . www.eduard.com/store/aircraft-and-helicopters/1-72/mig-21mf-interceptor-1-72.html
Rumcájsz_52 648615 2018. szeptember 7. 11:46
Válasz erre
Szia Péter
Fegyver/póttank keretből hány van a dobozban, mert ha csak egy az nagy gáz lenne! Egyetlen négyzáras bombafüggesztő négy bombával - ilyen függesztési variáció nem létezett a világtörténelemben! Így csak a négy szóló bombát lehetne felrakni a négy külön függesztőre ... de akkor minek a négyzáras függesztő!
Üdv R.
cenci 648613 2018. szeptember 7. 11:16
Válasz erre
Elnézést rosszul írtam a képen az első panelen vannak a bombák . Egy felfüggesztés van és négy bomba .
cenci 648612 2018. szeptember 7. 11:10
Válasz erre
Csak ennyi volt a csomagban ,bomba egy db sem volt benne .Csak új matricát és dobozt kapott .
sanyi 648611 2018. szeptember 7. 10:41
Válasz erre
Szia!
Nagyon szépnek tűnik, de olyan kérdésem lenne, hogy a fegyverzet keretből hányat csomagoltak? Tekintve hogy "bomber" úgy illik, hogy duplán adják...
vlevi 648609 2018. szeptember 7. 08:05
Válasz erre
Nnnna, egy ilyet kérnénk az UM változatból...
cenci 648604 2018. szeptember 6. 22:18
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
13
13
14
14
16
16
17
17

Pár kép a makettről .
cenci 648590 2018. szeptember 6. 12:08
Válasz erre
Ma hozta a futár. :-)
pmheros 647721 2018. augusztus 8. 07:57
Válasz erre
Az Eduard Mig-21MF Fighter Bomber ProfiPack Edition 5 festési sémája képekben.
www.72news.eu/2018/08/eduard-mikoyan-mig-21mf-camos-for.html

Üdv.: pmheros
sanyi 647535 2018. augusztus 1. 21:52
Válasz erre
Közben megtaláltam, igaza van Zolinak, semmi érdekes: orosz, lengyel, egyiptom, cseh és vietnám. A legtöbb már megénekelt festés - főleg a B-52 lelövő. Magyart is tehettek volna, bár úgy sejtem, lesz vagy 354 dobozolása a készletnek.
Zoli 647533 2018. augusztus 1. 21:35
Válasz erre
Szia,

Azért "titok" még, mert csak a szeptemberi újdonságok között lesz a makett. Valahol láttam már a festéseket, de most nem találtam meg, viszont a scalemates felsorolja, semmi érdekes...
Amúgy az overtrees kiadás kapható most is.
z
pmheros 647531 2018. augusztus 1. 21:11
Válasz erre
Az általam meghivatkozott forrásból semmi nem derül ki.

Ez egy korábbi lehetséges verzió: www.72news.eu/2018/07/eduard-mig-21mf-fighter-bomber.html

Üdv.: pmheros
sanyi 647530 2018. augusztus 1. 21:00
Válasz erre
Csábító, mit lehet tudni a többi festésről?
pmheros 647528 2018. augusztus 1. 20:49
Válasz erre
Edu70142
Edu70142

Ezt a dobozgrafikát keresse a szeme annak, aki a moszkvai MF verzióra vár a webshopokban.

(Az augusztusi Eduard Info újágból a kép)

Üdv.: pmheros
Rumcájsz_52 647299 2018. július 26. 14:18
Válasz erre
Szia Sanyi
Igen, a két tipus törzs alatti 800-as póttankja ugyanaz, de a 23-on a szárny alatti póttartály az már más kialakítású, nem ugyanaz.
Üdv R.
sanyi 647296 2018. július 26. 12:26
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-21 800literes póttankját más típus is hordozta? Pl. Mig-23?
BBandika 647045 2018. július 18. 20:13
Válasz erre
sárkányos 647017 2018. július 17. 19:22
Válasz erre
Szevasz. Mivel Ukrán tulajdonosa van a gépeknek meg elkezdte őket szétszedni szerintem ez már esélytelen.
zoli75 647015 2018. július 17. 18:11
Válasz erre
Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy a pápai félreállított MiG-21-eseknek mi lesz a sorsuk?
Kivel lehetne felvenni a kapcsolatot, hogy 1 példányt megmenthessek a pusztulástól?

Üdv.,

Gyarmati Zoltán
(gyarmatizoltan75@gmail.com)
Rumcájsz_52 646983 2018. július 16. 14:09
Válasz erre
Gondolom kevesebb volt raktáron a zöld festék mint a barna, a PG leszálló ágában már sok minden előfordult (pl. az is, hogy Jak-52 nem volt egy színnel lefújva + foltozva (tehát a foltnál két réteg), hanem ahol a "térkép" így jelölte ott zöld, ahol másképp ott barna - mindenütt csak 1-1 szín-réteg.
Üdv R.
búza 646982 2018. július 16. 13:36
Válasz erre
1248804273_99
1248804273_99
16903188_10208806774031529_4181598128226818905_o
16903188_10208806774...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9604-2
Mikojan-Gurjevics-...

Gy már valószínűleg jó less! :-)
búza 646813 2018. július 10. 09:20
Válasz erre
"Az esetleges koptatáshoz nem árt tudni, hogy felül először a teljes felületet zöldre festették" Kivéve, amikor nem, pl. 9604 esetében. :-) Sajnos valami megakadályozza, hogy képet is feltöltsek, talán másnak sikerül! :-(
Zoli 646748 2018. július 8. 18:54
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen a további segítséget!
z
Rumcájsz_52 646738 2018. július 8. 14:20
Válasz erre
Még valami: az orrkúpnak a fém-hegye az pirosra volt festve!
R.
Rumcájsz_52 646737 2018. július 8. 14:18
Válasz erre
Hali
Az MF terepszínű PG-festésű gépeken a futóaknák belülről, a borítólemezeik kívül-belül a törzsféklapok kívül-belül és a futószárak is az alsó kékkel voltak lefestve. DE - a terepszín festésű korszak elején előfordulhatott fényes világosszürke futószár is, mert ezek folyás miatt és rövidebb üzemidő miatt is cserélhetők voltak, így előbb-utóbb kerülhetett a gépbe korábban PG-javított vagy eredeti szovjet raktárkészletből szürke futószár is. Az orrkúp fényes fűzöldtől a sötét méregzöldig változó volt (minden gépre külön keverték ki, ezért nem volt egyforma), ezen kívül a többi műanyagfelület nem lógott ki az álcázófestés alól. A Hunavia oldalon találhatsz elég sok részletfotót is az MF-ekről (de pont a 9309-ről sajnos nem).
Üdv R.
Zoli 646726 2018. július 8. 09:48
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen!
Még annyi kérdésem lenne, hogy a futóaknák és futóművek, a féklapok belül, illetve az orrkúp és a dielektrikus? lemezek milyen színűek lehetnek? A 9309. MF lenne a cél.
z
Rumcájsz_52 646708 2018. július 7. 12:54
Válasz erre
Szia Zoli
Akkor hogy mit használok, miből keverem a modern magyar színeket (MiG-21/23, Mi-8/24):
FELSŐ ZÖLD: H73 és Mr Hobby H302 majdnem tökéletesek, a gép állapotától (új v. fakóbb színek) lehet őket keverni is, pici világosabb zölddel fakítani is
FELSŐ BARNA: H310 USA FS30219 majdnem jó, talán kicsit világos, a gép állapotától függően lehet keverni H71 RAF MiD Stone-al, H79 RAF Sandy Yellow-al, H66 RLM79 Sandy Brown-al, (ha nagyon új festésű gépet akarsz gyártani akkor pici piros nem árt bele, mert ez a barna új korában picit pirosas árnyalatú mint a szépen sült kenyér, másfél-két év alatt először a pirosas árnyalat, majd később a barna is okkersárgáig majd sárgás homokszínig fakul).
ALSÓ KÉK(ES ZÖLD): új korában erősebben zöldes, később már kevésbé, H67 RLM65 viágoskékből és H74 RAF Duck Egg Green-ből keverem, ha nagyon fakó kell akkor mehet bele pici fehér is.
Arányokat nem tudok, mert mint korábban is írtam, én PG-gyári új festék/minták alapján kevergetek, meg persze attól is függően hogy milyen régi festésű/állapotú állapotú gépet akarok bemutatni (a teljesen új festéseket én nemigen szeretem, de a teljesen lepusztult fél-roncsokat se makettezném meg).
Az esetleges koptatáshoz nem árt tudni, hogy felül először a teljes felületet zöldre festették, és csak utána fújták rá a barna foltokat, úgyhogy ha a barna kopni kezdett itt-ott akkor először a zöld látszott ki alóla, csak utána a fémszín.
A kabinbelső Wallkyd-zöldjéhez jó a H46 Emerald green, esetleg egy pici fehérrel szelidítve, DE le kell festeni matt színtelen lakkal mert ez fényes Gunze-festék!
Üdv R.
Zoli 646693 2018. július 7. 07:45
Válasz erre
Köszi, de ezek a színek szerintem nem jók. Láttam már ilyenre festettet, nem igazán volt autentikus ránézésre. Illetve a kabinhoz ajánlott keverésük is rossz a 72-esnél, túl kék lenne úgy.
z
Zoli 646692 2018. július 7. 07:41
Válasz erre
Egyelőre igen, mert ismerősökkel közös építés lesz, ők meg csak Gunze festéket használnak. De tervben van az MRP beszerzése is, köszi szépen a linket!
z
Zoli 646691 2018. július 7. 07:40
Válasz erre
Szia,
Neked is kösz! Viszont a H65 nem jó, mert az zöld, H67-re gondolhattál szerintem.
A kép alján lévő UM se új festésű már, teljesen más barna volt frissen, viszont én is inkább a képen láthatóra látok esélyt kikeverni.
z
Zoli 646690 2018. július 7. 07:37
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen! Nekem a H67 is kicsit zöldesnek tűnik, bár nem annyira, mint a Humbrol 65, de ezt találtam a legközelebbinek itthon. Természetesen érdekel a keverés is, lécci akkor nézd meg a papírjaidat, előre is köszönöm!
z
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172.