/ Fórumok /

Autóbuszok, buszmakettek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.
Sjoca69 128586 2012. október 14. 07:45
Válasz erre
Húúú! Petya! De zsivány vagy! Titkos projektről nem volt szó! Tehetnél fel pár képet a készítésről és remélem újabb cikk is lesz hozzá. Ez nagyon szép lesz! A mindenit! :-) Egy ilyet én is nagyon szeretnék. Nagyon ügyes vagy! De ezt már láthattuk korábban is.
Petya 128585 2012. október 14. 07:31
Válasz erre
60dsci3186
60dsci3186

Egy ilyen szerkezetet Én is el tudnék képzelni otthonra, rögtön szebb lenne a 60-as és gyorsabban is készülne!
Sjoca69 128584 2012. október 13. 20:15
Válasz erre
Sjoca69 128583 2012. október 13. 20:14
Válasz erre
Hmm! Ügyes. Most jut eszembe, hogy nekem meg van forrasztó ceruza. Azzal lehet, hogy tudok hajlítani én is. És a tetőhöz használt extrudált lemezt mivel ragasztottad a siko-hoz? Vagy azt is oldja az oldott sztirol? (makettragasztó) Néztem a neten kifejezetten ilyen sztirol és akryl hajlító gépet, de arany árban van. A vákumozás talán még ami megoldható, de kókányolni kellene egy ilyen dobozt + egy húzókeretet.
hajdubus 128582 2012. október 13. 19:21
Válasz erre
Az 1 mm-es lemezt kézzel kezdtem el hajlítgatni, ám hidegen ha túlhajtja az ember, akkor eltörik, egyébként meg majdnem teljesen visszarúgja magát. Ezért aztán egy rizikós megoldást választottam: először kézzel meghajtottam a kívánt formára, majd vagy félkézzel így megtartva, vagy valamivel kitámasztva elkezdtem óvatosan hőlégfúvóval az ívet melegíteni, s ekkor az ív megmarad, sőt miután kihűl, merevebb, keményebb is lesz mint előtte. Azért kockázatos a dolog, mert ha véletlen túlmelegíted, akkor teljesen ellágyul az anyag és - mondjuk úgy - egy nem várt formát kapsz, melyet a kihűlés után már nem tudsz visszaalakítani, kijavítani.

A tető az egy másabb eset volt, mert az vastagabb és más anyagszerkezetű lemezből van (szerintem extrudált lehet [?]), amely jobban megtartja alakját kisfokú hajlítás esetén, de szerintem hamarabb is törik. Nekem a tetőhöz ez pont jól jött, és csak egyszerűen a combomon hajlítgattam a kivágott tetőlemezt, ami végül megtartotta az alakját.
Sjoca69 128581 2012. október 13. 12:07
Válasz erre
Klassz lesz! Te hogyan halítottad meg a sikó lemezt? A tető ívességét pl, hogyan csináltad?
Gabi 128580 2012. október 12. 20:53
Válasz erre
Szia Bogyi!

Nagyon szépek, teljesen élethű!

Gabi
Bogyi 128579 2012. október 12. 20:33
Válasz erre
039
039
040
040

Elkészültek az ajtók nagyjából. Az ajtók tengelyeit nem ragasztottam fel mert ki kell dolgozni majd a karosszériában, hogy hogyan mozgatom őket, és a léghengerdobozokban is ki kell alakítani a helyüket.
hajdubus 128578 2012. október 1. 20:57
Válasz erre
Örülök, hogy újra nekiláttál a \"munkának\", nagyon szép eddig.
Bogyi 128577 2012. szeptember 30. 21:47
Válasz erre
036
036
037
037
038
038

Íme az első ajtó félig kész állapotban. A mai nap termése. Sikerült az első lépcsőbe illeszteni, a nyitást még meg kell oldanom, minden esetre ez is befelé nyitható, mint az eredeti.
Bogyi 128576 2012. szeptember 29. 21:11
Válasz erre
034
034
035
035

Látom te is ismét erőre kaptál, jól alakul. Én pedig az ajtókat terveztem meg, minden kiegészítőjükkel együtt. Már \"csak\" össze kell őket rakni. Az viszont érdekes volt, hogy a táblákat nagy munkával kiszerkesztettem, de a nyomtatásban csak fekete keretek látszanak szegecsekkel. Ez van, a nyomtató nem képes feldolgozni ezt. Na majd egyszer ha ez ebben az életben nyomdába kerülne,...
hajdubus 128575 2012. szeptember 28. 16:31
Válasz erre
DSCF8678a

pic1
DSCF8678a
DSCF8679a

pic2
DSCF8679a

Festegetek, üvegezek.
Petya 128574 2012. szeptember 12. 13:13
Válasz erre
Kamovos 128573 2012. szeptember 9. 21:30
Válasz erre
100_5616
100_5616
100_5617
100_5617
100_5618
100_5618
100_5619
100_5619
100_5620
100_5620
100_5621
100_5621
100_5622
100_5622
100_5623
100_5623
100_5624
100_5624
100_5625
100_5625
100_5626
100_5626
100_5627
100_5627
100_5628
100_5628
100_5629
100_5629
100_5630
100_5630
100_5631
100_5631
100_5632
100_5632

No ez nem makett, de busz!
Börgöndi repülő napról.
kakukk79 128572 2012. augusztus 11. 06:38
Válasz erre
Kép000
Kép000
Kép013
Kép013
Kép014
Kép014
Kép015
Kép015

Sziasztok volna pár busz eladó ha valakit érdekel 06203888012 vagy mail kakukk79@gmail.com
Emeri 128571 2012. július 29. 16:32
Válasz erre
Sziasztok Srácok!

Borzasztóan tetszenek ezek a buszok amiket csináltok egytől egyig.
Én nem építek buszokat, hanem motorokat építek, és tervbe van véve egy saját építésű
Csepel motor.
Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogyan kezdtek bele egy buszépítésébe?
Pontosabban az érdekelne, hogy a méretekhez hogyan juttok? pl.tervrajz, tervezés stb.
Üdv.
Emeri
hajdubus 128570 2012. július 29. 13:59
Válasz erre
Üdv! Ebbe az izzadásos dologba bele sem gondoltam, ilyen melegben tényleg nehéz a papírral minőségi munkát végezni.
Ami az enyémet illeti, nos én is belülről kezdtem el először az építést, megterveztem és ki is vágtam a padlólemezt, ám a karosszéria ívei miatt nem voltam biztos benne, hogy hajszál pontosan fog-e illeszkedni a padló a kasztnihoz, ezért aztán megcseréltem a sorrendet és a külsővel kezdtem, melyhez majd hozzáigazítom a padlót és a belteret.
Az ajtós kérdésedre pedig még magam sem tudom biztosan a választ. Épp most készítem őket egyébként és inkább afelé hajlok, hogy fix maradjon egyrészt mert jóval egyszerűbb kivitelezni, másrészt pedig nem valószínű, hogy sűrűn nyitogatnám a későbbiekben.

Ha lesz majd előrelépés az építéssel, akkor várjuk a képeket róla. :)
Bogyi 128569 2012. július 29. 09:57
Válasz erre
Szia Hajdubus! Igaz kissé sokára, de válaszolok. Nos, kissé belassult nálam az építés mert nem nagyon van időm rá. Illetve ilyen melegben sajnos a papírt nehéz építeni, mert izzad a kezem és így hullámos lehet a karton. De látom, nálad már elég jól alakul a forma, te kívülről haladsz befelé, én meg fordítva. Az ajtók nyithatók lesznek? Én úgy tervezem az ajtónyitást, hogy a küszöbök után lesz egy rés befelé és az ajtószárnyak végei kis rúdban fognak végződni. Ezekkel lehet majd alulról nyitni, zárni az ajtókat.
denkmeyer 128568 2012. július 23. 21:12
Válasz erre
Gabi 128567 2012. július 23. 19:09
Válasz erre
aIMG_0393
aIMG_0393
aIMG_0398
aIMG_0398
aIMG_0404
aIMG_0404
aIMG_0441
aIMG_0441
aIMG_0394
aIMG_0394
aIMG_0422
aIMG_0422
aIMG_0436
aIMG_0436

Sziasztok!

Néhány kép a Neoplan Múzeumból, a nagyobb makettek gyári darabok, ott készültek.

Gabi
Petya 128566 2012. július 20. 12:56
Válasz erre
denkmeyer 128565 2012. július 20. 10:11
Válasz erre
Nagyon szép makett. Ki a gyártó?

d
Petya 128564 2012. július 20. 05:43
Válasz erre
Kár, pedig egyszer megvettem volna! Azért örülök, hogy sikerült, Gratulálok hozzá!
(Tényleg, azok ráncajtósak voltak...a kis képen hirtelen fel se tűnt, hogy ez bolygó...gyönyörű!)
Sjoca69 128563 2012. július 20. 01:14
Válasz erre
20120629098
20120629098
20120629101
20120629101
20120629105
20120629105
20120629103
20120629103
20120629107
20120629107
P1060481
P1060481
P1060476
P1060476
P1060478
P1060478

Szia Petya! A 260-ast eladtam. Készül egy másik bolygóajtós 260-as. Ez a 280-as most készült el, a másik csuklós az ráncajtós, és a másik 260-as is ráncajtós.
Petya 128562 2012. július 19. 19:25
Válasz erre
hajdubus! Jó lesz, bár innen úgy tűnik, mintha egy picit dőlne a hátulja a szélvédő felé.
Sjoca69! Ez eddig is megvolt, nem? Vagy rendeltél egy másikat? A 260-ast sikerült eladni?
Sjoca69 128561 2012. július 19. 02:54
Válasz erre
20120629099
20120629099

Sziasztok! Legújabb szerzeményem. Bocsánat a rossz fotóért, majd később készítek jobbakat is.
hajdubus 128560 2012. július 17. 21:54
Válasz erre
20-k

20-k
20-k

Lassan alakulgat a hátsó fertály:
Z63 128559 2012. június 30. 14:47
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudom, ismeritek-e ezt a cikket, de mindenképpen érdeklődésre tarthat számot!
www.vezess.hu/haszonjarmu/balzafa_is_magyar_autobuszt/37806/
Üdv,Z63
hajdubus 128558 2012. június 5. 19:03
Válasz erre
Örülök, hogy tetszik. :) Ha minden úgy alakul, ahogy elképzeltem, akkor a végén még lehet írok egy cikket is a munkafolyamatról, bár még elég kezdőnek érzem magam.

Bogyi! Ha olvasod a fórumot, akkor írhatnál, mert én is kíváncsi lennék rá, hogy sikerült-e haladnod mostanában a 266-ossal.

Gumikacsa és Leslie! Egyszerűen lenyűgöző a profizmusotok; hibátlan makett készül a kezeitek között, szívesen tanulnék tőletek.
Leslie 128557 2012. június 5. 16:51
Válasz erre
415_01
415_01
415_02
415_02
415_03
415_03
415_04
415_04
415_05
415_05

Sziasztok!

Gumi kolléga után én is feltennék pár képet 415-ösöm jelen állapotáról.
Aki volt Berénybe annak már ismerős lesz, de remélem, hogy az építés következő lépcsőfokáról már hamar tudok újabb képeket föltenni.

Leslie
Kamovos 128556 2012. június 4. 19:49
Válasz erre
Sziasztok Busz imádók! :)

Találtam egy ilyen oldalt!

www.md-minimotors.ru/shop/UID_1097.html

Lehet, hogy ismeritek, én most botlottam bele!

Üdv: kamovos
Petya 128555 2012. június 3. 19:41
Válasz erre
Nagyon jó lesz, egyre kíváncsibban várom a folytatást! Cikket nem írsz róla?
Más: Eladó modellek:aprod.hu/hirdetes/elado-ikarus-modell-IDiTCC.html
hajdubus 128554 2012. június 3. 17:14
Válasz erre
16k

266_03
16k
17k

266_04
17k

Köszi szépen!

Mai napra nagyjából kész lett a tető is, úgyhogy bevarázsoltam a helyére. Hiányzik még róla a két szélső vízelvezető, ez a következő lépések egyike lesz majd. Kivágtam a tetőszellőzőket is, ezek viszont még nincsenek rögzítve, csak a kép kedvéért tettem fel őket.
Kamovos 128553 2012. június 3. 10:38
Válasz erre
Szia Bogyi Barátom!

Te hol tartasz a 266-os buszoddal?

Képet, képet, képet!

Üdv: kamovos
Petya 128552 2012. június 2. 22:31
Válasz erre
Szép, igényes, részletes lesz, csak így tovább!
Petya 128551 2012. június 2. 22:30
Válasz erre
Végre valami! Fantasztikus lesz, már most nagyon tetszik! Várom a folytatást, kérünk majd képeket! Ha bármiben tudok segíteni, csak szólj! (képek, rajzok stb.)
gumikacsa 128550 2012. június 2. 00:08
Válasz erre
01
01
09
09
12
12

Sziasztok!

Nálam is készül immáron a saját Ikarus 415-ösöm. Az enyém 2 ajtós változat, még elég kezdetleges állapotban van, de készül a 3 ajtós is, ami majdnem kész. Holnap és holnapután Jászberényben fogunk ügyködni rajtuk.
Az enyémről mellékelek képet, a sofőr munkahelye készül (Mátra volános lesz).
laposalátét 128549 2012. június 1. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!
Szia,hajdubus!Nyugodtan rakjál fel képeket sűrűbben is!
Üdv.:laposa
hajdubus 128548 2012. június 1. 19:00
Válasz erre
266_01

266_01
266_01
266_02

266_02
266_02

Mivel elég kihalt lett a topic az utóbbi időben, gondoltam berakok két képet az első saját készítésű makettemről, amely még igencsak kezdetleges állapotban van.
Ikarus 266-ost építek én is, mint Bogyi topictárs, azonban az enyém nagy része sztirolból készül 1:24-es léptékben. Egyelőre a karosszériát építgetem, talán a hétvégén kész lesz a tető is rá, s akkor nekilátok a tömítésnek, majd a hosszadalmas reszelés-csiszolás következik. Sajnos viszonylag lassan haladok vele, mert max. heti 3-4 órám van rá, de ha valami komolyabb előrelépés lesz a maketten, akkor majd beszámolók róla kép(ek)ben is.
Sjoca69 128547 2012. április 9. 14:41
Válasz erre
Hali Lalipapi! Szép munka, jó lesz. Tegyél fel képeket a végeredményről!
lalipapi 128546 2012. április 6. 17:04
Válasz erre
20120406106
20120406106
20120406108
20120406108
20120406109
20120406109
20120406110
20120406110
20120406111
20120406111
20120406112
20120406112

sziasztok!

Faragtam egy kis különlegességet:) Kollégám szeretne egy BKV armadát így most egy ritka kevés ideig használt típust csinálok neki elsőnek.
gumikacsa 128545 2012. március 20. 07:14
Válasz erre
Sziasztok!

Elkészült az 1:24-es Ikarus 415-ös 2 és 3 ajtós változatokhoz minden, akit érdekel több információ, keressen meg e-mailban:
tibi_1978@hotmail.com
Petya 128544 2012. március 10. 12:50
Válasz erre
Csurog a nyálam...így összeszedve még jobban mutatnak, Daninak arany keze van! Eszméletlenek, ha az úton lennének lefényképezve, már-már meg se mondanánk, hogy nem igaziak!
Sjoca69 128543 2012. március 8. 21:05
Válasz erre
Pilota 128542 2012. március 5. 13:38
Válasz erre
Helló Bogyi!

Szépen alakul, le a kalappal a műszerfalad előtt!
üdv:
pájlot
Kamovos 128541 2012. március 4. 14:16
Válasz erre
Szia Bogyi Tesó!

Nagyon jól sikerült!
Szépen haladsz!

Üdv: kamovos
hajdubus 128540 2012. március 3. 19:47
Válasz erre
Jól néz ki a műszerfal, csak így tovább!
hajdubus 128539 2012. március 3. 19:42
Válasz erre
Nagyon jó ötletnek tűnik ez a szerkezet. Remélem lesz rá időm a jövő héten, és én is megépítem ezt a szerkezetet kíváncsiságképp.
Bogyi 128538 2012. március 3. 15:22
Válasz erre
028
028
029
029
030
030
031
031
032
032
033
033

Mostanság belassult a a 266-osom, de azért mert nehéz volt megtervezni a műszerfalat. A tervezője büszke lehet rá, kifejezetten összetett forma. A lényeg viszont, hogy a 4. építésre összejött sok "újratervezés" után. Gyorsan be is tettem a helyére. Természetesen a fényképek sem maradhatnak le, íme:
Kuolema 128537 2012. február 28. 21:41
Válasz erre
Sziasztok!
Örülök, hogy a kis tákolmányom elnyerte a tetszéseteket, remélem minél többen hasznát veszitek majd.
Bogyi! Csak most látom, hogy Neked is eszedbe jutott, úgy tűnik egy rugóra jár az agyunk :) A képen látható, gyorsan összedobott ablak körül fülhallgató kábel gumija van. Nekem is van itthon számítógépből mentett kábel, de nem szívesen használom, mert elég rideg, nehéz szép ívben meghajlítani. A fülhallgató viszont jó minőségű (ha jól emlékszem Philips volt fénykorában), jóval puháb, könnyebb vele dolgozni.
További jó makettezést!
Üdv.: Kuolema
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.