/ Fórumok /

Mi van a dobozban?

Mindenkit érdekel a doboz tartalma,de nem mindehol lehet belenézni..
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107.
Hooligan 375271 2006. október 21. 11:59
Válasz erre
a minden (6).JPG méret: 81.8 KB
a minden (7).JPG méret: 79.9 KB
a minden (8).JPG méret: 40.2 KB
a minden (9).JPG méret: 52.9 KB
a minden (11).JPG méret: 70.7 KB
a minden (11).JPG méret: 70.7 KB
kincsek.JPG méret: 112 KB
r?z.JPG méret: 72.5 KB
megatöbbi
Hooligan 375270 2006. október 21. 11:58
Válasz erre
a minden.JPG méret: 112.9 KB
a minden (1).JPG méret: 79 KB
a minden (2).JPG méret: 76 KB
a minden (3).JPG méret: 76.3 KB
a minden (4).JPG méret: 73.1 KB
a minden (5).JPG méret: 113 KB
ésatöbbi
Hooligan 375269 2006. október 21. 11:57
Válasz erre
doboz (1).JPG méret: 99.7 KB
oszerak?s.JPG méret: 98.3 KB
oszerak?s (1).JPG méret: 96.8 KB
oszerak?s (2).JPG méret: 103.1 KB
oszerak?s (3).JPG méret: 94.8 KB
Papír cuccok:
Hooligan 375268 2006. október 21. 11:53
Válasz erre
doboz.JPG méret: 105.8 KB
234.4.jpg méret: 20.9 KB
sdkfz234-4.jpg méret: 17.5 KB
sdkfz234_4.jpg méret: 19.4 KB
Hali!

Sikerült beszereznem Brúnó tagtársunktól, talán a Második Világháborúban gyártott legszebb járművet! A Dragon álltal gyártott Sd.Kfz. 234/4 8 kérék meghajtású, PaK 40-el felszerelt felderítő jármű, mejnek vonalvezetése, megjelenése és szerintem az egész járművet körülvevő, akkori Német csúcstechológia díszpéldánya!
A járműnek mind a nyolc kereke páronként kormányozható, ami nem rosz dolog a PaK 40-es esetében, melynek a Német tervezőmérnökök minden tudásukat segítségül hívva sem tudtak pár fokosnál nagyobb horizontális mozgást biztosítani. A járműnek két kormánya és vezérlő szerve van, az egyik a jármű elejében, a másik pedig a hátuljában kapott helyet, ezzel biztosítva a felderítő jármű gyorsabb menekülését, mivel nem kell megfordulnia, hanem elég csak a vezetőnek átülnie a másik vezetőűlésbe. Ez azért volt fontos, mert a jármű hiába haladta meg a 11 tonnát, (ezzel a legnehezebb kerekes felderítővé vállt)a páncélvédetsége nem tudott ellenállni egy ellenséges harckocsi támadásának. A PaK 40-es páncéltörő ágyú viszont elégségesnek bizonyult ahhoz, hogy egy T-34-est vagy egy Sörmit viszaverjen!
Ez a járművet 1944 decemberében kezdték gyártani (Hitler parancsára), ezért nem sok készült belölle (89 db.) a háború hátralévő rövidsége miatt. Sajnos nem sok információ maradt meg erről a tipusról, hogy hol harcolt és mien alakulatok kaptak belölle. Elvileg Lengyelországban, és a Nyugati fronton harcolt ez a típus, amit több fénykép is alátámasztani látszik.
Ez a jármű országúton 85 km/h-s sebességre volt képes és a hatótávolsága 1000! kilóméter volt! Terepen sem nyújtott sokkal kevesebbet ami a 30 km/h-s sebességben (persze ezt a nagyon gázos terepre értjük) és a 805 km-es hatótávban mutatkozott. Ezekkel a tulajdonságokkal a Német Hadsereg legjobb felderítőjének számított.

A makett:

Első ránézésre is megállapítható, hogy a makett alkatrészbontása a Dragontól elvárható színtet megint sikeresen megütötte. Az alkatrészek közelebbi megtekintése során, nem találunk felületi hibákat, beszívódásokat, vagy kilökőtüskéket. Sorját meg max mikroszkóp alatt. Szerencsére Az Italeri kit-el szemben itt az alváz mondhatni tökéletes kidolgozottságban rakható ösze, és a belső térbe is jelentős menyiségű alkatrészt kapunk. Figura sajna nem jár a kit-hez ami nagy baj, mert ebbe a típusba nem könyű kezelőszemélyzetet szerezni. A sok pluszból amit kapunk, igazából csak a matrica és az esztergált alu lövegcső a hasznos, mert a maratás és a kis réz antenna izék nem tesznek különösebb szolgálatot.
A gumik (számomra a legfontosabbak, mert azokat nem lehet feljavítani) több részből állnak, ami azt takarja, hogy akár csak felnire is készíthetjük a járművet. Sajna csak egy gumiszettet kapunk a járműhöz, ami az akkori helyzetet tekintve max a gyári új gépeknél volt jellemző, mivel a frontra kikerülve, egy defekt útán tuti más mintájú gumikat szereltek fel, és ezért színte nem is volt rajtuk két ugyanolyan kerék!
Az öszerakás rajzban két festést adnak meg, viszont rengeteg matricát kapunk, amiből báármien alakulat gépét megépíthetjük (ha találunk valami referenciát).
Az öszerakási rajz szerintem egy kicsit túl öszetett, mert egy menüpontban van olyan hogy 20 alkatrészt kell a helyére illeszteni. Szerintem lehetett volna nagyobb a bontása a rajznak. Kiegészítőt színte semmit sem kapunk a kit-hez, ezeket külön kell beszerezni.

Alapjáraton ez egy nagyon jó kit, de nem ajánlom kezdőknek, mert a festése nagyon öszetettm és az építés módfelett bonyolult! (ez jól hangzott : P)
Az árát tökéletesen megéri!!

Üdv.:Bala
Zoli 375267 2006. október 21. 10:39
Válasz erre
Orosz gépek kedvelőinek, főleg tapasztaltabbaknak: mysite.wanadoo-members.co.uk/models_pages/modl_il-76.html.
z
Tibcsi 375266 2006. október 21. 09:15
Válasz erre
sasi,

Nagyon szép makett, de van néhány "de"... :)

- szerezz bele jó katapultüléseket, mert amit ad, az elég gyenge
- (szerintem) kissé túl mély a panelezése, vagy legalábbis határeset :)
- a beömlőcsatorna felső részén be kell tömni egy kb. 4 mm-es rést

De hogy valami jót is mondjak: a matrica gyönyörű, az alakja pontos és bőséges fegyverzetet ad.
sasi 375265 2006. október 21. 08:21
Válasz erre
csá!
tudnátok vmit mondani a revell 1/72es f-14a-ról? Nekem az ára alapján egy új kiadásúnak tűnik de azért gondoltam megkérdezlek titeket is:)
www.jatek-makett.hu/index.php
Tibcsi 375264 2006. október 20. 18:46
Válasz erre
Olcsóbbnak olcsóbb, de a Hasegawa szebb. És a Hasegawát a Revell is kiadta 72-ben. Az Academy előnye, hogy legalább van szívócsatornája, a Hasegawának nincs. De amúgy a Hasegawa szebb... :-)
Solo 375263 2006. október 20. 18:42
Válasz erre
Az pontosságáról nem sokat tudok mondnani, de az Academy 72-es F-15E is szép darab és valszeg olcsóbb, mint a Hasegawa.
Zoli 375262 2006. október 20. 17:57
Válasz erre
Tartok tőle, hogy csak újrakiadás, nagyon ritkán jelentkezik az Airfix új makettel. Keresd inkább a Revell/Hasegawa készleteket! (Mármint ha 72-esre gondolsz.)
z
NSVT 375261 2006. október 20. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki talákozott-e az Airfix F-15E makettjével? Ez egy régi makett újracsoagolása (1993), vagy egy új kiadás? A panel vonalak vésettek vagy sem?
G-cart 375260 2006. október 20. 17:11
Válasz erre
Sziasztok!
ICM Messerschmitt Bf 109/E-4 és Caesar Miniatures Modern Urban Resisters a Wolfpack e heti dobozbontása.
farkasfalka.uw.hu
Jó nézelődést!
Üdv: G'
Kalóz 375259 2006. október 19. 22:16
Válasz erre
Én is csak most láttam az új dizájnt, mert a hsz-eket olvasva rákattintottam a Kedvencekben lévő linkre, ami elküldött melegebb éghajlatra, de a felkínált címen végül is bejött az oldal.
A matricák ára a korábbihoz képest enyhén emelkedett (ami végül is elfogadható), viszont a makettek nekem drágának tűnnek (igaz akcióban, de többet egy ezressel olcsóbban vettem az Alfamakettben).
Amúgy tényleg komolyabbá vált az oldal, látványosabb és tartalmasabb is.
Kalóz
xcraft 375258 2006. október 19. 22:12
Válasz erre
Szia Kalóz!
Most néztem meg, hogy felhívtad rá a figyelmem. Sokkal jobb mint a régi, mind megjelenésében, mind a termékek felsorolásában, kereshetőségében.
A matricái pedig általánosságban jók, és még jobb, hogy vannak.
X.
Kalóz 375257 2006. október 19. 21:20
Válasz erre
A HAD továbbra is MF-hez adja a Cápeti matricát! Ahhoz képest, hogy a Mirage 2000 C képével egy F16-ost reklámoz, nem is rossz! (Tudom, valszeg tévedés, egy új oldal összehozásánál ez becsúszhat). Tényleg, kinek hogy tetszik a HAD új oldala?
Kalóz
Tophatters 375256 2006. október 19. 19:45
Válasz erre
Egyébként a HAD is gyárt Cápeti matricát, 72-ben és 48-ban is, abból a 93-as fairfodi festést készíthetjük el.
xcraft 375255 2006. október 19. 19:08
Válasz erre
Hello!
Köszi, akkor egyszer elkészülhet a Cápetim is, eredeti camel feliratokat is tartalmazó matricával. 10 éve megvan, aeroteam gyártmány, csak a Kp MiG 21 MF volt mellé csomagolva, Cápeti meg bis volt. (Bis AP)
X.
Tibcsi 375254 2006. október 19. 09:35
Válasz erre
Ja, tényleg... figyelmetlenül olvastam.
Zoli 375253 2006. október 19. 09:24
Válasz erre
Szia!
Én nem a törzsféklapokat, hanem a fékszárnyakat említettem, és azért lehet csak egy-egy pilonnak a helye kifúrva, mert szerintem a szárnyat a PFM makettből vették át.
Amúgy a nagyobb faragásoktól se zárkózom el, csak a Fujimi MiG esetében nem szívesen szánnám rá magam, főleg a szélesebb, laposabb törsz, eltérő beömlő stb miatt. Akkor már inkább az ICM vagy Eastern maketteket javítanám fel.
z
Tibcsi 375252 2006. október 19. 05:51
Válasz erre
Opssz, megvan a gépágyú! :) Viszont alternatívaként jelzik a törzs póttartállyal szemben...
Tibcsi 375251 2006. október 19. 05:33
Válasz erre
Zoli,

De, kevered. :) Azokon egészen másmilyen volt az első törzsféklap. Ezen sem egészen pontos, de "hasonlít". :) Kb. 80-90%-ban felel meg a valóságnak.

Alaposabban átnéztem a képeket, egészen jó kis makett benyomását kelti a készlet.

Első felindulásból a következő hiányosságokat vettem észre:
- a főfutó keréktárcsája az MF, UM változaté. A bis-é zárt.
- a szárnyak alján csak egy-egy fegyvertartó helye van kifúrva.
- nem találtam sehol a törzs alatti GS-23 gépágyút... (de az is lehet, hogy nem jól néztem)

Én úgy látom, hogy a Zvezda a lehetőségekhez mérten jól megoldotta a házifeladatot. Mivel a Fujimi készlet gyakorlatilag beszerezhetetlen, 1/72-ben csak ez maradt.
Egy kis farigcsálástól meg nem kell megijedni: makettezők vagyunk, vagy mi? :-)))
Zoli 375250 2006. október 18. 22:43
Válasz erre
Szasz X!
A képeken látszik, hogy a függőleges vezérsík alja kb a fékernyőtok elejénél kezdődik, meg a gerinc is elég szélesnek tűnik, ez alapján valószínűleg bis. A fékszárnyak viszont asszem a régi változatúak (F-13, PF, U), hacsak nem keverem azokat...
z
xcraft 375249 2006. október 18. 22:32
Válasz erre
Sziasztok!
Engem is érdekel, menyire hasonlít az eredeti BiS-re a zvezda kit, régóta keresek normálisat, csak még nem találtam. Tényleg bis?, nem Mf?
X.
Zoli 375248 2006. október 18. 21:53
Válasz erre
Azért írtam, hogy feljavítva, mert engem kicsit mégis arra emlékeztet, de lehet, hogy tévedek. Meg inkább az volt a cél, hogy a szakértők cáfoljanak meg, akkor nyugodtabb vagyok.
z
Zoli 375247 2006. október 18. 21:49
Válasz erre
Kösz, inkább lemérem a Zvezda PFM-et...
z
Tibcsi 375246 2006. október 18. 21:46
Válasz erre
Nekem a Fujimitől a bis van meg. Azon külön van a gerinc. De a Zvezda nem nagyon hasonlít rá. :)
Zebi 375245 2006. október 18. 21:44
Válasz erre
Keresd meg a fórumban, felraktam valamikor.
Zoli 375244 2006. október 18. 21:41
Válasz erre
Na akkor lécci osztd meg velem az eredményt, mert én eddig mást hallottam! Én csak egymás mellé tettem a kettőt, a Fujimi a hallottaknak megfelelően tényleg nagyobb volt, meg a törzs alakhibás is állítólag, de várom a véleményed, akár magánban is.
z
Zebi 375243 2006. október 18. 21:30
Válasz erre
Konkrétan ismered a készletet? Lemérted? Mert én igen. Összességében pontosabb a Zvezdánál. (Fujimi PF vs. Zvezda PFM)
Zoli 375242 2006. október 18. 21:26
Válasz erre
Nem vagyok biztos benne, a gerinc pl a korábbi PFM-en nem külön elem volt, ezen meg igen, de ettől még lehet, hogy semmi köze hozzá.
z
Zoli 375241 2006. október 18. 21:25
Válasz erre
Konkrétan a méret- és alakhibák...
z
Zebi 375240 2006. október 18. 20:58
Válasz erre
Miért, konkrétan mi a bajod a Fujimi MiG-21-el?
Tibcsi 375239 2006. október 18. 20:57
Válasz erre
Az alkatrészbontást nézve, nem sok köze van a Fujimi-hez. :)
Zoli 375238 2006. október 18. 20:38
Válasz erre
Kösz a bemutatót! Egész jónak tűnik, bár nem vagyok elájulva tőle. Remélem, hogy nem a Fujimi makett feljavítása.
z
pilotka 375237 2006. október 18. 20:14
Válasz erre
pilotka.xfree.hu/36872

Zvezda Mig-21Bis 1/72 doboztartalma itt található!
Zoli 375236 2006. október 14. 21:37
Válasz erre
Kösz, már megnéztem!
z
G-cart 375235 2006. október 14. 21:13
Válasz erre
Köszönöm RaPe!
Heti dobozbontások a Wolfpacknál:
Eduard: La-7 és Tally Ho: Remove before flight
farkasfalka.uw.hu
Jó nézelődést!
Üdv: G'
Sonka_papa 375234 2006. október 14. 10:09
Válasz erre
Egyébként elkezdtük csinálni és egész jó csak sokat kellett r0eszelnünk az öntésük miatt.De eddig nagyon jók.
NSVT 375233 2006. október 13. 14:32
Válasz erre
Az Italeri M-109-t valaki ismeri?
Már megvettem, csak a véleményetekre lennék kíváncsi.

Akkor a Su-34-et elírták:)
Zoli 375231 2006. október 13. 14:28
Válasz erre
Szia!
Fordítva, a Tamiya vette át az olaszoktól, meg egy csomó mást is.
z
Zebi 375230 2006. október 13. 14:28
Válasz erre
Szerintem inkább a Tamiya vette át az Italeritől.
NSVT 375229 2006. október 13. 14:24
Válasz erre
Sziasztok!

Az Italeri Su-34-ese tényleg átvett Tamyia makett?
Akos 375228 2006. október 12. 21:16
Válasz erre
Muzzy!
Úgy jön ki az eredeti szárnyméret és elrendezés, ha kivágod a V alakot a szárnyból olyan formán, hogy elöl van a V csúcsa. A pontos hely az elvágásra a motorburkolat mellett kívülről látható panelvonal, ehhez képest a levágott külső szárnyból kell az elölről hátrafele vastagodó V alakot kivágni, így alul a szárnyradiátor is a megfelelő helyre és szögbe kerül.
Igazad van, tényleg félreérthető volt.
Muzzy 375227 2006. október 12. 14:47
Válasz erre
Ákos! Bocsi de szerintem félreérthető egy kicsit amit írtál a 210-es szárnyátalakításról. Ha jól emlékszem a 210-esnek a szárny külső részei hátranyilazottak, (a mértékére nem emlékszem, elfogadom az általad említett 5 fokot), míg a 410-nél egyenes, nincs hátranyilazás. Tehát a "V" -t nem kivágni, hanem betoldani kell.
Üdv
Muzzy
Zoli 375226 2006. október 11. 22:39
Válasz erre
Kösz, asszem ezen még elgondolkodok...
z
Akos 375225 2006. október 11. 22:31
Válasz erre
Elvileg nem túl bonyolult átalakítani: hátra kell törni a szárnyakat a motorburkolat külső részénél 5 fokkal (V alakot kivágni belőle), a motorburkolatot pedig annyival megrövidíteni, hogy az orrával legyen egy síkban az eleje. És elvileg a légcsavarkúp is tömzsibb. Plusz két kis dudor a motorburkolat alján. 48-ban megcsináltam a ProModeler 410-eséből.
Zoli 375224 2006. október 11. 21:48
Válasz erre
És még bántam, hogy eladtam a 210-est... Akkor csak egy kérdésem lenne: esetleg a Fine Molds 410-eséből nem lehet 210-est építeni, akár az Italeri használhatóbb darabjaival?
z
Akos 375223 2006. október 11. 21:17
Válasz erre
Az 109 G ugyanaz a szerszám, mint az F, még a púpokat is külön adják hozzá, ami elég fura. Mindenesetre nem pontos, elég durván alakhibás szegény.
A Me-210 szintén ugyanaz, mint a Me-410 (a szárnyak kivételével) Túl sok jót nem tudok róla mondani: csak az alak, a kabin, a kabintető, a bombatér, a futómű és a panelvonalak nem jók.
Önmagában persze mindegyik kit elmegy, annak idején össze is raktam mindegyiket, de összehasonlítva egy tényleg jó kittel (Fine Molds, Eduard), netán egy 48-assal...
Zoli 375222 2006. október 11. 21:07
Válasz erre
Szia!
Az a 210-es Bilek volt, ami nem ugyanaz! 109-esből nekem is egy G volt, amit én is elcseréltem, de abból kiindulva a korábban kiadott F csak nem lehet jobb, vagy mégis?
z
Kalóz 375221 2006. október 11. 20:59
Válasz erre
Zoli!
Az MM-ben anno volt egy cikksorozat a 210-es átépítéséről. Mit nem mondjak, nem éppen dicshimnusz. Állítólag a 410-es már jobb lett.
A 109-esekből meg a G változatot szólták le, az F szintén jobb valamivel. Az előbbit meg sem vettem, az utóbbit meg elcseréltem, bár nem szokásom, de segíteni akartam egy kollégának, aki nagyon segítőkész volt velem szemben. Így nem tudok mondani róluk saját tapasztalatot.
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107.