/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.
kezo 682400 2021. február 21. 17:58
Válasz erre
Így van ahogy írod , úgy gondoltam ,hogy a H302-t a kúpra direktben lehet festeni nem kell világosítani .
BalEee 682398 2021. február 21. 17:34
Válasz erre
búza 682395 2021. február 21. 16:40
Válasz erre
A PG.-s festésnél a kúp ugyanazzal a festékkel volt lefújva, mint a terep zöldje, csak az a használat során nem fakult ki, mert tároláskor rajta volt a kúpvédő.
Zoli 682392 2021. február 21. 16:21
Válasz erre
Szia,

Nagyon jó képek, köszi! Az utolsónak elsősorban az Amigo gyanta feljavítójánál van haszna, persze csak törzsvég nélküli gépnél. Mivel én nem úgy terveztem beépíteni, muszáj volt mindent ledarálni róla, hogy beférjen a törzsbe...
z
czzoli 682389 2021. február 21. 16:11
Válasz erre
WP_20210210_09_51_21_Pro
WP_20210210_09_51_21...
WP_20210210_09_51_41_Pro
WP_20210210_09_51_41...
WP_20210210_09_51_50_Pro
WP_20210210_09_51_50...

Sziasztok!
Hátha valaki fel tudja használni festéskor.
kezo 682384 2021. február 21. 14:13
Válasz erre
Szia Balázs !
A kabin H46 és 30-40% fehér,az alja és a futómű gondola H314, a terepszin H302 és H403 . A zöldet kicsit vilagositsd a H403 -al. A mach-kúp H302.Az alját ne vilagositsd ha sötét bemosót használsz . A terepszineket lehet mert a bemosó visszasötétiti.Talalsz fotokat a hunavia.hu-n. Ott kedvedre valogathatsz,hogy milyen és melyik legyen . Matt lakkal fújd le , mert már sajnos mindegyik bemattult.
Üdv: Zoli
BalEee 682380 2021. február 21. 11:47
Válasz erre
HADmodels MF

Mig-21MF
HADmodels MF

Sziasztok!

Terepszínű Eduard Mig-21MF-et építenék a képen látható magyar verziók valamelyikében.
Segítséget szeretnék kérni a színeket illetően a kabinbelsőre, futóaknákra és a 3 terepszínre vonatkozóan. Főként gunze festékeket használok, így a legkézenfekvőbb lenne azokat használni/rendelni ehhez is.

MRP festékekből találtam konkrét magyar színeket a terepfestésre vonatkozóan, de nem ismerem a gyártót és a festékeiket, illetve elég húzós áron adják őket. Átváltani nem tudtam, mert a saját számozásukon kívül más adatot nem találtam róluk. A kabinnál és az aknáknál nem csak színkódokkal, de magukkal a színekkel is bajban vagyok, nem ismerem annyira a típus történetét.

Még egy bónusz kérdésem lenne, a Mach kúp festése megegyezik a terep sötétzöldjével, vagy eltérő festése volt (Eduard utasaítás szerint a mellékelt összes változatnál bright green)?

Előre is köszönöm a segítségetek!

Üdv,
Balázs
Bishop 682160 2021. február 14. 20:21
Válasz erre
648035_2
648035_2
648035_3
648035_3

Sziasztok!

Keresek Eduard 1:48 Mig-21 MF early pilótafülkét.

Elérhetőségem: elsarkozi@gmail.com
migfun 682151 2021. február 14. 18:01
Válasz erre
Még szerencse, hogy van "véletlenül" néhány F-13, PF, MF és Bisz makett talonban... :)
HADvezér 682136 2021. február 14. 10:08
Válasz erre
Sziasztok!
Nos most jön el az ideje egy csapatfestésű matricalapnak :)
Elnézést, hogy csak most olvastam a topik ezen részét. Akkor hamarosan jönnek a csapatfestésű 21 -esek!
migfun 681859 2021. február 5. 10:38
Válasz erre
Tibcsi 681856 2021. február 5. 10:25
Válasz erre
Ha Cápetit akarsz, akkor 1/72-ben egyelőre nem találsz jobb MiG-21bis-t a Zvezdánál, az sem sétagalopp, de legalább az alakja jó. Az Eduard MF-ből inkább építs mást. :)
zsocate 681851 2021. február 5. 09:50
Válasz erre
Ez a szakirodalom elérhető magyarul? Ha jól gondolom, a szerző magyar, itt a makettinfón megtalálható esetleg?
vasasbalint 681842 2021. február 4. 19:25
Válasz erre
Igen
1:72
De egyenlőre nem kezdek bele semmibe, csak informálódok !
köszönöm
Azóta képet is találtam !
atika 681838 2021. február 4. 16:50
Válasz erre
...eddig 1/48-ban gondolkodtam, nem tudom miért.
Ha 1/72-ről van szó, akkor még kacifántosabb a dolog.
atika 681837 2021. február 4. 16:37
Válasz erre
atika 681835 2021. február 4. 14:07
Válasz erre
Ne tedd. Nemcsak a gerinc a gond. A 75AP típus szigony antennája sincs benne az 1/48-as MF készletben.
Ráadásul az Eduard 1/48-as bis orra sem OK.
Kell hozzá egy Coldwar Studio orr-rész.
...szóval elég szép sport teljesítmény a bis-ből bis-t építeni is.
badgo 681834 2021. február 4. 13:57
Válasz erre
Szia!

Elég látványos a különbség a gerinc méretében. Sztem érdemesebb beruháznod egy biszre, mint nekiállni ennek a nehezen kivitelezhető átalakításnak. Vagy egyszerűen elfogadod, h a Te Cápetid egy MF lesz.
vasasbalint 681833 2021. február 4. 13:46
Válasz erre
Sziasztok !
Segítséget kérnék.
Egy Eduard MF-ből szeretném megépíteni Cápetit.
Tudom ő Bisz volt !
Tudnátok képet küldeni amin látszik milyen külső különbség van kettő között ?

köszönöm
Üdv.: Bálint, Gyomáról
gaunt1 681254 2021. január 15. 17:49
Válasz erre
De jó látni, hogy vannak még olyanok akik törődnek ezzel! Nekem is elegem van amikor magyar könyvekben, újságokban, weboldalakon ilyeneket lehet olvasni, hogy Shilka, DShkm, Shturmovik, ISU-152, stb.
Még annyit hozzátennék, hogy pár hozzászólással lejjebb, az "E-6USz" és "E-6UM" szintén hibás, az "E" helyesen "Je". A magyar "E" orosz megfelejője ugyanis az "Э" karakter, nem a "Е".
Muzzy 681250 2021. január 15. 15:01
Válasz erre
bocsi, de éppen azt írtam, hogy a kiejtés szerint kell átírni Te hogy írnád az orosz "CПC"-t át? Fonetikusan SzPSz, és ezt is írtam.
Sennás 681248 2021. január 15. 13:21
Válasz erre
Jaj de jó hogy írod teljesen "elfelejtettem" ez Covid mindent felborított tavaly nem jutottunk el talán az idén van ott pár jó vas úgy láttam fényképezünk majd:)
Miggyuri 681247 2021. január 15. 13:05
Válasz erre
Miggyuri 681246 2021. január 15. 13:04
Válasz erre
A cirill betűs átírásnak egységes szabálya van - csak sokan, talán kényelemből, vagy mert nem tudnak róla, mindenféle variációkban gondolkodnak, vagy átveszik jól, rosszul, az angol nyelvű - egyébként hasonlóan rossz (az orosz kiejtéshez képest)- át írásokat. A helyesírás azt mondja ki, hogy a nem latinbetús írásoknál (cirill,arab, kínai stb.) kiejtés szerint kell leírni az adott szót. Azaz Kalasnyikov és nem Kalashnikov, PPS-41 és nem PPSh-41.Bocsi,de kibújt belőlem a magyartanár. :)
TOmCSI 681244 2021. január 15. 10:54
Válasz erre
Sziasztok!
A mátrafüredi Oxigén Adrenalin parkba került kiállítási tárgyként
a 9125 oldalszámú 21 bisz. Sajnos eléggé "leharcolt" állapotban van.
búza 679328 2020. november 23. 17:36
Válasz erre
Jó példa az átírásra, hogy a BD3-as tartók szinte mindenütt BDZ-nek lettek fordítva!
búza 679327 2020. november 23. 17:35
Válasz erre
A hajtómű átépítésnek nem volt köze az elnevezéshez, a gép nem ettől lett átsorolva, mert már előtte a "69"-es gyári számmal lettek gyártva, igaz az első három, kés antenna nélküli gép még más sorozatot képviselt. A hajtómű átépítések '78 július és '79 november között zajlottak a PG.-ben (később az NDK-ban!), ekkor már minden gép a ma ismert oldalszámát viselte. Az átépítés a PF változat krónikus hajtómű hiánya miatt IS! került sorra.
Muzzy 679325 2020. november 23. 16:59
Válasz erre
A cirill betűk átírása sosem volt egységes!
Ha fonetikusan nézzük, akkor a leghelyesebb az "Sz" De még Juge írásában is keveredik, mert az "UC" idézésnél "Sz"-t használ, de az "CПC"-nél meg "SPS"-t ("SzPSz" lenne nyelvtanilag helyes az orosz "határréteg lefújó rendszer", de a 70-es években katonáéknál erre nem sokat adtak
Muzzy
juge75 679321 2020. november 23. 16:37
Válasz erre
Oroszoknál is "68"-as gyártmányként /E-6USz/ említik az USz-t /Mig-21C gyakorló változata/, 1966-71 között Tbilisziben 347 repülőt gyártottak. Ebből export változatot is említ, "68A"-gyártmányként 1970-ig.
a "69"-es gyártmány /E-6UM/ a PFM gyakorló változataként említi, szintén Tbilisziben, 1971-es évtől készült exportra, SPS határréteg lefúvó rendszerrel, 1133 készült.
aviaros.narod.ru/mig-21u.htm
Nyugger 679319 2020. november 23. 15:45
Válasz erre
1.
1
2.
2

Ne tévesszen meg az, hogy 21USz-t írtam, ez egyszerűen ez a magyarnak tartott írásmódja, szerintem…

Szóval a csatolmányban a kor négy magasabb beosztással (és tudással) rendelkező főtisztje 1972.05.09-én még mindig 21USZ-nek hívja a típust.Laciék is (Rumcájsz_52) is ebből tanultak anno.
Talán a 21UM-ek (69) „tömeges” elterjedése után lettek átsorolva az UM kategóriába némi technikai átépítés és fejlesztés után, pl. az R-11F2SZK-300 hajtómű lecserélése R-13-300-ra.
Talán az eredeti orosz és az első magyar sárkány formulárból lehetne előrébb lépni, de hol van már a tavalyi hó……
Szóval a mottó: „a magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, és így a tudáskeresés sohasem ér véget”
búza 679314 2020. november 23. 14:33
Válasz erre
Oldalszám: 0158(kezdetben 0169!) Gyári szám: 01695158
Rumcájsz_52 679306 2020. november 23. 12:06
Válasz erre
Szia!
Több okból se lehet úgy ahogy kombináltál. "69" lajstromszámú kétüléses 21-ünk nem volt. Az USz átírás oroszból jött (az SzPSz-rendszerrel felszerelt kétüléses 21-et jelentette), csak volt ott némi keveredés. Az USz ipari kódja eredetileg nem "69"-es gyártmány, hanem "68"-as volt (nekünk ilyen nem is volt), viszont a kezdeti dokumentációk (még amiből a PG-ben a típust tanultuk az is!) a bejövő tipust csak mint az USz "68"-as gyártmány újabb robotpilótával felszerelt +stb. módosítását írta le! Nagy volt ám akkoriban a titkosság és kavarás, mikor az első PG-csoport kiutazott a Szu-ba a típusképzésre, a katonai főiskolán az oktatótisztek 2 napig egyszerűen letagadták hogy ilyen típus egyáltalán létezne, "Elvtársak hát magukat becsapták!", meg kellett várni hogy Moszkvából odaért egy kísérő főtiszt aki rábólintott, hogy a magyarok TÉNYLEG arra a tipusra kapjanak kiképzést! Később lett egyértelmű, hogy a hivatalos légierős tipusjelzés az 21UM, "69"-es gyártmány ipari kóddal.
A másik: nézd meg a doku dátumát, akkoriban a MN-ben semmiféle OFFICE számítógépes programot nem használtak (ha erre gondoltál). :-)
pmheros 679302 2020. november 23. 09:57
Válasz erre
Üdv!

Nézegettem azt az irományt és feltűnt hogy az USz betűösszetételben az "S" bötű nagy, míg a "z" kicsi. Felötlött bennem, hogy olyam mintha egy rövidítés kezdete lenne, például: "Sz.", mint Számú. Mivel utána épp egy lajstom szám áll, még akár jelentheti is azt. Elképzelhetőnek tartom, hogy kimaradt egy szóköz az U és az Sz közt, amit a mechanikus Office program nem jelölt javításra. :)

Üdv.: pmheros
László58 679296 2020. november 22. 23:31
Válasz erre
Rumcájsz_52 679295 2020. november 22. 22:57
Válasz erre
Főleg az, hogy a festett területeken a lemez nem alu-ezüst árnyalatú volt, a szárnytartályoknál pl. műgyanta-szigetelése volt (nagyon világos homokszín), a többi felületen eloxált felületvédelem, ez fakó sárgás metállszín volt. Az ezüst festéssel kicsit közelebb hozták a felület színét a natúr durállemez árnyalatához.
japesze43 679276 2020. november 22. 19:26
Válasz erre
Sziasztok Rumcájsz_52 és Nyugger! Nagyon szépen köszönöm a leírt pontos információkat, ezek most nagyon fontos információk egy Mig-21UM makettprojektben.
búza 679272 2020. november 22. 16:33
Válasz erre
Szerintem közepes javítás után akkoriban nem távozott natúr fém színűen egyetlen gép sem a PG.-ből, mindegyik ezüstre volt festve. Legalábbis amikor hajtómű cserére bejöttek az előzőleg PG. javított gépek akkor már olyanok voltak.
László58 679267 2020. november 22. 12:28
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Mi volt az oka a különböző színű festésnek?
Nyugger 679263 2020. november 22. 11:07
Válasz erre
MiG-21USz
MiG-21USz

Gépek beérkezése után pár héttel -talán hónappal- lettek átlajstromozva Pápán, ez nem érintette a gépek eredeti natúr festését. Az első közepes javítás után (1974-1975) csak az oldalszám formája változott a pápai szögletesről a PG-s kerek formára, de maradt a gépek natúr gépszíne.
Rumcájsz_52 679262 2020. november 22. 11:07
Válasz erre
Szia japesze!
Az MN Légierőben 21US (helyesen 21USZ) soha nem volt, az összes kétüléses vagy 21U, vagy 21UM volt. Az általad említett gépek helyes típusjelzése 21UM. A kezdeti lajstromszámokat nem sokáig viselhette az első három gép (lehet hogy csak papíron kapták az ideiglenes számot számot), mert a PG-be az első kísérleti közepes javításra 74 áprilisban már 0358-al érkezett be az első UM. A PG-javításig mindegyik gép (a felfestett számtól függetlenül) az eredeti szovjet gyári festést viselte: egyes felületeket (pl. gerinc, függ. vezérsík belépőéle és oldala a függ. főtartóig, szárnytartályok alul-felül, vizsz. vezérsík középső burkolata alul-felül, pompázsgátló és körülötte egy szabálytalan nyolcszög alak a gépszám előtt, törzs hátsó része a v.vsík elejétől a fúvócső-burkolatig, kabintető előtti rádiótér-tető, stb.) ezüst festést kapott, a többi felület maradt natúr fémszín, ezután az egész gépet átfújták félfényes átlátszó színtelen lakkal. Az ezüst festés kissé sötétebb árnyalatú volt mint a natúrfém alu-burkolat. A fúvócső burkolata és a fékernyő kúpos ajtói festetlen natúr sötét hőálló fémszínűek voltak, a fcső.-burkolat hátsó 30-40cm-es része szabálytalan foltokban barnásra-sötétszürkére égett. Az orrkúp és más antenna-burkolatok sötétzöld színűek, a kormánylapok, fékszárny hátsó éle felül pár cm szélességben és a v. vsík külső végén a mellső ellensúly hegye 36cm hosszon piros.
japesze43 679240 2020. november 21. 19:39
Válasz erre
Az aviainfo szerint 1971-ben Magyarországon három Mig-21US lett szolgálatba állítva, amelyek később át lettek lajstromozva, eredetileg 0169, 0269 és 0369 volt a számuk. Esetleg lehet-e tudni valamit ezeknek a gépeknek az átlajstromozás előtti festéséről?
A 0169-es számúból 0158-as lett és ez Kecelen van kiállítva, de UM-ként...
búza 679106 2020. november 17. 15:09
Válasz erre
Az F-13-ba (74-es) sorozattól függően 2200-2400 liter keró ment bele. Abban is volt 1-es tartály. Ha ehhez hozzáadjuk a gerinc 170-ét, plusz a gépágyú lőszerek helyét szerintem akkor sem jön ki a 2900 liter. De majd otthon megnézem! :-)
Emlékeim szerint:
21U: 2300, UM: 2350, MF: 2600, PF: 2700, Bisz/AP: 2750. F-13-at nem üzemeltettem.
sanyi 679105 2020. november 17. 13:33
Válasz erre
Uraim!
Köszönöm a segítséget, most már felvilágosodtam! Hogy ezt miért nem vettem észre, azt nem tudom...
Üdv
Sanyi
Rumcájsz_52 679104 2020. november 17. 11:42
Válasz erre
Tényleg van ilyen adat Jefim Gordontól - és sok követőjétől, de neki már nem mindent hiszek el, tévedett több más dologban is. Nekem van orosz adatom 2680 l-ről, ezt inkább elhiszem. Viszont azt jó ha tudjuk, hogy a PF-ben még volt egy 1. sz. tartály ami a bisz-ből már hiányzott, a bisz-ben "soványabb" volt a 2. sz. nagy törzstartály a gépágyú körbefutó lőszer-hevedercsatornája miatt, és az SZPSZ-rendszer berendezései miatt kisebb volt mindkét oldali 6. sz. törzstartály is. Kérdés hogy ezeket a mínuszokat mennyire kompenzálta a PF-hez képest 170 l.-ről 540-re növelt gerinctartály!
búza 679099 2020. november 17. 07:46
Válasz erre
"A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét."
Ez biztos? Szerintem tévedés! Még a Bisz/AP-be is csak 2750 ment bele!
Rumcájsz_52 679096 2020. november 16. 23:04
Válasz erre
Ha megnézed a linken lévő fotót, látszik az a kis részlet ami miatt nem lehet PF: fékernyő-tartály van az oldalkormány alatt, PF-en ilyen nem volt (egyetlen kísérleti példányt kivéve, de az ugye szovjet volt). Így lehet PFSz (ha ugyanolyan keskeny a függ. vezérsík mint a PF-en), lehet PFM ha szélesebb a f. vezérsík és szovjet/VSZ gép(a sajátjukat így hívták, de ebből volt kétféle is, a másodikon kétrészes a kabintető, KM-1 katapult van bebbe, és SzPSz-rendszerű a fékszárny)), és lehet FL-változat is ha VSZ-en kívüli export-gép. Eredetileg mindegyik 2 fegyverfüggesztővel van felszerelve, a 4-függesztős az már indiai átépítés eredménye. Nem kell mindent elhinni, amit a "szakértő" újságírók odaírnak ...
migi 679093 2020. november 16. 20:50
Válasz erre
MiG-21 PF-hez hasonló konstrukció, némi változtatással.

Az FL szélesebb a függôleges vezérsíkkal rendelkezik mint a PF.

Az R1L Zaphír lokátort a modernebb R2L váltotta fel.

Hajtómûve az F-13 változaton alkalmazott R-11 F-300, mely gyengébb mint a PF típusé és csak 3900 kp a max. tolóereje normál, illetve 5740 kp utánégetô üzemmódban.

A betölthetô 2900 l üzemanyag viszont meghaladja a PF 2750 l-jét.

Ez az elsô változat, mely törzse alatt képes a GP-9 gépágyúkonténer hordozására, mely egy 23 mm-es ikercsövû gépágyút tartalmaz 200 db lôszerrel.

A típust Moszkvában 1965-68 között gyártották.

Indiában a Hindustan Aeronautiscs Ltd. ( HAL ) 1966-ban készült fel a licence gyártására és az elsô indiai MiG-21 FL ( C1100 lajstromú ) 1970. október 19-én készült el. A HAL 1970-73. között 195 db-ot gyártott a típusból. India még még ma is rendszerben tartja ezt a változatot, de 4 fegyvertartós szárnyakkal, angol elektronikai berendezésekkel és francia fegyverzettel látták el saját változatukat
sanyi 679089 2020. november 16. 19:59
Válasz erre
Sziasztok!
Mi az eltérés a MiG-21 PF és FL között? Az indiai négy tartós FL világos, de az arabok is kaptak FL-eket, amik két tartóval rendelkeznek. Sajnos hiába nézegetek google-val, ugyanaz a gép egyszer FL, másszor pedig PF...
Előre is köszi!
twitter.com/Adlaim27/status/1326743644506894339/photo/1
zoli75 679077 2020. november 16. 04:34
Válasz erre
Szia,

Megtaláltam. Köszönöm!

Üdv.,
Gyarmati Zoltán
búza 679067 2020. november 15. 16:11
Válasz erre
Szia!
Nézd meg Vándor Kareszék gépét, az jól van lefestve.
Üdv: Búza
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.