<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
Leslie | Adatlap | 546757 | 2013. november 27. 06:21 | ||
hajdubus | Adatlap | 546735 | 2013. november 26. 19:14 | ||
Üdv! A kép címére válaszként az EAG E94/E95 közül tippelnék. :) 2 mm-es sztirolból épül? Egyelőre jól néz ki, kíváncsian várom a folytatást. | |||||
Leslie | Adatlap | 546703 | 2013. november 26. 10:06 | ||
Leslie | Adatlap | 546702 | 2013. november 26. 10:05 | ||
Sziasztok! Hosszú-hosszú hallgatás után újra életjelet adok. Mint tudjátok van a 415-ös project amivel kapcsolatban sok biztatást kaptunk Tőletek (ezúton is köszönet érte). Azonban az a project most alszik egy kicsit. A makettezést folytatandó, viszont belevágtam egy új kocsiba. A kép címe az is lehetne, hogy "Mi ez?" mert még annyira gyerekcipőben jár a dolog. De sok ötlet és sikeres kísérleten már túl vagyok, úgyhogy úgy döntöttem nem várok tovább az első bejelentkezéssel:-). Remélem tetszeni fog. Ha bárkinek bármi építő gondolata támad kérem ne tartsa magában! Leslie | |||||
gumikacsa | Adatlap | 545563 | 2013. november 10. 11:17 | ||
Sziasztok! Nálam több busz is készül, 1:87-ben, és 1:24-ben, csak igen kis haladási sebességgel. Az 1:24-es 415-ről tudtok, emellett készül egy másik is, az hogy mi, majd felfedem, ha olyan állapotban lesz, hogy lesz is belőle valami. :) 1:87-ben 3 busz is készül, amint lesz elfogadható verió, azt is mutatom (van amelyikből már 4-et dobtam ki). | |||||
Petya | Adatlap | 545522 | 2013. november 9. 19:26 | ||
Kíváncsian várom mindenképpen a fejleményeket! Sajnos úgy látom egyre jobban kihaló félben van az autóbuszok makettezése. Persze, sőt! A kasztni már majdnem készen van, de lehet, hogy több cikket nem írok. | |||||
hajdubus | Adatlap | 545512 | 2013. november 9. 17:56 | ||
Úgy két hete láttam neki újból a munkának hosszú szünet után, de a sok munkám miatt nem igen lesz rá időm megint egy ideig. A belteret építem jelenleg (bár nem akarom túlságosan aprólékosan kidolgozni): leginkább a székezés, és a kapaszkodók hiányoznak, a többi megvan, néhány apróbb kivétellel. Ha haladok majd vele jelentősebben, akkor jelentkezem képekkel is. :) Te kezdesz esetleg valami újabb járgány építésébe? | |||||
Petya | Adatlap | 545338 | 2013. november 7. 11:40 | ||
Köszi! Mi a helyzet a 266-ossal? | |||||
hajdubus | Adatlap | 544969 | 2013. november 1. 13:08 | ||
Nagyon szép lett! Gratulálok hozzá! :) | |||||
Petya | Adatlap | 544007 | 2013. október 20. 12:05 | ||
Elkészült a 60-as! www.makettinfo.hu/index.php | |||||
leopoldattis | Adatlap | 536672 | 2013. június 30. 18:40 | ||
Sziasztok nem tudom hogy méretben jó helyen járok e de megpróbálom eladó a képeken látható ikarus buszok egyben nem tudom megbontani mert csak ezek maradtak így szeretnék egyben megválni tőlük 1 /87 méretűek ezért irtam a méretet bocsánat ha pancser vagyok köszönöm érd haver19750930@citromail.hu | |||||
Petya | Adatlap | 536579 | 2013. június 29. 11:41 | ||
Köszi, közben elkészültek az áramszedők is, már nincs sok hátra! Mostantól a facebook-on is nyomon lehet követni a dolgaimat: https://www.facebook.com/pages/Petikarus/482386608511317 | |||||
hajdubus | Adatlap | 536463 | 2013. június 27. 09:51 | ||
Szépen alakul! Kíváncsi vagyok a folytatásra. :) | |||||
Petya | Adatlap | 535745 | 2013. június 16. 10:56 | ||
Mozogjon ez a topik is egy kicsit: www.makettinfo.hu/index.php A hétvégén pedig lefújtam a 60-ast és elkezdtem az oldalán a fehérre festést. | |||||
Joci.kun | Adatlap | 534533 | 2013. május 28. 22:45 | ||
Aljas módon több pénzt szeretnék kihozni belőle, de később (ha nem viszik el) lehet róla szó. | |||||
Petya | Adatlap | 534500 | 2013. május 28. 18:16 | ||
Akkor jó munkát a ház körüli teendőkhöz mindkettőtöknek! Kíváncsian várom a folytatást! Sajnos Nekem is kevés az időm erre, a belseje lassan de készülget. Teszek majd fel képet, de szerintem pótkocsis troli lesz belőle. | |||||
Leslie | Adatlap | 534474 | 2013. május 28. 09:24 | ||
Szia Petya! Itt a tavasz, sőt lassan a nyár is (csak épp tegnap fűtöttünk be... :-()és teljesen megegyezik a programom Hajdubus kollégáéval:-). Azonban remélem, hogy némi szünet után hamarosan újra indul a makettezés nálam is és akkor már tudok fejlődésről beszámolni. Leslie | |||||
hajdubus | Adatlap | 534458 | 2013. május 27. 20:54 | ||
Az én projektem jelenleg parkolópályán van néhány hónapja. Most éppen a házamat és a kertemet építgetem, (mert ugye azt is kell valamikor), de nemsoká folytatom a munkát és befejezem a gépet. :) A te 60-asaddal mi a helyzet? Az utóbbi kép óta épült rajta valami? | |||||
Petya | Adatlap | 534199 | 2013. május 25. 13:42 | ||
Beszerzési áron átveszem, ha úgy van...! Egyébként mi a helyzet itt? Senki nem épít semmit? Leslie, hajdubus és a többiek! | |||||
Joci.kun | Adatlap | 533986 | 2013. május 22. 17:14 | ||
Kusti | Adatlap | 523179 | 2013. január 25. 14:01 | ||
Szia Bogyi! Igen erre gondoltam, mert jó lenne ha a lehető legtöbb rávaló dolgot rá tudnám tenni, a motor maga már javarészt megvan, de még fejleszteném. Ha megtennéd hogy kiszkennelsz képeket azt megköszönném! Kusti | |||||
Bogyi | Adatlap | 523033 | 2013. január 24. 06:45 | ||
Sebaj csak a technika ördöge ne lenne ott mindenhol. Minden esetre egy másfajta szerkesztéssel sikerült az első kerekeket fotók alapján megrajzolnom. Hamarosan jöhet a próbaépítése. | |||||
Bogyi | Adatlap | 523032 | 2013. január 24. 06:40 | ||
Szia Kusti! Nekem van egy RÁBA tehergépkocsikhoz való kezelési utasításom, ebből szkenneltem egy nem túl jó minőségű képet a motor nézeteiről. Illetve van egy D 2156 MTKLL 6 motor alkatrész katalógus. Ha esetleg erre gondoltál, akkor szkennelgetek ebből is. Amúgy ez a motor buszokba is került. | |||||
Kusti | Adatlap | 522744 | 2013. január 21. 19:29 | ||
Bogyi! Ha jól rémlik van neked egy gyári Rába-Man motorkról szóló könyved, aminek a ,,tesója" megvan nekem is de az kifejezetten a 832-833 tgk-ra vonatkozó alkatrész könyv. A kérésem az lenne hogy a te könyvedből a döntött motorról készült képeket, illetve ami a döntött motorhoz kapcsolódik, ki tudnál fényképezni nekem? Nagyon nagy segítség lenne a döntött motorhoz, amit a jelenleg épülő 853-as Rábába szánok. Köszönettel: Kusti | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522665 | 2013. január 20. 21:09 | ||
Törzsbusz | Adatlap | 522664 | 2013. január 20. 21:08 | ||
Ikarus-60 új gazdára vár! | |||||
Bogyi | Adatlap | 522349 | 2013. január 17. 21:23 | ||
Közben próbálok képeket keríteni a laprugós futóműről, ami a 266-osba kell. Találtam is egy igen hasonlót, nevezetesen a KAMAZ-ét. Még jó, hogy megvan az ADW MODELtől az 5511-es billencs papírmakett, igaz 1:25, de át lehet dolgozni 1:24-es Ikarus 266-oshoz. Persze a Kamazokon 5 ágú, míg az Ikarusokon 6 ágú a trilex felni, de sebaj, azért vagyunk makettezők, hogy ezt megoldjuk. | |||||
Bogyi | Adatlap | 521878 | 2013. január 13. 20:42 | ||
zsury | Adatlap | 521295 | 2013. január 8. 14:05 | ||
Nekem is megvan...kölyökkorom kedvenc járgánya :) Nagybátyám ilyennel dolgozott anno...rengeteget potyáztam rajta...:D :D | |||||
Freddy | Adatlap | 521294 | 2013. január 8. 13:34 | ||
Ez nekem is megvan:) | |||||
Israti71 | Adatlap | 520199 | 2012. december 31. 09:19 | ||
hajdubus | Adatlap | 520118 | 2012. december 30. 10:07 | ||
Ügyes technika, elég lehetett kivitelezni. | |||||
Bogyi | Adatlap | 519947 | 2012. december 28. 17:14 | ||
Köszönöm! Meg is szenvedtem eddig vele. Nos a technikája a következő: A kerék futófelülete eredetileg egy kicsit kisebb kerületű, mint az oldalfalak. Így ha beleragasztom a cikk-cakkos csíkokat akkor pontosan egy szintbe kerül az oldalfalakkal. | |||||
hajdubus | Adatlap | 519912 | 2012. december 28. 09:58 | ||
Bogyi | Adatlap | 519893 | 2012. december 27. 21:55 | ||
Vik30 | Adatlap | 128601 | 2012. december 13. 07:56 | ||
Bogyi | Adatlap | 128600 | 2012. december 1. 22:57 | ||
Z63 | Adatlap | 128599 | 2012. november 21. 22:37 | ||
Szia Petya! Írtam magánban.Bár már nincs jelentősége. Tisztelettel,Z63 | |||||
Petya | Adatlap | 128598 | 2012. november 21. 11:40 | ||
Üdv! Parancsolsz? Én eddig mindig mindenkinek szívesen segítettem, küldtem anyagokat, ha megkerestek. Szerintem sokan tanúsíthatják. Most hirtelen nem tudom, hogy ki vagy és mikor történt ez, de az biztos, hogyha írtál, akkor Én válaszoltam és elküldtem, amit tudtam. Ha esetleg nem kaptad meg, írj egy e-mailt és elküldöm újra. Leslie! Ez továbbra is gyönyörű, remélem hamarosan elkészültök és folytatjátok más típusokkal is! | |||||
Z63 | Adatlap | 128597 | 2012. november 20. 19:22 | ||
Most már értem, miért ért véget részedről olyan kurtán-furcsán a levelezésünk, amelyben IK60-as anyagot kértem tőled. Egy, akár nemleges választ is szívesen vettem volna tőled akkor! Azért köszi! Z63 | |||||
Leslie | Adatlap | 128596 | 2012. november 19. 10:08 | ||
hajdubus | Adatlap | 128595 | 2012. november 16. 19:33 | ||
Igazad van, ezt benéztem, de holnap majd kijavítom. Köszi, hogy szóltál! | |||||
Bogyi | Adatlap | 128594 | 2012. november 16. 19:21 | ||
Szia Hajdubus! Jól alakul a 266-os, csak a hátsó 5-ös ülés elötti padlórészt egy picit korrigálni kell. ahogy leszálltunk annó róla, középen is volt egy kis dobogó. Én továbbra is üléseket gyártottam még.14 db van kész a 45-ből. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128593 | 2012. november 16. 18:51 | ||
Bogyi | Adatlap | 128592 | 2012. október 14. 20:35 | ||
Az 266-os is lassan halad, itt meg is kell tervezni az egyes alkatrészeket és ezen felül, pl. a műszerfalnál 6 db próbaépítés történt, mire a végleges formáját és pontosságát elnyerte. Ma egy kis ülésgyártás volt soron. Ez már az újra módosított, keskenyebb változat. Egy kapaszkodósat és egy símát teljesen össze is raktam. | |||||
Petya | Adatlap | 128591 | 2012. október 14. 10:25 | ||
Köszi mindenkinek! Nagyon lassan készül, de folyamatosan írom a cikket, így amint elkészült minden info-t megosztok róla! | |||||
hajdubus | Adatlap | 128590 | 2012. október 14. 09:09 | ||
Jól néz ki! A tető sarkainál lévő erős ívekkel igencsak lehetett munkád, de látom sikerült szépen kitömíteni és elcsiszolni a hiányos részeket, grat hozzá, mutatós darab lesz. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128589 | 2012. október 14. 09:05 | ||
Az oldalfal felső részén több ponton merőleges irányban ragasztottam fel vékony tartócsíkokat, és arra ültettem rá a tetőt. A ragasztás pedig sima pillanatragasztóval történt. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128588 | 2012. október 14. 07:50 | ||
Szerintem ez így is nagyon szuperül néz ki. Majd az én karosszériámnál is érdekes lesz ez a hajlítós téma mert papírnál megint másként kell eljárni. A műanyagnál én a szélvédőket szoktam hajlítani, írásvetítő fóliából. Ezek az anyagok jól hajlanak, de rugalmasak és ragasztásnál okozhat gondot. A TATRA 815-ös szélvédőnél például lámpához tartottam az ívre hajlított szélvédőt és elötte húzogattam, a melegre alakul. Fontos itt pl. a távolság a lámpától és nem egy ponton kell tartani, hanem úgy, hogy a meleg egyformán érje mindenhol. A lámpa amúgy egy szimpla halogén asztali. | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128587 | 2012. október 14. 07:47 | ||
Na, például azt elmondhatnád, hogy a tető íves részeit hogyan sikerült ilyen szépen megoldanod. Ha jól látom ez sztirolból készül. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Jó a tipp! Valóban E95 készül.
Javarészt 2-es sztirolból készül, de használok hozzá 0,5 és 1-es lemezt is oda ahol hajlítani kell, vagy épp nincs túl sok hely(a hajlítás ötletét ezúton is köszönöm, mert az okt. 13.-ai beírásod alapján készültek a kerékdobok :-)).
3-as lemezből vannak a tető oszlopai.
A következő fázis, hogy utómunkázom az alvázat és aztán kerülhetnek fel az oldalfalak. Akkor majd megint készítek képet, mert az még egy láványos lépés lesz.