/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
BBalázs 391343 2009. április 30. 10:51
Válasz erre
Monox!
No problémo, tehát az oroszok egy Mig tipuson sem alkalmazták ezt a technológiát.
Más...
Nagyon jó kis kiállítás ez szolnokon, bár sajnáltuk a gépeket, hogy télen-nyáron ott vannak kitéve a természet erőinek (az is tény, hogy igy viszont természetes fénynél szemlélhetjük meg a gépeket). Csőrikénél és pl. a terepszínű Mig-23-asnál volt a legszembeötlőbb, hogy milyen hamar megmattul és megkopik a festésük. Évente 1-2 gép átfestésére jut pénz csak. A honvédség nem szedhet pénzt, pedig egy becsületkassza féleségbe mi dobtunk volna...
mig23papa 391342 2009. április 30. 10:45
Válasz erre
BBalázs

miből gondolod hogy a Szolnokon látható migen volt aranyozás a kabintetőn?
mig23papa 391341 2009. április 30. 10:43
Válasz erre
Figaro

hol lehet ilyen képeket találni?
mig23papa 391340 2009. április 30. 10:41
Válasz erre
romeo

nem kell elnézést kérned, csak azért kérdezem, mert igyekszem összegyűjtögetni a régi képeimet, ki ez a haverod, lehet, hogy ismerem én is
Monox 391339 2009. április 29. 20:39
Válasz erre
BBalázs!

Bocsika, mem akartalak megbántani. Ha tudom, hogy nem vagy szakmabeli, elő sem veszem a kérdés hátterét. Egy baráti ötösre a vendégem vagy, ha legközelebb találkozunk :)

Doky!

Neked is igazad van, a vitrinben lévő kabintetőre annyira finoman volt felfüstölve, hogy nem is tűnt fel első ránézésre.

Üdv: Monox
doky3 391338 2009. április 29. 14:53
Válasz erre
Szia!

Én úgy tudom az F-117A kabintetején is volt aranygőzölés.

Doky
BBalázs 391337 2009. április 29. 08:20
Válasz erre
Monox!
Örülök, hogy mosolyt csaltam az arcodra - bár azt nem értem, honnét kéne nekem v. bárkinek ezeket pontosan tudnom - épp ezért tettem fel kérdést. Mindenesetre köszönöm a választ, ezekszerint az egyszerűbb lehetőség ami okozta ezt a sárgulást. Egyébként én (csata)hajós közegből jöttem, az ilyen irányú érdeklődésem csekély, erre voltam csak kiváncsi.
Üdv.!
Monox 391336 2009. április 28. 22:37
Válasz erre
BBalázs!

Megvallom őszintén egy kicsit mosolyogtam azon amit írtál. Az aranyfüstöt a kabintetőkön eddig kizárólag az amerikaiak használták az F-16-oson, radarsugár eltérítés céljából. Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja éppen ezért, amit te aranyszínű bevonatnak néztél az nem más, mint a plexi természetes sárgulása a nap UV sugaraitól amit a több mint egy évtizedes napon álldogálás során alakult ki. Az UB-n azért nincs, mert lényegesen védettebb közegben állt (takarva volt a plexi mindig) de pár év múlva nagyon valószínű, hogy ő is "aranyfüstös" lesz.
BBalázs 391335 2009. április 28. 21:44
Válasz erre
Mig - sima kabin
Mig - sima kabin
Mig - sima kabin szemből
Mig - sima kabin...
Mig - arany
Mig - arany
Mig - arany szemből
Mig - arany szemből

Sziasztok!
Szombaton leugrottam haverommal a szolnoki repmúzeumba, készitettünk rengeteg felvételt. De egy kérdés merült fel. Régen vhol olvastam, hogy egyes Migeknél a kabintetőn alkalmaztak egy bizonyos aranyszinű bevonatot, amely a radarjelek megtévesztésére szolgált. Nos a kérdés, ez mely típusnál v. típusoknál alkalmazták. Mert a szolnokon látott együléses Mig-23-ason volt, viszont a két üléses oktató változaton pl. nem - bár ez logikusnak tűnik az eltérő alkalmazás miatt.
romeo 391334 2009. április 28. 20:32
Válasz erre
Üdv!

Repülős haveromtól kaptam, ha mig23Papa a szerző elnézést kérek!
Figaro 391333 2009. április 28. 20:32
Válasz erre
268.4.1_mig-23-07
268.4.1_mig-23-07
MiG-23 4
MiG-23 4
MiG-23 Hu 12
MiG-23 Hu 12

Üdv.
Én ezeket a képeket találtam, nekem inkább szürkének tűnik, mint ezüstnek.
Figaro
mig23papa 391332 2009. április 28. 20:18
Válasz erre
tn_800x600_150426_70593_10topb
tn_800x600_150426_70...
23_MF_01
23_MF_01

romeo

csak azért kérdezem, mert nekem megvan sokkal jobb minőségben, lehet hogy én csináltam a felvételt?
mig23papa 391331 2009. április 28. 20:14
Válasz erre
romeo

hol szerezted ezt a jó kis képet?
mig23papa 391330 2009. április 28. 20:12
Válasz erre
300x522
300x522

Ádám

Ez a szín ezüst, vagy szürke?
Az eredeti valami ilyesmi volt.
Ádám 391329 2009. április 4. 19:57
Válasz erre
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D
Ádám 391328 2009. április 4. 19:57
Válasz erre
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D
Monox 391327 2009. április 3. 20:23
Válasz erre
Ádám!

Miért kályhaezüstre festetted a gépet szürke helyett?
Ádám 391326 2009. április 3. 19:40
Válasz erre
Mig-23 09
Mig-23 09
Mig-23 02
Mig-23 02
Mig-23 09
Mig-23 09

Sziasztok!
Még biztos emlékeztek rám! Igaz, 2 hónap késéssel (gondok voltak a festékek beszerzésében), de elkészült végre a makett! Sajnos még csak telefonos képeim vannak, majd lesznek rendes fényképezővel készítettek is! De rakok fel párat! Utólag is köszönöm minden kedves segítőkész fórumozó segítségét!
Üdvözlettel,
Ádám
decente 391325 2009. április 2. 22:07
Válasz erre
Üdvözletem!

Eladó C13 Hasegawa Mig-23 bontatlan fóliában 1:72 1500

Móváron személyes átvétel lehetséges, ill a szombati rebekára el tudom küldeni.

feher.rendes.zsolt@gmail.com
romeo 391324 2009. április 2. 13:10
Válasz erre
1
1

Üdv!
juge75 391323 2009. március 31. 20:48
Válasz erre
A MIG-21 PF KP MF-ből van, saját kabinnal.
A 23-as MF Academy.
juge75 391322 2009. március 31. 20:47
Válasz erre
kép3 v
kép3 v

Valamikor, 1992-körül alkottam ezeket.
f2d 391321 2009. március 5. 10:37
Válasz erre
1-32 MiG-23M
1-32 MiG-23M

Nem is tudtam, hogy van 1:32-es MiG-23 makett, igaz vákumformázott, de van.
Valaki esetleg találkozott már vele személyesen is?
Lacy 391320 2009. február 27. 08:37
Válasz erre
2008
2008

Szia Monox!

A Rote Plätze Russian Military Airfields Germany könyv szerint a kép 1980-ban készült, az NDK-beli Finsterwalde repterén.

A Mig-27-es lassan 15 éve nincs hadrendben az Oroszoknál. A térségben csak a Kazah légierő használja. Lásd a tavaly készült képet.
Monox 391319 2009. február 27. 07:54
Válasz erre
Érdekes a 1201-es hsz.-ben lévő fotó. Régi hangár, de a mai kort idéző lámpatestek... Lehetséges, hogy az Oroszoknál még mindig repül a MiG-27-es? És az is nagyon érdekes, hogy két gép is egyéni jelzésekkel van ellátva méghozzá igen szokatlan helyen.
Miggyuri 391318 2009. február 27. 05:25
Válasz erre
A kép aláírása:
"A radart? Azt hazavittem."
Miggyuri 391317 2009. február 27. 05:23
Válasz erre
borisz 391316 2009. február 26. 22:18
Válasz erre
Lacy 391315 2009. február 26. 21:00
Válasz erre
is2
is2

Aztán spontán fotón is. Vigyázva a tányérsapkára pihenés közben, a repülés szüneteiben. :)
Lacy 391314 2009. február 26. 20:26
Válasz erre
f2d 391313 2009. február 26. 09:06
Válasz erre
MiG-27_001
MiG-27_001

A képen lehet látni pár figurát akik tányérsapkában dolgoznak. Az oroszoknál tényleg így telnek a hétköznapok vagy csak a kép kedvéért lettek így feldíszítve?
Ádám 391312 2009. február 8. 21:54
Válasz erre
VO101_Papi!
Nincs új infód az overállról? :)
Köszi,
Ádám
rizmajer 391311 2009. február 6. 21:31
Válasz erre
Nem lényeg, de 1/48-ban a kanadai Hobbycraft is csinálta, és talán még jobb is volt.
Sziasztok, Rizmajer.
f2d 391310 2009. február 6. 21:21
Válasz erre
A KP soha nem gyártott Flogger-t (1/72-ben Airfix/Heller, Academy/Hasegawa és Zvezda/Italeri volt/van, 1/48-ban pedig az ESCI járt körbe a brandek között). A weblapjukon már elég régóta elejtették az infót, hogy lesz új szerszámos MiG-23BN makett.
vlevi 391309 2009. február 6. 21:16
Válasz erre
Vajon új darab?
Mert ha hagyományos Kopro (ex KP) minőség, akkor inkább szaladok messzire :)
f2d 391308 2009. február 6. 21:04
Válasz erre
kopro_09_of_15
kopro_09_of_15
kopro_10_of_15
kopro_10_of_15
kopro_15_of_15
kopro_15_of_15

Kopro stand a Nuremberg Toy Fair-en. Hát elég sokat kellett aludni mire megjelent.:-)
Robcsi 391307 2009. január 30. 17:43
Válasz erre
Pontosan így van!
Tibor 391306 2009. január 30. 15:37
Válasz erre
O.k.
Akkor földi lokációs szempontból két berendezés volt a fedélzeten: Az NRZ és az aktív válaszadó. Feladatuk gyakorlatilag hasonló volt az IFF-hez. Mindezek elsősorban a saját-idegen felismerést biztosították, illetve az aktív válaszadó a jobb rádiólokációs láthatóságot.
Természetesen nem csak a földi felderítő és magasságmérő rádiólokátorok voltak ezekkel felszerelve, hanem például a légvédelmi rakéta komplexumok és természetesen a katonai repülő eszközök is.
Tibor
Levix 391305 2009. január 30. 15:29
Válasz erre
Bocs de az IFF pont az amit leírtál. Identification Friend or Foe.
en.wikipedia.org/wiki/Identification_friend_or_foe
Robcsi 391304 2009. január 30. 08:29
Válasz erre
SZOD-57M Egyéni felismerő jeladó. Kibővítette a földi lokátorok hatótávolságát. Ha a föld rákérdezett, akkor a pilóta rányomott az egyéni felismerés gombra, akkor látták az indikátorokon. De igazából leszálláskor volt jelentősége. A VSZ-ben volt még egy kérdező-válaszadó berendezés a repülőgépekben. SZRZO-2 volt a neve. Feladata az volt, hogy amikor a hajózó a lokátoron meglátott egy céljelet, akkor rányomott a kérdezés gombra. Ha a célgép ugyanarra a kódra volt állítva, amilyenen az elfogó, akkor saját jelet adott. A Mig-23-nál és a Mig-29-nél ez automatikusan letiltotta a rakétaindítás lehetőségét. Ha viszont nem ugyanaz a kód volt beállítva, akkor mehetett a rakéta. AZ IFF-nek ugyanez a lényege, csak mi nem kaptuk meg a kérdező üzemmódját. Röviden ennyi.
Tibcsi 391303 2009. január 30. 07:02
Válasz erre
De valami biztosan volt bennük, ami ugyanerre való. :)
Robcsi 391302 2009. január 30. 06:54
Válasz erre
Tibornak írnám, hogy 1990.01.26-án még nem volt a gépekben IFF!
Ákos 391301 2009. január 28. 22:17
Válasz erre
Azért nem minden fenékig tejfel, még nem láttam olyan Trumpeter makettet, amin ne lett volna legalább egy ordító alakhiba...
PETI 391300 2009. január 28. 21:26
Válasz erre
Azért az 1/48-as Szu-24M és a 32-es Szu-25UB se lesz egyszerű! Remélem felírja az orvos a gyógyulás reményében...
Elmo 391299 2009. január 28. 17:27
Válasz erre
Egy ket ev, es itt az 1:32-es 23-as(ML)a "Trombitastol" ! Aztan meg par ev, es biztosan kihozzak kissebb m.aranyban is. Eztan, par evvel kesobb az MF is biztos megjelenik majd. A szoc.otthonban lesz mit csinalnunk!
www.cybermodeler.com/editorial/ed090127.shtml
Samee 391294 2009. január 27. 11:36
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ; illetve a radar és az IFF rendszer működési elvének felelvenítését. :)

Gondolom akkor itt is vmilyen IFF szerű berendezésre gondolt a szerző.

Festéssel kapcsolatban vki?

Holla:
Samee
Tibor 391293 2009. január 27. 10:56
Válasz erre
Nos itt sem árt tisztázni lokációs szempontból egy-két dolgot. Nem elvitatva Kositzky tábornok hozzáértését, de...
A primer rádiólokáció lényege, hogy a földi radarok (persze ilyen primer lokátor a repülő eszközök egy részének a fedélzetén is van, de ezzel most nem foglalkoznék, mert az ominózus ügy esetében nincs jelentősége) rádió impulzusokat sugároznak ki és azok egy része visszaverődik a repülő eszköz felületéről, amit a földi radar vesz, detektál és megjelenit egy alkalmatos eszközön, magyarán az indikátor csövön általában egy fényes kis jel formájában. A jel nagysága függ az adó teljesítményétől, a cél (repülő eszköz) hatásos visszaverő felületétől, a cél távolságától és még néhány tényezőtől. Ugyanakkor, mivel a letapogató sugárnyaláb nagyjából úgy viselkedik mint a fény, azaz kb. egyenes irányban terjed, így könnyen belátható, hogy többek között a föld görbülete miatt a kis és földközeli magasságokon repülő célok felderítésének és követésének komoly korlátai vannak.
Tehát ha a repülőgép 50-100-200m magasságon repül, manőverezik, akkor rendkívül korlátozott a felderítési és követési lehetősége.
A szekunder lokáció ezzel szemben azt jelenti, hogy a földi radar kibocsát egy kérdező jelet, amire a fedélzeten lévő megfelelő berendezés válaszolni fog, ha be van kapcsolva a megfelelő üzemmódban. Tehát ennek az a célja, hogy a repülőgépet akkor is láthatóvá tegye, amikor a primer lokáció már nem látná, illetve biztosítsa a saját gépek felismerését. Az IFF annyiban tud többet a korábbi NRZ-nél, hogy képes megfelelő üzemmódban bizonyos paramétereket is megadni a földi vevő felé.
Összefoglalva:
A katonai primer lokátor akkor látja a cél gépet, ha az megfelelő magasságon, távolságon tartózkodik és elegendő visszaverő felülettel rendelkezik. Ez nem ki-be kapcsolható.
A szekunder lokátor akkor látja a célt, ha annak a fedélzetén a válaszadó be van kapcsolva és működik.
Kositzkynek ott van igaza, ha Bakóék kis magasságon manővereztek és az IFF-et kikapcsolták, akkor lehet, hogy a katonai lokátorok sem látták őket.
Tibor
Samee 391292 2009. január 27. 10:28
Válasz erre
Szia.

Köszi az infót én is vmi IFF féle megoldásra gondoltam.
Azzal eddig is tisztában voltam, h a 23UB nem rendelkezik radarral; zavarókonténerrel illetve lopakodó képességekkel.
Kositzky is vmi válaszadó berendezést említ, viszont a könyv szerint a katonai rendszereken se látszott ilyenkor a gép.

A festéssel kapcsolatban; Horác honlapján találtam a 16-osról képet; de a festésén nem tudok kiigazodni. Tudna vki adni/küldeni/linkelni/ide feltölteni hozzá minát?

Előre is köszi.
Holla:
Samee
Tibor 391291 2009. január 27. 10:05
Válasz erre
Szia!
Samee nem arról beszél, hogy fedélzeti radar, hanem arról, hogy valami szerkentyű be-, vagy kikapcsolása a gép fedélzetén a masinát láthatatlanná tenné a földi radarok részére.
Nos ez megint egy nagy adag butaság. A primer lokáció szempontjából nem volt ilyen szerkentyű, hacsak a zavaró konténereket nem keverjük ide. Tudtommal a 23-sok zavaró konténerrel nem rendelkeztek.
A primer lokáció szempontjából láthatatlan jellegű képességgel csak a Stealt (lopakodó) technológiával épült gépek rendelkeznek.
Amiről esetleg szó lehet az a szekunder lokáció. Konkrétan az IFF berendezések. Ezeket valóban ki és be lehet kapcsolni a fedélzeten. Ennek a kikapcsolása azt jelenti, hogy a gépet a szekunder radarok (Pl. a polgári légi forgalom ellenőrzése nem fogja látni, csak primer lokáció üzemmódban.
Tibor
Nyugger 391290 2009. január 27. 09:51
Válasz erre
Nincs fed. radar a MiG-23UB-ban...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.