/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.
búza 679328 2020. november 23. 17:36
Válasz erre
Jó példa az átírásra, hogy a BD3-as tartók szinte mindenütt BDZ-nek lettek fordítva!
búza 679327 2020. november 23. 17:35
Válasz erre
A hajtómű átépítésnek nem volt köze az elnevezéshez, a gép nem ettől lett átsorolva, mert már előtte a "69"-es gyári számmal lettek gyártva, igaz az első három, kés antenna nélküli gép még más sorozatot képviselt. A hajtómű átépítések '78 július és '79 november között zajlottak a PG.-ben (később az NDK-ban!), ekkor már minden gép a ma ismert oldalszámát viselte. Az átépítés a PF változat krónikus hajtómű hiánya miatt IS! került sorra.
Muzzy 679325 2020. november 23. 16:59
Válasz erre
A cirill betűk átírása sosem volt egységes!
Ha fonetikusan nézzük, akkor a leghelyesebb az "Sz" De még Juge írásában is keveredik, mert az "UC" idézésnél "Sz"-t használ, de az "CПC"-nél meg "SPS"-t ("SzPSz" lenne nyelvtanilag helyes az orosz "határréteg lefújó rendszer", de a 70-es években katonáéknál erre nem sokat adtak
Muzzy
juge75 679321 2020. november 23. 16:37
Válasz erre
Oroszoknál is "68"-as gyártmányként /E-6USz/ említik az USz-t /Mig-21C gyakorló változata/, 1966-71 között Tbilisziben 347 repülőt gyártottak. Ebből export változatot is említ, "68A"-gyártmányként 1970-ig.
a "69"-es gyártmány /E-6UM/ a PFM gyakorló változataként említi, szintén Tbilisziben, 1971-es évtől készült exportra, SPS határréteg lefúvó rendszerrel, 1133 készült.
aviaros.narod.ru/mig-21u.htm
Nyugger 679319 2020. november 23. 15:45
Válasz erre
1.
1
2.
2

Ne tévesszen meg az, hogy 21USz-t írtam, ez egyszerűen ez a magyarnak tartott írásmódja, szerintem…

Szóval a csatolmányban a kor négy magasabb beosztással (és tudással) rendelkező főtisztje 1972.05.09-én még mindig 21USZ-nek hívja a típust.Laciék is (Rumcájsz_52) is ebből tanultak anno.
Talán a 21UM-ek (69) „tömeges” elterjedése után lettek átsorolva az UM kategóriába némi technikai átépítés és fejlesztés után, pl. az R-11F2SZK-300 hajtómű lecserélése R-13-300-ra.
Talán az eredeti orosz és az első magyar sárkány formulárból lehetne előrébb lépni, de hol van már a tavalyi hó……
Szóval a mottó: „a magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, és így a tudáskeresés sohasem ér véget”
búza 679314 2020. november 23. 14:33
Válasz erre
Oldalszám: 0158(kezdetben 0169!) Gyári szám: 01695158
Rumcájsz_52 679306 2020. november 23. 12:06
Válasz erre
Szia!
Több okból se lehet úgy ahogy kombináltál. "69" lajstromszámú kétüléses 21-ünk nem volt. Az USz átírás oroszból jött (az SzPSz-rendszerrel felszerelt kétüléses 21-et jelentette), csak volt ott némi keveredés. Az USz ipari kódja eredetileg nem "69"-es gyártmány, hanem "68"-as volt (nekünk ilyen nem is volt), viszont a kezdeti dokumentációk (még amiből a PG-ben a típust tanultuk az is!) a bejövő tipust csak mint az USz "68"-as gyártmány újabb robotpilótával felszerelt +stb. módosítását írta le! Nagy volt ám akkoriban a titkosság és kavarás, mikor az első PG-csoport kiutazott a Szu-ba a típusképzésre, a katonai főiskolán az oktatótisztek 2 napig egyszerűen letagadták hogy ilyen típus egyáltalán létezne, "Elvtársak hát magukat becsapták!", meg kellett várni hogy Moszkvából odaért egy kísérő főtiszt aki rábólintott, hogy a magyarok TÉNYLEG arra a tipusra kapjanak kiképzést! Később lett egyértelmű, hogy a hivatalos légierős tipusjelzés az 21UM, "69"-es gyártmány ipari kóddal.
A másik: nézd meg a doku dátumát, akkoriban a MN-ben semmiféle OFFICE számítógépes programot nem használtak (ha erre gondoltál). :-)
pmheros 679302 2020. november 23. 09:57
Válasz erre
Üdv!

Nézegettem azt az irományt és feltűnt hogy az USz betűösszetételben az "S" bötű nagy, míg a "z" kicsi. Felötlött bennem, hogy olyam mintha egy rövidítés kezdete lenne, például: "Sz.", mint Számú. Mivel utána épp egy lajstom szám áll, még akár jelentheti is azt. Elképzelhetőnek tartom, hogy kimaradt egy szóköz az U és az Sz közt, amit a mechanikus Office program nem jelölt javításra. :)

Üdv.: pmheros
László58 679296 2020. november 22. 23:31
Válasz erre
Rumcájsz_52 679295 2020. november 22. 22:57
Válasz erre
Főleg az, hogy a festett területeken a lemez nem alu-ezüst árnyalatú volt, a szárnytartályoknál pl. műgyanta-szigetelése volt (nagyon világos homokszín), a többi felületen eloxált felületvédelem, ez fakó sárgás metállszín volt. Az ezüst festéssel kicsit közelebb hozták a felület színét a natúr durállemez árnyalatához.
japesze43 679276 2020. november 22. 19:26
Válasz erre
Sziasztok Rumcájsz_52 és Nyugger! Nagyon szépen köszönöm a leírt pontos információkat, ezek most nagyon fontos információk egy Mig-21UM makettprojektben.
búza 679272 2020. november 22. 16:33
Válasz erre
Szerintem közepes javítás után akkoriban nem távozott natúr fém színűen egyetlen gép sem a PG.-ből, mindegyik ezüstre volt festve. Legalábbis amikor hajtómű cserére bejöttek az előzőleg PG. javított gépek akkor már olyanok voltak.
László58 679267 2020. november 22. 12:28
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Mi volt az oka a különböző színű festésnek?
Nyugger 679263 2020. november 22. 11:07
Válasz erre
MiG-21USz
MiG-21USz

Gépek beérkezése után pár héttel -talán hónappal- lettek átlajstromozva Pápán, ez nem érintette a gépek eredeti natúr festését. Az első közepes javítás után (1974-1975) csak az oldalszám formája változott a pápai szögletesről a PG-s kerek formára, de maradt a gépek natúr gépszíne.
Rumcájsz_52 679262 2020. november 22. 11:07
Válasz erre
Szia japesze!
Az MN Légierőben 21US (helyesen 21USZ) soha nem volt, az összes kétüléses vagy 21U, vagy 21UM volt. Az általad említett gépek helyes típusjelzése 21UM. A kezdeti lajstromszámokat nem sokáig viselhette az első három gép (lehet hogy csak papíron kapták az ideiglenes számot számot), mert a PG-be az első kísérleti közepes javításra 74 áprilisban már 0358-al érkezett be az első UM. A PG-javításig mindegyik gép (a felfestett számtól függetlenül) az eredeti szovjet gyári festést viselte: egyes felületeket (pl. gerinc, függ. vezérsík belépőéle és oldala a függ. főtartóig, szárnytartályok alul-felül, vizsz. vezérsík középső burkolata alul-felül, pompázsgátló és körülötte egy szabálytalan nyolcszög alak a gépszám előtt, törzs hátsó része a v.vsík elejétől a fúvócső-burkolatig, kabintető előtti rádiótér-tető, stb.) ezüst festést kapott, a többi felület maradt natúr fémszín, ezután az egész gépet átfújták félfényes átlátszó színtelen lakkal. Az ezüst festés kissé sötétebb árnyalatú volt mint a natúrfém alu-burkolat. A fúvócső burkolata és a fékernyő kúpos ajtói festetlen natúr sötét hőálló fémszínűek voltak, a fcső.-burkolat hátsó 30-40cm-es része szabálytalan foltokban barnásra-sötétszürkére égett. Az orrkúp és más antenna-burkolatok sötétzöld színűek, a kormánylapok, fékszárny hátsó éle felül pár cm szélességben és a v. vsík külső végén a mellső ellensúly hegye 36cm hosszon piros.
japesze43 679240 2020. november 21. 19:39
Válasz erre
Az aviainfo szerint 1971-ben Magyarországon három Mig-21US lett szolgálatba állítva, amelyek később át lettek lajstromozva, eredetileg 0169, 0269 és 0369 volt a számuk. Esetleg lehet-e tudni valamit ezeknek a gépeknek az átlajstromozás előtti festéséről?
A 0169-es számúból 0158-as lett és ez Kecelen van kiállítva, de UM-ként...
búza 679106 2020. november 17. 15:09
Válasz erre
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-)
Emlékeim szerint:
21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem.
sanyi 679105 2020. november 17. 13:33
Válasz erre
Uraim!
Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom...
Üdv
Sanyi
Rumcájsz_52 679104 2020. november 17. 11:42
Válasz erre
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály!
búza 679099 2020. november 17. 07:46
Válasz erre
"A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét."
Ez biztos? Szerintem tévedés! Még a Bisz/AP-be is csak 2750 ment bele!
Rumcájsz_52 679096 2020. november 16. 23:04
Válasz erre
Ha megnézed a linken lévő fotót, látszik az a kis részlet ami miatt nem lehet PF: fékernyő-tartály van az oldalkormány alatt, PF-en ilyen nem volt (egyetlen kísérleti példányt kivéve, de az ugye szovjet volt). Így lehet PFSz (ha ugyanolyan keskeny a függ. vezérsík mint a PF-en), lehet PFM ha szélesebb a f. vezérsík és szovjet/VSZ gép(a sajátjukat így hívták, de ebből volt kétféle is, a másodikon kétrészes a kabintető, KM-1 katapult van bebbe, és SzPSz-rendszerű a fékszárny)), és lehet FL-változat is ha VSZ-en kívüli export-gép. Eredetileg mindegyik 2 fegyverfüggesztővel van felszerelve, a 4-függesztős az már indiai átépítés eredménye. Nem kell mindent elhinni, amit a "szakértő" újságírók odaírnak ...
migi 679093 2020. november 16. 20:50
Válasz erre
MiG-21 PF-hez hasonló konstrukció, némi változtatással.

Az FL szélesebb a függôleges vezérsíkkal rendelkezik mint a PF.

Az R1L Zaphír lokátort a modernebb R2L váltotta fel.

Hajtómûve az F-13 változaton alkalmazott R-11 F-300, mely gyengébb mint a PF típusé és csak 3900 kp a max. tolóereje normál, illetve 5740 kp utánégetô üzemmódban.

A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét.

Ez az elsô változat, mely törzse alatt képes a GP-9 gépágyúkonténer hordozására, mely egy 23 mm-es ikercsövû gépágyút tartalmaz 200 db lôszerrel.

A típust Moszkvában 1965-68 között gyártották.

Indiában a Hindustan Aeronautiscs Ltd. ( HAL ) 1966-ban készült fel a licence gyártására és az elsô indiai MiG-21 FL ( C1100 lajstromú ) 1970. október 19-én készült el. A HAL 1970-73. között 195 db-ot gyártott a típusból. India még még ma is rendszerben tartja ezt a változatot, de 4 fegyvertartós szárnyakkal, angol elektronikai berendezésekkel és francia fegyverzettel látták el saját változatukat
sanyi 679089 2020. november 16. 19:59
Válasz erre
Sziasztok!
Mi az eltérés a MiG-21 PF és FL között? Az indiai négy tartós FL világos, de az arabok is kaptak FL-eket, amik két tartóval rendelkeznek. Sajnos hiába nézegetek google-val, ugyanaz a gép egyszer FL, másszor pedig PF...
Előre is köszi!
twitter.com/Adlaim27/status/1326743644506894339/photo/1
zoli75 679077 2020. november 16. 04:34
Válasz erre
Szia,

Megtaláltam. Köszönöm!

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
búza 679067 2020. november 15. 16:11
Válasz erre
Szia!
Nézd meg Vándor Kareszék gépét, az jól van lefestve.
Üdv: Búza
zoli75 679045 2020. november 14. 20:34
Válasz erre
Sziasztok,

Olvastam valahol, hogy a két számjegyűek - MiG-21 bis 75AP - közül voltak olyan példányok amelyeknek a futóakna belső része és a futóakna ajtók belső része zöldes árnyalatú volt. Én a "47"-est fogom restaurálni és infókat gyűjtök hozzá.

Köszönöm!
Gyarmati Zoltán
Sennás 678545 2020. november 3. 16:41
Válasz erre
Elq-i49XUAE2zSd.jpeg
Elq-i49XUAE2zSd.jpeg

Sir Sean Connery, best known for his role of James Bond, passed away today at the age of 90. In 1967, Connery visited Israel and took this historic picture with then IAF Commander Maj. Gen. Moti Hod with the background of an Iraqi MiG-21, numbered '007' after Bond. RIP.RIP.
tzsgyuri 677793 2020. október 9. 15:53
Válasz erre
Ezt láttátok?
https://www.vatera.hu/mig-21-vadaszrepulogep-2959399796.html?utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting&utm_source=rtb_criteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=allcategory_allvisitor_web_retargeting#tblciGiC702tLk0-qbsfmqrNvcFCJz2yl7dvMEGriyTbwO-RmViDwjE4
Bishop 677777 2020. október 8. 21:12
Válasz erre
20201008_175422s
20201008_175422s
MRP_353_Light_Blue_Hungarian_AF
MRP_353_Light_Blue_H...
100_1415s
100_1415s

Nekifogtam az Eduard 1:48 Cápeti készítésének. A fülkében az MRP festékét használtam alapnak. A futóaknához világoskék színhez is passzol az MRP festéke. Első 1:48-as Mig-21-em lesz...
búza 677685 2020. október 5. 13:32
Válasz erre
117611
117611
10378940_1559497584304914_1863705102597139175_n
10378940_15594975843...

Valahogy így nézett ki festés nélkül.
vatya1 677666 2020. október 4. 19:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 677664 2020. október 4. 19:19
Válasz erre
A egyszínű ezüst 21PF már az első PG-nagyjavítás utáni állapot (kerekebb számokkal) , a PF-ek eredeti gyári festése is ugyanúgy nézett ki mint az F-13-asoké vagy később az MF-eké (szögletesebb számokkal). A gép egy része (pl.szárnytartályok, pompázsgátló ajtók, gerincburkolat és függőleges vezérsík egyes lemezei és a vizszintes vezérsík középső burkolólemeze ezüstre voltak festve, a többi felület natúr alumínium maradt, majd az egész gépet átfújták félfényes színtelen lakkal. A festett ezüst felületek kissé sötétebb árnyalatúak voltak mint a natúr lakkozott felületek. A műanyag antenna-felületek (pl. az orrkúp is) fényes sötétzöldek, a törzs végén a fúvócső-burkolat festés nélküli szürkés-barnás éegett hőálló acélszínű volt.
vatya1 677661 2020. október 4. 18:48
Válasz erre
Köszönöm az infót de fémszínűt szeretnék csinálni és nincs olyan kép ahol látható lenne a fémszínű panelek különbsége olyan mintha telibe fém színnel volnának festve (ezüsttel)
Nyugger 677660 2020. október 4. 18:12
Válasz erre
Az alábbi oldalszámú MiG-21PF-ek kaptak terepfestést az 1.nagy javítás után:
409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605.
zoli75 677658 2020. október 4. 17:15
Válasz erre
Szia,

A Hunavia.hu-n találsz képeket terepszínű PF-ekről is.

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
Bishop 677649 2020. október 4. 13:38
Válasz erre
Köszönjük a hiánypótló információt!
vatya1 677647 2020. október 4. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!
köszönöm a cápetis infókat,még az lenne a kérdésem hogy a magyar PF mind festett ezüstök voltak? mert nem látni rajtuk fémszín eltérést itt csak is magyarokról van szó
Vadász 677626 2020. október 3. 12:46
Válasz erre
Precíz leveléhez annyit tennék hozzá, hogy a repülőgépeket időnként átfestették, a festésüket kiegészítették. Egy fénykép mindig az adott gép adott pillanatában valós festését mutatja. Ha egy gépről sok kép van, az nem biztos, hogy ha az ezeken a képeken lévő információkat felhasználom egy makett festése során, akkor történelmileg hű másolatot kapok. ez fokozottan igaz egy-egy ismertebb gép, pilóta esetében, mert róluk több kép is készülhetett elég tág időbeli intervallumban. Tehát egy makett megépítése és festése a legjobb referencia anyagok birtokában is csupán rekonstrukciós kísérlet.
Vadász 677625 2020. október 3. 12:36
Válasz erre
Precíztől kaptam néhány sort a Cápeti ügyben, kérte, hogy tegyem elérhetővé:

"Elnézést a zavarásért.
Az Eduard csak azt látta, amit megmutattam nekik. A Taszári repnap előestéjén (még Camel matricak nélkül) és az első bemutató repülés előtt is diafilmre körbe fotóztam az egész 1904-es gépet. Az Eduard makett azt az állapotot tükrözi stencilekkel meg minden egyébbel. Az orrkúp közép szürke volt, a fékernyő gondola ajtók festett alumínium (a jól bevált hőálló zománc).

Nem érdemes beszélni arról, hogy mi történt később a repülőgéppel mert a következő 4-5 átfestésnek nem sok köze volt az eredeti állapothoz. A száj helye, színei, fogak mérete, száma, a kopoltyúk helye, a 1904-es oldalszámok helye / betűköz, a gép egészének festése, színei . . . mind megváltoztak. Ami ma a szolnoki roncstárban látható csak egy bohózata az eredeti festésnek, elkapkodott kényszermunka eredménye!"
japesze43 677623 2020. október 3. 11:32
Válasz erre
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy Mig-21UM régebbi modellek közül melyiket érdemes választani? Találtam egyet az Eastern Express-től, az Aeroteam-től és a Bilektől 1/72-ben. Tudom, hogy jelenleg az RV Aircraft/Kovozavody talán a legjobbak, de van már egy RV US-em és nem akarom ugyanazt kétszer...
juge75 677614 2020. október 2. 20:04
Válasz erre
Fémszín. A sötétszürkében /fekete/ van zöld is.
Tibcsi 677583 2020. október 1. 20:15
Válasz erre
Valamikor régen kitárgyaltuk itt a témát és arra jutottunk, hogy az orrkúp valószínűleg sötétszürke volt. A fékernyőtokot én ezüstnek nézem.
vlevi 677579 2020. október 1. 17:15
Válasz erre
IMG_6149
IMG_6149

Kecskemét, 2010 augusztus, saját kép.
Bishop 677574 2020. október 1. 15:27
Válasz erre
Találtam egy kisfilmet, ami picit segít eligazodni a festésben:

www.youtube.com/watch
Bishop 677566 2020. október 1. 13:26
Válasz erre
unnamed
unnamed
1904_114
1904_114
KAMO_C_02s
KAMO_C_02s

Lehet, hogy a fénytörés teszi. A csehek például sötétszürkének látták (lásd utolsó kép). Viszont hajlok a fekete irányába, mert minek festették volna egy harmadik színre, ha kéznél van a fekete festék?
Murmuc 677555 2020. október 1. 10:23
Válasz erre
Bishop 677545 2020. október 1. 07:12
Válasz erre
Valóban, a Szolnokon kiállított gépről hiányzik. A másik kérdésem csak az lenne, hogy a orrkúp (mach-kúp) az teljesen fekete volt, vagy inkább sötétszürke (az eduard a sötétszürkét mondja)? A fékernyő kúpjában sem vagyok biztos, hogy ezüst, vagy fehér volt a korai cápetin?
G-cart 677526 2020. szeptember 30. 15:38
Válasz erre
Az MF-fel viszont csak súrolták a célt, ez bizony "bis" volt.
Tibcsi 677512 2020. szeptember 30. 11:45
Válasz erre
157447-11991-pristine
157447-11991-...

A régi Propagteam matricát nézve, el nem tudtam képzelni, hogy mijatúró lehet az a vörös patkó ott a gép hasán... már tudom. :)
búza 677504 2020. szeptember 30. 08:20
Válasz erre
photo93
photo93
IMG_3467
IMG_3467

Ez nincs rajta a mostani gépen!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.