/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178.
tzsgyuri 677793 2020. október 9. 15:53
Válasz erre
Ezt láttátok?
https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4
Bishop 677777 2020. október 8. 21:12
Válasz erre
20201008_175422s
20201008_175422s
MRP_353_Light_Blue_Hungarian_AF
MRP_353_Light_Blue_H...
100_1415s
100_1415s

Nekifogtam az Eduard 1:48 Cápeti készítésének. A fülkében az MRP festékét használtam alapnak. A futóaknához világoskék színhez is passzol az MRP festéke. Első 1:48-as Mig-21-em lesz...
búza 677685 2020. október 5. 13:32
Válasz erre
117611
117611
10378940_1559497584304914_1863705102597139175_n
10378940_15594975843...

Valahogy így nézett ki festés nélkül.
vatya1 677666 2020. október 4. 19:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 677664 2020. október 4. 19:19
Válasz erre
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt.
vatya1 677661 2020. október 4. 18:48
Válasz erre
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel)
Nyugger 677660 2020. október 4. 18:12
Válasz erre
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után:
409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605.
zoli75 677658 2020. október 4. 17:15
Válasz erre
Szia,

A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is.

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
Bishop 677649 2020. október 4. 13:38
Válasz erre
Köszönjük a hiánypótló információt!
vatya1 677647 2020. október 4. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!
köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó
Vadász 677626 2020. október 3. 12:46
Válasz erre
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet.
Vadász 677625 2020. október 3. 12:36
Válasz erre
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé:

"Elnézést a zavarásért.
Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc).

Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!"
japesze43 677623 2020. október 3. 11:32
Válasz erre
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer...
juge75 677614 2020. október 2. 20:04
Válasz erre
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is.
Tibcsi 677583 2020. október 1. 20:15
Válasz erre
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem.
vlevi 677579 2020. október 1. 17:15
Válasz erre
IMG_6149
IMG_6149

Kecskemét, 2010 augusztus, saját kép.
Bishop 677574 2020. október 1. 15:27
Válasz erre
Találtam egy kisfilmet, ami picit segít eligazodni a festésben:

www.youtube.com/watch
Bishop 677566 2020. október 1. 13:26
Válasz erre
unnamed
unnamed
1904_114
1904_114
KAMO_C_02s
KAMO_C_02s

Lehet, hogy a fénytörés teszi. A csehek például sötétszürkének látták (lásd utolsó kép). Viszont hajlok a fekete irányába, mert minek festették volna egy harmadik színre, ha kéznél van a fekete festék?
Murmuc 677555 2020. október 1. 10:23
Válasz erre
Bishop 677545 2020. október 1. 07:12
Válasz erre
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin?
G-cart 677526 2020. szeptember 30. 15:38
Válasz erre
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt.
Tibcsi 677512 2020. szeptember 30. 11:45
Válasz erre
157447-11991-pristine
157447-11991-...

A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :)
búza 677504 2020. szeptember 30. 08:20
Válasz erre
photo93
photo93
IMG_3467
IMG_3467

Ez nincs rajta a mostani gépen!
Bishop 677483 2020. szeptember 29. 17:33
Válasz erre
Tibcsi 677481 2020. szeptember 29. 17:23
Válasz erre
A futóaknákat meghagyták az eredeti világos (zöldes)kék színűnek, mint a terepfestésűek alsó színe.
Bishop 677480 2020. szeptember 29. 17:13
Válasz erre
Esetleg a futóaknákról van infód, hogy milyen színű volt?
juge75 677479 2020. szeptember 29. 17:11
Válasz erre
Eltérő. Citromosabb, világosabb volt az eredeti, Taszári.
Bishop 677478 2020. szeptember 29. 17:07
Válasz erre
Szia!

Én valahol azt olvastam, hogy már többször átfestették a gépet (én is most gyűjtök hozzá forrásanyagot). Amiben én még eltérést vélek felfedezni, az a futóakna színe. A jelenlegi festés nekem világos szürkének tűnik, de a 92-es Camel feliratos gépen nekem még az eredeti halványkéknek tűnik. Én a 92-es változatot szeretném megépíteni, esetleg valaki járatosabb kolléga a témában tudna információt adni erről?
sanyi 677474 2020. szeptember 29. 15:53
Válasz erre
Egy "kis" érdekesség:
elhangardetj.blogspot.com/
Iraki ikergyőztes MiG-21, egy összecsapásban két iráni F-5 felett győzedelmeskedett!
Az első kép, amin egy többgyőzelmes - nem vietnámi... - MiG-21 szerepel!
Az Eduard ugyan ad a Profi Pack-ban egy ikergyőztes irakit - izraeli+iráni ellenfelei voltak -, de arról nem láttam még fotót...
vatya1 675391 2020. július 31. 21:53
Válasz erre
eredeti
eredeti
felújított
felújított

Sziasztok!
érdeklődnék hogy a régi sárga festék színe meg egyezik e a felújított sárga színnel?
vatya1 674778 2020. július 14. 12:01
Válasz erre
Szia migi!
igen a többit ismerem,csak ez olyan mint a mi cápetink mármint a fogsor kinézete ez véletlen vagy ki kitől leste el?
migi 674775 2020. július 14. 09:52
Válasz erre
vatya1 674761 2020. július 13. 22:04
Válasz erre
photo_9999_304606
photo_9999_304606

Sziasztok!
a Lengyeleknek is volt cápetis 21sük?
tripla3 674708 2020. július 12. 10:25
Válasz erre
Illetve van az AK RC-ből a 206-os szín,Russian cockpit torquise,viszont ez kék. Közel sincs az Emerald zöldhöz :)
tripla3 674707 2020. július 12. 10:20
Válasz erre
Én Gunzéből vagyok "betárazva",de köszi a segítségeteket!
zoli75 674706 2020. július 12. 09:34
Válasz erre
Szia,

Az AK2301 vagy a Revell SM365 a kabin zöld a futóaknához pedig a MRP49-et használtam.
De Rumcászj52 is jó színeket javasolt.
Üdvözlettel,
Gyarmati Zoltán
tripla3 674702 2020. július 12. 09:03
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszönöm a segítséged!

Üdvözlettel: Attila
Rumcájsz_52 674701 2020. július 12. 08:54
Válasz erre
Szia tripla
MiG-21F-13, U, PF és MF-ek ezüst festésű változatainál a futóakna festéséhez a Gunze H-308 használható. Ugyanez jó a kabinbelső festéséhez is, KIVÉVE az MF-hez, ahol a Gunze Emerald Green H-46, esetleg pici matt fehérrel és persze matt lakkal szelidítve használható, mivel ez a szín alapból fényes (de ha felkeverés előtt pl. szemcseppentővel leszeded a pigment tetejéről a fényes lakkot, az is elég jó eljárás lehet).
Üdv R.
tripla3 674700 2020. július 11. 21:53
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm a segítséget! Annyit meg tudsz még mondani, hogy a szürkéből, milyenre fújjam, mit használjak? Gunze, vagy FS szám is nagy segítség lenne.
zoli75 674691 2020. július 11. 19:08
Válasz erre
Szia,
A kabin valkid zöld volt a futóakna pedig szürke.
tripla3 674680 2020. július 11. 14:41
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Egy kis kis segítségre lenne szükségem. Korai fémszínű,magyar 21 MF-et építenék. Ezeknek a gépeknek a kabin színe még türkiz (kék/zöld) volt? A másik kérdés,hogy a futóaknák alu színűek voltak,vagy valamilyen szürkére volt fújva?

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv: Attila
pigasos78 674517 2020. július 6. 14:48
Válasz erre
Rumcájsz_52 674507 2020. július 6. 11:16
Válasz erre
Szia pigasos
Leszállás után elvileg nyitva lehetne hagyni a fékszárnyat (is) hajtómű-leállítás előtt, DE akkor nem lehetne végrehajtani az esetleg szükséges hidraulika-feltöltést egyik rendszerbe sem. A nyitott fékszárnyak pont rálógnak a törzs oldalán a szárny alatt arra a tenyérnyi zárófedélre, ami alatt a feltöltő-csatlakozók vannak (baloldalt a buszter/segéd-hidraulika, jobboldalt a fő-hidraulika rendszer). A törzsféklapoknál nincs ilyen probléma, ráadásul a két mellső egy kézi csap nyitásával kézzel is nyitható, kihúzható, ha alattuk valami dolga van a műszakiaknak.
Üdv R.
Sennás 674505 2020. július 6. 10:15
Válasz erre
20200706_101100
20200706_101100

És akkor a pilótáknak ilyet kell enni ugye:)
Lehet jobb mint a RedBull?.?.? Nem csak szárnyakat hanem utánégetőt is:)
borisz 674503 2020. július 6. 09:32
Válasz erre
Úgy emlékszem, az elvi lehetősége adott. A hidraulika működteti, ha leállítják a gépet, akkor az sincs. Így, azt hiszem, marad úgy, ahogy éppen volt.
Az más kérdés, hogy nem jellemző. Nyitott tetővel viszont minden magyarázható. ;)
pigasos78 674500 2020. július 6. 06:42
Válasz erre
Azt nem is tudom miért írtam oda. Arról találtam én is képeket.
A lényeg a fékszárnyak helyzete lenne...
Tibcsi 674495 2020. július 5. 22:00
Válasz erre
Ja, bocs, most látom, a féklap is kérdés volt.
Tibcsi 674494 2020. július 5. 21:59
Válasz erre
Ezek a féklapok, nem a fékszárnyak.
vatya1 674490 2020. július 5. 21:18
Válasz erre
1531417_93484_HungarianMig21bis
1531417_93484_Hungar...
1573036_19672_MikojanGurjevicsMiG21481
1573036_19672_Mikoja...
1573055_97704_1450834_471056589682356_74116319_n
1573055_97704_145083...
1576086_53256_51626439_1701618713317284_4060459594852335616_o
1576086_53256_516264...
df
df

Szia pigasos78!
így hirtelen ennyit találtam
pigasos78 674484 2020. július 5. 18:46
Válasz erre
Sziasztok 21 fan-ok!
Kérdésem lenne:
Parkoló gépnél (zárt dekli) jól sejtem, hogy a fékszárnyak nem lehetnek kinti helyzetben? A google most nem a barátom, csak szemből találok fotókat, de úgy látom minden vissza van húzva rajtuk. (Fékszárny, féklap)
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178.