/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
f2d 639781 2018. február 12. 10:36
Válasz erre
Sziasztok!

Az után érdeklődnék, ha esetleg belevágnék a KP MiG-23MLD-jébe milyen kiegészítőket tudok beszerezni a feljavításhoz? Egy tisztességes maratás jó lenne hozzá, vagy marad a csukott kabin, a készlet elég puritán, még függesztmény sincs a dobozban.
pigasos78 633496 2017. október 9. 22:25
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs valakinek véletlenül 1/72-ben maradék, roncsról levágott, stb... szélvédő előtti pót pitot csöve? Szívesen megvenném.
Üdv
Szabi (pigasos78@gmail.com)
pigasos78 632958 2017. szeptember 27. 09:34
Válasz erre
Köszi migi!
Pedig néztem a hunavia-t, Dr ezek szerint nem jól...sokat segítettél!

Szabi.
migi 632950 2017. szeptember 26. 22:47
Válasz erre
pigasos78 632949 2017. szeptember 26. 22:44
Válasz erre
21768491_888471511311166_7219148254345829748_n
21768491_88847151131...

Sziasztok!
Segítséget kérnék. Egy hasonló felülnézeti képre lenne szükségem, de még szürke, csillagos gépről. A csillag helyzete érdekelne.

Köszi
Szabi
pigasos78 618356 2016. november 23. 21:28
Válasz erre
Tamás, medor, teljesen igazatok van! Hely ugyan még van a polcomon, pilótát viszont nem szeretnék belerakni.
Valószínű "széttárt" szárnyakkal fogom megépíteni, ha már megvan a cucc.
Tudjátok, már nem tudom melyik régebbi helikoptermakettemnél elég furán jártam. Én ugyan helikopterpilóta vagyok, minden típust én sem ismerhetek tökéletesen. Feltettem itt a fórumon néhány kérdést...nem jött egy válasz sem. Miután megépítettem, jött a sok "szakértő" és elkezdett "szakérteni"...Eddig hol voltatok? -gondoltam.
Na ezt szeretném elkerülni. Mostanság amiket megépítek versenyekre hordom. Ezért talán kicsit közelítenem kell a realitásokhoz...vagy ki tudja. :)
Bár még van időm, mert csak kb. dec. végén kezdem majd el megépíteni, mégis elkezdtem érdeklődgetni a témában...most úgy gondolom: kiállított, kissé lelakott, szürke, csillagos (tán 08-as) lesz nyitott kabinnal, és a gyantákat kihasználva kinti helyzetű élekkel...
TAMÁS78 618352 2016. november 23. 20:11
Válasz erre
Most rákeresve kiállított gépet pont találtam "széttárt" szárnyakkal.

Ne haragudjatok, hogy külsősként beleugatok, de sokszor túlzottnak érzem a makettezők önszabályzását. Miért ne lehetne azt makettezni, ami kevésbe jellemző? Akkor mondjuk ne építsünk hajót harc közben, mert élettartama 99%-át csatán kívül töltötte? Vagy repcsit légiharcsérülésekkel, mert a fellelhető képek túlnyomó többségén sértetlen gépek láthatók? Ne már...
medor 618349 2016. november 23. 19:50
Válasz erre
Szia!
Van hely a polcodon a széttárt szárnyú gépnek?
Ha igen akkor olyanra építsd!Meg amúgy is olyanra,ami neked tetszik!
Nem kell ezt túlizgulni.DE ha zavar,akkor pilóta a gépbe és nem annyira
'lelakni' festésileg.Kár lenne azért a sok gyanta cuccért,ha már megvetted...
(A makettezés sem mindig a teljes realitásról szól!Lehet kapni olyan maketteket
is,melyeknek néhány burkolata átlátszóra van öntve.Csak,hogy lássuk mi van alatta.Valakinek bejön és úgy hagyja,valaki meg lefesti,mert ragaszkodik a valósághoz.)
pigasos78 618342 2016. november 23. 16:45
Válasz erre
Szia charles!

Köszi a választ, én is így gondoltam. Csak jó lenne kihasználni a makett adta lehetőségeket. Lelakott, kiállított gépet csinálnék...és jó lenne életszerűen. De akkor minek ez a nagy műgyanta hajcihő...
charles 618341 2016. november 23. 16:38
Válasz erre
Szia pigasos78!

Semennyire nem életszerű. A gépek 72 fokos szárnnyal álltak az esetek 99%-ában.
Ha kint is maradt a szárny 16 fokon ( például póttartályozás ) a szárnymehanizáció akkor is benti helyzetben volt.
Mindez persze ne tartson vissza, nyugodtan építsd úgy, ahogy neked tetszik és ne hallgass másokra. Amit építeni akarsz az nem lehetetlen, csak ritka.
zsocate 618324 2016. november 23. 11:11
Válasz erre
Szia!

Berax egy pilótát az ülésbe és máris jó :)

üdv:
zsolt
pigasos78 618323 2016. november 23. 11:01
Válasz erre
Köszi Levix! Hasznos, jó képek!

Elnézegetve sok-sok fotót, a 23-asok hátranyilazott szárnyakkal "parkolnak". Gondolom helytakarékosság...?
Mennyire lenne életszerű, ha nem hátranyilazott szárnyakkal építeném meg a gépet? Van hozzá jó kis gyanta szárnyam kitéríthető be- és kilépőéllel. Ha lehet szeretném is alkalmazni.
Mit gondoltok erről? 23-as témában nem vagyok annyira jártas, minden választ megköszönök!

Szabolcs
Levix 618322 2016. november 23. 10:51
Válasz erre
pigasos78 618315 2016. november 23. 09:01
Válasz erre
Bár én is gyűjtögetem már a képeket egy mappába, természetesen minden fotót megköszönök!
László58 618300 2016. november 22. 21:54
Válasz erre
Értem. A teflonszürke is lehet fakult, rozsdafoltok, korróziós folyások az esővíztől, stb. Ha találok ilyen képet, felteszem.
pigasos78 618296 2016. november 22. 21:12
Válasz erre
Kedves László!

A koncepció egy szürkén hagyott, kiállított gép, melyen nyoma sincs napi, heti karbantartásnak... :)
László58 618294 2016. november 22. 20:46
Válasz erre
Annyit tennék hozzá a képekhez: a sötét, mély árnyalatok a friss festésre jellemzőek, a matt, megfakult színek a régi, a Nap által " kiszívott " festésre jellemzőek. Így van egy kis mozgásszabadságod az árnyalatok eldöntéséhez. Vagyis életű lehet többféle árnyalat is: kérdés, hogy mikor festették fel a gépre.
zkalos 618245 2016. november 21. 19:47
Válasz erre
Szia
Keress meg magánban, van eladó Akan kabin zöldem, ami nagyon jó fújva is és ecsetelve is.
Adatlapomon a címem
pigasos78 618219 2016. november 21. 15:55
Válasz erre
Rumcájsz_52 618214 2016. november 21. 14:05
Válasz erre
Szovjet kabin-zöldnek a Gunze H-46 Emerald-green is megfelel igény szerinti minimális sötétítéssel/világosítással, csak át kell fújni matt lakkal mert fényes festék (vagy eleve leszedni az első felkeverés előtt a tetejéről a fényes lakkot).
R.
VO101_Papi 618213 2016. november 21. 14:04
Válasz erre
pigasos78 618210 2016. november 21. 13:54
Válasz erre
Keresgélek...de úgy látom Model Masterrel nem foglalkozik már senki.
pigasos78 618204 2016. november 21. 10:45
Válasz erre
Köszi, ez jónak tűnik. Már csak MM festéket kell találni valahol. :)
sárkányos 618200 2016. november 21. 09:50
Válasz erre
Szevasz pigasos78. Helyes kabin zöldet nem tudsz festeni mert ahány nagyjavítás annyi féle árnyalat. A legközelebbi festék a Model Master 2135 USSR Interior blue green ezt tudod sötétíteni vagy világosítani ahogy akarod. Én ezt a színt használom. Üdv sárkányos
kerge 618195 2016. november 20. 22:07
Válasz erre
pigasos78 618181 2016. november 20. 14:47
Válasz erre
medor 618179 2016. november 20. 14:43
Válasz erre
Szia!
Lehet már koptak az emlékeim.
1. ~1988.
2. A szürke megegyezik a MiG-21 'teflon szürke' színével.
(FS.36373) ~Gunze 338,vagy Humbrol 196.
3. Walkyd zöld.Régi téma.Szerintem a Gunze 25 és 46 keveréke
50/50%-ban és kicsit világosítva jó megoldás.
Talán a Humbrol 48 és 2 szintén feles keveréke is működik.
(Nemrég olvastam egy Revell festékről is ami majdnem jó ide.)
pigasos78 618169 2016. november 19. 22:13
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék. Magyar 23-as készítésébe kezdek hamarosan, és három kérdésem lenne.

Tudja valaki, hogy:
1. Mikor történt a gépek átfestése szürkéről?
2. Szürke gép festése esetén, melyik gyártó, melyik színe lenne a tökéletes?
3. Melyik a helyes zöld szín a kabinhoz?

Köszi a válaszokat
Szabolcs
PETI 617739 2016. november 10. 20:13
Válasz erre
Az gáz... És még egybevág a látható jelekkel is.
cenci2 617716 2016. november 10. 11:47
Válasz erre
Én úgy tudom hogy az RV tulajdonosa komoly beteg és mindenét felszámolja és ezek a szerszámok is így kerültek a KP-hez is .Szerintem a közeljövőben az 23 UB és még pár RV-s termék megfog jelenni KP-nél vagy más gyártónál .
PETI 617713 2016. november 10. 10:19
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt én nem értem... Kijött az RV a MiG-23-asaival, évekig lehetett kapni ezer féle kiadásban. Aztán még a végére kiadták az UB-t és gyorsan beszüntették az egész gyártást és eladták az együléses szerszámokat a KP-nek... Most ebben mi a logika?
Nekem gyanús, hogy belebuktak ők nagyon abba a gagyi 21-es családba.

A másik: találtam pl. ezt:

modelsua.com/MiG-23UB-Flogger-C-20-variants-decal-1-72-Decograph-7202.html

Itt még a magyaron felül annyi jó festés van, hogy 3-4 oroszt is találnék lazán, ami érdekel. De makett nincs... Az ArtModelt kéne átfaragni, amikor van egy normális szerszámos is? Vagy az általatok itt bemutatott, egyébként respektálandó, de kevésbé kellemes házi átalakításokat kéne választani?

És én még a szerencsésebbek között vagyok, mert Móváron vettem 2db-ot, amikor megjelent az RV. Nagyon remélem, hogy legalább a butított verziós KP kijön egyszer nagy mennyiségben!

További kellemes makettezést! Üdv
makettes 617546 2016. november 6. 19:02
Válasz erre
DSCN3141
DSCN3141
DSCN3143
DSCN3143
DSCN3146
DSCN3146

Én is elkövettem a Mig-23UB-t,jó pár évvel ezelőtt.
A gerinc rész Italeri Mig-29-ből származik, a hátsó kabintető szintén
Italeri, Su-22 UM-ből való.
A póttartályt filctollból csináltam.

üdv. makettes
piratvitorla 617545 2016. november 6. 18:44
Válasz erre
Szia!
Köszi
Előszedem és megnézem milyet is szeretnék és írok
Köszi
üdv
pmheros 617537 2016. november 6. 15:52
Válasz erre
Megvan még a forma, a kép ma készült.

Viszont lecsukott állapotú kabintetőhöz nem biztos hogy megfelelő lenne, mert a tökéletes illeszkedés akkor nem volt szempont. Ha így is érdekel, keress meg levélben.

Üdv.: pmheros
juge75 617525 2016. november 6. 13:46
Válasz erre
Én a 21 UM-hez készült kabinomból indultam ki, szintén ingnyak merevítő, láng felettlágyítva, majd formára kerettel ráhúzva, az első fél gyári (Academy / Airfix), a többi mind saját.
juge75 617523 2016. november 6. 13:38
Válasz erre
1557378_845416612206637_4685470430005985333_o
1557378_845416612206...

1990 körül...
piratvitorla 617497 2016. november 6. 10:07
Válasz erre
Szerintem nem érdemes 27-esből kezdeni. Jó áron meg lehet szerezni a 23-ast (pl. Academy), a 27-es se nagyon olcsóbb.
Nekem mindkettő megvan, 23-asból fogom csinálni. A roncs 27-esekből meg indiai, sri-lankai 27-es lesz :) 23-asokból cseh "Hell Fighter", magyar UB, magyar terepszínű MF stb...
Rumcájsz_52 617496 2016. november 6. 10:04
Válasz erre
Így van, azt is kihagytam, szóval az egészből az a lényeg, ha valaki 23UB típust akar gyártani, jobb ha nem 27-ből hanem 23S/M/MF-ből indul ki, kevesebb melóval/kínlódással megússza.
piratvitorla 617494 2016. november 6. 09:41
Válasz erre
Szia
Megvan még az a sablon a kabintetőhöz? Van egy átalakítóm, de a kabintető használhatatlan :(
piratvitorla 617493 2016. november 6. 09:40
Válasz erre
Szerintem a fegyvertartók se teljesen ugyanazok...
Rumcájsz_52 617491 2016. november 6. 09:38
Válasz erre
Na meg a MiG-27-nek megerősített főfutói vannak, ezért a futóakna környékén kicsit ducibbra van alakítva a törzs, hogy beférjenek a nagyobb helyet igénylő vastagabb kerekek.
lesli 617481 2016. november 6. 07:41
Válasz erre
pmheros 617480 2016. november 6. 07:00
Válasz erre
academy mig-23s_ub
academy mig-23s_ub

Akkor én is beállnék a sorba egy szintén házilag átalakított UB -val.

Az alap egy Academy Mig-23S. A második fülke helyét csak kidaraboltam a törzsből. A nagyobb gerincet Humbrol tömítőpasztából halmoztam fel sok rétegben, csiszolással szemre nyerte el végső formáját. A plexi formáját fenyőből faragtam, csiszoltam ki, arra húztam melegen valami műanyagdoboz átlátszó tetejét. A kabin belső pudingos pohár lapokból lett kiépítve. A megvalósítás többi részletére nem emlékszem, mert tizen-sok éve volt már.

Üdv., pmheros
juge75 617479 2016. november 6. 01:34
Válasz erre
Én is csináltam egyet Academy/Airfix készletből, akkor nem létezett átalakító még...
juge75 617478 2016. november 6. 01:27
Válasz erre
27-es a 23BN javított, módosított és optimalizáltaát tervezése útján jött létre..
23 UB- alapnak az MF tökéletes..
Fegyverzet, lokátor (ha van) helyén ballaszt.
PETI 617471 2016. november 5. 20:49
Válasz erre
Kamovos 617468 2016. november 5. 19:53
Válasz erre
Balaton Mig-23 UTI átalakító az Academi Mig-23-hoz készült.
lesli 617464 2016. november 5. 19:24
Válasz erre
Akkor marad a 23-as átalakítás! Annál van valami amire különösen figyeli kell?
piratvitorla 617457 2016. november 5. 16:31
Válasz erre
Azért írtam törzset.
A 27-es esetében sok mindent egyszerűsítettek, mivel fő feladata nem a nagysebességű repülés. Emiatt változott a szívócsatorna és a hajtómű is. Ha jól emlékszem a pótvezérsíkon is változtattak és a gépágyú is más típus...
migi 617456 2016. november 5. 16:21
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.