/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Monox 390966 2008. augusztus 20. 09:10
Válasz erre
Nyugger!

Remélem, csak legenda az egész, de azt hiszem sok okunk nincs a bizakodásra Pápa esete óta. Viszont az is tény, hogy akárhogy is böngészem a nagyfelbontásban elérhető taszári repteret a Google Earth-ban, csak az egyik kutyanyelven álldogáló MiG-21-est és Szu-22-est (5721,01) tudtam felfedezni. Egyéb másik repülőgépnek a laktanya munkaterületén belül nincs nyoma!
A 033-as gépre emlékezni vélek. Az Aero magazinban mindig benne van, ezt a gépet akarják repülőképessé tenni. Azt hiszem Budaörsön van jelenleg.
A 037-esenek valóban nyoma veszett 1996-ban, bár az emlékmű kor és a vashulladék-sors között valóban sok idő telt el.
A taszári telep pedig azért nem jött létre, mert oda tervezett gépek végülis (állítólag) egy kicsit frekventáltabb helyre kerülnek, pontosabban Szolnokra a múzeumba. Ezért is állok értetlenül a Kecskemétre kerüléssel. Ez gyakorlatilag olyan lenne, mintha a világon se lennének a gépek. Sosem kerülhetnénk a közelükbe.
Nyugger 390965 2008. augusztus 19. 22:14
Válasz erre
Monox,

Az elmúlt években nagyon sok ökör elképzelés volt a MH átszervezésével kapcsolatban, feltételezem, hogy ez az ötlet is az vagy talán az a bizonyos jólértesült katona!
Egy kis taszári leltár: a MiG-19PM emlékmű szerintem jóval az ideiglenesen itt állomásozó amerikai katonák megérkezése előtt lett lebontva. Egy ideig a hangár mellett volt a 37-s gép a gazban - 1996 dec. elején még ott láttam - majd Matkópusztán a 'szálloda sor' mellett volt hasonló körülmények között. Innen már csak a legendárium alapján lehetne csak követni az útját. Jelenleg Taszáron a volt laktanyában 1-1 db MiG-15bis, MiG-19PM, MiG-21F13-801 és MiG-21PF-505 van. A második MiG-15-ös valójában egy UTI-MiG-15 volt, eredetileg a 033-as, de az 1978-s lajstrom volt rajta. Nos, ezt a gépet a legendárium szerint az kapta meg aki finanszirozta a Cápeti az 5721bis valamint a 01-s Szu-22M3 átfestését. Ennyi, így múlik el a dicsőség... Taszáriak, topiktársak tessék megírni azt, hogy miért nem született meg a betervezett külső /lakótelepi/ kiállítóhely mely e gépek helye lett volna !
Nyugger 390961 2008. augusztus 18. 20:25
Válasz erre
MiG-23-10 Kmet0
MiG-23-10 Kmet0
MiG-23-10 Kmet1
MiG-23-10 Kmet1
MiG-23-10 Kmet21
MiG-23-10 Kmet21

MiG23Papa,

Egy kis kostoló a kedvenc -személyes- érdekeltségű gépedről. Nagyon eredményes volt a MH Lé.Jü. /MH Légijármű Javítóüzem/ munkája. A futómű akna: mintha most érkezett volna a gyárból. Gratula és köszönet !
Monox 390960 2008. augusztus 18. 19:20
Válasz erre
Azt az infót mondta nekem a katona, aki a MiG-21-eseket igazgatta, hogy a szolnoki bázis bezárása 3 éve a terítéken van, a szolnoki és a kecskeméti bázis között megy a kötélhúzás, hogy hová kerüljenek a gépek.

Én minden körülmények között Szolnok pártján állok, annak ellenére, hogy Kecskemét sokkal közelebb van hozzám.

Miért? Szolnokon ott a múzeum. (Igaz, csak addig amíg fel nem számolják - ez is tervben van.) Kecskeméten nem is tervezik egy nyílvános rész kialakítását, az 2-3-4-5 évenete megrendezendő repülőnapok 2 napján esetleg megnéheti a nagyérdemű.
Azt is hallottam, hogy az "restaurált" gépekbe rengeteg pénz öltek bele, mire megkérdeztem, hogy legalább meg is becsülik utána, csak azt mondták egyenlőre harcol a két alakulat. A gépeket egyébként Kecskeméten is a szabad ég alatt tartják.

Személy szerint én nem szeretném, ha Pápára "betonoznának" le egy gépet. A jenki paradicsomban nincs keresnivalója ilyesminek és nemcsak azért mert hermetikusan zárt területen lenne ahová a magyar átlagparaszt be nem teheti a büdös lábát még csak véletlenül se. A másik, hogy a taszári skanzen is hová lett a MiG-19 emlékművel együtt a jenkik érkezés után? Ember nincs aki tudná. (Vagyis egy Mig-21F-13-ast, egy MiG-21PF-et, kettő MiG-19-est és kettő MiG-15-öst mintha a föld nyelt volna el.) Ezért volna kár Pápán kiállítani egy Mig-23-ast a reptéren. Bárhol lehetne csak ne katonai területen.

Reméljük talán elindult most valami ami akár a 08-asnak is szerencsét hozhat.
mig23papa 390958 2008. augusztus 17. 11:34
Válasz erre
Miggyuri

Tudomásom szerint a 08 marad Pápán, bár a pápai parancsnok Domonkos Miklós ezredes is annyira birka, hogy nem nagyon szorgalmazza hogy valami tisztességes módon legyen elintézve a dolog.
Miggyuri 390957 2008. augusztus 17. 10:08
Válasz erre
Én jobban örülnék ha Pápán is maradhatna, hisz - te sokkal jobban tudod nálam, hogy a 23-as Pápával nőtt össze.
mig23papa 390956 2008. augusztus 17. 08:48
Válasz erre
Monox

Én is örülök hogy a 10-es egyben maradt, (igaz nem a kertemben, dfe egye fene)tudomásom szerint Kecsón marad, bár ezt csak úgy hallottam, nem hivatalosan.
Monox 390955 2008. augusztus 16. 19:50
Válasz erre
Mig23papa!

Gratulálok a 10-es géphez! Nagyon gyönyörűen rendbe rakták, csak az a kér, hogy a további sorsa nem tisztázott. Még az sem biztos, hogy a nagyközönség előtt is nyitott helyen lesz. De azért nagyon tetszett amit ma láttam, főleg, hogy egyenlőre megmenekült a lángvágótól.
mig23papa 390954 2008. augusztus 15. 21:17
Válasz erre
sainz

köszi az infót, nagyon örülnék, ha berakosgatnád ezeket a linkeket ide is :-)

emlékezetem szerinz Anno az R-60 rendszeresítése a MiG-23MF-en nem járt semilyen módosítással a csapatoknál. Egyszerűen kicseréltük a törzs alatti tartókat 1984-85 ben éppen amikor Mezőkövesden voltunk, pontos dátumot ne kérdezz.
sainz 390953 2008. augusztus 15. 15:06
Válasz erre
Másik oldalon szóba került az orosz típusok kisebb korszerűsítése-fejlesztése(ill. nem fejlesztése).

Ezzel kapcsolatban merült fel bennem a kérdés:

Anno az R-60 rendszeresítése a MiG-23MF-en járt e bármilyen módosítással a csapatoknál.
Vagy a képesség benne volt a gépekben és csupán az indítósínek és a fegyver függesztésével megoldódott a dolog.
Ha bármilyen egyéb módosítással járt mindez, további kérdés hogy oroszok végezték mindezt vagy a mieink?

Ugyanez felmerült bennem az R-13M-el kapcsolatban is.
Eleinte R-3S-el jártak keszibe a 23MF-ek.
Mikor jött az R-13M?
Kompatibilis volt e a géppel v módosításokkal járt a rendszeresítése?

A gyártósorról lekerült 21MF-ek képesek voltak az R-13M alkalmazására, vagy módosításokat követelt?
Tudomásom szerint nálunk nem "dolgoztak" vele az MF-ek, de a többi VSZ országban igen.
sainz 390952 2008. augusztus 13. 22:28
Válasz erre
mig23papa!

Nagyon szívesen.
Nem tesz semmit.Nem olyan különleges képek, százával hányódnak a Net-en a 23-as század életében, 1990 előtt Pápán készített fotók műszakiakról...
Daala 390951 2008. augusztus 13. 22:09
Válasz erre
Oké, kíváncsian várom, lehet, holnap felhívom én is, úgyis rég beszéltünk!
Daala
mig23papa 390950 2008. augusztus 13. 21:21
Válasz erre
Daala

Biztos ami biztos elküldtem neki a képet megkérdezve hogy ő az-e?
Daala 390949 2008. augusztus 13. 18:08
Válasz erre
Az már nekem elég, a vonásai nagyon ismerősek, ráadásul a 03-as...
azért kösz!
mig23papa 390948 2008. augusztus 13. 09:36
Válasz erre
Daala

Biztosabban merném mondani, hogy Váczi Lajos barátod van a képen, ha kedves barátunk sainz nem spórolna a pixelekkel, és sokkal, de sokkal nagyobb méretben tenné fel ide a képeket, ezért csak 80 % ba merem mondani hogy ő az
Zozó 390947 2008. augusztus 12. 09:18
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem.
Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Előre is köszönöm
Zozó
Daala 390946 2008. augusztus 12. 07:17
Válasz erre
mig23papa!
Sainz sorozatában a 4. képen a póttartályt töltő kollega nem a Váczi lajos barátom?
Javíts ki ha tévedek, de úgy tudom ő volt a 03-as mechanikusa, viszont én már kevesebb hajjal ismerem csak őt!:))
Üdv.: Daala
sainz 390945 2008. augusztus 12. 03:33
Válasz erre
45-06_resize
45-06_resize

Krasznovodszk
sainz 390944 2008. augusztus 12. 03:22
Válasz erre
Untitled-Scanned-65_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-18_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-52_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-62_resize
Untitled-Scanned-...

Pápa...Télen-nyáron.
Miggyuri 390943 2008. augusztus 3. 18:14
Válasz erre
migi 390942 2008. augusztus 3. 16:58
Válasz erre
1347512
1347512

Mint valami nagy rovar
mig23papa 390941 2008. augusztus 3. 16:36
Válasz erre
Rumcájsz_52 390940 2008. augusztus 3. 16:14
Válasz erre
MiG-23 1
MiG-23 1
MiG-23 2
MiG-23 2

Régi szép emlékek.
Hunyo 390939 2008. július 29. 08:50
Válasz erre
Monox 390938 2008. július 29. 08:39
Válasz erre
Hiába Bulgáriában rengeteg Mig-23BN volt... kár hogy tudtommal már egyik sem repül... Nagyon jó képek ezek :)
migi 390937 2008. július 28. 21:14
Válasz erre
1177128
1177128

még igy is prédára les
mig23papa 390936 2008. július 24. 16:02
Válasz erre
flagon

ez a VP23 menetes átalakító, ez csak egy része a szárnymozgató mechanizmusnak
flagon 390935 2008. július 24. 15:29
Válasz erre
800px-Aircraft_engine_MiG-23_sweep_wing_mechanism
800px-...

Szárnymozgato mechanizmus.
flagon 390934 2008. július 24. 11:08
Válasz erre
docu0004
docu0004
docu0005
docu0005
docu0006
docu0006

Mig-23 S Flogger-A tipus 23-11 a Mig-21bis lokátorát kapta/RP-21/mivel az RP-22 lokátor nem készült el idöben.Igy a teljesitménye messze elmaradt a várakozásoktol.
Monox 390933 2008. július 23. 21:09
Válasz erre
Ez az első korai szériagép, a Mig-23S változat. Összesen 50 darab készült belőle, mind a Szovjeteknél repült. Egy gépet később átadtak az NDK-nak, ez ma Finow-ban látható. Nemcsak a hajtóműtér külső kialakítása más, hanem a variaszárnyakról is hiányoznak a "karmok", ami később minden változatnál megtalálható volt. A kép Moszkvában - Khodynskoe Pole kerületben készült, ahol még vagy 70 repülőeszköz is látható.
migi 390932 2008. július 23. 18:41
Válasz erre
0287949
0287949

Kedves uraim érdeklődnék tudtok erről a gépről valamit ,én úgy látom nem egy szabványos hajtómű van benne ,
Miggyuri 390929 2008. június 18. 06:04
Válasz erre
Urak!
Ez a MiG-23 topic.
Van 21-es is!
Miggyuri
Makettezõ 390928 2008. június 17. 13:00
Válasz erre
DSC00201 Mig 23 MLD

 Szovjet agresszor..
DSC00201 Mig 23 MLD
DSC00197 Mig 21MF

 Átfestve...
DSC00197 Mig 21MF
DSC00196 Mig 23 MLD

 A 64-es agresszor...
DSC00196 Mig 23 MLD
DSC00176 Mig 23 S és MLD

 A két 23-as naplementében...
DSC00176 Mig 23 S é...

Sziasztok!

A Mig 21-est átfestettem szabvány színre és újrafotóztam őket.

Üdv: Viktor
Makettezõ 390927 2008. június 2. 00:21
Válasz erre
Migek 

A jó öreg 21 és 23- as madár!
Migek
migek

Mig 21 és 23 a hangár előtt
migek
migek

 Mig 21 és 23 a betonon
migek
migek

Mig 21 és 23 a betonon
migek
migek

Mig 21 és 23 a betonon dioráma
migek

Sziasztok!

Ezeket a képeket ma délután készítettem két igen kedvenc makettemről.Szerintetek hogyan sikerültek?

Üdv: Viktor
borisz 390926 2008. május 29. 16:24
Válasz erre
Levix 390925 2008. május 28. 21:57
Válasz erre
36375 Humbrol 127
20227 187 vagy 30219+30% fehér
24226 78
34128 ~102 elmegy
34092 149
33440 kb 83 vagy 84+30% fehér
26329 175 vagy 87 + 100% fehér
RAL 6025 Revell 360 a Humrol 80 bőven megteszi
34424 95 vagy 97 elmegy
borisz 390924 2008. május 28. 18:43
Válasz erre
Köszi Levi, Monox!

re 810: Humbroll és revell enameljeim vannak. Ha meg lehet oldani, akkor nem vennék egy rakat festéket.
Monox 390923 2008. május 28. 17:00
Válasz erre
Szintérkép a jelvényekkel
Szintérkép a jelv...

Borisz!

Maketted elkészítéséhez ezzel tudok hozzájárulni.

Üdv: Monox
Levix 390922 2008. május 28. 16:16
Válasz erre
www.plasticwings.hu/mig23/mig23.htm
Lásd itt.

Milyen festékkel festenéd?

Levi
www.plasticwings.hu
borisz 390921 2008. május 28. 15:56
Válasz erre
Sziasztok!
Nekiugrottam a témának, hátha, de nem találtam, amit kerestem.
A 02 rajtszámú MFt szeretném megcsinálni ékes felségjelzéssel, és a sokszínű festéssel. Színeket tudtok hozzá adni?
f2d 390920 2008. május 26. 09:14
Válasz erre
Rákattintasz a "Galéria létrehozása/szerkesztése" gombra, a többi meg értelemszerűen.
Makettezõ 390919 2008. május 25. 23:30
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy tudok képet feltenni ide a fórumba?

Köszi/Üdv: Viktor
mig23papa 390918 2008. május 25. 13:53
Válasz erre
flagon

nekem itt Pápán volt a tanfolyam

a többieknek Lugovajában
flagon 390917 2008. május 23. 19:04
Válasz erre
Hol tartották nektek a tanfolyamot talán az ivánéknál,mivel azok nagyon sok mindent eltitkoltak.A rajz a lengyel Lotnictvo Szachownica 16.számában leltem.Van egy hasonló rajz a Szu-20 rol is.
mig23papa 390916 2008. május 23. 15:31
Válasz erre
flagon

Hol lehet ilyen rajzokat szerezni, nekünk a Mig 23 tanfolyamon nem voltak ilyen részletes rajzaink :-(
flagon 390915 2008. május 22. 09:17
Válasz erre
docu0004
docu0004

Szárnymozgató rendszer.
f2d 390914 2008. április 18. 06:17
Válasz erre
Monox 390913 2008. április 17. 23:01
Válasz erre
SAVE0262
SAVE0262

Szia f2d!

Az kép az 1991 februári Top Gun 3. oldalán jelent meg. Használd egészséggel.

üdv: Monox
Figaro 390911 2008. április 17. 19:51
Válasz erre
268.27.3_MiG-23-Vortex
268.27.3_MiG-23-...

Nekem csak kis méretben van meg.
f2d 390910 2008. április 17. 19:22
Válasz erre
MiG-23MF
MiG-23MF

Sziasztok MiG-23 fanok!

Ez a kép benne volt egy régi Top Gunban színesben, akinek megvan légyszi küldje el nekem. Az erdeti mégjobb lenne, biztos ott lapul valamelyik lelkes gyűjtő archivumában. Előre is köszi.

f2d.hun@hotmail.com
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.