/ Fórumok /

"kötelezés"

feszitő kötelek berakása .
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.
1., 2.
lucky 379268 2009. február 6. 20:50
Válasz erre
stefan!
Az eredetin un szorítónyolcassal volt kötve, sose feszesen.
A hágószálat ( ezen állt a matróz) kötötték az árboc merevítő kötélre.
A Marjai könyvben egy éléggé jó ábra van róla.
Sztem nagyobb léptéknél nem érdemes foglalkozni vele.
Stefan 379267 2009. február 4. 19:52
Válasz erre
Igen, már néztem, de nem találtam erről. Asszem muszáj lesz beregisztrálnom ;)
vlevi 379266 2009. február 4. 17:30
Válasz erre
Ismered a hajomakett pont hu oldalt?
Stefan 379265 2009. február 4. 12:41
Válasz erre
Valami vitorláshajó szakértő tudna segíteni?
Azt a mászó kötélzetet szeretném elkészíteni (nem tudom mi a rendes neve).
A Marjai-féle könyvben olvastam róla, de nem volt számomra egyértelmű, hogy a keresztben futó köteleket (amik a "létra" fokait adják), hogyan kell felkötözgetni.
lucky 379264 2008. március 27. 14:15
Válasz erre
Kalóz!
www.noniusz.hu/Áruház
Forgácsoló szerszámok / HSS csigafúrók/ rövid hengeres csigafúrók
Van ott 0,13-as is
Futárral kiviszik bárhová
Kalóz 379263 2008. március 27. 11:00
Válasz erre
Varjú bácsi!
Én is! De a vége akkor is hajlékony maradt :-)

Podva!
Olyan a fúrókat én is láttam már, de nekem nincs belőle. Legalább is ilyen kicsi méretben. Viszont igazából elboldogulok a vastagabb (kapható) méretűekkel is. A füleket én vékony rézhuzalból szoktam készíteni, ahhoz meg jól jön egy vékony fúró szára. Sőt még a helyükre ragasztásban is segít, ha nem húzom le, könnyebb velük dolgozni.

Köszi az infókat:

Kalóz
Podva 379262 2008. március 27. 09:05
Válasz erre
Szia
Egy műszerész szakibácsi kollégám nyugdíjba vonulásakor hagyott rám 2-t Valami békebeli NDK-s darab. maga a fúró csak 2mm hosszú utána a szára kiszélesedik, úgy hogy egy szikenyélbe simán be tudom fogni. Amúgy nem én fúrtam a furatokat a fémfülbe, hanem a Part maratásba vannak ilyenek. A méretét onnan tudom, hogy a 0,2-es fúróm épp befér
Üdv Podva
Varjúbácsi 379261 2008. március 27. 07:49
Válasz erre
Kalóz!
Ha vékony fúrókat használok, én mindig beleragasztom egy injekciós tűbe, és úgy dolgozom vele.
Varjú bácsi
Kalóz 379260 2008. március 27. 07:34
Válasz erre
Podva!
Hol szerzel Te 0,2-es fúrót, és főleg hogyan használod. Nekem már a 0,3-as is túl hajlékony!
Kalóz
Podva 379259 2008. március 26. 20:11
Válasz erre
nieu
nieu

Ez lemaradt:
Podva 379258 2008. március 26. 20:10
Válasz erre
Hali
Bevállt a hegyezős módszer
Nagyon köszönöm!
Még nincs festve, úgyhogy vissza kell húzni, de már nem lesz gond újra megismételni!
Üdv Podva
warbirds 379257 2008. március 26. 07:57
Válasz erre
Prop! Foszlás ellen húzd meg szappanon. Ha a varrónőknek bejön, hátha itt is.:D
Podva 379255 2008. március 25. 21:00
Válasz erre
Szia Prop
Értem szóval ez hegyezhető...
Köszönöm, kipróbálom
Üdv Podva
Propellerfanatic 379254 2008. március 25. 20:42
Válasz erre
Szia Podva!

Én egy korábbi gépemen pont ezzel szembesültem.
A rugalmas cérnát hegysere vágtam (nagyon hegyesre), és egy tűhegyű csipesszel tudtam áthúzni/tolni rajta.
A gond az, hogy ekkor a cérna kissé foszlik. De megoldható.
(Kávé, cigi, miegymás...) :)
Podva 379253 2008. március 25. 16:57
Válasz erre
Szia Kalóz
Köszi jó ötlet gondoltam már rá, csak a gondom az, hogy a furat csak 0,2-es :(
Üdv Podva
Kalóz 379252 2008. március 25. 10:32
Válasz erre
Podva!
Én a varrásnál használatos "tűbefűző " módszert használom. Egy darab 0,15-0,2 mm-es rézdrótot kettéhajtok, a huzal két végét átdugom a lukon, a hurokba befűzöm a cérnát, és áthúzom az egészet a furaton. (tegnap huzaloztam egy kicsit 0,4-es furattal, így biztosan működik).
Kalóz
Podva 379251 2008. március 25. 10:05
Válasz erre
Sziasztok

Szikerült már valakinek rugalmas huzalozó cérnát befűzni Part maratásba 1/72-ben?
Van valami technikája a dolognak? Nekem a hagyományos "lyukbadugós" módszerrel nem megy. (a damil igen, de inkább a cérnát használnám, ha meg bírnám oldani...)
Előre is kösz a segítséget
üdv Podva
Kalóz 379250 2008. március 16. 18:42
Válasz erre
Prop!
Zoli cérnáját csomózni is lehet, akkor is feszes marad!
Bekötőszemet én 0,15-ös rézdrótból (mágneskapcsoló tekercs - több életre elég) készítek 0,3-0,4-es fúrószárra hajtva, majd méretre vágva
Kalóz
Mty 379249 2008. március 15. 21:30
Válasz erre
Stefan,Propellerfanatic,
Köszi az infot!!!
Asszem ahogy találok m... damilt 0,10-től 0,12-ig
röktön megcsinálom az albatrost!
Jó makettezést!
Stefan 379248 2008. február 25. 17:22
Válasz erre
Mty!
Az Égbolt meghódítói topikban reagáltam én is, de láttam, hogy ideirányítottak, úgyhogy ide is beírom, ha esetleg még nem sikerült megoldani.
"Én damilt szoktam használni. 1:72-eshez a 0,12 -es arányosan mutat.
Nézz körül a cikkek között, szerintem ott is találsz néhány trükköt,
de van egy régi cikk róla itt: img1.tar.hu/istf/img/27850339.jpg"
Remélem én is tudtam kicsit segíteni. Tulajdonképpen ez szinte ugyanaz, amit Propellerfanatic is elmondott, csak hátha így több-féle megfogalmazásban sikerül jobban megfogni a dolgot ;) :D
Propellerfanatic 379247 2008. február 13. 20:39
Válasz erre
Szia Mty!

A képek az 50-es hsz-ban vannak.
Jó huzalt például Z63-tól tudsz venni. Ha erre nincs lehetőséged, vegyél 0.10-es horgászdamilt. Én "merülő" fajtát használok. Azaz használtam, mert a Z63 óta szinte csak az övéit alkalmazom. Bekötőszemeket lehet házilagosat használni, de van maratott is.
A lényeg, hogy a zsinórt áthurkolom a szemen, és ráhúzok egy pici csődarabot, amit pillanatragasztóval rögzítek. A pici csődarab pedig nem más, mint fültisztító pálcika meghúzva láng felett. Azaz, gyakorlatilag húzott szál. Csak ez üreges marad. Ebből levágok egy kis darabot, és kész a mini csövecske. A zsinór egyik végét elkészítem, és a másik oldalának ragasztása előtt, az áthurkolt zsinórt meghúzom, és úgy ragasztom. Így feszes lesz.

Sok sikert!
Mty 379246 2008. február 13. 19:01
Válasz erre
Propellerfanatic!
Eggyet értek veled a dupla fedelű repcsik a lgjobbak!
De azt még nemtudom hogyan csináljam a kötelezést?
LÉTSZI LEÍROD?
Propellerfanatic 379243 2007. június 10. 07:59
Válasz erre
X!
Nem. Van olyan koax kábel, melynek az árnyékolásában, a külső köpeny alatt, nagyon vékony sok kis drót fut. 0.1 mm-től felfelé szerintem bármilyet lehet találni. Egy méteres darab szerintem egész életmre ellát.
xcraft 379242 2007. június 9. 22:03
Válasz erre
Hali Prop!

A bekötőszemet miből hajtod? Ha jól látom, nem rézdrót. Én is gondoltam, hogy ilyent kellene gyártani, de a réz nagyon puha ilyen kis keresztmetszetnél, és a feszítőhuzal oválisra húzza. A Zolihuzal tényleg jó, én is most próbáltam, abból van az antenna.
Propellerfanatic 379241 2007. június 9. 19:58
Válasz erre
beragasztva
beragasztva
Dróthajlítás
Dróthajlítás
P1000249
P1000249
P1000250
P1000250
P1000251
P1000251
P1000252
P1000252
Part
Part
Z63
Z63

Halihó!
Nagyon leült ez a topic. Tessék mindenkinek összerakni egy duplafedelű röpcsit, ugyanis a CSOTROGÁNYOK A LEGSZEBBEK! :))
Most teszteltem Z63 huzaljait, melyről azt hittem, hogy nem fogja a pillanatragasztó (ezt közöltem is Zolival), de mégis megfogja. Úgy látszik előzőleg meg voltam billenve. A módszer a hurkolós módszer, ahol egy darab kis csövet kell ráhúzni a huzalra. Ez a darab kis cső fültisztító pálcika-húzott szálból van. Móváron láttam egy csotrogányt, ahol valamilyen más bigyó volt, de még nem jöttem rá, hogy mi. Jó kis tökölős meló. Nyugtató. (Untató?!)
notarius 379240 2007. február 2. 07:27
Válasz erre
Hát biztosan nem ma lesz, hogy elkészül...
A Montex csinál fújósablont hozzá fóliából.
Podva 379239 2007. február 2. 07:21
Válasz erre
Köszi felügyelő!
Üdv Podva
felügyõ 379238 2007. február 1. 21:47
Válasz erre
Szia Podva!
1/48: S48-087 "conrolhorns & turnbuckles". 1/72: S72-161 "contr... & tunr...". A lengyeleknél is szokott lenni Móváron és Szolnokon (vagy ahol megjelennek).

Notarius!
Ha elkészül a fújt lozenge légyszi muti meg, mert már hallottam róla, de nem tudom elképzelni milyen lehet. Egyébként ki gyárt ilyet? Miből van? Fotomaratás? Maszkolófólia?
notarius 379237 2007. február 1. 16:40
Válasz erre
Kösz. Már rendeltem bekötőszemeket, de kicsit tartok ettől a géptől. Ráadásul sablonnal fújt lozengét kap. ami további bonyodalom.
Podva 379236 2007. február 1. 16:04
Válasz erre
Szia felügyelő
Tudsz segíteni abban, hogy megadod a Part maratás katalógusszámát?
Valszeg én vagyok a béna, de a honlapjukon nem találom.
Előre is köszi
Üdv Podva
felügyõ 379235 2007. január 26. 18:25
Válasz erre
A Part bekötőszemes maratásáról notariusnak: A maratás azon része, mely a kormányfelületek mozgatófüleit imitálják nagyon jó. A bekötőszemek, -amelyek feszítőtagok voltak a valóságban- alakja jó, de mivel kétdimenziósak, csak relative élethűek. Én ezeket használom, mert élethű feszítőtagot lehet gyártani, de vén trotty leszel mire elkészül a makett. A Pfalz-on ráadásul alul-felül is volt belőle. kivéve a csűrőkormány kábeleit, mert ott csak felül. Én MAXIMA chameleon horgászdamilt használok. A festéséhez egyszerü alkoholos filctollat. Ez azonnal megszárad, és szerintem ezzel lehet a legvékonyabb réteget felvinni. Továbbá nem ugrik össze a festék apró gömböcskévé. 0,31-es furatot készítek a bekötőszemeknek, és festés után ragasztom FerroBond-al. Eddig ez vált be legjobban.
Z63 379233 2007. január 26. 08:20
Válasz erre
Sziasztok!
Ha már kötelezés,akkor van jó hírem!Sikerült egy újabb termékkel bővítenem a választékomat.Ez egy kifejezetten huzalozáshoz készült szál, ami hihetetlen módon nyúlik, olyan, mintha gumiból lenne,de teljesen színtelen.A februári Repülés Baráti Köre klubban már kapható lesz.Aki másmilyet szeretne,kétféle vastagságban másfajta huzalozószálam is van.Remélem előbb-utóbb lesz a neten listám a cuccaimról.Igaz a Stefánián két srác lefotózta a listát, lehet,hogy az már kézen-közön elérhető.
Üdvözlet mindenkinek!
Tóth Zoltán
notarius 379232 2007. január 26. 07:51
Válasz erre
A Wing Masterekben gyakran látni ilyen technológiát.
gyurmakoma 379231 2007. január 26. 07:41
Válasz erre
ok.köszi.
valahol olvastam,illetve láttam ezt a maszkolási eljárást.
de ott az illetö a hullámvonalakból papirsablont vágott,azt még rátette a gyurma tetejére és ugy fújta.
xcraft 379229 2007. január 25. 21:58
Válasz erre
Ezúton is jelzem, ez a Blu tac-os maszkolás nem az én ötletem, csak ellestem, kb. egy hónapja, a Replica-ban. Egy srác behozott valami egzotikus festésű p-51-est, beszéltem is vele, de először találkoztunk, a nevét elfelejtettem, bocsánat érte. Köszönet érte.
xcraft 379228 2007. január 25. 21:53
Válasz erre
Igen, a normális zsíros foltot hagy, pont ezért tökéletesen alkalmatlan a maszkolásra. A blu tac nem olajos, ezzel nincs ilyen gond.
Igazi autóknál maszkoláshoz néha zsírt is használnak, ennek alapján jó lenne a normál gyurma (-koma) :), de a zsíros szennyeződést eltávolítani a festési lépések között nem lenne egyszerű, esetleg lehetetlen. Ha pld akrillal festesz, és nekiálsz lemosni szappanos vízzel, lehet, hogy a festék is lejön. Ha gondolod próbáld ki, de nem éri meg a vesződséget.
tray 379227 2007. január 25. 21:48
Válasz erre
Én már próbáltam sima gyurmával maszkolást. A legproblémásabb része, hogy nem tapad túl jól, szóval elég nagy darabot rá kell rakni a makettre. Egyébként ugyanúgy használható, és ugyanúgy nyomot hagy :) de ezt a lakkozás megoldja.

Jó módszer lehet, amit xcraft most bemutatott, köszi az ötletet :D
gyurmakoma 379226 2007. január 25. 21:44
Válasz erre
xraft!
ez a blue tac miben külömbözik a sima gyurmától?
elvileg normállal is lehetne maszkolni nem? csak az zsiros foltot hagy.
xcraft 379225 2007. január 25. 21:38
Válasz erre
f.JPG méret: 99.2 KB
f (1).JPG méret: 74.8 KB
f (2).JPG méret: 88.2 KB
f (3).JPG méret: 93.3 KB
f (4).JPG méret: 109.7 KB
f (5).JPG méret: 145.3 KB
f (6).JPG méret: 117.5 KB
f (7).JPG méret: 99.3 KB
Sziasztok!
Ugyan nem kötelezés, sokkalinkább festés, de a feszítőhuzalok beszerelésének záróakkordja, ezért ide rakom.
Vadász 379222 2007. január 15. 19:31
Válasz erre
RaPe 379221 2007. január 15. 18:07
Válasz erre
Az academy-t nem láttam még, ellenben a makettem kizárólag dobozos, nem lett feljavítva semmi rajta. A szélvédő pl filmfólia, sőt a műszerfal is, bár abból nem látszik sok.
xcraft 379220 2007. január 15. 17:57
Válasz erre
Nekem az Academy Camel van meg, sokkal jobb a roden? Nem tudom megítélni, készen csak Serfőző Robi Academy-jét láttam, annak meg nincs sok köze a dobozhoz.
RaPe 379219 2007. január 15. 17:54
Válasz erre
1/72-es Roden, Sopwith Camel 2F1 (a hajókon használt változat)
Egész jó kis makett, bár a gépágyúfedél és a motorburkolat nehezen illeszkedik, továbbá van egy nagy luk a motorburkolaton amit el kell tüntetni.

Ezeken kívül nincs vele gond.

RaPe.
Tibcsi 379218 2007. január 15. 17:51
Válasz erre
RaPe 379217 2007. január 15. 17:35
Válasz erre
Tán a legszebb makettem volt... az irónia az egészben hogy másfél hét alatt raktam össze.
xcraft 379216 2007. január 15. 17:34
Válasz erre
Pedig milyen szép-volt, képzelem, öngyi gondolatok...
RaPe 379215 2007. január 15. 17:28
Válasz erre
_IMG_8016.JPG méret: 101.2 KB
_IMG_8019.JPG méret: 82 KB
_IMG_8021.JPG méret: 102.6 KB
_IMG_7986.JPG méret: 104.7 KB
Skacok!

Én a nejlonharisnya (így vidékiesen :D) szálra esküszöm, amellett hogy vékony, rugalmas, és van fekete is, tehát festeni sem kell igazán.

Sajnos a makett amiről a képek készültek, lezuhant, ezért nem láttátok élőben sehol.
(szó szerint, a kalaptartóról a kocsi padlójára, képzelhetitek...)

RaPe
xcraft 379214 2007. január 15. 14:35
Válasz erre
P1060191.JPG méret: 117.5 KB
P1060192.JPG méret: 116.8 KB
Akartam két képet csatolni, csak kiesett a szita agyamból. :)
xcraft 379213 2007. január 15. 14:33
Válasz erre
Szia Kalóz!
Amit leírtál az igaz, tényleg erősebb lenne, de eddíg nem volt rá példa, hogy az általam leírt módszernél kiszakadt volna a zsákfuratból a szál. Építéstechnikailag viszont kitolás lenne saját magammal, mert így sem az alsó, sem a felső felületet nem tudnám készrefesteni, növekedne a maszkolási munka mennyisége, és sok esetben nem is megoldható. A te elgondolásod egyszínű gépen tökéletesen és gyorsan alkalmazható, de lehet festésminta, aminél biztosan nem célravezető. Ne a kiragadott technikai megoldást, hanem az egész gépet egy egységként kezelve döntsük el, mit választunk.
Talán úgy módosítanám a leírtakat, hogy mind a gép formájától, huzalelrendezésétől, mind a festésétől erősen függ, miként alakítjuk a huzalozást. Ha lehet, csináljátok átmenővel, de többletmunkát eredményezhet.
xcraft 379210 2007. január 15. 13:48
Válasz erre
Lőrincz Peti ajánlotta Hévizen a Part maratást, 72-ben és 48-ban is létezik.
Ő éjjel nappal kétfedelűeket gyárt, és aki látta már őket, az tudja milyen színvonalon. Lehet adni a véleményére.
  Tovább >>>
1.,2.
1., 2.