/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
Rob79 391436 2009. július 8. 19:05
Válasz erre
Igazad van ne gyártsunk...
mig23papa 391435 2009. július 8. 19:00
Válasz erre
Rob79

Ne gyártsunk elméleteket a fekete napszemüvegről, és az egymásmellett állásról.
Ami történt nem azért történt.
Rob79 391434 2009. július 8. 18:48
Válasz erre
Talán az valami véletlen lehet, hogy a két jóbarát pilóta, K.B. és M.M. akik 1995-ben a 14-essel együtt vesztették életüket, egymás mellett áll, és fekete napszemüvegben van... Érdekes nem!
Rob79 391433 2009. július 8. 18:43
Válasz erre
photo3
photo3

Mig23papa! Nézd meg ki guggol középen... Ha minden igaz ez is ott készült ahol a vitatott foto...
Rob79 391432 2009. július 8. 18:33
Válasz erre
Sajnos ezt is láttam élőben... Nagyon rossz emlék...
romeo 391431 2009. július 7. 23:03
Válasz erre
0141217
0141217

Pápa 1990.
Daala 391430 2009. július 7. 22:45
Válasz erre
P-50-75 gyakorlóbomba
romeo 391429 2009. július 7. 21:41
Válasz erre
Yeagger 391428 2009. július 7. 21:35
Válasz erre
Hali Rob79!

Igen a képen Prétor József van. Ez biztos!
mig23papa 391427 2009. július 7. 21:33
Válasz erre
biztos volt az is, lehet még dobtak is, majd kifaggatom ezekről is a hajózó barátomat ha errejár
romeo 391426 2009. július 7. 21:25
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Eddig úgy tudtam volt éles 50kg-os is, állítólag a Szu-22M-3 használt ilyet.
mig23papa 391425 2009. július 7. 21:22
Válasz erre
migi

ez 50 kg-os gyakorlóbomba, ugyanolyan ballisztikai jellemzőkkel mint az éles, gyakoroltak is vele, de ebben nincs robbanótöltet, helyette egy füstőlő van benne Ha jól tudom a nevét FAB 50, de nemvagyok fegyveres szaki
mig23papa 391424 2009. július 7. 21:18
Válasz erre
Untitled-26
Untitled-26

Rob79

Nem vitatom, már a neveket is felejtem, de teszek képet ami tuti ő, ők.
Daala 391423 2009. július 7. 21:07
Válasz erre
Miért ne lehetne? Teljesen szabványos a tartókkal a a törzs két oldalán, valamint a felülre függeszthető tartókkal is (a képen lévő APU-23M1E helyett).
Már a 21-es ck-jával is lehetett bombázni, miért ne lehetett volna a 23-aséval?
Még a négyzáras MBD-2-67U-t is lehet függeszteni, bár ezt eddig csak orosz gépeken láttam.
migi 391422 2009. július 7. 20:20
Válasz erre
007
007

Ha már ilyen szépen összejöttünk , ezen a képen látható bombákat fel is lehet rakni a gépekre ? és használták is ? és rendelkezik a 23 as valamilyen célzóberendezéssel a bombavetéshez ?
Rob79 391420 2009. július 7. 19:36
Válasz erre
Csak mert a Balázs szőkés hajú volt nem? Isten nyugosztalja!
Rob79 391419 2009. július 7. 19:34
Válasz erre
mig23papa! Talán inkább a Prétor Józsi lesz az nem, ha jobban megnézed, de lehet neked van igazad! :-)
mig23papa 391418 2009. július 7. 19:16
Válasz erre
MIG_23MF_016_03_R13M
MIG_23MF_016_03_R13M
12VUKI
12VUKI
12VUKK
12VUKK
09
09
10
10

Monox

Lehet benne valami, márcsak azért is mert a mechanikus a Róka Laci " Vuk "
A hajózó a Katovics Balázs ha minden igaz.
Az említett kép talán kicsit jobb kiadásban, és még pár a gyűjteményemből.
mig23papa 391417 2009. július 7. 19:04
Válasz erre
Rob79

Így van. Talán azért nem emlékszem dolgokra, mert nekem természetes mindennapi dolog volt, vagy épp nem voltam ott akkor. A másik meg az hogy én inkább képekben gondolkoztam, igyekeztem mindent lefényképezni amit lehetett, néha azt is amit nem lehetett. De ez egy másik történet. Sokan vagytok itt akik adott dologról sokkal többet tud nálam, mert utána kutakodott a kérdésnek, ami persze nekem is jó.
Tehát szakértőnek nemigazán mondanám magamat, csak szerencsésnek hogy benne lehettem a sűrűjében.
Monox 391416 2009. július 7. 19:01
Válasz erre
Migi!

Az első fotódon bár a takarószitán a 03-as jelzés van, de a fotón a 12-es repülőgép látható.
Rob79 391415 2009. július 7. 18:36
Válasz erre
Erre való a fórum nem mig23papa? Mindenki tanul mindenkitől valamit. Tőled is rengeteg olyan dolgot tudtunk itt meg amiről szerintem az itt lévők nagy része még csak nem is hallott. Mivel te ezekkel dolgoztál, te vagy a szakértő! Néha mindenki tévedhet vagy elfelejtehet dolgokat...
mig23papa 391414 2009. július 7. 18:26
Válasz erre
Rob79, Levix, Migi,Daala, Monox

Köszia a kimerítő infót az hogy én nem emlékeztem erre a varira, nem azt jelenti hogy nem is volt. Már tiszta a kép, ez a tartó valószínű a lengyel lövészetek alkalmával kerültek fel a gépekre.
Amúgy 1996-ban már nemigazán voltam gépközelben.
Sok olyan dolgot tudok meg itt a makettinfón, ami addig homályos volt számomra.
Rob79 391413 2009. július 7. 18:10
Válasz erre
03
03

A döntő fotó... 1996-ból.
Levix 391412 2009. július 7. 12:14
Válasz erre
100% hogy magyar gép, és az is 100%, hogy a 03-as.
migi 391411 2009. július 7. 10:34
Válasz erre
013
013
02 gép
02 gép

Sziasztok
Az első kép pont a 03 gépről készült , a másik pedig a 02 gépről , ott mindegyik tartón az R-13 as van , ha jól látom .
Daala 391410 2009. július 6. 23:47
Válasz erre
pontosabban szárnytő alatt...:-))
Daala 391409 2009. július 6. 23:45
Válasz erre
Biztos, hogy hordta az R-13-as nitrogénes indítóberendezését, ha jól emlékszem láttam lövészetes gépeket függesztett R-13-asokkal a szárny alatt, gondolom a 03-as is volt kinn...Váczi Laját kéne megkérdezni erről...mégiscsak ő volt a mechanikusa!
Monox 391408 2009. július 6. 23:39
Válasz erre
03
03

MiGpapa!

A gép 03-as számát tovább bizonyítja a menetirány szerinti bal oldali szívócsatorna áramlásterelőjének festése. Ez eltér a 04-estől, igaz a fekete panel az orrkúpnál ugyanolyan...

És hogy ezt a felfüggesztést mennyire hordta a gép erről a fotó a tanú.
A fotók alapján a 01,03,04,06,07,08,10,12,14,15,16,20 gépek mindegyike legalább 1 alaklommal hordta az infravörös rakéta felfüggesztő csonkjait.
(A 16-osról kizárólag olyan képeim vannak ahol ez a felfüggesztés van a szárny alatt.)
mig23papa 391407 2009. július 6. 17:09
Válasz erre
Levix, vlevi, monox

Nekem csak a szárnyalatti tartó nem stimmel, nem emékszem, hogy valaha is lecseréltük volna az APU-23-at erre a fajtára. Lehet nem is magyar gép van a képen?
Levix 391406 2009. július 5. 23:20
Válasz erre
Hát az x-es végűek már csak ilyenek kedves Watson.

Sherlock
vlevi 391404 2009. július 5. 21:30
Válasz erre
Minek nektek oldalszám egyáltalán?
:) :) :)
Levix 391403 2009. július 5. 21:07
Válasz erre
Ja az is lehet első ránézésre ami azonosítja. Mondhattam volna azt is, hogy az áramlásterelő lemez alja csak itt kék, meg asszem a nyolcasnak szintén ezen az oldalán, de annak meg a dielektrikus paneljei fehérek, csak ez így túl egyszerű lett volna :).
Monox 391402 2009. július 5. 20:01
Válasz erre
Levix, ezt nagyon szépen levezetted... de nekem az a perdöntő, hogy egyedül a 03-asnak nem ér össze az orrkúp alatti/mögötti fekete színe a felső színnel. Ja...és van még egy pár képe ennek a sorozatnak is.
Levix 391400 2009. július 5. 10:58
Válasz erre
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as.
Levix 391399 2009. július 5. 10:56
Válasz erre
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as.
mig23papa 391398 2009. július 5. 09:10
Válasz erre
Monox

Honnan látni, hogy a 03-as ?
Monox 391397 2009. július 5. 08:48
Válasz erre
Valami hasonló volt... de az egy szemben álló gépet ábrázolt totálban, a környezetével együtt. Egyébként ez egy nagyon jól sikerült fotó a 03-asról.
migi 391396 2009. július 4. 22:29
Válasz erre
04
04

Múltkor nem ezt a képet kereste valaki ?
Rumcájsz_52 391395 2009. június 23. 22:46
Válasz erre
Muzzy
Ez ugyanígy működött a MiG-21-nél is, rakéta-indításkor az indítógomb megnyomásakor pár másodpercre oxigén-betáplálást kapott a hajtómű a légi-inditó o.-rendszerből.
Üdv R.
mig23papa 391394 2009. június 23. 20:55
Válasz erre
Muzzy

Nincs mit, a kisdobos ahol tud, segít :-))
Muzzy 391393 2009. június 23. 20:25
Válasz erre
Migpapa!
OK köszi a választ!
Muzzy
mig23papa 391392 2009. június 23. 17:35
Válasz erre
Muzzy

Nem kérdezel hülyeséget, már csak azért sem, mert amíg nem teszed fel a kérdést, nemtudni hülyeséget kérdezel-e?
A hajtómű oxigén rendszeréből kapott oxigént a hajtómű, rakéta indítás alkalmával.
Fegyveresek ellenőrizték is, rakéta indítás imitálásával, és frankón lehetett hallani az oxigén sziszegését.
Muzzy 391391 2009. június 22. 21:04
Válasz erre
Migpapa!
Bocsi, belémbújt a kisördög :)
Az véletlenül oxigén helyett nem levegő rendszer volt? :)
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek...
Muzzy
mig23papa 391390 2009. június 22. 19:54
Válasz erre
Muzzy

Ehhez a témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy a Mig 23 asoknál rakétaintításnál plusz oxigén betáplálás volt a hajtóműbe, a hajtómű oxigénrendszerből, abból ami a légiindításnál is rásegített.
Daala 391389 2009. június 22. 12:21
Válasz erre
Az R-27-nél MiG-29-esen tényleg van indítás után egy parancs, amely jobb, ill. bal irányba kitéríti a rakétát. R-73-nál nem tudok ilyenről. A Szu-27-nél a törzs alatti indítók az AKU típusúak, amelyeknél valóban piropatronok lönek ki egy dugattyút vagy munkahengert és a rakéta hajtómű a leválás után indul csak be.
Hasonló indítóberendezések voltak rendszeresítve nálunk a Szu-22-eseken, asszem az AKU-68-asok, a nagyobb méretű levegő-föld rakétákhoz (H-25, H-29)
Hasonlóan indítják a Sparrow és AMRAAM rakétákat a szívócsatornák oldaláról az F-15-nél és F-18-nál is.
Muzzy 391388 2009. június 22. 11:45
Válasz erre
Daala!
Ha meg van az orosz köny, akor abból segítek lefordítani!
Szerintem mivel a törzs alatt van, közvetlenül a hajtómű levegőbeömlők alatt, ezért logikusnak tűnik, hogy azért irányul lefelé, hogy a rakéta indításakor a kiáramló gázok ne kerüljenek be a szívócsőbe, és ne okozzon káros jelenségeket, mint pl. pompázs, vagy hmű leállás!
Muzzy
juge75 391387 2009. június 22. 05:05
Válasz erre
A másik ok, kedves Daala, hogy távolodjon a rakéta a gép törzsétől.
Van ahol piropatronokat használnak erre, máshol dugattyút, van ahol késleltetve indul a hajtómű, és van egyes légiharc rakétáknál, pl Szu-27 alá függesztett rakéta programjában a kormányok kitérítése jobb, vagy bal irányba függesztési helytől függően.
De te tanultad, nem én.
Daala 391386 2009. június 21. 20:13
Válasz erre
Sajnos orosz tudásom erősen hiányos, úgyhogy ebben a kérdésben nem tudok segíteni. Bár lehet, hogy erről a könyvben sem írnak...
Talán hogy a rakétahajtómű forró gázai ne veszélyeztessék a törzs alsó részét ill. ne kerüljenek be a hajtómű szívócsatornájába...
Aki tudja a pontos okot kérem(jük) írja le!
migi 391385 2009. június 21. 19:14
Válasz erre
Köszi Daala
És van valami jelentősége is a lógásnak ? mert gondolom egyenesre is tudták volna gyártani .
Daala 391384 2009. június 21. 18:58
Válasz erre
Pontosabban P-72-1D típusú indítóberendezés Az R-73 levegő-levegő rakétához ahogy az orosz könyv írja.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.